• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukty na Armii Krajowej i Sucharskiego do remontu

Maciej Korolczuk
4 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Na przełomie lata i jesieni drogowcy w Gdańsku chcą poprawić komfort i bezpieczeństwo jazdy na Armii Krajowej zobacz na mapie GdańskaTrasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. Dylatacje na wiaduktach nad Pohulanką i Sienną nie nadają się do dalszej eksploatacji i potrzebna jest ich wymiana.



Jak oceniasz stan nawierzchni dróg w Gdańsku?

Żaden kierowca nie lubi jeździć po mieście, gdy jego auto co chwilę wpada w dziury, najeżdża na wystające studzienki czy musi omijać muldy i koleiny. I choć z roku na rok drogowcy starają się poprawiać stan nawierzchni w Trójmieście, to wciąż nie brakuje miejsc, gdzie można sprawdzić wytrzymałość zawieszenia i przetestować amortyzatory.

Takimi miejscami są wyeksploatowane dylatacje na Armii Krajowej (nad Pohulanką) czy Trasie Sucharskiego (wiadukt nad ul. Sienną). Wkrótce to się jednak zmieni.

Drogowcy ogłosili właśnie przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu dylatacji wiaduktów nad Sienną i Pohulanką. Obecnie znajdują się one w złym stanie technicznym.

Kierowcy szczególnie skarżą się na muldy na odcinku Trasy WZ w kierunku Chełmu. Już przy prędkości 50 km/h najechanie na dylatację powoduje mocne i niezbyt przyjemne szarpnięcie autem. Na odcinku w stronę centrum też trudno mówić o komfortowej jeździe, a minięcie tego odcinka przypomina jazdę po przejeździe kolejowym. Sytuację dodatkowo pogarsza fakt, że w ciągu doby przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy samochodów. O konieczności remontu w tym miejscu pisaliśmy już wiosną ubiegłego roku.

  • Próg zwalniający czy wyeksploatowana dylatacja? Takie pytania kierowców wkrótce znikną, bo wiadukt nad Pohulanką idzie do remontu.
  • Stan techniczny obecnych dylatacji pozostawia wiele do życzenia.
  • Prace obejmą też wiadukt nad ul. Sienną na Trasie Sucharskiego.


Nieco lepiej wygląda sytuacja na Trasie Sucharskiego, gdzie do remontu przewidziana jest dylatacja na wiadukcie nad ul. Sienną. W tym przypadku uciążliwości są o tyle bardziej odczuwalne, że kierowcy jeżdżą tam z nieco większą prędkością niż na wspomnianym odcinku Armii Krajowej. Efekt podskoku na nierówności wzmaga tam również fakt, że znajduje się ona na prostym odcinku trasy prowadzącej do albo z tunelu pod Martwą Wisłą. I choć nawierzchnia i konstrukcja drogi jest znacznie nowsza od tej na Armii Krajowej, to rosnący ruch na tym odcinku nie oszczędza dylatacji.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał przygotować dokumentację techniczną, następnie zdemontować istniejące dylatacje i wykonać nowe szczeliny w konstrukcjach jezdni przenoszące obciążenia czy odkształcenia. Potencjalni zainteresowani oferty mogą składać do 10 lipca.

Po podpisaniu umowy z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni wykonawca będzie miał cztery miesiące na wykonanie prac. Jak mówią drogowcy, po remoncie jazda po wskazanych odcinkach ma być nie tylko bardziej komfortowa, ale też bardziej bezpieczna.

W wakacje podobny remont odbędzie się także na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, o czym już informowaliśmy pod koniec maja.

Opinie (120) 10 zablokowanych

  • Wystarczy mieć sprawne zawieszenie i (4)

    i dodać gazu tuż przez przeszkodą, żeby odciążyć przednią oś - auto przejdzie gładko.

    • 3 3

    • (1)

      To pomysł jakie masz przeciążenia układu napedowego.

      Powodzenia. ..

      • 0 1

      • No jakie?

        Takie jak zawsze gdy dodaję gazu? Wystarczy mieć sprawny układ przeniesienia napędu... Te przeszkody to naprawdę nie jest ŻADEN problem, choć oczywiście nie powinno ich być.

        • 1 2

    • Brawo Ty. (1)

      Podaj jeszcze przepis jak w ułamku sekundy po odciążeniu osi przedniej odciążyć oś tylną.

      • 2 0

      • A co, silnik wozisz w bagażniku?

        Tylna oś łyka bez problemu.

        • 1 3

  • kiedy remont Czyzewskiego?

    Tam jest tragedia dziura na dziurze.

    • 2 2

  • Jeśli przetarg wygra Doraco

    To remont wiaduktów będzie trwać co najmniej do 2020 roku. Wystarczy, że ociągają się z Forum Gdańsk.

    • 2 2

  • Wiadukt przy Łostowicach (2)

    Kiedy wreszcie zrobią? Nasypy stoją tam od 20 lat...

    • 4 1

    • Nawet

      Kafar powbijał pale które sa w trawniku

      • 0 0

    • nigdy, wiadukty są tam niepotrzebne

      • 1 3

  • (1)

    Nawierzchnia nadaje się do remontu od kilku lat, a te dylatacja były poprawiane tak ze nic nie poprawili.
    Czy w Gdańsku są jakieś odbiory prac drogowych typu studzienki, wjazdy na przydrożne stacje benz lub inne obiekty gdzie krawężnik jest wysokości progu zwalniającego?

    Nikt nie sprawdza i nie weryfikuje ruchu napraw i potem efekt jest taki że jest masakra po kilkunastu tygodniach.

    Zdiz myśli d*pa a nie głową

    • 3 1

    • No oczywiście, bo tam pracują same głąby.... Tylko ty jesteś wybitnym specjalistą od wszystkiego, geniuszy. Podobnie jak pewien pan na K.

      • 0 0

  • A co z przejazdami tramwajowymi?
    Na prostej drodze jedzie się jak po falach Dunaju.
    Nie umieją zrobić na równo?

    Przykład przy zieleniaki albo na Chełmie przy Sucharskiego

    • 1 2

  • Nikt w Polsce nie potrafi zrobic bez uskokow? A nie. Przeciez zawsze wygrywa najtansza oferta.

    • 1 0

  • Srodkowy pas na armi da sie przejechac na lewym plomby wypadaja...

    • 3 0

  • w ankiecie zabrakło opcji "krajobraz księżycowy"

    • 0 1

  • To też jest wiadukt nad Biskupią, Pohulanka leży na Biskupiej a wiadukt Biskupia nr 1w pobliżu Forum Radunia się zaczyna

    Przy końcu ul. Na Stoku z którą Pohulanka się zbiega, proponuję nazywać ten wiadukt Biskupia w odróżnieniu od wiaduktu wiodącego na Orunię - Wiadukt Biskupia 1 i Wiadukt Biskupa 2 - to ten w bezpośrednim sąsiedztwie Forum Raduni - pętla tramwajowa obok przystanku PKP Gdańsk Biskupia, mylnie nazwanego Gdańsk Śródmieście.\

    W Każdym bądź razie, wszystkie wiadukty są nasze :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane