• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze rozsupłany w 16 miesięcy

ms
5 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni. Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni.

We wtorek ostatecznie zakończyła się przebudowa Węzła św. Maksymiliana. Otwarto ostatni odcinek tunelu dla pieszych z wyjściem przy skwerze Plymouth.



Jak oceniasz przebudowę Węzła Wzgórze?

Węzeł św. Maksymiliana to skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al. Marszałka Piłsudskiego z Drogą Gdyńską zobacz na mapie Gdyni. Przez ten obszar przebiega 45 proc. wszystkich gdyńskich linii komunikacji miejskiej!

Także z tego względu przepustowość tego ogromnego skrzyżowania była na granicy wyczerpania. Kierowcy doświadczali tego, tracąc czas w korkach, piesi - tracąc go w oczekiwaniu na zielone światło na pasach.

Dlatego w listopadzie 2009 roku zaczęła się przebudowa, która ostatecznie kosztowała ponad 63 mln zł, z czego 29 mln pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Liderem konsorcjum, które prowadziło prace, była trójmiejska firma drogowa MTM.

Podczas 16 miesięcy prac powstały dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych oraz dokładnie 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 800 m ścieżek rowerowych, nowe przystanki komunikacji miejskiej i nowa sygnalizacja świetlna.

Teraz, gdy przebudowa już się zakończyła, przez węzeł może przejechać 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji.

ms

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • Znaczy jest sznurek?

    Czy aby parciany?

    • 0 0

  • Po kiego grzyba powstał przystanek "figurka" ? (1)

    .

    • 6 4

    • Jest na żądanie. Wiec czasem ktos korzysta. Zwykle użytkownicy linii R.

      • 2 2

  • Pełen orgazm

    prze[rasza, się pomyliłem. Miałam na myśli organizację.

    • 2 0

  • lepsze jest wrogiem dobrego (1)

    zgadzam się z "przedmówcami". ile razy można otwierać to samo. inwestycyjny potworek. a kasa poszła właściwie w błoto. na wzgórze (partyzantów czy kopernika) wjechać trudniej niż kiedyś.
    a wystarczyło tylko zbudować kładkę dla pieszych - ALE UWAGA ! - nowowczesną, z bajerami, funkcjonalną, taką dla ludzi. byłaby prawdopodobnie EFEKTOWNIEJSZA. na przykład oszklone przejście prosto z peronu SKM na skwer Plymouth. wejścia z ulic nie po schodach a po łagodnych podejściach i zejściach (wózki).
    zresztą w Gdyni już jest namiastka czegoś takiego, czyli nie wiem dla kogo zbudowana, kładka nad torami kolejowymi przy parku technologicznym.
    ALE KŁADKA BYŁABY TAŃSZA - i tu jest odpowiedź - PO CO TEN CYRK ???
    ps
    co ciekawe w wyniku tego barrrrdzo nowoczesnego układu komunikacyjnego stary przystanek przed dworcem skm na wzgórzu z którego trolejbusy i autobusy musiały startować przez trzy pasy ruchu aby zawrócić na władysława i świętojańską - znajduje się teraz na śląskiej, na podwójnych światłach, przed skrzyżowaniem z kielecką (ktoś już napisał że trajtki jadą tam na czerwonym)
    CZYLI.... jak w nagłówku

    • 2 5

    • Świat nie składa się tylko mieszkańców Wzgórza.

      Kierowcy mają przewagę liczebną.

      • 2 1

  • Gdynia!

    Tu chce się żyć:) Trudno o rozwiązania idealne, ale na Węźle praktycznie nie ma korków, większe natężenie w godzinach szczytu to i tak nic w porównaniu do tego co jest w Gdańsku.

    Trzeba pomyśleć teraz do puszczeniu Różowej aż do Sopotu.

    • 4 5

  • A jak kwestia

    bezpieczeństwa w tunelach - są takie ponure!!!! Będą problemem - zobaczycie

    • 3 3

  • Śmierdzi w tym tunelu,

    takim jakimś mokrym psem i moczem, mimo że nikogo załatwiającego się tam nie widziałam.
    Zrobiło się brzydko i betonowo. Na dodatek powysinane drzewa osłoniły tory i dworzec skm, wiem że na potrzeby remontu, ale teraz jest okropnie!

    • 4 4

  • Sopot zrobił tunel pod Monciakiem (2)

    ale dla samochodów. W Gdyni odwrotnie - ludzie do tuneli - SUPER

    • 11 2

    • Monciak jest miejscem turystycznym. Węzeł Wzgórze służy tylko przejeżdżaniu i/lub zmianie środka transportu.

      • 1 1

    • Dajcie

      spokój z tym zoppockim tunelem , niski tylko dla osobówek a jak popada deszczyk to robi sie basenik dla dzieci .

      • 0 0

  • Myślałem, że tunele dla pieszych

    to miniona epoka - Kto dobrał takiego projektanta???????

    • 8 3

  • Jak by nie patrzeć - jest lepiej

    Nie ma porównania. Mieszkam w centrum Gdyni, i cały ten remont naprawdę przebiegał bezboleśnie, niedogodności praktycznie nie było (jak były zmiany z drogami, układem, nawierzchnią - to niewielkie korki tylko). Adamowicz mógłby się wiele od Szczurka nauczyć. Choćby w zakresie tego, że prace przez długi czas były naprawdę prowadzone przez większość dnia, a nie 8 h i fajrant. Można się czepiać, że coś nie jest tak ładne, jak mogło by być - ok. Ale i tak jest o wiele lepiej niż w Gdańsku.

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane