- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (175 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (251 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (723 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (65 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (104 opinie)
Więcej kosztuje sprzątanie lasów niż inwestycje w nich
Można apelować, prosić, a nawet grozić dotkliwymi karami. Ale ciągle są tacy, na których nie działa nic i po wizycie w lesie zostawiają po sobie bałagan. Nadleśnictwo Gdańsk przyznaje, że skala śmiecenia w trójmiejskich lasach jest ogromna. Dowód? Na sprzątanie śmieci leśnicy musieli wydać dwa razy więcej pieniędzy, niż wydali na remonty i budowy np. wiat ogniskowych.
Widać na niej pozostałości po zimowej imprezie.
- Ktoś zrobił sobie piknik. Resztki spakował i powiesił w reklamówce. Te, które się nie zmieściły w torbie, porządnie ułożył obok - opisują leśnicy.
W foliówce i na śniegu "leśny klasyk" - butelki po alkoholu, opakowania po chrupkach i papierosach.
Zobacz też: Zaśmiecił las, przedstawił się jako ekolog
Nadleśnictwo Gdańsk informuje, że w ubiegłym roku na sprzątanie śmieci pozostawionych w lokalnych lasach wydało 238 086,48 zł.
- Dla porównania: na remont istniejących wiat, miejsc ogniskowych i budowę takich nowych obiektów przeznaczyliśmy 101 682,05 zł, bo sprzątanie jednak jest ważniejsze - wskazuje Nadleśnictwo.
"Ktoś się poczuł jak w barze szybkiej obsługi"
Sytuację z sopockiego lasu leśnicy porównali do baru szybkiej obsługi.
- Zostawiając tak te śmieci, ktoś zrobił więc więcej niż w restauracji, gdzie naczynia i resztki sprząta ze stołu kelner, poczuł się raczej jak w barze szybkiej obsługi, gdzie naczynia i resztki odnosi się do specjalnego okienka. Tyle że w tej wiacie w środku lasu nie ma okienka. Nie ma obsługi, która kilka razy dziennie sprząta pozostawione resztki - podkreślają leśnicy.
20 mln zł rocznie na sprzątanie lasów
Lasy Państwowe każdego roku wydają 20 mln zł na uprzątnięcie terenów leśnych, z których wywozi się prawie 115 tys. m sześc. odpadów. To ponad tysiąc wagonów kolejowych wypełnionych po brzegi śmieciami. Ukrócić ma to zapowiedziane przez Ministerstwo Środowiska zaostrzenie kar dla leśnych śmieciarzy.
Śmieci w trójmiejskim lesie. Film z marca 2020 r.
Miejsca
Opinie (285) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-06 12:27
Opinia wyróżniona
samym grożeniem karami nic się nie zdziała! (8)
wystarczy karać! a na efekty długo nie będziemy czekać...
ale to" za trudne"- 195 8
-
2021-02-06 23:55
paranoja (2)
I to jest typowe socjalistyczne myślenie. Wy macie to wpojone od urodzenia. Władza ma pomagać a nie karać. Oni żyją z naszych podatków! Śmieci powinny być odbierane w cenie góra 30 zł na miesiąc od rodziny - wtedy by nikt nie wyrzucał. Automaty do butelek z kaucją. Za segregacje odbiór darmowy bądź z dopłatą dla domownika! Ale nie. Lepiej karać i podnośić ceny - i samemu mieć wszystko w d*pie.
- 6 5
-
2021-02-08 12:30
Co ty pipasz?
W kapitaliźmie i tzw. demokracji to nie ma kar tylko w socjaliźmie. Puknij się w sagan. Tylko wysoka kara i nieuchronność nauczyć może przestrzegania prawa, a takie komentarze są z rodzaju - nie kop pana/pani bo się zmęczysz.
- 0 0
-
2021-02-07 08:45
Jeżeli zabronione jest wyrzucanie śmieci w lesie,
tak jakiej pomocy od Rzadu oczekujesz wobec osoby, która tego nie chce przestrzegać
- 5 0
-
2021-02-06 20:51
Leśnicy zbierają śmieci???
Dobre
;)- 3 2
-
2021-02-06 19:43
No trudne bo nie postawisz
policjanta przy każdym drzewie.
Jeśli uważasz ,że łatwe to napisz jaki masz pomysł.- 3 2
-
2021-02-06 17:48
Może tablice informacyjne?
Z wyjaśnieniem dlaczego nie można śmiecić w lesie?
- 1 2
-
2021-02-06 14:58
(1)
kara min 20 tys kamery i po problemie
- 19 0
-
2021-02-06 21:33
wystarczyłoby 10 zł, byle faktycznie było nieuniknione
A tak ... trafi się jeden na tysiąc co go ukarają to ludziom te wielkie kary nie straszne.
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2021-02-06 12:00
(8)
Karac takich ile sie da
- 122 4
-
2021-02-06 12:05
a ile sie nie da? (1)
- 2 0
-
2021-02-07 08:42
Więcej, niż to, ile się da.
- 0 0
-
2021-02-06 12:09
Platfusow (1)
Nie można karać! Jest zakaz.
- 6 6
-
2021-02-07 18:13
czemu wasi smieca bezlitosnie
- 0 0
-
2021-02-06 18:29
(1)
taki kraj, tego się nie zmieni, bezstresowe wychowanie ot to
- 3 2
-
2021-02-06 18:44
To narodowy dumny Polak zostawia śmieci....
- 5 2
-
2021-02-06 20:52
Ściema z tymi śmieciami . A to co jest wynoszą wonlontariusze.
- 1 0
-
2021-02-07 12:59
W tym naszym dziwnym kraju patologii się nie karze.
Patologię się tu chroni wszelkimi siłami i podnosi do rangi elyty, bo tylko dzięki tej części społeczeństwa bezdenne zera, szaleńcy i kanalie mogą beztrosko rządzić. Tak jest w każdej dziedzinie gdzie budżety lokalne można by ratować z wysokich mandatów. Śmieciarzy, piratów drogowych, chuliganów, patologię znęcającą się na dziećmi i zwierzętami itd. itp. powinno się karać finansowo do bólu. Ale niestety...
- 1 0
-
2021-02-06 12:01
(19)
Będzie niestety coraz gorzej.Po podwyżkach za wywóz zaobserwowałem że praktycznie nikt już nie segreguje(mowa o osiedlach)...A wystarczy zrobić prostą rzecz jaka od dawna na zachodzie.Automaty przy sklepach na butelki,puszki i plastikowe po sokach.Potem dostajemy kwitek na kolejne zakupy.Czemu tego w końcu nie wprowadzą?No i jeśli nie obniżą opłat za wywóz to niestety,lasy bedą na tym cierpiały bo Brajanusz woli swym X3 z 2006 w lyzyngu wywalić na leśną hałdę o 23 wieczorem.
- 164 18
-
2021-02-06 12:03
To, że jesteś nikim, nie oznacza, że normalni nie segregują. Nie jesteś pępkiem świata.
- 15 30
-
2021-02-06 12:06
DOkladnie jak piszesz
od 10 lat smieci zaczely sie pojawiac tam gdzie ich nigdy wczesniej nie bylo.
PO podwyzkach coraz wiecej.- 14 9
-
2021-02-06 12:22
człowieku, czy wiesz ile kosztowałby taki system w naszym nieszczęśliwym kraju? (9)
Skoro sklepy nie chcą opakowań zwrotnych to znaczy że nie maja co z nimi zrobić albo że im się to nie opłaca. A jeśli radośni ustawodawcy zmuszą ich do takich działań to i tak koszty przerzucą na klientów.
Uwielbiam taki potok myślowy "czemu się nie wprowadzi, powinno się, dostaniemy".
Nie, to wszystko nie bierze się jak manna z nieba, jak nie ma przymusu to nikt nie będzie dobrowolnie ponosić kosztów. A jak bedzie przymus to zapłącą za to klienci jako ostatne ogniwo łańcucha.- 13 13
-
2021-02-06 12:27
a co za roznica? (5)
dotacje na bzdurne silownie na powietrzu mozna wydawac.. a tu na cos waznego nie ma?
- 18 2
-
2021-02-06 16:25
(4)
To dlaczego nie otworzysz takiego biznesu tylko czekasz aż ktoś to za ciebie zrobi?
- 3 6
-
2021-02-06 18:29
Bo taki biznes musi mieć ustawowe wsparcie państwa. (3)
Niestety mafia śmieciowa do tego nie dopuści. Ostatnio litewska firma chciała na własny koszt rozmieścić automaty i zbudować system dystrybucji na własny koszt. Chcieli tylko odpowiednich zmian w ustawodawstwie i co? Nic bo lobby mafii śmieciowej jest bardzo silne w kartonowym kraju, gdzie kłamstwo i obłuda to już prawie cecha narodowa.
- 9 2
-
2021-02-06 20:19
Na Litwie (2)
Przy dużych marketach masz kontenery gdzie gość skupuje od Ciebie butelki plastikowe i dostajesz bon na zakupy w tym sklepie
- 7 0
-
2021-02-07 14:53
(1)
Bo Litwa to cywilizowany kraj, choć nie mieli łatwo. A Polsza to jedynie w rozwoju się cofa.
- 2 0
-
2021-05-06 16:21
Teraz
- 0 0
-
2021-02-06 13:14
To powinno się zrobić coś, żeby im się zaczęło opłacać
Główny problem jest taki, że jak już nawet ktoś zrobi produkt w biodegradowalnym opakowaniu, to od razu jest etykietka eko i kosztuje 2 razy drożej, niż konkurencyjny produkt w plastiku. Do tego dodajmy totalne głupoty typu warzywa na styropianowych tackach czy słodycze pakowane w dwa opakowania na raz i mamy efekt, jaki mamy.
- 14 1
-
2021-02-06 22:27
Leming a wiesz ile kosztują to tajnie zkrajnie głupoty finasowane z kasy mieszkanców Gdańska! (1)
Ale ty jak koń z klapkami na oczach widzi tylko na wprost
- 2 1
-
2021-02-07 14:17
Błagam, zajrzyj do słownika ortograficznego ....
- 0 0
-
2021-02-06 12:51
My segregujemy, moja mama też. Nie wrzucaj Wszystkich do jednego worka.
- 11 1
-
2021-02-06 13:30
tak, niestety, oto skutki katolictwa: (1)
nie lękajcie się, czyńcie sobie ziemię poddaną itp.
w innych krajach mają inne powody- 8 15
-
2021-02-06 20:39
Słowa , które wspominasz to słowa Boga.
Nie kierują się nim tylko Katolicy. A poza tym czynić poddaną nie równa się zaśmiecać.
Dziwne skróty myślowe stosujesz.- 8 4
-
2021-02-06 18:24
Przecież prezydentka i inni samorządowcy zaprotestowali.
Nie chcą automatów bo gminy sporo zarabiają na odpadach z tworzyw sztucznych a w razie czego można dowalić podwyżkę. Z tej podwyżki zrobi się akcję typu "Gdańsk bez plastiku" zarobią znajomi królika itd. Skoro automaty na puste butelki są w Niemczech, całej Skandynawii, nawet na Litwie to trudno uwierzyć, że w Polsce nie można, że się nie opłaca. To zwykłe kłamstwo.
- 8 3
-
2021-02-06 20:36
Trochę to nielogiczne, że po podwyżkach
nikt nie segreguje śmieci u ciebie...
- 3 2
-
2021-02-06 22:25
Nie wprowadzą bo niechc etgo politycy i chocby władze miasta Gdańska!
Przypominam ze władze miasta Gdańska i radni PO zablokowali powstanie automatów do butelek .
- 3 1
-
2021-04-21 08:16
Polska 50 lat opóźniona w rozwoju.
Automaty, kaucja na szkło i plastik! Nie byłoby takiego az problemu! Dlaczego butelki plastikowe nie są ujednolicone i za kaucją nie wchodzą do kolejnego obiegu?
- 0 0
-
2021-02-06 12:03
Na to zasługujemy (1)
jako tzw. "ludzkość"
Aby utonąć we własnych śmieciach, skoro rozumu brak...- 76 4
-
2021-02-07 16:22
Moze ekolodzy
By zaczęli sprzątać. Ale jakoś nie wierzę, że będzie im się chcialo
- 2 1
-
2021-02-06 12:05
Płacę podatki, głosuję na obecne władze miasta więc oczekuję, że posprzątają służby (9)
- 20 133
-
2021-02-06 12:12
Szczególnie na obecna wladze (2)
Głosuje 90% mieszkańców trójmiasta. Czyli tylko pisiory śmieca. Co za platfus dzban. Jesteś godny koalicji 276
- 17 13
-
2021-02-06 16:10
juz dostales wytyczne z nowogrodzkiej na szczucie ?
- 16 6
-
2021-02-07 18:33
co powoduje ze pisy nie chca dolaczyc do niesmiecacych, bo to "totalna" opozycja?
- 0 1
-
2021-02-06 12:35
No to podniosą nam podatki, żeby było na sprzątanie przez służby. (1)
- 13 0
-
2021-02-06 18:39
Służby są tylko niewiele robią. Lepiej siedzieć na d.... .
- 4 1
-
2021-02-06 12:36
To se plac , na nadlesnictwo placisz w podatkach sciaganych przez pis.
- 9 6
-
2021-02-06 15:40
(1)
U siebie w domu też syfisz i oczekujesz, że ktoś ten burdel za Ciebie posprząta?
- 17 3
-
2021-02-06 16:30
Jak zapłaci to ktoś posprząta :)
- 4 1
-
2021-02-07 10:01
To że płacisz podatki to nie jest powód do śmiecenia
Twój, mój podatek jest na to by żyły szkoły,by miasto
piękniało itd.itp. i jeżeli go płacisz to dobrze, ale jeżeli uważasz, że dlatego że to czynisz to możesz śmiecić to raczej pokazuje Twoje nierozumienie życia we wspólnocie!- 7 0
-
2021-02-06 12:05
akurat na tym zdjeciu staral sie ktos, wrzucil do siatki. (17)
normalnie to tam powinien byc smietnik (regularnie orpozniany)
tak jak w innej podobnej miejscwce w gdansku gdzie piwemy piwo.- 53 44
-
2021-02-06 12:16
Śmietnik w lesie? (8)
Żeby zwierzęta w nim grzebały szukając jedzenia?
Jak to jest, że pełne opakowania da się zabrać ze sobą do lasu/parku/nad rzekę itp. Ale wziąć puste z powrotem to już ponad siły...- 46 2
-
2021-02-06 12:20
o jakim jedzeniu mowisz? butelki i opakowania. (3)
POza tym nie przesadzajmy. SKoro stawia sie wiaty. karmniki dla ptakow to normalny betonowy kamienny smietnik sie sprawdzi. Wiem bo tam gdzie pijemy teraz kiedys bylo pelne rozrzuconych opakowan. A od czasu gdy co 50 metrow jest kubeł to poprawila sie sytuacja.
- 6 34
-
2021-02-06 12:42
Coś nie tak (2)
Las to nie park. Zabierajmy SWOJE śmieci do domu. W lesie jesteśmy gośćmi. Śmietniki w lesie same i to za darmo się nie opróżnią. Cena wywozu śmieci nie ma tu nic do rzeczy. To sprawa kultury naszego ,, europejskiego ,, społeczeństwa.
- 37 2
-
2021-02-06 14:00
Ale ten las ma w nazwie park (1)
Trójmiejski Park Krajobrazowy.
Jak nadlesnictwo tak dba to niech mniej tnie.
Jak masz parking leśny to są tam śmietniki xzy nie?- 4 19
-
2021-02-06 17:17
Las
Chłopie, wez najlepiej już nigdy nie wchodz do lasu z takim podejściem, a piwko wypij na swoim terenie i tam zaśmiecaj.
- 13 1
-
2021-02-06 21:53
tak śmietnik na parkingu w lesie, to takie dziwne że jak jest miejsce na piknik to powinien być i śmietnik? (1)
- 2 5
-
2021-02-06 23:07
dokladnie / genau
- 1 0
-
2021-02-07 12:13
A Twoim zdaniem (1)
A Twoim zdaniem śmieciarki mają jeździć po lasach??? Geniusz
- 2 1
-
2021-02-08 08:53
Powinni też ścieżki zamiatać,
bo piachu pełno. Chyba od zimy ;)
- 1 0
-
2021-02-06 13:03
gorszej bzdury nie czytałem dawno (2)
Śmieciarka ma po lesie jeździć bo królewicz butelek po piwie nie może z lasu zabrać w taki sam sposób jak je tam pełne przyniósł. Jak się widzi takie bydło to może lepiej żeby te wszystkie wiaty zlikwidować a teren zaorać żeby tylko taka hołota przestała do lasu przychodzić.
- 34 5
-
2021-02-06 21:55
wystarczy że leśnicy jak jadą zabiorą to raz na kwartał (1)
jakoś problemu nie mają rozwalić cały las przy wycince, rozwalając przy okazji okoliczne drogi i darń leśną, to bardzo bogata firma i raz na kwartał traktorek mógłby się przejechać po parkingach leśnych
- 3 9
-
2021-05-06 16:27
Nie wystarczy, bo wcześniej wybuchnie pożar spowodowany
przez Twoją butelkę. Wróć do podstawówki, już tam tego uczyli.
- 0 0
-
2021-02-06 14:29
Jesli dałeś radę przytaszczyć pełną flaszkę, to chyba nie problem zabrać pustą ze sobą.
Jedyną przeszkodą jest brak kultury.
- 20 1
-
2021-02-06 14:35
Przyniósł pełne...
...dał radę, to i puste butelki powinien dać radę zabrać, jak rodzice nie nauczą dzieci sprzątać po sobie, bo sami reprezentują taką kulturę to nic dziwnego że mamy takie społeczeństwo. Karać i to bardzo dotkliwie, aż zaboli...
- 14 1
-
2021-02-06 22:48
Nie chrzań (2)
z taką mentalnością jak ty i niektórzy Polacy to nawet jak postawisz śmietnik pod każdym drzewem to rzucą pomiędzy bo tam nie było śmietnika a wg nich właśnie tam powinien być.
- 6 1
-
2021-02-06 23:08
nie masz racji (1)
bo u nas sie to sprawdza
ale ty wolisz negowac na starcie i byc frustratem- 1 4
-
2021-02-07 10:26
To zobacz jak wygląda teren
przy przystankach autobusowych, śmietnik z popielnicą jest? Ano jest.
A kipy wokół są ? Ano są. Więc mam rację .- 3 0
-
2021-02-06 12:06
(2)
Ilość śmietników powinna rosnąć proporcjonalnie do opłat czyli w ostatnich latach około 200%. Niestety wzrosły tylko opłaty.
Skoro rośnie opłata oznacza że trzeba opłacić dodatkowych ludzi, dodatkowy sprzęt i dodatkowe kursy z dodatkowych miejsc odbioru czyli śmietników w tym publicznych. Czy źle myslę i jestem naiwny?
Pomijam już że za darmo segregujemy w domach wykonujac za kogoś pracę.- 53 13
-
2021-02-06 12:28
dokładnie tak samo myslę (1)
A lwadze gdanska potrafia tylko sprzedwac grunty bez dabania o podstawowa infrastrukture.
A taka sa smietniki, wc,- 4 1
-
2021-02-07 10:34
Reforma była.
Samorządy mialy zbierac kasę po to, żeby smieci po lasach nie było. Wyszlo z tego tyle, że ci co maja smietniki płacą 2x więcej i smieci w lasach jest 2x więcej. Urzędników tez jest 2x tyle. Jak by urzędnicy wzieli sie za sprzątanie to chociaż czysto by było. A epidemia udowodniła, że wszelkiej maści urzędy zamknięte w lockdown sa zwyczajnie niepotrzebne.
- 2 0
-
2021-02-06 12:09
Dotkliwe kary?
Jakie? Coś przespałem?
- 32 0
-
2021-02-06 12:13
Kiedyś chodziłem do lasu na grzyby z wiklinowym koszem. (4)
Teraz dodatkowo zabieram dwie siatki na plastik + metal i szkło. Niestety więcej przynoszę ze sobą śmieci niż runa leśnego.
- 73 2
-
2021-02-06 16:13
Grzyby...
A ryby i działeczka też?
A na działkę jeździsz Astrą kombi w gazie i starą zimą na lewej osi i jesteś zerem?- 1 14
-
2021-02-06 22:24
Zgadza się
W dodatku podczas pandemii mam wrażenie ludzie w ogóle odkryli lasy, ale co za tym idzie niestety nie odkryli, że śmieci zabiera się ze sobą...
Też wracam do domu z workami śmieci, to smutne :/- 7 0
-
2021-02-06 22:41
Nie jesteś sam
ja też tak robię i jest nas więcej , uwierz mi.
Tylko,że dobro jest ciche a w mediach mówi się tylko o takich co du...ę pokażą.- 9 1
-
2021-02-07 15:46
Ja tak samo robię, szlag mnie trafia ale zbieram śmieci po utermenschach.
- 2 0
-
2021-02-06 12:13
Smieci (6)
Niestety rzadzacy pokazują "teraz my , robimy co chcemy nie liczymy się z nikim" a społeczeństwo bierze przyklad z rządzących. Zmienić rządzących wprowadzić lad porządek i odpowiedzialność.
- 60 15
-
2021-02-06 15:53
Dokładnie, wstajemy z kolan i nikt nie będzie nam mówił co mamy robić. Teraz największe kmioty obnoszą się ze swym buractwem wyklętym.
- 4 9
-
2021-02-06 16:05
Co za głupi wpis (3)
Tzn za PO było czyściutko? A plamy na słońcu to też wina PiS?
- 9 2
-
2021-02-07 10:36
Od Kazimierza Wielkiego było tylko gorzej
Wróćmy do Piastów
- 0 0
-
2021-02-07 15:18
za PO Orlen przez 8 lat zarobił 20 razy mniej niż przez 5 lat za PiS. Dlatego pytam się. Gdzie są te pieniądze. Którzy działacze PO-PSL zaspakajali potrzeby partyjne pieniędzmi z Orlenu?
- 2 0
-
2021-02-07 18:48
za po tez byli pisi wiec nie moglo byc czysto
- 1 0
-
2021-02-07 17:40
Niestety ta zgraja nieuków nie ma nic wspólnego z rozsadkiem.Dotyczy to wszystkich obecnych polityków.
- 0 0
-
2021-02-06 12:14
(5)
Najbardziej śmieszy mnie ta ankieta z której wynika, że ponad 80% ludzi nigdy nie zostawiła śmieci w lesie, a leśnicy twierdzą, że śmieciarzy jest dwa razy więcej niż było.
- 54 13
-
2021-02-06 12:55
Bo ankietę wypełnia garstka tych bardziej świadomych mieszkańców
- 22 3
-
2021-02-06 12:56
Wystarczy że 5% śmieci i już jest niezły syf.
Tak że wyniki ankiety mnie nie dziwią.
- 17 1
-
2021-02-06 15:34
Takie artykuły czytają w większości ludzie (2)
którym zależy aby wokół nich było czysto. Chlewiarze nie są tym zainteresowani, a powiem więcej , rzadko czytają cokolwiek.
- 19 0
-
2021-02-07 18:52
(1)
wiec nie ma na pisiorow sposobu?
- 2 1
-
2021-02-08 12:34
O, kochający wszystkich czytelnik się ujawnił...
A tobie kto pierze beret?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.