- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (172 opinie)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Prace budowlane powinny zakończyć się w listopadzie 2006 r. W czasie ich trwania kierowcy nie powinni mieć powodów do narzekania na utrudnienia, ponieważ główne prace budowlane będą się toczyć obok funkcjonującej jezdni.
- Nie da się oczywiście uniknąć pewnych uniedogodnień w kilku kluczowych momentach, kiedy trzeba będzie przełączać ruch czy wykonać pewne roboty pod obecnie funkcjonującą jezdnią, ale te udogodnienia będą niewielkie, a prace będą wykonywane przy stale funkcjonującym ruchu - zapewnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Prace będą toczyły się na odcinku o długości ok. 1 km, od węzła Ofiar Grudnia do Trasy Kwiatkowskiego. Czego możemy się spodziewać? Zbudowany zostanie nowy wiadunkt - równoległy do obecnie istniejącego (nad torami w pobliżu włączenia ul. Wiśniewskiego do Trasy Kwiatkowskiego). Jest nowocześnie zaprojektowany, ale formą nawiązuje do istniejacego - przedwojennego. Docelowo ul. Wiśniewskiego będzie drogą dwujezdniową, o dwóch pasach ruchu na każdej jezdni. Z kolei każda jezdnia będzie miała 7 m szerokości, 2-metrowe chodniki, pas rozdziału, sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach i zatoki postojowe - przystankowe dla komunikacji miejskiej.
- Jednym słowem płynny ruch i wyeliminowanie uciążliwości tak silnie odczuwanych przez mieszkańców tamtędy podróżujących - dodaje wiceprezydent. - Jednak to przede wszystkim komfort ruchu dla pojazdów jadących do i z portu, bo przypomnę, że trasa będzie w dużej mierze wykorzystywana przez pojazdy wyjeżdżające z bazy Ro-Ro i dążące poprzez tę ulicę do Trasy Kwiatkowskiego, w stronę autostrady.
Inwestycja kosztuje ok. 52 mln zł. Jest współfinansowana ze środków UE. Natomiast wkład własny w tej inwestycji pokrywa gdyński port, który w dalszych planach ma modernizację ul. Polskiej - by poprawić swoją atrakcyjność.
Władze Gdyni właśnie podpisały umowę z wykonawcą rozbudowy ul. Wiśniewskiego czyli Polskim Przedsiębiorstwem Robót Mostowych (modernizuje właśnie gdański Błędnik). Firma obecnie przejmuje dokumentację, plac budowy i ściąga sprzęt.
- Mamy zaplecze, doświadczonych ludzi i kadrę na miejscu - mówi Jerzy Lewandowski, prezes Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych. - Umowę podpisaliśmy o 3 miesiące później niż się spodziewaliśmy. To znaczy, że musimy zrealizować ten kontrakt w o tyle krótszym czasie. To będzie trudne, ale mam świadomość, że inwestycja ze środków unijnych musi być oddana w terminie. Nie możemy sobie pozwolić na żadne dalsze spóźnienia, a my nie zawalamy terminów. O trudnościach technicznych jest za wcześnie mówić, ale w mieście zawsze są jakieś niespodzianki, np. uzbrojenie terenu, które nie zawsze jest naniesione na plany. Do przykrych niespodzianek jesteśmy przyzwyczajeni, bo działamy już 60 lat.
Opinie (20)
-
2005-05-08 23:43
no i dobrze
niech się remontuje i buduje.
- 0 0
-
2005-05-09 06:41
a gdzie droga dla rowerów...
Docelowo ul. Wiśniewskiego będzie drogą dwujezdniową, o dwóch pasach ruchu na każdej jezdni. Z kolei każda jezdnia będzie miała 7 m szerokości, 2-metrowe chodniki, pas rozdziału, sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach i zatoki postojowe - przystankowe dla komunikacji miejskiej
oczywiście jak to w Gdyni, gdzie włodarze miasta chwalą się dużą ilością dróg rowerowych (tylko nikt nie wie gdzie one są...)na drogę rowerową nie ma już miejsca. Ciekawy jestem, czy ktoś z władz miasta próbował się przebić z centrum na Obłuże rowerem? Tak, tak to wcale nie taka prosta sprawa...
a jak będzie po modernizacji? O tym juz się nie mówi, bo i po co... Roweżyści, przeciez i tak sobie poradzą...- 0 0
-
2005-05-09 07:57
'w stronę autostrady'
- 0 0
-
2005-05-09 08:58
nareszcie
A z drugiej strony to te TIRy z bazy Ro-Ro to chyba wcale nie bedą zjeżdźać z estakady by dojechać do "AUTOSTRADY" - bo i po co?
Chyba że BCT to nie baza Ro-Ro?- 0 0
-
2005-05-09 09:12
wiec kto to wykonuje??
Polskie Przedsiebiorstwo Robot Mostowych czy jak czy jak 3 linijki nizej Plockie Przedsiebiorstwo Robot Mostowych
:P- 0 0
-
2005-05-09 09:41
Po prostu żenada
Przed remontem Słowackiego czy W-Z czy Błędnika byłby tytuł artukułu. Wielkie korki w Gdańsku czy Ale drogowy pasztet albo Znowu remonty etc.
- 0 0
-
2005-05-09 10:06
Kiedy rusza A1?
Jakieś baraki już porozstawiali na końcu obwodnicy ale czy to dla potrzeb A1?
- 0 0
-
2005-05-09 10:09
Motyla Noga!!!!
Znowu Szczuras robi wbrew swym deklaracjom. Z jednej strony deklaruje budowę dróg rowerowych, a z drugiej nie umieszcza w planach Wiśniewskiego drogi rowerowej!!!!
Straszny z niego łobuz!!!
A my rowerzyści dalej będziemy zdmuchiwani z ulicy przez TIRY i autobusy (bo po chodniku nam jeździć wg przepisów prawa NIE WOLNO). Oj źle się dzieje oj źle.....- 0 0
-
2005-05-09 10:22
Nie jezdzij po chodniku bo Cie Gallux dopadnie !
- 0 0
-
2005-05-09 13:12
Bez przesady
Na Janka Wiśniewskiego w ogóle nie ma ruchu pieszego, a wybudują dwumetrowe chodniki z obu stron. Czego więcej trzeba rowerzystom??? Walną znaki ciąg pieszo-rowerowy i pozamiatane.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.