- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (43 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (62 opinie)
- 3 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (137 opinii)
- 4 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (20 opinii)
- 5 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (124 opinie)
- 6 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (65 opinii)
Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny
Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.
Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.
Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.
Parkingi dla rowerów, aut i motocykli
- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.
Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek z centrum) na odcinku od ul. Grażyny do przystanku "Buraczana" oraz pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Starodworcową ,
- na ul. Chwaszczyńskiej (kierunek do centrum), po południowej stronie,
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek do centrum) na odcinku od ul. Górniczej do ul. Parkowej .
Rozbudowa skrzyżowań
W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.
Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej , a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej . Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.
Nowe chodniki i drogi rowerowe
Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.
- budowę ciągu pieszo-jezdnego na odcinku od ul. Górniczej do ul. Myśliwskiej ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Gryfa Pomorskiego ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Wzgórze Bernadowo do posesji Sopocka 5 ,
- budowę drogi rowerowej (przemiennie z ciągiem pieszo-rowerowym) na odcinku od ul. Gryfa Pomorskiego do ul. Źródło Marii ,
- budowę drogi rowerowej po południowej stronie ul. Wielkopolskiej (do centrum) na odcinku od ul. Źródło Marii do ul. Lidzkiej ,
- budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej od skrzyżowania z ul. Rdestową do ul. Chwaszczyńskiej,
- budowę drogi rowerowej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Wzgórze Bernadowo
- rozbudowę ul. Strzelców z uwzględnieniem trasy rowerowej na odcinku ok. 680 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka.
W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.
Więcej świateł na skrzyżowaniach
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:
- ul. Wielkopolskiej z ul. Racławicką i Parkową
- ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną
- ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo .
Opinie (292) 2 zablokowane
-
2018-04-23 14:04
więcej pociągów
komu potrzebne parkingi, jak kolejka jeździ bardzo rzadko.
a najlepszy jest przystanek gdynia-stadion, gdzie nikt nie wysiada/wsiada.
na mecze Arki wszyscy wysiadają w Redłowie.
więcej osób by skorzystało gdyby przystanek był przy Olkuskiej.- 5 1
-
2018-04-23 13:50
Fajnie!
- 1 1
-
2018-04-23 09:08
Gdzie jest estakada pytam??!! Kto to kurka projektował!! (2)
Wyjeżdżający z Sopockiej i Strzelcow nie mogą blokować tych jadących szybko Wielkopolska!!!
Przecie to jest absurd, że ktoś kto to naszkicował nie siedzi.
To samo na dole przy wjeździe do Parkowej. Tam tez powinna być estakada. A na dole światła.
Bo od lat ten sam wyjazd z Parkowej to horror- 16 4
-
2018-04-23 09:35
estakada to idiotyczny pomysł (1)
Widziałeś kiedyś co się dzieje pod dowolną estakadą? Kompletnie nic, martwa strefa. Wysypisko śmieci, nawet nie sr*lnia dla psów.
Estakada zajmuje miejsce w przetrzeni nie tylko w pionie, ale też i na boki (pustostany bo kto by chciał mieszkać na trzecim piętrze i mieć samochód za oknem), dużo bardziej niż droga.
Sieknięcie wielopoziomowego skrzyżowania na styku karwin i kacka to byłby koniec życia dla tych okolic.- 4 8
-
2018-04-23 13:50
Janusze cie minusuja
bo co ich k* obchodzi ze zrobia ci syf pod domem a miasto bedzie wygladac jak chinskie slumsy? Wazne ze oni do swojego szalasu w Baninie dojada 10 minut szybciej
- 1 4
-
2018-04-23 06:07
Szczurek nawet w roku wyborczym nie ma się czym pochwalić. (6)
Wszystko wciąż analizuje a ż gotowych projektów to powstał pawilon dla kotów, powstanie pomnik za 3 000 000 zł i może dokończyć skrzyżowanie na które wziął olbrzymi kredyt. Rozlicze go na wyborach.
- 139 18
-
2018-04-23 07:58
niech ten szczurek już odejdzie!!! (1)
- 14 4
-
2018-04-23 13:32
spadaj....
Ff
- 1 3
-
2018-04-23 09:26
GŁOSUJE NA SZCZURKA (1)
nie dopuszczę pisu do władzy
- 2 14
-
2018-04-23 10:02
No i du..........a
I właśnie kolego ujawniasz, z czym przyjedzie się zmierzyć "zwykłym", "normalnym" Polakom, obywatelom, mieszkańcom w tych wyborach-wszyscy wiedzą że Gdyni już dawno potrzeba jest nowa krew, wiara, pomysł i siła ( tak jak wszyscy wiedzą,że Adamowicz też już dawno winien zlecieć ze stołka w Gdańsku). Tylko jest jedno małe ale.........że następcy nic nie lepsi, a do tego w większości z ekipy PiS-u (tych chyba nie trzeba komentować). I bądź tu bracie mądry!!! Niestety Szczurek i Adamowicz też o tym doskonale wiedzą (ten ostatni nawet zlał swoją P.O. bo dobrze wie,że ludzie pójdą na niego głosować nie dlatego by go szanowali i uważali za dobrego Prezydenta, tylko na przekór PiS-owi) Nie pozostaje nic innego jak mieć nadzieję że i w Gdyni i w Gdańsku ( a w Sopocie też by nie zaszkodziło), pojawią się jednak jacyś innymi trzeci sensowni kandydaci!!! Ja niestety tym razem Szczurkowi już nie zaufam-dość siedzenia na d....................i nic nie robienie (lub pozorowania wielkiego robienia) Gdyni potrzebuje świeżego spojrzenia i ludzi którym się będzie chciało, a to co się od kilku ostatnich lat w niej dzieje to pomyłka!!! ( tak jak z tym lotniskiem co to teraz stoi, kasa leci i nic się nie dzieje)
- 7 3
-
2018-04-23 08:37
też juz na niego nie głosuje , szkoda miasta.
- 12 0
-
2018-04-23 08:18
chyba na piwo poranne juz zarobiles szosty twoj wpis
- 1 10
-
2018-04-23 09:08
Odwieczny problem z wymuszeniem pierwszeństwa z Sopockiej (2)
Gdzie ta wizualizacja? Przecież już teraz tak to wygląda!
Szkoda, że nic nie zmieni się w układzie skrzyżowania. Teraz ludzie jadący od Sopockiej, skręcający w lewo w stronę Chwaszczyna nagminnie wymuszają pierwszeństwo na ludziach wyjeżdżających ze Strzelców: "bo przecież oni mają swój pas". Codziennie trzeba tam wjeżdżać na klaksonie bo inaczej się nie da. A itak janusze kierownicy wymachują rękami, przekonani o swojej racji i pierwszeństwie, pomimo tego, że na skrzyżowaniu skręcają w LEWO! ...- 16 3
-
2018-04-23 09:38
racja, że wymuszają (1)
Tyle że wyjazd z sopockiej w lewo powinien mieć pierwszeństwo nad strzelców (wiem, że nie ma). Strzelców to osiedlowa droga dla kilkudziesięciu samochodów, sopocka to arteria dla całych setek samochodów.
Czemu strzelców nie ma osobnej zmiany świateł albo znaku podporządkowania to ja nie rozumiem.
Bez wpychania się przy wyjeździe z sopockiej codzienny korek by sięgał nie brodwina, tylko monciaka.- 4 1
-
2018-04-23 13:29
Przepis to przepis
Kilkadziesiąt samochodów to tam jest w jednym tylko bloku. Gdyby faktycznie chodziło o kilkadziesiąt samochodów, to przecież nie byłoby problemu z wielkim korkiem na Sopockiej, bo mało kiedy ktokolwiek by z tamtąd wyjeżdżał. Na samym końcu Strzelców są trzy osiedla po kilka/kilkanaście bloków. W każdym z nich jest kilkadziesiąt samochodów. Nie liczę już osiedla domków i innych ludzi mieszkających tam.
Poblemem nie byłoby pewnie dla mnie osobiście wjechanie na prawy pas i zostawienie pasa lewego dla ludzi jadących od Sopotu, gdyby nie fakt, że skrzyżowanie jest głupie i 50 metrów dalej muszę przejechać na pas lewy żeby skręcić w stronę centrum. NIKT praktycznie nie wpuszca mnie w takiej sytuacji na ten lewy pas gdy od razu na niego nie wjadę prosto ze Strzelców. W takiej sytuacji blokowany jest również pas prawy.
Wpychanie się nie jest rozwiązaniem. Tym bardziej trąbienie, wymachiwanie rękami czy wysiadanie z samochodu i próby udowadniania swojej racji krzykiem.... Przerażające jest to, ilu kierowców nie zna przepisów i jest święcie przekonanych, że mają pierwszeństwo jadąc od Sopockiej...
Istotnie, powinni coś z tym skrzyżowaniem zrobić, bo tak czy inaczej ciężko się po nim jeździ. Zwłaszcza przy braku kultury i wzajemnego zrozumienia.- 4 0
-
2018-04-23 13:26
Nowe po staremu
Ludzie tu nic się nie zmieni poza wymiana asfaltu co za bubel brawo Sznurek i na co tyle kasy jak by wiadukt zrobić żeby z spockiej auta góra na wielkopolska zjeżdzaly to już coś by się zmieniło w kierunku obwodnicy
- 4 1
-
2018-04-23 13:04
jak będzie się dojezdzało od strony Obwodnicy na ten parking ? (1)
jak będzie się dojezdzało od strony Obwodnicy na ten parking ?
oberka trzeba będzie robić, czy ktoś pomyślał aby był zjazd przed utknięciem na zjeżdzie ?- 3 1
-
2018-04-23 13:07
już teraz jest słabo
bo jak kilka samochodów chce z wielkopolskiej w lewo w strzelców to im tyłki wystają na skrzyżowanie z nowodworcową.
dołożyć do tego ruch na parking i będzie kociokwik- 3 0
-
2018-04-23 12:26
Tunel dla rowerów pod węzłem zróbcie !!! (1)
Taki jak jest pod Słowackiego w Gdańsku.
Dobrze byłoby , gdyby przejazd lasami trójmiejskimi, np. z Matarni d Gdyni, mógł odbywać się bez przechodzenia przez jezdnię.
proszę pomyślcie żeby zrobić tunel, a nie pchać się z rowerem przez te wszystkie skrzyżowania.- 3 1
-
2018-04-23 13:05
we francji są też proste rozwiązania
lekka kładka dla rowerów podwieszona z boku istniejącego wiaduktu.
Minimalna ingerencja w istniejącą konstrukcję, niewielki koszt, duże usprawnienie.- 1 0
-
2018-04-23 12:35
Niestety nic rewolucyjnego korki pozostaną
Niestety nic rewolucyjnego w prezentowanych wizualizacjach. Dołożenie dodatkowych sygnalizatorów pogorszy płynność ruchu samochodowego. Włączenie do systemu Tristar poprawi efektywność nieznacznie, a różnica zostanie skonsumowana w ciągu najbliższych dwóch lat. Wyznaczenie buspasów, oprócz jednego nowego odcinka, na istniejącym układzie komunikacyjnym nie jest dobrym rozwiązaniem. Niestety tylko kompleksowe podejście do odcinka od Alei Zwycięstwa do węzła obwodnicy mogłoby być efektywne. A tak niestety moim zdaniem pozostanie tylko fajerwerk w roku wyborczym z odnowioną nawierzchnią.
- 6 1
-
2018-04-23 12:28
Stare w nowej grafice. Zero zmian na lepsze.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.