- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (70 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (77 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (142 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (215 opinii)
Wielki plan przebudowy skrzyżowań w Gdyni
Niektóre skrzyżowania zostaną zamienione w ronda, pojawią się nowe lewo i prawoskręty, a istniejące zostaną wydłużone, w wielu miejscach pojawi się sygnalizacja świetlna. Projektów jest tak dużo, że nie wiadomo czy na wszystkie wystarczy w tym roku pieniędzy.
Naczelnik wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego UM Jacek Oskarbski pokazuje szereg projektów przebudowania skrzyżowań. I niemal przy każdym z nich zaznacza: - To jest pilne, dokumentacja jest już w pełni gotowa, chciałbym, aby przebudowa została wykonana jak najszybciej. Po chwili się reflektuje. - Większość jest pilna, ale tak naprawdę nie wiadomo czy na realizację wszystkich wystarczy w tym roku pieniędzy. Chcielibyśmy zrobić jak najwięcej, a wszystko zależy od prezydenta Wojciecha Szczurka i Rady Miasta. Mam nadzieję, że budżet pozwoli na jak najwięcej - wzdycha naczelnik Oskarbski.
Na razie władze miasta nie rozwiewają jego nadziei. Żadna z inwestycji nie została jeszcze odrzucona, bo wciąż nie wiadomo jak będą wyglądały wpływy z tegorocznego budżetu. - Monitorujemy sytuację na bieżąco i na razie nie mamy niepokojących sygnałów. Żaden projekt nie został skreślony, w razie czego będziemy reagować na bieżąco - mówi prezydent miasta, Wojciech Szczurek.
Większość skrzyżowań czeka rozbudowa. Powstaną osobne pasy do skrętu w lewo i prawo, a istniejące zostaną znacząco przedłużone. Będzie także więcej sygnalizacji świetlnej. Czy nie spowoduje to jednak korków?
- Robiliśmy analizy i jasno z nich wynika, że ani światła, ani rondo, nie spowodują większych zatorów. Na pewno w niektórych miejscach zmniejszy się płynność ruchu, ale to przecież miasto, gdzie jest wielu pieszych. Lepiej dojechać do celu trzy minuty później, niż zabić przebiegającego przez przejście, bo żaden z kierowców się nie zatrzymał - tłumaczy Jacek Oskarbski.
1. Kartuska/Morska.
Jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. Doszło tam w ostatnich latach do kilku wypadków śmiertelnych. Powstaną więc dodatkowe lewoskręty na ul. Morskiej, wydzielony zostanie osobny pas do skrętu w Morską z Kartuskiej. Zmieni się też sygnalizacja świetlna. Samochody skręcające w lewo będą miały osobne sygnalizatory i nie będą musiały przepuszczać jadących na wprost z naprzeciwka.
2. Wielkopolska/Łowicka.
Tu także dochodziło do tragicznych w skutkach potrąceń pieszych, na których do tej pory nie było sygnalizacji. Światła się więc pojawią, a dodatkowo powstaną wygodne, osobne pasy do skrętu w lewo i prawo.
3. 3. Kalksztajnów/Morska.
Powstanie tu nowy prawoskręt na ul. Kalksztajnów. Ale największa zmiana czeka ulicę Okrzei, która po modernizacji skrzyżowania będzie drogą jednokierunkową w stronę centrum.
4. Unruga/Podgórska i Unruga/Kuśnierska
Na większej części ul. Unruga postawione zostaną bariery, kierujące ruch pieszych na przejścia. Do tej pory na niektórych odcinkach tej drogi wiele osób decydowało się na przekraczanie jej przed pędzącymi samochodami. Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, powstaną odpowiednie pasy do skrętów, a pobliska ul. Boisko doczeka się gruntownej przebudowy.
5. Wielkopolska/Racławicka/Parkowa.
Powstaną całkiem nowe lewo i prawoskręty, a przede wszystkim sygnalizacja świetlna. Problem z przekroczeniem u. Wielkopolskiej mają tam bowiem piesi, którzy muszą przemykać pomiędzy jadącymi z nadmierną prędkością samochodami.
6. Płk. Dąbka/Szkolna/Czernickiego/Wiejska
Skrzyżowanie na pograniczu Gdyni i szybko rozbudowującej się gminy Kosakowo. Ruch w ostatnich latach wzrósł tam na tyle, że zjechanie w godzinach szczytu z ul. Płk. Dąbka nie jest łatwe. Dlatego powstanie tam duże rondo, które będzie zdecydowanie bezpieczniejsze od aktualnego rozwiązania, a według badań nie spowoduje zatorów.
Opinie (207) 9 zablokowanych
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
-
2009-03-13 11:19
cel szczytny, oby tylko nie zakorkowali miasta jak np. skrzyżowanie Warszawska/Wolności
- wprowadzone tam światła tylko spowodowały większe korki - DLA CZEGO TE ŚWIATŁA DZIAŁAJĄ TAM W TAK IDIOTYCZNY SPOSÓB???
- 1 1
-
2009-03-13 11:31
super - niedrogie inwestycje a znacznie usprawnią ruch
- 1 0
-
2009-03-13 11:32
Jak zwykle brak wizjonerstwa w projektowaniu skrzyżowań
1)ronda spełniają swoje zadanie gdy ruch jest umiarkowany.W godzinach szczytu ronda są idealnym miejscem na korki
2)lewoskręty ze światłami powodują że z przeciwnej strony ktoś będzie musiał dłużej czekać najpierw na przepuszczenie pieszych i ruchu z prostopadłej ulicy,a później skręcających z ulicy równoległej w lewo.
Efekt będzie taki że z wypadków zyska się liczne stłuczki w korkach,a co do pieszych to statystyki mówią,że najwięcej potrąceń pieszych jest i tak poza przejściami.Ewentualne rozwiązania będą odpowiadały na obecne potrzeby Gdyni,a co będzie za 5 - 10 lat?Żal się robi czytając ten artykuł.Gdynia niegdyś miasto wizjonerskie zatrudnia wykutych na blache specjalistów bez wizji!!!- 2 6
-
2009-03-13 11:42
dobra rada
A dlaczego nikt nie pyta co sądzi o tym policja drogowa. Ona ma na bieżąco wiedzę informacje i skargi kierowców. Co może powiedzieć Pan Oskarbski, który nie wie gdzie są jakie ulice w Gdyni, a o bytności jego w tych miejscach chyba nie należy pytać jak niechce się usłyszeć kłamstw.
- 5 4
-
2009-03-13 11:59
Kalksztajnów/Morska
Totalny bezsens-dodatkowy pas do skrętu w prawo!!! Tam powinno byc rondo,żeby można normalnie skręcić w lewo, a nie zakręcać koło Kauflandu!!!Dlaczego nikt o tym nie pomyślał przy likwidacji torów kilka lat temu??????
- 3 1
-
2009-03-13 12:10
(1)
Ja wiem co zrobić żeby nie trzeba było gnać 80km/h żeby zdążyć na następnym zielonym. Krwi sobie upuścić albo iść do psychoanalityka. A najlepiej fotoradar na takich postawić. Światła bywają źle ustawione to fakt - to w żaden sposób nie upoważnia do łamania przepisów. Pogódź się człowieku z tym że to jest miasto i tu nie ma szybkiej jazdy. A z czasem będzie wolniej.
- 1 2
-
2009-03-13 21:59
wolniej tzn ile?
- 0 0
-
2009-03-13 12:28
Ronda z Prawo Skretami
Wszystkie nowo budowane ronda powinny miec osobne PRAWO skrety. Sprawdza sie idealnie
- 2 0
-
2009-03-13 12:31
ZLIKWIDOWAĆ TE DURNE ŚWIATŁA NA WITOMINIE KOŁO DOMU STARCÓW, POROBIĆ ZATOCZKI DLA AUTOBUSÓW, A NIE ŻE KURNA AUTOBUS JEDZIE TO
KOREK ZARAZ A TE SWIATŁA NIE MUSZĄ TAK CZĘSTO SIĘ ŚWIECIĆ I TAK DŁUGO
- 3 1
-
2009-03-13 12:32
a moze zaczac od tego???...
Przebudowac wpierw wydz. inzynierii ruchu gdynskiego UM . wypiepszyc tych niekompetentnych , niedouchonych urzedasow ktorzy poza czubkiem wlasnego, nosa niczego innego nie dostrzegaja sa zainteresowani tylko prywata i nic wiecej ...
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.