- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (119 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (698 opinii)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (134 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (236 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Od wtorku zwężenie ul. Wielkopolskiej
W związku z kolejną fazą budowy Węzła Karwiny od wtorku 26.07.2022 r. wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na ul. Wielkopolskiej. Zwężony będzie jeden pas ruchu w kierunku centrum.
- Prosimy kierowców o ostrożność oraz o dostosowanie się do zmienionej organizacji ruchu - apelują urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Film z końca czerwca 2022 r.
Węzeł Karwiny: co powstaje?
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
- Prace mają zakończyć się w maju.
Prace są wykonywane przez firmę MTM. Cała inwestycja - według planu - ma zakończyć się wiosną 2023 r.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-25 09:01
tę część Gdyni (16)
należy przemianować na Paraliż Komunikacyjny. Ciekawe czy Trasę Kaszubską skończą do końca tego roku. I nie piszcie bzdur, że do września czy coś takiego - tylko polecam przejazd od Karwin do Chwaszczyna. A Chwaszczyńska rozgrzebana od Karwin 1 do Nowowiczlińskiej i prędko jej nie skończą. A weźcie jeszcze pod uwagę okres zimowy.
- 157 7
-
2022-07-26 11:49
Po cholerę budujecie i remontujecie samochodziarzom te drogi (2)
i tak zawsze będą narzekać, co widać na załączonym obrazku
- 0 3
-
2022-07-26 14:38
Całkowite niezrozumienie problemu!
Nikt nie ma za złe remontów i modernizacji, tylko chodzi o sposób realizacji i podejście do wykonania. Niestety za te remonty biorą się firmy, które nie mają ani ludzi, ani środków , ani pomysłu na zakończenie rozgrzebanej budowy. Ślimacze tempo to byłby nieuzasadniony eufemizm. Działają bezplanowo, chaotycznie na zasadzie, aby do jutra. Już teraz w lipcu modlą się o mrozy żeby mieć alibi na brak postępu prac.
- 1 0
-
2022-07-26 11:54
Przynajmniej korzystają
Rowerzystom zbudujesz DDR to i tak pojadą ulicą obok, więc to marnowanie przestrzeni
- 2 0
-
2022-07-25 18:49
Stać i beczeć
- 3 1
-
2022-07-25 12:25
Może za kilka lat pojawi się refleksja "czy warto było budować się pod Chwaszczynem" (9)
i spędzać miesiąc w każdym roku w korku - ale znając mentalność, wątpię
- 10 12
-
2022-07-25 16:58
a gdzie mają się budować? Na Świętojańskiej? (2)
Weź czasem zrób użytek z mózgu
- 10 1
-
2022-07-25 20:49
Ja akurat zrobiłem użytek i "wybudowałem" się niecały kilometr w linii prostej od tejże Świętojańskiej (1)
ale nikt nie zmusza - wg analiz przy nawet ekstensywnej zabudowie wolnych terenów ograniczonych obwodnicami Trójmiasto spokojnie pomieściłoby 2 miliony ludzi.
- 0 6
-
2022-07-25 21:17
Zdradzę ci tajemnicę
Nie znajdziesz w Polsce dwóch milionów ludzi, których stać na działkę w wymienionym obrębie.
- 7 0
-
2022-07-25 12:52
(1)
Ta jasne, refleksa. Będą nawoływania do wyburzeń w Orłowie żeby Wielkopolską poszerzyć i zdziwienie, że przepustowość trasy zalezy od najwęższego jej miejsca.
- 3 1
-
2022-07-25 15:08
A zamiast wyburzeń będzie buspas
- 5 1
-
2022-07-25 12:43
Urocza refleksja (3)
Ale za to mieszkańcy Karwin mieszkają w tym samym miejscu od 40 lat.
- 14 2
-
2022-07-25 20:45
Te 40 lat temu nie było dwujezdniowej obwodnicy i 90% zabudowań w okolicach Chwaszczyna (2)
więc przebudowa węzła nie jest pogorszeniem pierwotnego stanu ;) Notabene mieszkańcom Karwin powinno zależeć najbardziej na zahamowaniu owczego pędu ucieczki na wieś, bo dzielnice tranzytowe tracą na tym najbardziej.
- 3 10
-
2022-07-25 21:16
Obwodnica już była dwujezdniowa (1)
Gimby nie znajo. Jednojezdniowy był tylko odcinek południowy.
- 11 1
-
2022-07-26 11:48
Oj nie pamiętają lub nie sprawdzają ... Mało tego ...
mało tego, że "Obwodnica już była dwujezdniowa" to w dodatku Wielkopolska i Chwaszczyńska też były już dwujezdniowe. W dodatku było to w tamtym czasie i przez długi czas jedyne dwujezdniowe połączenie obwodnicy z miastami Trójmiasta.
- 3 0
-
2022-07-25 12:05
nikomu nie zależy
na szybkim ukończeniu,na zamkniętym odcinku około 4km pracuje 5 osób
- 20 2
-
2022-07-25 10:43
Prędko jej nie skończą?
Takie podejście to już tchnie optymizmem, bo zakłada, że ktoś coś w ogóle robi i zmairza skończyć. Niestety jest to podejście całkowicie nieuzsadnione. Bardziej właściwe byłoby pytanie czy cokolwiek robią? Otóż na wysokości Karwin I i Karwin II szybko to udało się tylko rozkopać. I na tym koniec. Teraz w obszarze wykopków rosną wysokie chwasty.
Takie podejście to już tchnie optymizmem, bo zakłada, że ktoś coś w ogóle robi i zmairza skończyć. Niestety jest to podejście całkowicie nieuzsadnione. Bardziej właściwe byłoby pytanie czy cokolwiek robią? Otóż na wysokości Karwin I i Karwin II szybko to udało się tylko rozkopać. I na tym koniec. Teraz w obszarze wykopków rosną wysokie chwasty. Tzn. ktoś tam w ogóle pracuje? Chyba tylko przy pielęgnacji tych chwastów. To jest budowa patologiczna w pełnym tego słowa znaczeniu i przy całkowitej akceptacji władz. To gdzie oni mają mieszkańców?
- 26 3
-
2022-07-25 07:15
(50)
Węzeł przesiadkowy ma sens wtedy i tylko wtedy kiedy łączny koszt podróży np. do pracy nie jest powiększony o koszt parkomatu w przeciwnym razie wolę jechać samochodem. W Chyloni taki węzeł będzie miał parkomaty ( rzekomo na prośbę mieszkańców ha ha ha. ), a z drugiej strony torów za darmo ale, by z niego skorzystać trzeba przejechać przez szlabany PKP, wszyscy wiedzą jak tam jest, więc pytam czy na węźle Karwiny też postawicie parkomaty?
- 207 4
-
2022-07-26 17:33
co to za wezel przesiadkowy z 140 miejscami parkingowymi?
140 samochodow to przez wielkopolska w godzinach szczytu w ciagu 5 minut przejedzie....
- 0 0
-
2022-07-26 15:24
co za roznica czy bedzie parkomat czy nie
ten przystanek i tak ma takie polaczenia, ze nie idzie nigdzie dojechac :)
- 0 0
-
2022-07-25 22:03
od parkomatów zaczną !
- 0 0
-
2022-07-25 20:26
tak na pewno, na prośbę okolicznych mieszkańców urząd m .Gdyni postawi tam parkometry.
- 2 0
-
2022-07-25 09:16
Węzeł przesiadkowy ma sens - zapewnianie darmowego parkowania na nim dla użytkowników samochodów nie ma sensu (7)
Ma sens zapewnianie darmowego, strzeżonego parkowania dla rowerów. Tworzenie darmowych miejsc do parkowania samochodów powoduje prywatyzację korzyści i uspołecznianie kosztów. Dlaczego mieszkańcy Gdyni mają ponosić koszty generowane przez osoby, które się wyprowadziły poza Gdynię i chcą dojeżdżać do centrum miasta pociągami parkując samochody za darmo w pobliżu stacji PKM?
- 5 13
-
2022-07-25 10:11
Nie zgadzam się na prywatyzację korzyści i uspołecznianie kosztów (2)
Poprzez zapewnianie darmowego, strzeżonego parkowania dla rowerów.
- 7 0
-
2022-07-25 10:20
(1)
Pełna zgoda - można tak to nazwać w odpowiedzi na takie same komentarze w stronę użytkowników samochodów. Zauważ jednak, że parkowanie rowerów zajmuje dużo mniej miejska, koszt infrastruktury rowerowej a porównaniu do samochodej jest niemal zerowy a to tego każdy kto z samochodu przesiądzie się na rower to duża społeczna korzyść przy niewielkim społecznym koszcie.
- 4 4
-
2022-07-25 10:32
Mrugnij trzy razy jeśli ktoś siłą zabrania ci przesiadki z samochodu na rower.
- 3 5
-
2022-07-25 09:32
(2)
Dokładnie tak - zachęcanie do używania rowerów pomaga usuwać samochody z ulic, darmowy parking przy PKM niczego nie załatwi bo raz że popyt jest nieskończony (okoliczni mieszkańcy) to jeszcze PKM raz na godzinę to bardziej żart niż praktycznie rozwiązanie.
- 4 10
-
2022-07-25 10:14
Skoro komunikacja publiczna w Gdyni to żart (1)
To może łaskawie odtentegujcie się od ludzi, którzy sobie z tym radzą.
- 9 2
-
2022-07-25 12:33
PKM to akurat zabawka marszałka województwa
KM w Gdyni straszy głównie tych, którzy nigdy nią nie jeździli.
- 1 3
-
2022-07-25 09:32
Ponieważ ogranicza ruch w Śródmieściu i innych częściach miasta, jaka ma być zachęta do pozostawienia blachy na cały dzień w jednym miejscu i nie smrodzenie ?
- 1 1
-
2022-07-25 09:01
ten parking przy wezle jest dlatego bo od tego miejsca bedzie platny wjazd autem spalinowym (2)
wtedy zobaczysz ze duzo taniej bedzie dojechac do zniszczonej przez eko solarnych pajacyków gdyni czternastoma środkami transportu niz autem na lpg.
- 5 3
-
2022-07-25 09:52
Nie "autem na lpg", tylko szrotem który od dekady powinien kwitnąć na złomie. (1)
Nagle wielcy znawcy ekologii się znaleźli, a że chmura niebieskiego dymu się za nimi ciągnie, to przecież problem jadących z tyłu, kto by się przejmował?
- 3 8
-
2022-07-26 15:26
jesteś głupi
pewnie gotujesz w domu na dieslu i sie nie dusisz a lit do baterii wykopujesz z nosa... nie wspominając o wiedzy jak powstaje prąd w polsce.... kolejny eko imbecajl
- 0 0
-
2022-07-25 08:32
Oczywiście powinien być płatny, ale z 100% rabatem dla osób korzystających z komunikacji miejskiej. (3)
Na wyjeździe skanujesz bilet dzienny, miesięczny czy powrotny i odbierasz samochód. Koszt zewnętrznego czytnika kodów kreskowych, QR czy karty to mniej niż 1000 zł i rozwiązuje wszystkie wymienione przez Ciebie problemy.
Można jeszcze przypisać tablice do biletów, bo zaraz znajdą się pomysłowi janusze, którzy zaczną parkować i grzebać w śmietnikach w poszukiwaniu kwitów z pociągu.- 17 5
-
2022-07-25 09:28
I to ma sens.
- 1 0
-
2022-07-25 08:44
(1)
To nie takie proste
- 2 5
-
2022-07-25 09:28
Wszystko jest proste tylko trzeba chcieć.
- 12 0
-
2022-07-25 08:39
naturalnie, na prośbę mieszkańców:) (2)
- 9 0
-
2022-07-25 10:13
No a jak? Wszystkich trzech! (1)
W tym Piesiewicza.
- 7 0
-
2022-07-25 14:37
Oraz Kukli
- 0 0
-
2022-07-25 08:24
Chciałbyś za darmo? Niedoczekanie!
- 5 9
-
2022-07-25 08:20
bilet metropolitalny (7)
bilet metropolitalny w postaci elektronicznej karty. kto ma miesieczny, ten parkuje za free, reszta posiadaczy biletów (elektronicznych w postaci karty) płaci symboliczną opłatę. bezbiletowcy bólą stawki mr szczurka.
- 18 4
-
2022-07-25 09:28
Co do zasady tak jest jednak jedno "ale": jeśli bilet miesięczny jest tańszy parkowanie w okolicy to mieszkańcy mogą zwyczajnie kupic sobie bilety miesięczne. Ta zasada działa w kazdym miejscu i niestety problem parkingu przesiadkowego w dzielnicy mieszkalnej nie jest łatwo rozwiązać. W szczerym polu to taki parking przesiakowy może być sobie bezpłatny - tutaj zwyczajnie nie.
- 1 6
-
2022-07-25 09:21
może i prosty, ale przypuszczalnie cierpiący nieświadomie na samochodozę (5)
przy węzłach przesiadkowych powinny powstawać cele podróży (miejsca pracy, zakupów etc.) a nie darmowe parkingi dla użytkowników samochodów. To się fachowo nazywa Transit Oriented Development.
- 4 13
-
2022-07-25 10:06
Szkoda, że w Europie Zachodniej tego nie wiedzą (4)
Wszędzie parkingi P+R, jak w dziczy.
- 10 3
-
2022-07-25 12:31
I dziwnym trafem nie między blokami...
- 2 2
-
2022-07-25 10:18
(2)
No są i problem zawsze jest ten sam: jak zrobić tanio dla przesiadających się żeby nie był cały czas zastawiony przez okolicznych mieszkańców. Jeśli Ci mieszkańcy mają swoje prywatne miejsca parkingowe, okolica nie jest gęsto zabudowania, mieszkańcy nie mają tylu samochodów co w biedniejszych krajach albo do tego parkingu jest za daleko albo nie ma dobrego dojścia to jasne - zadziała. A w tym naszym przypadku chętnych z okolicy będzie dużo.
- 4 3
-
2022-07-25 13:42
(1)
Prosta spraw, między np. 6-18 bezpłatnie dla dojeżdżających do węzła, po 18 płatne. Kwestia ustalenia sensownych godzin lub inne rozwiązania np. skan biletu itp.
- 5 2
-
2022-07-25 13:56
To jest dyskryminacja ludzi pracujących w nocy ;-) Tzn tak masz rację to by coś dało, ale zaraz się jakiś niespełniony kandydat na posła albo radnego da sfilmować w obronie kogoś kto pracuje do 18:01 czy coś. W naszym społeczeństwie słabo idzie ustalanie zasad a trzymanie się ich jeszcze gorzej.
- 2 0
-
2022-07-25 08:07
Bez parkomatów byłby zastawiony autami nie pasażerów (17)
- 15 34
-
2022-07-25 09:03
czlowieku tam byl parking strzezony od kilkudziesieciu lat (8)
kilkaset aut mieszkancow, auta do pracy, busy, dostawczaki... zapytaj sie gdzie maja parkowac ludzie z dzialalnosciami.... moze na chwarznie pod domem likwidatora parkingow w gdyni???
- 23 3
-
2022-07-25 09:19
mogą parkować w wielu miejscach, ale niekoniecznie za darmo. Proste jak konstrukcja cepa. (7)
Jeśli parkują za darmo, to znaczy że obciążają kosztami resztę społeczeństwa. Utrzymanie miejsca do parkowania kosztuje, można je także wykorzystywać do innych celów niż do parkowania samochodów. Okolice stacji PKM nie muszą a nawet nie powinny wyglądać jak komis samochodowy.
- 10 26
-
2022-07-25 11:35
A wystarczyłaby jedna wycieczka do cywilizowanego miejsca jak np. Berlin i nie prawiłbyś takich farmazonów. (4)
- 4 3
-
2022-07-25 12:30
Konkretnie do której z 56 zorganizowanych tam stref płatnego parkowania? (3)
- 3 3
-
2022-07-25 17:48
(2)
Do tej gdzie jest sensowna komunikacja miejska
- 5 1
-
2022-07-25 20:54
Bywam regularnie, korzystam za każdym razem (1)
I nie widzę istotnych różnic w stosunku do Gdyni poza taborem ich odpowiednika SKM i dużo wyższymi cenami biletów. Natomiast widzę istotne różnice w parkowaniu: miejsca tylko dla mieszkańców, egzekwowane zakazy i absolutną irracjonalność prób dojeżdżania pod same drzwi.
- 2 6
-
2022-07-26 13:06
Potwierdzam. W Gdyni też zawsze korzystam z metra i nie widzę różnicy.
- 1 1
-
2022-07-25 09:53
To był płatny parking strzeżony (1)
Na kilkadziesiąt aut
- 13 0
-
2022-07-26 15:24
to eko idjota
nie rozumie co to znaczy, że był tam parking strzeżony
- 0 0
-
2022-07-25 08:14
jasne (7)
w ciągu dnia, gdy ludzie chcą zostawić auto bo do pracy jady. Puknij się w głowę. może pod blokami też chcemy parkometry.
Komunikacja za przeszło 5 zł, PKM raz na godzinę, faktycznie zachęta do transportu miejskiego- 63 4
-
2022-07-26 02:31
Raz na godzine PKM (2)
I jeszcze zeby bylo o czasie to już ciężko. Skandal jak slaba jest oferta pkm w Gdyni
- 5 2
-
2022-07-26 11:56
PKM to tylko w Gdyni? (1)
Zawsze była to kolej trojmiejska, a nie gdyńska. Nie zmieniaj faktów, jak to robią członkowie obecnego nierządu.
- 0 1
-
2022-07-26 14:15
Faktem jest, że do Gdyni PKM jeździ równie często, jak osobowy do Zamościa. Częstotliwość obsługi innych miejscowości nie ma w tym momencie nic do rzeczy.
- 0 0
-
2022-07-25 12:28
Mnóstwo osób w okolicach Szkoły Muzycznej chciało
i patrz, od ponad roku ani razu nie trzeba było szukać miejsca do parkowania. Za całe 50 groszy dziennie.
- 4 0
-
2022-07-25 09:26
Proponuje czytać ze zrozumieniem./
- 8 0
-
2022-07-25 09:17
zakup samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia do posiadania miejsca do jego parkowania za darmo (1)
w pobliżu domu na terenie publicznym.
- 11 36
-
2022-07-25 09:32
Oj roszczenie stwarza tylko prawa nie daje.
- 16 4
-
2022-07-25 08:00
Zapewne tak, ale teraz nikt się do tego nie przyzna.
- 36 1
-
2022-07-25 08:55
No i po głosie (4)
poparcia dla Pana Prezydenta i wszystkich włodarzy. Mamy teraz realne działanie i miasto poległo . Brak nadzoru , brak realnego wpływu na wykonawcę aby zabezpieczył miejsce prac . Na dąbrowie w zimie w ciemności ludzie przemykali pod wiaduktem miedzy pracującymi koparkami ,maszynami po drutach przy otwartym ruchu 20cm od lusterek samochodów .
rozwiń...poparcia dla Pana Prezydenta i wszystkich włodarzy. Mamy teraz realne działanie i miasto poległo . Brak nadzoru , brak realnego wpływu na wykonawcę aby zabezpieczył miejsce prac . Na dąbrowie w zimie w ciemności ludzie przemykali pod wiaduktem miedzy pracującymi koparkami ,maszynami po drutach przy otwartym ruchu 20cm od lusterek samochodów .
Przy wypadku śmiertelnym siedziało by paru niby kierowników . Ale miasto oczywiście umywa ręce bo jest wykonawca ,tylko nie kompetentny .A skrzyżowanie na Miętowej to już kuriozum.- 102 8
-
2022-07-25 21:19
Tak wszyscy gadacie, ze głosować na szczura nie bedziecie (1)
A potem przychodza wybory i ten i**ota dostaje ze swoją świta ponad 80% głosów i tak dalej będą niszczyć te miasto, a wy potulnie jak baranki pójdziecie i zagłosujecie.
- 2 0
-
2022-07-26 00:02
Szczurek nie dostał blisko 80% od kilkunastu lat
co wybory coraz bardziej mu spada. W kolejnych może liczyć co najwyżej na 50-kilka %. Chociaż jak jescze kilka takich cudownych pomysłów jak buspasy na Wielkopolskiej wymyśli, to może nawet mniej.
- 1 1
-
2022-07-25 09:09
Skąd przekleiłeś komentarz? (1)
Poza tym wiadukt na Dąbrowie to inna inwestycja, prowadzona przez GDDKiA, więc nie trafiłeś ze zrzędzeniem.
- 8 11
-
2022-07-25 09:40
Tyle to wiem
Chodzi mi o dbanie o ludzi . Myślę że nawet radny mógłby wezwać na takie trefnie zabezpieczone przejście Policję i wystawić mandacik kierownikowi . Przecież to każdy widzi , to nie jest tak , że ktoś przejmuje kawałek ziemi pod inwestycję i może zrobić reszcie społeczeństwa piekło na ziemi , bo on wygrał przetarg . A miasto rozkłada ręce bo to ministerstwo prowadzi .
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.