- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (347 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
Węzeł Chylonia: jest oferta, ale droższa niż szacunki
60,5 mln zł oczekuję firma Budimex za budowę węzła integracyjnego i parkingu dla 140 samochodów na pl. Dworcowym w Chyloni , budowę ścieżki rowerowej w ulicy Kartuskiej na odcinku od ul. Morskiej do ul. Chylońskiej i przebudowę części sieci trakcyjnej. Gdynia chce wydać na to połowę mniej, więc przetarg trzeba będzie prawdopodobnie powtórzyć.
Przypomnijmy:
- O konieczności przebudowy terenu wokół dworca PKP w Chyloni mówi się w Gdyni od lat. W kadencji samorządowej, przypadającej na lata 2010-2014, najbardziej optowali za nią opozycyjni radni.
- Urzędnicy starali się porządkować doraźnie teren. Na więcej brakowało pieniędzy, a włodarze twierdzili, że konieczne jest uchwalenie nowego planu miejscowego.
- Ten warunek został spełniony w czerwcu 2016 roku. Kilka miesięcy wcześniej rozpoczęło się projektowanie inwestycji. Za wykonywaną przez architektów Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska dokumentację, Gdynia zapłaciła 765 tys. zł.
- W lutym 2017 roku urzędnicy wystąpili o możliwość realizacji inwestycji w ramach specustawy, uproszczającej procedurę tworzenia dróg. Ta decyzja została jednak zaskarżona WSA przez właścicielkę jednego z pawilonów stojących na pl. Dworcowym.
- Latem 2017 roku poinformowano, że szacowana wtedy na 23 mln inwestycja będzie w 75 procentach dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- Przetarg został ogłoszony jesienią tego roku.
Po otwarciu ofert okazało się, że jedyną ofertę złożyła firma Budimex. Za budowę węzła integracyjnego i parkingu dla 140 samochodów na pl. Dworcowym w Chyloni, budowę ścieżki rowerowej w ulicy Kartuskiej na odcinku od ul. Morskiej do ul. Chylońskiej i przebudowę sieci trakcyjnej w ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Morskiej do ul. Chylońskiej i w części ul. Chylońskiej oczekuje 60,5 mln zł i możliwości realizacji przez blisko dwa lata.
Według ostatnich szacunków inwestycja miała kosztować blisko 31 mln zł, a więc prawie połowę mniej, co oznacza, że przetarg zostanie prawdopodobnie unieważniony.
- Z uwagi na trwające prace komisji przetargowej oraz fakt, że oferowana przez wykonawcę cena przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie powyższego zamówienia, nie jest możliwe określenie terminu podpisania umowy z wykonawcą robót - twierdzą władze miasta.
W ramach inwestycji na pl. Dworcowym planowany jest m.in.
- jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej (łącznie z przejściem podziemnym) 4 253,38 m kw, kubaturze 12 681,00 m szesc. (łącznie z przejściem podziemnym)
- hala parkingowa o powierzchni 3 586,78 m kw, wysokości 2,6 metra, 140 miejsc postojowych, 48 miejsc dla rowerów (na razie nie wiadomo, czy parking będzie płatny)
- zespół toalet publicznych o powierzchni zabudowy 100,08 m.kw., kubaturze 370,30 m.sześc.
- budowa oświetlenia, kanalizacji, wodociągów i montaż monitoringu
Budowę ścieżki rowerowej w Kartuskiej uzupełni też przebudowa sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ul. Kartuskiej z ul. Chylońską .
W przypadku unieważnienia postępowania, nowy przetarg zostanie ogłoszony prawdopodobnie wiosną, więc - o ile uda się go rozstrzygnąć - prace będę mogły ruszyć latem.
Miejsca
Opinie (143) 6 zablokowanych
-
2018-12-12 07:33
:/
Ci debi7e z UM chcieliby chyba wszystko zrobić w cenie puszki białej farby plus pędzla i to jeszcze wynajmujac do pracy jakiegoś emeryta po godzinach ale ku... jak widać nie da się.
Jak coś ma dobrze być zrobione to musi kosztować i niech te kolki wbija sobie to do tych swoich urzędniczych zakutych łbów.- 17 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.