• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wizzair czeka na hangar

Michał Tusk
1 marca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Miniona noc była pierwszą, podczas której w Gdańsku nocował samolot tanich linii lotniczych. W środę, o 6.00 rano "gdański" Airbus 320 węgierskiego Wizzaira odleciał do Londynu. To zalążek bazy serwisowej, dzięki której w ciągu miesiąca przybędzie siedem nowych tras z Rębiechowia.

Na razie nocujący na gdańskim lotnisku samolot "śpi" pod gołym niebem. Nie potrwa to jednak długo, gdyż wczoraj dokonano uroczystego wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowego hangaru, w którym docelowo mają odbywać się codzienne przeglądy maszyn stacjonujących w Gdańsku. Uroczystość była dla przedstawicieli lotniska i samorządów okazją do podsumowania minionego roku i przedstawienia prognoz na rok 2006.

- Głównie dzięki tanim przewoźnikom osiągnęliśmy 44-procentowy wzrost liczby pasażerów korzystających z lotniska - powiedział Adam Skonieczny, kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu Portu Lotniczego. Dyrekcja lotniska jest przekonana, że trend wzrostowy się utrzyma.

- Zakładamy, że w tym roku obsłużymy ponad milion ludzi i zwiększymy zysk portu do niecałych czterech i pół miliona zł - przewiduje Skonieczny.

Aby sprostać takiej liczbie klientów, Port Lotniczy ma być w najbliższych latach intensywnie rozbudowywany.

- W tym roku poza budową hangaru powiększymy sale odpraw w terminalu pasażerskim i dostosujemy go do wymagań układu z Shengen - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes portu.

- Zamierzamy również powiększyć płytę postojową, która stała się za ciasna - dodaje prezes.

Poza tym w tym roku powstać ma biurowiec dla firm spedytorskich działających w porcie oraz stacja benzynowa, która jest już w budowie. Plany na rok 2007 to budowa drugiego terminalu i drogi kołowania umożliwiającej częstsze lądowania i starty.

Jeśli wzrost przewozów i idące za nim inwestycje się powiodą, to z pewnością będzie to nadal zasługa linii niskokosztowych.

Węgierski Wizzair od czerwca będzie latał do Kolonii, obecnie lata do Londynu, Dortmundu i Sztokholmu i jest na razie liderem w tym segmencie rynku, a dzięki uruchomionej dziś w nocy bazie w najbliższych dniach linia uruchomi kolejne połączenia. Jutro fioletowo-biały samolot po raz pierwszy poleci z grodu Neptuna do Liverpoolu, a w piątek zainaugurowane zostanie połączenie do Lubeki.

Jednak największa rewolucja w Rębiechowie czeka nas 28 marca, wraz z wejściem w Europie wiosennego rozkładu lotów. Wtedy Wizzair zacznie latać do Glasgow, a Ryanair uruchomi konkurencyjne dla tego pierwszego połączenie do stolicy Szwecji, pojawią się też trzej zupełnie nowi przewoźnicy: Centralwings (będzie latał do Dublina i Edynburga) i Germanwings (Kolonia). Trzeci przewoźnik oficjalnie nie został jeszcze ujawniony, jednak nieoficjalnie mówi się o firmie Sky Express, której samoloty będą pod marką Blue Express codziennie latały do Warszawy i Berlina i 5 razy w tygodniu do Krakowa i Wrocławia. Ceny mają zaczynać się od około 100 euro w jedną stronę.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (148) ponad 20 zablokowanych

  • wszystko fajnie ale czemu droga podejscia do lądowania przebiega nad miastem? :) nie mozna jej poprowadzic jakos od strony kokoszek czy cos? przy wiekszej liczbie samolotow bedzie troche glosno co jakies 30 minut

    • 0 0

  • Niezle niezle

    Muzyka dla Moich uszu tylko dlaczego tak ceny ida w gore mam na mysli firme wizzair.Bilet z Londynu do Gdanska samolotem firmy RYAN AIR kosztuje okolo 25 funtow a samolotem z firmy WIZZAIR okolo 50 .

    • 0 0

  • tanie??

    100euro za podroz z Gdanska do Warszawy??:/ I od tego ceny sie zaczynaja... chyba, ze czytac nie umiem, albo autorzy nie potrafia wyrazac mysli.

    • 0 0

  • akt erekcyjny to ja ma teraz:)
    ten wizzair to niegłupia firma:)
    jak lądowac w gdańsku to tylko nocą i w zimie
    bo w dzień to sie mozna przestraszyć

    • 0 0

  • Na to, że plebsu z g

    korzystanie z usług gdańskiego lotniska już nic niestety nie poradze.
    Proponuje więcej śledzi przetwarzać - może to coś da.

    • 0 0

  • pamietam lata 80-te i ere discopolo
    pamietam arabusów lądujących setkami w gdańsku w celach nazwijmy to umownie towarzyskich
    gdańszczanki dawały za torbe w PEWEXie
    teraz rządzą tam bezrobotni
    z tanich linii zysk też jest tani czyli żaden, no chyba, że zyskiem jest "wstydliwa choroba":)

    • 0 0

  • parking

    -powazny problem to miejsca parkingowe tuz przy samym dworcu lotniczym.istniejacy parking strzezony to duzy koszt jak na chwile kiedy trzeba odstawic znajomego pod terminal odlotow.parking na ,,cargo ,,dosc daleko.w okolo jest sporo miejsca,moze taki port lotniczy jak Gdansk powinien pomyslec o dogodnych rozwiazaniach w tej kwestji...

    • 0 0

  • romciu
    weź i odwoź panie na "damce" składaku:)
    wzmocnisz muły brzusia, POprawisz kondycje i odpadnie ci problem parkowania....ania...ania

    • 0 0

  • hmmm

    Barany o czym wy myslicie..... to bardzo dobrze ze gdanski port sie rozwija... kto wie moze kiedys mozna bedzie poleciec z gda do NY bezposrednio. Takie linie jak Wizzair, Centralwings, Easyjet, and all the stuff pomagaja tylko naszemu portowi. Trzeba wspierac ichwszystkich, bo im wiecej ich bedzie na gdanskim lotnisku tym tansze beda loty. nie przejmujmy sie tym ze droga podejscia do ladowania jest nad miastem bo naprawde nie jestysmy jedyni ktorzy tak maja. Najwazniejsze ze 3miasto sie rozwija i idze dalej do przodu. Tak trzymac!!!!

    • 0 0

  • jaki to rozwój??
    prymitywne baraki dla gołodupców??
    to sie kiedyś nazywało ciołku PROWIZORKA
    a POtem ukuto hasełko, że prowizrki są NAJTRWALSZE
    co widac i czuc po tzw "porcie lotniczym - gdańsk"

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane