• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej pociągów z Trójmiasta

js
4 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Nowy rozkład zakłada m.in. zwiększenie połączeń z Zakopanem. Nowy rozkład zakłada m.in. zwiększenie połączeń z Zakopanem.
W niedzielę, 9 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład PKP. Swoją siatkę połączeń zmienia zarówno największy przewoźnik kolejowy w kraju - spółka PKP Przewozy Regionalne - jak i PKP Intercity.

Nowe rozwiązania komunikacyjne dotkną również mieszkańców Trójmiasta. Na szczęście zamiast ograniczać połączenia, koleje chcą je zwiększać.

- Tworząc rozkład jazdy pociągów, sugerowaliśmy się opiniami naszych pasażerów, które docierały do nas m.in. przez Internet. Korzystaliśmy również z pomocy niezależnych ośrodków badawczych. Siatkę połączeń regionalnych układaliśmy wspólnie z samorządami województw - mówi rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne Łukasz Kurpiewski.

Największa niespodzianka czeka wszystkich tych, którzy z Trójmiasta podróżują do Lublina. Do tej pory, aby dostać się do stolicy woj. lubelskiego trzeba było się przesiadać (poza wakacjami, gdy kursowały dodatkowe wagony w jednym z expressów). Teraz to się zmieni i na tej trasie będą aż dwa bezpośrednie połączenia.

Wszystko dzięki wydłużeniu do Gdyni trasy pospiesznego "Kujawiaka", który dotychczas kursował pomiędzy Lublinem i Bydgoszczą. Do tego dojdzie zupełnie nowy pociąg TLK "Czartoryski", który wyjedzie z Gdyni o godz. 4.35 i do Lublina dotrze o 11.37. I tak pięć razy w tygodniu od poniedziałku do piątku.

Więcej połączeń będzie również ze Śląskiem. Express "Heweliusz", który w obecnym rozkładzie jeździł z Gdyni do Warszawy Zachodniej, od grudnia rozpoczyna kursowanie do Katowic i Gliwic.

Także Zakopane będzie lepiej z skomunikowane z Trójmiastem. Teraz PKP Intercity obsługuje to połączenie sześć razy w tygodniu, a w okresie ferii zimowych i wakacji codziennie. W nowym rozkładzie zaplanowano codzienne kursowanie tego pociągu. PKP Przewozy Regionalne latem uruchomią z kolei drugi pociąg do zimowej stolicy Polski, który z Gdyni będzie wyruszał o godzinie 18.10.

W nowym rozkładzie jest też więcej połączeń z Gdyni do Rzeszowa, Katowic, Krakowa i Pragi, z przesiadką na stacji Warszawa Wschodnia.

W ruchu międzynarodowym nowością będzie pociąg "Bachus", który oprócz dotychczasowej relacji Gdynia - Zielona Góra, będzie miał wagony do Frankfurtu nad Odrą. Skład będzie wyruszał z Gdyni o 10.40.

Nowy rozkład jazdy jest już dostępny na stronie PKP.
js

Opinie (61)

  • Do Wrocławia coraz dłużej...Skandal...

    Pociąg z Gdańska do Wrocławia w nowym rozkładzie jedzie prawie 8 godzin, w starym jechał prawie godzinę krócej. To jest po prostu skandal...
    Czy ktoś z PKP umie to wytłumaczyć???

    • 0 0

  • dla kogo więcej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jak zwykle, co roku PKP robi fantastyczne "niespodzianki" dla podróżujących koleją. Jak zwykle jakiś pajac na chybił trafił wybiera sobie stacje, na których pociągi będą stawać lub nie. I jak zwykle nie mam czym wracać z pracy do domu. Szlag mnie trafia.

    • 0 0

  • PKP to wstyd

    Od nowego roku chce podnieść ceny biletów o 10%. My nadal jeździmy brudnymi, zatłoczonymi wiecznie spóźnionymi pociągami. Mamy chyba najwolniejszą kolej na świecie. Czas najwyższy sprzedać ten moloch w ręce prywatne np DB.

    • 0 0

  • a co z połaczeniem ze Szczecinem?

    • 0 0

  • "Największa niespodzianka

    czeka wszystkich tych, którzy z Trójmiasta podróżują do Lublina".
    Faktycznie niespodzianka dla klientow PKP.
    Prezna firma dala rade skomunikowac dwa miasta wojewodzkie bezposrednim polaczeniem kolejowym!
    Czas na przecinanie wstegi, orkiestre i bankiet.
    Jest to najwiekszym sukcesem PKP, od czasu oddania do uzytku dworca we Wloszczowej.

    • 0 0

  • Piotr (4)

    A propos połączenia ze Szczecinem... jechałem rok temu w obie strony w krótkim terminie. Spotkany konduktor (zabawny i bardzo miły Ślązak) powiadomił mnie, że to najbiedniejsza i najmniej dochodowa linia dalekobieżna PKP. W tych rzadkich przypadkach, kiedy Wars jest rozpisany w rozkładzie często się go nie daje, bo to nieopłacalne.
    Wot i masz połączenie :)
    Pozdrawiam wszystkich, którzy jednak koleją czasem jeżdżą i nie narzekają.

    • 0 0

    • ta linia chyba jest do berlina?

      • 0 0

    • Luke (2)

      Nie narzekac? A czemu nie?
      Moze w koncu politycy zrozumieja, ze kolej potrzebuje wielkich inwestycji.
      Nie bedzie od razu skoku do predkosci kolei zachodnich np: TGV z Paryza do Stuttgartu z predkoscia podrozna 182 km/h, choc to zaden rekord, ale bez natychmiastowych wielkich inwestycji PKP staje sie coraz bardziej "zadupiem" europy.

      • 0 0

      • Rumun (1)

        Zwykly ICE jedzie z Frankfurtu/M. do Paryza (570 km) 4h i 30 min.

        • 0 0

        • Piotrukas

          Gwoli scislosci 4,17 godz., czyli srednia 135km/h.

          • 0 0

  • NO NAREESZCIE :) !!!

    BRAWO !!! LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE ;)

    • 0 0

  • Rumun (1)

    Ok, jasne, zgadzam się. Problem zdaje się polega na tym, że inwestycje infrastrukturalne tego kalibru a) należą do najdroższych, b) najbardziej długoterminowych (czytaj: dalej niż jedna-dwie kadencje sejmu). Ja nie mówię, że jest dobrze. Sytuacja się powoli poprawia (remont Gdańsk-Warszawa), i aby to tempo jeszcze nieco wzrosło :)

    • 0 0

    • Luke

      Sa to wielkie pieniadze. Koszta za kilometr w latwym terenie sa jednak nizsze niz autostrady i nie musza byc budowane od razu dla predkosci osiaganych przez TGV, czy ICE.
      Definicja szybkiej kolei, zalicza do takowych predkosci od 200 km/h wzwyz.

      • 0 0

  • normalnie zajebiście

    a moje jedyne sensowne połączenie zlikwidowali:((((

    • 0 0

  • TERAZ NIECH SIE WEZMA ZA TOROWISKA

    TO I CZAS PODROZY BEDZIE KROTSZY !!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane