- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (184 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (373 opinie)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (92 opinie)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (157 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (273 opinie)
Włoski strajk kontrolerów. W niedzielę spodziewane utrudnienia na lotnisku w Gdańsku
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej poinformowała gdańskie lotnisko o niedzielnych brakach obsady kontrolerów zbliżania. Dziewięciu spośród dwudziestu jeden kontrolerów przebywa na zwolnieniach lekarskich. Dla pasażerów oznacza to możliwe opóźnienia lotów lub przekierowania samolotów na inne lotniska.
Aktualizacja, godz. 17:01.
Już po publikacji artykułu do sprawy postanowili odnieść się związkowcy zrzeszeni w Gdańskim Związku Zawodowym Pracowników Kontroli Ruchu Lotniczego w Gdańsku.
W obszernym oświadczeniu, którego treść w całości publikujemy poniżej, tłumaczą, że za obecną sytuację odpowiada m.in. nowy regulamin pracy, kierownictwo PAŻP, które zdaniem związkowców łamie przepisy Kodeksu pracy, nęka i zastrasza kontrolerów, co doprowadziło do ich przemęczenia.
Stanowisko Gdańskiego Związku Zawodowego Pracowników Kontroli Ruchu Lotniczego w Gdańsku
W ostatnich tygodniach przewoźnicy operujący do/z lotniska Gdańsk-Rębiechowo notują znaczące opóźnienia, a część operacji nie odbywa się. Z zaskoczeniem przyjęliśmy fakt, że Polska Agencja Żeglugi Powietrznej obwinia za zaistniałą sytuację kontrolerów ruchu lotniczego pracujących w Gdańsku, oskarżając o intencjonalność działań. W związku z informacjami medialnymi dotyczącymi sytuacji w gdańskich organach kontroli ruchu lotniczego, pragniemy odnieść się do przyczyn zaistniałej sytuacji.
Nowy Regulamin Pracy wprowadzony przez Anitę Oleksiak - prezes PAŻP doprowadził do dezorganizacji pracy zoptymalizowanych organów KRL
Regulamin zaproponowany przez Panią Prezes Oleksiak wprowadził znaczące obostrzenia w planowaniu i zmianach harmonogramów pracy, co ma gwarantować bezpieczeństwo pracy i przeciwdziałać zmęczeniu kontrolerów.
Jak się okazuje, w wyniku braku przeprowadzonych analiz, wprowadzona zmiana doprowadziła do paraliżu funkcjonowania organów, takich jak Służba Kontroli Zbliżania Gdańsk czy Służba Kontroli Lotniska Gdańsk.
Pracownicy domagają się respektowania nowych, bezpieczniejszych rozwiązań przyjętych w Agencji jednak pracodawca nie jest w stanie wywiązać się z wdrożonych regulacji co doprowadza do notorycznego łamania prawa przez kierownictwo.
Brak kompetencji po stronie Zarządu PAŻP nie może odbierać pracownikom prawa do urlopu czy zwolnienia lekarskiego. Szeregowy pracownik nie odpowiada za niedobory kadrowe, a te jeśli wpływają na realizację Regulaminu powinny były zostać zidentyfikowane przed wdrożeniem zmiany.
Fakt proponowania zmiany Regulaminu zaledwie dwa miesiące po wprowadzeniu pierwotnego dokumentu jest dowodem na nieprzemyślane i chaotyczne działanie Pani Prezes i Ministerstwa Infrastruktury. Dyrekcja biura operacyjnego stara się obciążyć za ten stan rzeczy lokalnych kierowników, a nawet poszczególnych kontrolerów i związkowców poprzez wymuszanie na nich zgody na działania niezgodne z przepisami prawa. Jedynymi odpowiedzialnymi są jednak osoby z kierownictwa Agencji i nadzorującego Ministerstwa Infrastruktury, które w lipcu-sierpniu 2022 wdrożyły nowy Regulamin Pracy.
Kierownictwo PAŻP łamie przepisy Kodeksu pracy i regulacje wewnątrzzakładowego prawa pracy
Starając się zniwelować negatywne skutki wprowadzenia nowych regulacji wewnętrznych, kierownictwo PAŻP wydało polecenie odwołania lub przerwania urlopów wypoczynkowych kontrolerów ruchu lotniczego zatrudnionych w Gdańsku.
Analogiczne działania podjęto w stosunku do urlopów kondycyjnych. Powyższe polecenia łamią zapisy przytoczonego Regulaminu Pracy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej mówiące o zakazie jednostronnych zmian harmonogramu pracy. Podkreślamy, że postępowanie kierownictwa skutkować będzie dalszym pogłębieniem przemęczenia personelu, obniżeniem komfortu pracy i znaczącym wzrostem ryzyka popełnienia błędu przez kontrolerów ruchu lotniczego na stanowisku operacyjnym.
Niezwykle ważny jest fakt jawnego łamania prawa przez zarząd PAŻP kierowany przez Panią Anitę Oleksiak. Zgodnie z Kodeksem pracy, Pracodawca ma prawo wprowadzenia obniżki wynagrodzenia pracownika w drodze wypowiedzenia zmieniającego lub porozumienia.
Z przykrością stwierdzamy, że kierownictwo PAŻP nie stosuje się do obowiązującego prawa. W lipcu br. PAŻP jednostronnie obniżyła wynagrodzenia zasadnicze większości kontrolerów zatrudnionych w Gdańsku, w niektórych przypadkach nawet o 40 proc. Dodatkowo w tym samym czasie kilkuset warszawskim kontrolerom przyznano podwyżki sięgające 100 proc.
Kierownictwo PAŻP usiłuje zastraszać i nękać gdańskich kontrolerów
W dniu 26 października Pracodawca zorganizował spotkanie Zastępcy dyrektora operacyjnego z reprezentantami naszego Związku. Przedstawiciel PAŻP starał się zastraszyć kontrolerów doprowadzeniem do likwidacji służby kontroli zbliżania w Gdańsku.
Jednocześnie na nasz adres poczty elektronicznej, Pracodawca przekazał oświadczenie o zamiarze wypowiedzenia umowy o pracę na bazie art. 52 Kodeksu pracy (rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia) Przewodniczącemu Zarządu naszej organizacji. Jako jedną z dwóch przyczyn PAŻP wskazał wypowiedzi medialne Przewodniczącego (TVN24, w dniu 19 i 20 października).
Zważywszy na fakt, że w ostatnich tygodniach zostało zwolnionych, z naruszeniem prawa dwóch innych działaczy związkowych, postępowanie Pracodawcy względem Przewodniczącego naszej organizacji budzi niepokój i negatywnie wpływa na komfort pracy kontrolerów ruchu lotniczego w Gdańsku.
Oczekujemy od Pani Anity Oleksiak osobistego zainteresowania sytuacją i potrzebami wszystkich organów służb ruchu lotniczego, także tych spoza Warszawy. Związkowi reprezentującemu stołecznych kontrolerów obce są problemy pracowników zatrudnionych w organach regionalnych, w tym w Gdańsku.
Chroniczne przemęczenie kontrolerów ruchu lotniczego w wyniku stosowania SPO
Kontrolerzy ruchu lotniczego zatrudnieni w organie kontroli zbliżania w Gdańsku pracują w trybie SPO ponad 7 godzin na dobę. Taka organizacja pracy, która jest wypadkową nowych zasad wprowadzonych przez Regulamin Pracy i nagannych działań kierownictwa Agencji, generuje efekt kuli śniegowej.
Przez pół roku od powołania nowej prezes PAŻP, nie wprowadzono żadnych zmian na rzecz podniesienia standardów bezpieczeństwa pracy w zmniejszonej obsadzie. Dyrektorzy operacyjni prezentują bierną postawę, skupiając się jedynie na próbach doraźnego przenoszenia odpowiedzialności na personel operacyjny, czego ukoronowaniem było wprowadzenie nowego kierownika organu, z pominięciem procedur konkursowych obowiązujących w PAŻP.
Przytoczone działania i zaniechania doprowadziły w przeciągu ostatnich tygodni do wywarcia ogromnej presji na kontrolerach. Skala i długotrwałość zjawiska odbiła się na zdrowiu pracowników. Każdy z nas odpowiedzialny jest za ocenę swojej kondycji psychofizycznej przed podjęciem czynności lotniczych - "fit for duty". Jest to jedna z najważniejszych barier na rzecz zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa ruchu lotniczego i pasażerów. Zgodnie z przepisami europejskimi problematyka stresu i zmęczenia kontrolerów ruchu lotniczego musi być uwzględniona w planowaniu i zarządzaniu pracą personelu, nie tylko w wypowiedziach i życzeniach Pani rzecznik prasowej.
Szanowni Państwo, zwracamy się z prośbą o analizę przedstawionej argumentacji. W rękach kontrolerów ruchu lotniczego spoczywa ogromna odpowiedzialność za bezpieczeństwo prowadzenia operacji lotniczych. Zostaliśmy postawieni w niezwykle trudnej sytuacji, w której z jednej strony pragniemy sprostać odradzającemu się ruchowi lotniczemu, z drugiej natomiast w wyniku błędów zarządczych osób odpowiedzialnych za organizację naszej pracy, jesteśmy poddawani ogromnej presji i zastraszaniu dalece wykraczających poza ramy Kodeksu pracy i kultury organizacyjnej.
Pragniemy ponownie podkreślić - za organizację pracy organów kontroli ruchu lotniczego odpowiada kierownictwo Agencji. W ich rękach spoczywa także budowanie atmosfery i kultury w organizacji. O ile w pierwszej kwestii zwróciliśmy się o kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy rozpoczynającej się w przyszłym tygodniu, w drugiej pozostajemy bezradni.
Gdański Związek Zawodowy Pracowników Kontroli Ruchu Lotniczego
Przerw w funkcjonowaniu wieży kontroli lotów ma być kilka. Utrudnienia rozpoczną się po północy (w godz. 0:30-4:00), a później także w godz. 8:00-9:00, 11:00-12:00, od 16:00 do 17:00 oraz między 19:00 a 20:00.
Jak informuje Polska Agencja Żeglugi Powietrznej w niedzielę od godz. 21:00 aż do poniedziałkowego poranka (do godz. 6:30) kontrolerzy mają pracować w tzw. trybie SPO (Single Person Operations), co oznacza, że samoloty obsługiwane są wówczas tylko przez jednego z dwóch obecnych w pracy kontrolerów (drugi w tym czasie ma przerwę, po zakończeniu której się zmieniają).
Zakłócenia dotyczą 20 połączeń
Co brak kontrolerów oznacza dla pasażerów? Chaos, nerwy i niepewność czy i o której godzinie ich samolot wyląduje lub wystartuje z Gdańska. Z pewnością nie da się uniknąć opóźnień. W skrajnych przypadkach samolot może udać się na inne lotnisko.
W niedzielę utrudnienia mogą dotyczyć w sumie 11 samolotów, które mają wylecieć z Gdańska oraz 9 maszyn spodziewanych w Rębiechowie.
Początkowe informacje mówiły nawet o uziemieniu ponad 50 samolotów i przerwie w funkcjonowaniu lotniska przez większą część dnia. Na szczęście dla pasażerów, w sobotę PAŻP tak ułożyła grafik pracy pozostających do dyspozycji kontrolerów, że udało się uniknąć paraliżu lotniska.
Nadzieja jest też w samych przewoźnikach, którzy przyspieszając lub nieco opóźniając samolot mogą bez większych zakłóceń wylądować poza nieobsadzonymi przez kontrolerów godzinami.
- Utrudnienia na lotnisku w Gdańsku wywołane są kolejnymi zwolnieniami lekarskimi złożonymi przez kontrolerów zbliżania. Aktualnie na L4 przebywa dziewięciu kontrolerów - mówi nam Rusłana Krzemińska, rzecznik prasowy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która zatrudnia kontrolerów.
Prezes lotniska: to brak szacunku wobec pasażerów
Łącznie utrudnienia mogą dotyczyć ok. 3 tys. pasażerów, którzy podobnie jak linie lotnicze o problemach dowiedzieli się lub dopiero dowiedzą w sobotę. Rozgoryczenia z powodu utrudnień nie ukrywają władze gdańskiego lotniska.
- Oczekuję od wszystkich stron tego sporu, a więc od władz agencji oraz od samych kontrolerów, by szanowali naszych pasażerów, którzy nie są niczemu winni. Mało tego - to oni płacą im pensje! Rozumiem, że można mieć różnicę zdań, ale nie można spraw załatwiać w ten sposób - komentuje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego w Gdańsku.
Konflikt między agencją a kontrolerami trwa od kilku miesięcy. Pracownicy nie mogą dojść do porozumienia z władzami PAŻP w kwestii m.in. wynagrodzeń i zmian organizacji pracy.
Wyloty zaplanowane na niedzielę, 6 listopada:
w godz. 8:00-9:00:
- 8:50 - Warszawa (LOT)
w godz. 11:00-12:00:
- 11:10 - Manchester (Ryanair)
- 11:55 - Wrocław (Ryanair)
- 11:55 - Warszawa (LOT)
w godz. 16:00-17:00:
- 16:55 - Dublin (Ryanair)
w godz. 19:00-20:00:
- 19:05 - Londyn (Ryanair)
- 19:10 - Hamburg (Ryanair)
- 19:20 - Alicante (Ryanair)
- 19:35 - Sztokholm (Wizzair)
- 19:35 - Oslo (Wizzair)
- 19:45 - Turku (Wizzair)
Przyloty zaplanowane na niedzielę, 6 listopada:
w godz. 0:30-4:00:
- 1:25 - Liverpool (Wizzair)
- 2:25 - Reykjavik (Wizzair)
w godz. 11:00-12:00:
- 11:30 - Londyn (Ryanair)
- 11:30 - Londyn (Wizzair)
w godz. 16:00-17:00:
- 16:25 - Manchester (Ryanair)
- 16:25 - Warszawa (LOT)
- 16:25 - Bergen (Wizzair)
w godz. 19:00-20:00:
- 19:00 - Stavanger (Wizzair)
- 19:10 - Hamburg (Wizzair)
Problemy na gdańskim lotnisku (19 opinii)
epgd
b) 22/11/07 01:00 c) 22/11/08 03:00
d) nov 07 08 0100-0300
e) z powodu braku obsady, nie bedzie zapewniona sluzba kontroli ruchu lotniczego w tma epgd ponizej fl095. Przestrzen tma epgd ponizej fl095 ulega degradacji i przyjmuje klase przestrzeni g. Zapewniana w niej bedzie sluzba informacji powietrznej i sluzba alarmowa na czestotliwosci 127.150mhz fis gd east, 125.275 mhz fis gd west, 118.775 mhz fis ol. Utrzymanie lacznosci radiowej z fis jest obowiazkowe. Powyzej fl095 w tma epgd radarowa sluzbe kontroli ruchu lotniczego bedzie sprawowac acc warszawa.Lotnisko epgd nie moze byc planowane jako lotnisko zapasowe. Zobacz więcej
epgd
b) 22/11/07 01:00 c) 22/11/08 03:00
d) nov 07 08 0100-0300
e) z powodu braku obsady, nie bedzie zapewniona sluzba kontroli ruchu lotniczego w tma epgd ponizej fl095. Przestrzen tma epgd ponizej fl095 ulega degradacji i przyjmuje klase przestrzeni g. Zapewniana w niej bedzie sluzba informacji powietrznej i sluzba alarmowa na czestotliwosci 127.150mhz fis gd east, 125.275 mhz fis gd west, 118.775 mhz fis ol. Utrzymanie lacznosci radiowej z fis jest obowiazkowe. Powyzej fl095 w tma epgd radarowa sluzbe kontroli ruchu lotniczego bedzie sprawowac acc warszawa.Lotnisko epgd nie moze byc planowane jako lotnisko zapasowe. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-05 14:20
(2)
Dlaczego wieży nie można obsadzić wojskiem?
- 20 9
-
2022-11-05 14:32
Bo my nie mamy wojska, co umi po schodach. Oni tylko po równym, jak w AFG. A tam schodów nie było
- 10 3
-
2022-11-05 14:41
Można, ale to zajmie trochę czasu. Kontrolerzy szkoleni są na określone lotniska. Kontroler z Oksywia nie może usiąść w Gdańsku i z dnia na dzień zacząć kontrolować ruch. Musiałby wpierw zrobić uprawnienia na Gdańskie lotnisko.
- 30 4
-
2022-11-05 13:52
Darmowa porada (11)
Niech lotnisko samo przejmie kontrolę ruchu lotniczego w CTR i tma epgd, będzie to trudne ale da się zrobić, obecni kontrolerzy stracą pracę, przestaną zarabiać po 20-30k, a nowi się znajdą. Ja chętnie wezmę tę robotę za 12-15k a protestować nie będę.
- 21 32
-
2022-11-05 14:57
To nie jest tak że każdy może sobie kontrolować ruch lotniczy. (3)
Kolejny nie znam się a się wypowiem.
- 13 1
-
2022-11-05 22:45
to jest mitologia dotycząca wymagań tych którzy siedzą przy korycie (2)
i sztucznie ograniczają możliwość wejścia na rynek pracy innym, aby mieć wysokie wynagrodzenia. Jeśli im nie pasuje to papa i powinni z wojska wziąć tych którzy to ogarną, ba nawet rozpocząć szkolenia. Wielu by chętnych się znalazło i zawód by się oczyścił z pociotków.
- 3 2
-
2022-11-06 07:45
(1)
Kontrolerzy nie mają jak zatrudniać pociotków, bo nie uczestniczą w rekrutacji. Ale już ich dyrektorem - tym, który wsadził swojego totumfackiego na stanowisko kierownika - jest człowiek, który został z nazwiska wymieniony w raporcie NIK dotyczącym nepotyzmu. Więc zgadnij, gdzie można wyliczać pociotków, bo nie wśród kontrolerów
- 5 2
-
2022-11-06 11:37
Nie znasz PAZP
W komisji rekrutacyjnej uczestniczą kontrolerzy (i nie tylko), a później są oni instruktorami i przychylniej patrzą na dzieci znajomych niż obcych.
- 2 1
-
2022-11-05 14:06
(6)
To ze wrzucisz w zdanie tma i ctr nie znaczy ze potrafisz rozwiązać sprawę :) w jaki sposób lotnisko lub jacyś pracownicy maja zacząć kontrolować ruch w powietrzu? Po pierwsze to na 99% nie możliwe, bo tylko pazp i wojsko moze kontrolować (nie zalecać) ruch w powietrzu. Po drugie certyfikacja czegos takiego o ile to możliwe zajęłaby jak to w lotnictwie z 2 lata. Po trzecie żaden przewoźnik nie wysłałby tu samolotu bo nie pozwalają na to ich procedury operacyjne, ubezpieczyciele itd :)
- 34 2
-
2022-11-05 14:35
Nie znasz w ogóle tematu (5)
Certyfikacja zajelą by ze dwa lata, ale jeżeli lotnisko certyfikuje swój organ to może zapewnić służby ruchu lotniczego.
Kłamstwem jest że może to robić tylko PAZP i wojsko. Np. w Bydgoszczy czy Olsztynie masz w niektórych godzinach AFIS zapewniamy przez port lotniczy i mogą tam lądować cywilne statki powietrzne. Podobnie porty lotnicze mogąCertyfikacja zajelą by ze dwa lata, ale jeżeli lotnisko certyfikuje swój organ to może zapewnić służby ruchu lotniczego.
Kłamstwem jest że może to robić tylko PAZP i wojsko. Np. w Bydgoszczy czy Olsztynie masz w niektórych godzinach AFIS zapewniamy przez port lotniczy i mogą tam lądować cywilne statki powietrzne. Podobnie porty lotnicze mogą certyfikować się do zapewnienia ATC.
Przewoźnicy nie zwracają uwagi na to kto zapewnia służbę a na to czy jest ona certyfikowana. Np. w Norwegii bardzo wiele lotnisk obsługiwanych jest przez AFIS, a GB prawie wszystkie porty lotnicze same zapewniają ATC.- 3 13
-
2022-11-05 15:24
(3)
Ale AFIS to Aerodrome FIS czyli informatorzy, którzy tak jak napisałem mogą tylko informować- zalecać ruch, bez odpowiedzialności. Odpowiedzialność jak zwykle jest na barkach dowódcy. Tak jak napisałeś w niektórych godzinach jest w Olsztynie i Bydgoszczy AFIS- jednak jest on dostępny w tych godzinach kiedy nie ma ruchu komercyjnego. Porównaj notamy
Ale AFIS to Aerodrome FIS czyli informatorzy, którzy tak jak napisałem mogą tylko informować- zalecać ruch, bez odpowiedzialności. Odpowiedzialność jak zwykle jest na barkach dowódcy. Tak jak napisałeś w niektórych godzinach jest w Olsztynie i Bydgoszczy AFIS- jednak jest on dostępny w tych godzinach kiedy nie ma ruchu komercyjnego. Porównaj notamy np Olsztyna z ruchem, w poniedziałki i srody nie ma TWR i nie ma ruchu pasażerskiego (zimowy sezon). Oczywiście mogą się dogadać, i w razie potrzeby ruchu w środę lotnisko zapewni kontrolera ale dla lini lotniczej wazne jest zeby był to kontroler a nie informator. Dużo większa odpowiedzialnosc kontrolera niż i informatora, separacja komunikacja itd
- 13 1
-
2022-11-05 16:54
Michale (2)
Twoje doświadczenie kończy się na granicach Polski.
W Norwegii bardzo wiele lotnisk obsługujących regularny ruch komercyjnych linii lotniczych zapewnia tylko afis dla operacji terminalowych. WizzAir tam lata i nie narzeka.
W GB "państwowy" organ zapewnia atc tylko na 6 największych lotniskach, wszystkie pozostałe porty lotnicze SAME odpowiadają za zapewnienie służb żeglugi powietrznej w ich CTR i TMA.- 2 5
-
2022-11-05 17:20
Andrzeju, Twoje doświadczenie pomija istnienie obszarów kontrolowanych (1)
No i problem u nas jest taki, że Gdańsk jest ośrodkiem terenowym, który za jeden z obszarów odpowiada.
- 3 1
-
2022-11-05 19:42
Moje doświadczenie jest Ci widocznie obce
A treść moich wpisów najwyraźniej jest dla Ciebie niezrozumiała
- 1 2
-
2022-11-05 15:00
Przecież AFIS jest dla GA
Ich kompetencje kończą się na małych samolotach, latających do ~2,5km
- 5 1
-
2022-11-05 13:30
Tak to sie kończy a może zaczyna, gdy nie słucha sie pracowników. (22)
Kończą się chętni za prace za miskę ryżu, dziwi to kogoś ? To już nie jest małe peryferyjne lotnisko gdzie wystarczy 21 osób.
- 85 38
-
2022-11-05 18:47
30 tys
30 tys na rękę to nie jest miska ryżu
- 3 2
-
2022-11-05 16:00
jest - wystarczy popatrzyc na dzikie parkingi
- 4 0
-
2022-11-05 14:53
Widać że nie masz pojęcia
O tym o czym piszesz.
- 11 4
-
2022-11-05 14:29
Ta "miska ryżu" oznacza, że oni nie chcą pracować za 8 tysięcy, tylko pewnie za 16k (1)
- 10 7
-
2022-11-05 14:41
za 16?
za 16 to oni by z łóżka nie wstali. Już teraz zarabiają znacznie więcej, ale chcą jeszcze
- 21 9
-
2022-11-05 14:15
Cwaniury na lewe zwolnienia pouciekali ! Bo jeśli są aż tak chorowici, nie nadają się do tak odpowiedzialnego zawodu (1)
- 21 19
-
2022-11-05 23:05
Muszą ponad 7 godzin pracować biedaki...
- 4 8
-
2022-11-05 14:01
Aaaa to 30 tysiecy miesiecznie to na miskę ryżu (2)
- 22 11
-
2022-11-05 18:31
Jakie 30 tys? Beka z Ciebie - uwierzyłeś mediom!
- 10 0
-
2022-11-05 17:37
Aaaa odpowiedzialność za bezpieczeństwo tusięcy ludzi w powietrzu to taki pikuś
- 16 5
-
2022-11-05 13:55
Kontrolerzy lotów nie pracują za miskę ryżu człowieku...
- 31 6
-
2022-11-05 13:53
Nie znasz sprawy (2)
Tak się kończy jak ktoś zarabia absurdalnie dużo i ma monopol.
- 38 23
-
2022-11-05 17:36
To idź tam popracować,zobaczymy jak długo będziesz taki pyskaty
- 11 9
-
2022-11-05 14:27
Ja wiem, że wszyscy powinni jak Ty robić
40 tysięcy do ręki i pleciesz za to bzdury przez trzy lata
- 11 7
-
2022-11-05 14:11
(7)
Kontrolerów lotu zatrudnia PAŻP, czyli organ państwowy, a nie lotnisko ani miasto...
- 58 7
-
2022-11-05 14:32
PAZP to nie organ państwowy (6)
- 4 25
-
2022-11-05 14:38
Na pewno? (5)
Art. 1.
1.
Tworzy się Polską Agencję Żeglugi Powietrznej (PAŻP), zwaną dalej "Agencją".
2.
Agencja jest państwową osobą prawną.
3.
Siedzibą Agencji jest miasto stołeczne Warszawa.
4.
Agencja może tworzyć oddziały terenowe.- 27 2
-
2022-11-05 14:43
(4)
Państwowa osoba prawna to organ państwowy? Ciekawe!
- 4 15
-
2022-11-05 14:55
Jest państwowa
Podlega pod urząd lotnictwa cywilnego oraz ministerstwo infrastruktury.
- 19 2
-
2022-11-05 14:50
Czego nie rozumiesz w tym określeniu? (2)
To, że Agencja jest tworem w postaci osoby prawnej (osobą prawną jest też np. powiat lub gmina) to tylko klasyfikacja podmiotu. Określenie "państwowa" określa poziom zarządzania nią
- 19 1
-
2022-11-05 14:59
(1)
Powiat i gmina to nie organy państwowe
- 3 6
-
2022-11-05 15:54
Ale osoby prawne. Wiem, ciężko zrozumieć tekst pisany
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.