• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny

Michał Sielski
23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.

Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.



Przesiądziesz się na komunikację, gdy będzie można wygodnie zaparkować auto na Karwinach?

Przetarg na budowę węzła integracyjnego na Karwinach powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Inwestycja otrzymała bowiem 34 mln zł wsparcia unijnego, więc nie będzie problemów z jej finansowaniem.

Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.

Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.

Parkingi dla rowerów, aut i motocykli



- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.

Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy



Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny. Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny.
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?



Rozbudowa skrzyżowań



W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej zobacz na mapie Gdyni. Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

Nowe chodniki i drogi rowerowe



Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.

W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.

Więcej świateł na skrzyżowaniach



Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań. Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań.
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:

Opinie (292) 2 zablokowane

  • 8 godzin w pracy - 2 godziny w korku (1)

    Mam tylko nadzieję, że jeśli ruszy ta inwestycja to nasi drogowcy będą "orać" 24 godziny na dobę. Inaczej to Gdynia utknie w korku na lata. Przykładem jest ul. Podjazd - niby pestka przy Węźle Karwiny.

    • 6 0

    • Zapomnij

      Będą orać średnio 24 MINUTY na dobę. Patrząc na ostanie przebudowy, tutaj to zajmie z 5 lat, a realnie to czuję, że minimum 1,5 roku. To jest Gdynia i uśmiechnięty prezydent nierób.

      • 4 1

  • Zburzyć KARWINY

    i zrobić parking po horyzont.

    • 8 2

  • Ani słówka "kiedy" !!!! (1)

    Obiecanki macanki a głupiemu sta.. . A co z ulicą Sopocką, na której skoncentrowany jest główny ruch jadących rano do pracy a przede wszystkim wracających? I co że zrobią milion miejsc parkingowych, korków na Sopockiej i Wielkopolskiej nie da się uniknąć. Kto mieszka na ul. Strzelców, Karwinach i dalej, ten wie o czym piszę. Kolej metropolitalna niczego tu nie zmieni, a w każdym razie niewiele. Mają wielkie plany, które nie wiadomo kiedy zostaną zrealizowane a zwykłych dziurek na Wielkopolskiej, Sopockiej i wielu dojazdowych na Karwinach, załatać nie potrafią. Jak ruszą za 5 lat, to będzie sukces. 10 lat trwało zanim stworzą plan przebudowy wiaduktu w Sopocie Kamiennym Potoku na Niepodległości i jak zwykle w okresie wakacyjnym ruszają z realizacją. Szykujcie się na to co będzie się działo przez ten wiadukt a nie martwcie się o przebudowę na Wielkopolskiej, która nastąpi nie wiadomo kiedy.

    • 8 0

    • Faktycznie, zapomniałem o przebudowie wiaduktu na Al. Niepodległości.

      Ojjjjj będzie sie działo :-))))

      • 5 0

  • Nie przebudowa tylko kosmetyks (3)

    Od kilku lat szumnie zapowiadana Przebudowa...a tu w końcu jak przyszło co do czego to raptem na wizualizacji widać drobna kosmetyke. Dalej nic się nie zmieni przy wyjeździe z zakorkowanej sopockiej i dalej nic się nie zmieni przy wyjeździe że strzelców do centrum miasta. Panowie projektanci! Zapraszam na skrzyżowanie w porannych i popołudniowych godzinach szczytu to zobaczycie gdzie leżą problemy do rozwiązania. Przedstawiona koncepcja ich zupełnie nie rozwiązuje.

    • 9 0

    • A widziałeś wszystkie 3 zdjęcia???

      • 0 0

    • oglądać rysunki, jest więcej niż jeden, naprawdę polecam

      • 0 1

    • to jest powszechny problem

      dyrektor skm nie dojeżdża do pracy kolejką

      wytyczający parkingi nigdy nie próbował przejechać wózkiem inwalidzkim

      projektant skrzyżowania patrzy tylko na mapę, a nie przejechał tamtędy ani razu

      • 2 0

  • I następne światła ? (4)

    Proszę napiszcie że wkradł się błąd przecież tam jest świateł jak nas...ł . Ulicę sopocką poszerzyć pas na lewo skręt utworzyć bo korek będzie do głównego Sopotu. Bo najlepiej nic nie robić a zarobić.

    • 5 1

    • oglądać rysunki, jest więcej niż jeden, naprawdę polecam

      • 0 1

    • nic nie da poszerzenie sopockiej u wylotu (2)

      Skoro i tak na niemal całej długości będzie miała 1 pas.
      Ogromna większość ruchu z sopockiej kieruje się w lewo, w kierunku karwin, wiczlina, obwodnicy, a nie na wprost czy w prawo.

      • 1 0

      • Jeden pas na Sopockiej wystarczy (1)

        Przecież problemem tej ulicy nie jest to, że ma jeden pas.

        • 1 0

        • Mroczny pogromca gimbazy ma rację

          pełna zgoda, poszerzenie sopockiej bez sensu, problem w skrzyżowaniu

          • 2 0

  • Przedewszystkim WYPROFILUJCIE ul Wielkopolska w strone Centrum !!! Tam juz leżąła straz pożarna (3)

    (zniszczony ciężki pojazd gaśniczy) jadacy na sygnale do akcji.
    byłem tego swiadkiem jak go położyło na tym niebezpiecznym zakręcie pełnym kolein
    sam sie zastanawiałem ze koleiny jednak nie powstrzymała praw fizyki (ruchu odsrodkowego) i wart kilka milionów pojazd wyrzuciło na zewnetrzną. To my podatnicy za to zapłaciliśmy

    niech tu janusze internetu nie wpisuja że trzeba było jechac wolniej....
    ta droga jest źle wyprofilowana geometrycznie , przy 50-tce sciaga na zewnetrzaną , ja to wiem ja uważam ale zamiastowy może sie zdziwic szczególnie po deszczu.

    ktos powinien odpowiedziec karnie za taki stan rzeczy - czesto tam widze samochody wyrzucone na zewnetrzne pobocze

    jesli nie będzie odpowiedzialnosci karnej konkretnej osoby za zaniedbania - nic sie nie zmieni.
    zreszta to jest w całej polsce i to trzeba raz na zawsze zmienić

    • 1 1

    • oglądać rysunki, jest więcej niż jeden, naprawdę polecam

      • 1 0

    • Dobra

      • 0 0

    • zgoda, że zakręt jest do d...

      Ale kiedy niby się ten wóz wywalił? Przegapiłem to całkiem.

      • 0 0

  • Strzelców nadal w lesie (1)

    Na wizualizacji widać że największy obecny problem czyli wyjazd z ulicy Strzelców gdzie mieszka kilka tysięcy ludzi do centrum Gdyni który obecnie jest bardzo problematyczny i rozwala całe skrzyżowanie się nie zmieni...więc po co ta przebudowa???

    • 10 1

    • proponuję czytać i oglądać ze zrozumieniem,

      nie przeskakiwać do komentarzy po przeczytaniu samego tytułu i nie siać fermentu

      • 0 0

  • bubel drogowy !!!

    Panie Szczurek to kolejny Pana drogowy bubel tym bardziej że ukształtowanie terenu samo podpowiada prawidłowe rozwiązanie - tylko węzeł BEZKOLIZYJNY!!! - sposób finansowania to kasa ze sprzedaży majątku gminnego - są na pewno już napełnione pełne worki !!!.

    • 3 1

  • To jest węzeł ? (1)

    Raczej skrzyżowanie

    • 13 0

    • węzeł przesiadkowy, a nie drogowy ...

      • 0 1

  • Skryżowanie Parkowa/Wielkopolska. Kiedy światła????? (4)

    Proponuję od razu przebudowę skrzyżowania Parkowa/Wielkopolska? Proszę spróbować wyjechać z Parkowej na Wielkopolską w stronę Gdańska. Na środku brak wysepki aby się zatrzymać. Prędzej czy później będzie tam gruby dzwon.

    • 10 2

    • Czy ktoś w ogóle czyta artykuły?

      Proponuję czytać ze zrozumieniem, a nie przechodzić od tytułu do komentarzy.

      • 0 0

    • (2)

      Cały czas tak jest i dzwonów nie ma. A kierunek Gdańsk z Parkowej to chyba w prawo na Wielkopolską na dodatkową jezdnię więc nie ma najmniejszego problemu. Tym bardziej światła tam są zbędne.

      • 1 2

      • jak nie ma dzwonów (1)

        tygodnia nie ma żeby szkła tam nie zamiatali

        • 1 2

        • Jeżdżę tam cały czas i nic nie widziałem. Na Orlenie tankuję, potem zawracam na Karwiny i zawsze jakoś daję radę. Łatwo nie jest ale tragedii nie ma. Są gorsze miejsca czekające na poprawę.

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane