• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojciech Szczurek: kadencja pełna wyzwań

neo
7 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Wojciech Szczurek został w poniedziałek uroczyście zaprzysiężony na prezydenta Gdyni. Czwartą kadencję rozpoczął z nienotowanym dotąd poparciem wśród mieszkańców i radnych.



Wojciech Szczurek bije rekordy popularności. Wojciech Szczurek bije rekordy popularności.
- To będzie kadencja wielkich wyzwań i realizacji ciekawych pomysłów - podkreśla Wojciech Szczurek. Prezydent Gdyni wygrał wybory już w pierwszej turze, w której uzyskał 87,4 proc. głosów.

Zastępcami prezydenta, zostali dotychczasowi wiceprezydenci: Ewa Łowkiel, Michał Guć, Bogusław Stasiak i Marek Stępa.

Dzięki temu przewodniczącym rady ponownie został zasiadający w niej od 20 lat Stanisław Szwabski, który jednak tym razem został radnym miasta tylko dzięki temu, że startujący z tej samego okręgu Bogusław Stasiak objął funkcję wiceprezydenta. Stanisław Szwabski przyznał, że dał się namówić kolegom, którzy przekonywali, by mimo okoliczności nadal był przewodniczącym rady - choćby ze względu na swe doświadczenie.

Samorządność nie podzieliła się z opozycją władzą, bo nie musiała. Ugrupowanie Wojciecha Szczurka ma 21 z 28 mandatów w gdyńskiej radzie miasta. Całe prezydium składa się z członków tego ugrupowania, radni Samorządności będą też kierować wszystkimi komisjami.
neo

Opinie (175) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • CHCEMY LODOWISKA!CHCEMY HOKEJA NA POZIOMIE EKSTRALIGI!

    • 0 0

  • Moje propozycje do całej kadencji

    1. Dalsze cedowanie zadań i organizacji na R.Dzielnic
    2. Zmiany drogowe i komunikacyjne przy Dworcu Gdynia Gł.Os. oraz budowa Centrum Przesiadkowego i ogromnego Hipermaketu podobnego do Złotych Tarasów a w tym podziemnego tunelu łączącego J.Wiśniewskiego z Morską/Warszawską
    3. Tunel pod jezdniami i torami przedłużający obwodnice w kierunku OPAT, budowa wydłużająca J.Wiśniewskiego w kierunku Rumi
    4. Infrastruktura przy lotniskowa i Terminal z zapleczem,
    5. Pływalnia pełnowymiarowa z certyfikatem olimpijskim oraz Aqapark
    6. Rozbudowa Hali LA/Stadionu i infrastruktury Sportowej "Floty"
    7. Rozbudowa Akwarium, Yacht-Klubów, itd. podwaliny pod Muzeum Żeglarstwa w ramach Mistrzostw Świata,
    8. Forum Morskie-Kultury w ramach Metropolia Gda. Miastem Kult.
    9. Rozbudowa Hotelu Nadmorskiego oraz Polanki
    10.Ścieżki rowerowe im. niezrealizowanego a szumnie zapowiadanego św.Antoniego Sz., ale też bezkolizyjne na kładkach takie jakie były budowane ostatnio
    11.Przygotowanie niekonwencjonalnego proj. poprzez wybudowanie na szczycie góry budowli ca 15 piętrowej i jej zasypanie a przez to podwyższenie i stworzenie tam Centrum Sportów Zimowych,....
    12.Przedłużenie Drogi Różowej do Sopotu i rozbudowa Dworca/kładki w Orłowie
    13.Wyburzenie Pałacu Kolibkowskiego a w jego miejsce postawienie hotelu dokładnie odwzorowanego z tym, że z podziemnymi garażami i wyższy o co najmniej jedną kondygnacje oraz z zapleczem hotelowym dla koni i innych zwierząt dalsze inwestycje w PArk
    14.Inwestowanie w dzielnicowe ocieplenie szkół, boiska, sale gimnastyczne i pływalnie przyszkolne oraz w programy rewitalizacyjne
    15.Porządkowanie Forum Sportowego i rozważenie wybudowania tam Szkoły Sportowej z prawdziwego zdarzenia?
    16.Oczywiście rozbudowa dróg dojazdowych do nowych osiedli
    17.Wybudowanie MAGISTRATU godnego Gdyni oraz traktu spacerowego od niego do morza a w tym Bulwaru,itd. oraz schowanie pod ziemie istniejącego tam b.brzydkiego parkingu.
    18.
    - ach marzenia, marzenia, ale wierzę w Prezydenta Szczurka:))

    • 3 1

  • Gdynia XXI w (4)

    A ja tam czekam na spełnienie naszych elementarnych potrzeb mieszkańców Dąbrowy:1.Ekran akustyczny Obw./Dąbrowa
    2.Przejezdność Rdestowa/Wiczlińska
    3.Przejście Dąbrowa/Tesco
    4.Estetyzacja przestrzeni publicznej poczynając od okolic przyszkolnych
    No i jeszcze drożność Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

    • 20 1

    • Punkt nr 2 - zapomnij (3)

      Prezydent poszeża Chwarznieńską aby szybko dojechać do domu na Wiczlinie

      • 2 3

      • Pomysl zanim napiszesz! (2)

        Poszerza Chwarznienska bo to dojazd do obwodnicy trójmiejskiej, jedyny który jest jedno pasmowy! Ułatwi to komunikacje nie tylko dzielnicom południowym ale wszystkim chcącym dostać się z centrum na obwodnice.

        • 3 1

        • (1)

          po przebudowie droga ta będzie dwujezdniowa tylko odcinkami - i tak pozostaną wąski gardła, więc niewiele to da.

          • 0 0

          • Mylisz sie bo wjazd i zjazd z obwodnicy tez zostanie zmieniony dzięki temu będzie znacznie płynniejszy ruch, nie mówiąc ze samochody jadące prosto w stronę chwarzna i wiczlina nie będą blokowały już w takim stopniu samochodów wjeżdżających i zjeżdżających z obwodnicy.

            • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    PROPOZYCJE DLA PREZYDENTA SZCZURKA (11)

    Podaję dla Prezydenta Szczurka kilka przykładowych propozycji do zrealizowania w bieżącej kadencji:
    - wspólnie z innymi samorządami całkowite przejęcie od PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o., wprowadzenie tam nowego zarządu nie powiązanego z dotychczasowymi układami kolejowymi i rozpoczęcie realizowania założonej dla tej spółki strategii rozwojowej,
    - zadbanie o rozwój terytorialny portu gdyńskiego przez m. in. spowodowanie włączenia do obszaru portu terenu po \"Dalmorze\" (przy okazji przypomnienie sobie znaczenia portu dla miasta i ograniczeń jego rozwoju), zamiast wymyślania mrzonek polegających na rozszerzaniu zabudowy miejskiej na tereny potrzebne portowi (Bałtyk to nie Morze Śródziemne, a Gdynia to nie Lazurowe Wybrzeże - patrz: klimat),
    - zbudowanie nowego dobrze skomunikowanego szpitala na obrzeżach miasta i zlikwidowanie dotychczasowych nierozwojowych szpitali w Redłowie i w centrum miasta oraz powołanie w nim profesjonalnego i wolnego od układów zarządu,
    - stworzenie sensownego układu drogowego w mieście, uwzględniającego wszystkie rodzaje komunikacji, w tym również niemal całkowicie zaniedbanego dotychczas ruchu rowerowego,
    - przywrócenie usługowo-turystycznego charakteru centrum miasta, włącznie z ulicą Świętojańską,
    - przejście od polityki dbania o \"witryny\" miejskie do polityki dbania o \"podwórka\", a dokładniej o miejsca mniej eksponowane, a służące mieszkańcom,
    - zadbanie o uporządkowany rozwój dzielnic miasta.

    • 24 4

    • (3)

      Pan Prezydent lepiej wie co jest potrzebne motłochowi jak sam to często mówi. Podpowiedzi są mu nie potrzebne bo przecież on jest uwielbiany za swój Pijar przez większość poddanych.

      • 2 1

      • re (2)

        Abstrahując od twojej sarkastycznej wypowiedzi, wydaje mi się że jednak może być w ty trochę racji. Dziwię się temu, że w szanownym magistracie nie zdają sobie sprawy chociażby z powagi wywołanego tu problemu portowego. Nie trzeba nawet wiele liczyć, aby zorientować się, jak wiele firm działających w Gdyni i w regionie związanych jest z działalnością portu, bez którego przysłowiowy pies z kulawą nogą nie zawitałby do Gdyni. Nawet taki "głupi" podatek od nieruchomości portowych (dla laika wystarczy nawet rzut oka na plan miasta) stanowi niemały wpływ do kasy miasta, o korzyściach z firm związanych z gospodarką morską już nawet nie wspominając. Te "świetlane" wizje nadmorskich "przypadłości" władze miejskie mogą sobie realizować na południe od portu, jeżeli mieszkańcy Gdyni zgodzą się je finansować : ). Jeżeli zamiast realnego interesu miasta wybiorą realizację utopijnych projektów kosztem żywiącego miasto portu, to przyczynią się do ograniczenia jego zdolności konkurencyjnych w przyszłości i przyszłe pokolenia Gdynian zapewne zapamiętają ich w "niemiłej" pamięci.
        Podobne zaniechania dotyczące na przykład SKM-ki, czy szpitali już dzisiaj zaczynają się mścić w postaci coraz bardziej rosnącej udręki związanej z ich funkcjonowaniem.

        • 1 1

        • Michale G., to Ty? (1)

          Zgadzam się z Tobą całkowicie. Już bodaj od siedmiu lat obowiązuje plan miejscowy dla terenu, na którym stoją See Towers. Już dawno miał tam powstać hotel, centrum konferencyjne itp. Prestiżowe hotele znanych sieci rosną jak grzyby po deszczu w Gdańsku i Sopocie, a do Gdyni jakoś żaden inwestor z tej branży zawitać nie chce. Przed wyborcami rysowano świetlaną przyszłość przestrzeni publicznych w tej części miasta i co z tego wyszlo? Ano nic. Pewnie to samo będzie z pirsem dalmorowskim.

          • 1 0

          • do Macieja i nie tylko

            Może dobrze, że zajrzałem tu jeszcze raz, to odpowiem Ci Macieju na pytanie. Nie jestem Michałem G. Ale jestem dobrze zorientowany w sprawach związanych z tym miastem. Nie oceniam prezydenta Szczurka generalnie źle, ale niektóre jego decyzje, bądź unikanie co bardziej niewygodnych nie wystawiają mu dobrego świadectwa i w tym kontekście zastanawiające są jego wyniki wyborcze, które być może wynikają też ze słabości jego konkurentów.
            A co do portu, którego temat niejako kontynuujesz, to dodam jeszcze tylko, że jest on też umieszczony na liście nielicznych firm o szczególnym znaczeniu dla państwa polskiego i jeżeli nawet prezydent Szczurek nie potrafi zrozumieć jego kluczowego znaczenia dla swojego miasta, to powinien przynajmniej uwzględnić wyraźne, chociaż w przeszłości nie zawsze, wskazanie władz państwowych, co do roli jaką spełnia port gdyński. Dlatego powinien pohamować się od wszelkich działań utrudniających jego rozwój. Lobbowanie na rzecz wyłączenia terenów dalmorowskich z obszaru portu i uchwalenie przez władze miejskie obecnego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego miejsca było działaniem ewidentnie szkodliwym dla miasta i dla Polski. Mam nadzieję, że obecne władze rządowe właściwie dopilnują tych spraw i tereny "Dalmoru" zostaną przywrócone portowi.

            • 1 0

    • A co na to 87,4 % ? (6)

      87,4 % wyborców nie zgadza się z tym co piszesz powyżej.
      Inaczej zagłosowaliby inaczej.

      • 3 2

      • do \"m\"poczytaj chłopie (5)

        Poczytaj najpierw chłopie o kompetencjach samorządu, a potem wypisuj madre!!! postulaty. Cos mi to trąci Kozakiem...
        Dalmor to firma należąca do Skarbu państwa, a nie do miasta. Zatem prezydent moze jedynie (albo \'aż\") zadbać o to, by na terenach po Dalmorze były szerokie ulice, parkingi, muzeum żeglarstwa. A miejsca na biura, mieszkania, tawermy, przystań zeglarską sa juz przecież zafiksowane w planie przestrzennego zagiospodarowania. Kijem Wisłę chcesz odwracac?!!!
        Tu beda mieszkać i pracowac gdynianie. I wypoczywać, w odróznieniu od chwili obecnej, gdy na tym terenie hula wiatr i jest paskudnie. Bo takie są realia ekonomiczne i to nie tylko w naszym kraju. A port całkiem nieźle sobie daje rade na terenach, którymi dysponuje.
        Jakos w Londynie czy w Hamburgu dawne dzielnice portowe swietnie prosperuja jako strefy miejskie. Jedź zobacz, zamiast gledzić trzy po trzy.
        W pozostałych sprawach równie niekomptentne uwagi ignoranta i zrzędy.

        • 4 4

        • re (2)

          "tfuj"-u! Proponuję ci potrenowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz uzupełnienie wiedzy dotyczącej na przykład portu gdyńskiego. Nie napisałem, że właścicielem "Dalmor-u" nie jest Skarb Państwa. Jednakże właśnie dlatego, że jest to spółka Skarbu Państwa władze miasta Gdyni, wspólnie z zarządem portu (formalnie to on jest w tej sprawie stroną), mogą występować do Ministerstwa Skarbu Państwa o włączenie tego terenu do obszaru portu, aby było możliwe przejęcie go przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S. A. i prowadzenie tam działalności portowej. Miasto Gdynia, zwłaszcza jako współwłaściciel ZMPG, może zawsze występować do tzw. władz centralnych o podjęcie korzystnych dla niej i regionu decyzji. Tym bardziej nie jest dla niej problemem zmienić plan zagospodarowania przestrzennego zgodnie z jej kompetencjami i jej interesem.
          Port gdyński obecnie dobrze daje sobie radę na terenach, którymi obecnie dysponuje i dynamicznie się modernizuje. Ale powoli zaczyna odczuwać skutki braku możliwości rozwoju terytorialnego, a to w przyszłości uniemożliwi mu skuteczne rywalizowanie na rynku usług portowych.
          Na koniec jeszcze jedna uwaga: Posiadam dostateczną wiedzę w sprawach, które poruszyłem i wypraszam sobie aroganckie i obraźliwe uwagi pod moim adresem, zwłaszcza kogoś nie posiadającego dostatecznej wiedzy i odpowiedniej kultury wypowiedzi.

          • 1 1

          • do m

            kiedyś Dalmor był w granicach portu handlowego. Kilka lat temu ktoś jednak 'wyjął" go z portu. Chyba nie muszę pisać kto był inicjatorem tego pomysłu.

            • 3 1

          • .

            Zdaje się, że z rozpędu pomyliłem kompetencje Ministerstwa Skarbu Państwa z odpowiednim ministerstwem dotyczącym infrastruktury w sprawie występowania o formalne rozszerzenie obszaru portowego, za co przepraszam. Jednakże merytorycznie nie zmienia to sensu mojej wypowiedzi.

            • 1 0

        • do tfuja

          co niektorym, po umysłach wypranych przez określone organizacje z kat. tzw. "pozarządowych" nic już nie pomoże - oni żyją w swojej dziwacznej rzeczywistości.

          • 0 1

        • też pomyślałem, że to Kozak pisał !

          • 1 2

  • a ja liczę,że nasz prezydent zauważy także inne kluby sportowe niz Arka?! (1)

    • 17 6

    • owszem ,zauważył...

      i zmusił je do przyjęcia żółto-niebieskich barw. Tylko Bałtyk się trzyma

      • 0 0

  • Kpina z ludzi (1)

    Szwabski dostaje za mało głosów, by normalnie wejść do Rady Miasta, a jak wchodzi tylnymi drzwiami za kogoś, to go szczurkowcy robią przewodniczącym.
    Pokazują wiec gdynianiom: mamy gdzieś wasze zdanie, robimy co chcemy.

    • 20 4

    • dokładnie

      opisałem to jż nieco wyżej - 5 lub 6 (nie pamiętam, ale można sprawdzić dokładnie na stronach PKW) radnych ekstra od Szczurka kosztem ludzi rzeczywiście popieranych przez mieszkańców

      • 1 0

  • (3)

    Szczurek górą!!

    • 75 29

    • do czasu (2)

      partie polityczne nie pozwolą sobie być bez władzy. Zmienią prawo tak, że nie będzie mógł więcej kandydować. Partie przegrywają w coraz większej ilości miast więc zmiana ordynacji wyborczej przed nami

      • 11 8

      • winna ordynacja, choć gdyński przypadek szczególnym jest

        gdyby nie ordynacja samorządność miałaby bodaj 6 radnych mniej. Na przykład jeden radny od Szczurka dostał się do RM dzięki głosom oddanym na Gucia, który zrobil procenty Samorządności. Ten świeżo upieczony radny zajął dopiero ósme miejsce w pięcomandatowym okręgu wyborczym... to jakiś absurd. W wyborach samorządowych powinnno się wybierać ludzi, a nie partie (nie ma tu znaczenia, ze ugrupowanie W. Szczurka formalnie partią nie jest, działa na takich samych zasadach). To naprawdę idiotyczne, ze do rady miasta wchodzi ktoś z wynikiem jak ww. radny, albo pan Szwabski, którego wystarczająco nie poparli nawet wyborcy Samorządności...

        • 0 0

      • Kto by nie startował z Samorządności to ma mój głos...

        ...odwalają dobrą robotę w odróżnieniu od POPiSiorów i innych PSLów i SLDowców... i niechaj tak zostanie :)
        Wiejska sio od Gdyni...

        • 13 14

  • Tramwaje w Gdyni !!! (3)

    uważam ze Gdynia powinna jednak pomysleć o zbudowaniu linii tramwajowych jako alternaywie dla niektórych coraz bardziej zakorkowanych tras. Szczególnie od obwodnicy w kierunku centrum np. Dabrowa- Karwiny- Orłowo- Centrum lub Chwarzyo - Witomino- Centrum. Super rozwiazaniem mogłoby być koło łączace nowe południowe dzielnice z centrum np. Centrum- Witomino- Chwarzno- Wiczlino- Dąbrowa - Karwiny - Orłowo -Redłowo -Centrum. Uwarzam że jest tam dużo miejsca i dobre warunki na zbudowanie torów, które mogłyby biegnąć wzdłuż ulic i na nowych terenach.

    • 3 2

    • (1)

      inne dzielnice od Orłowa do Chylonii (oraz dalej w obie strony) mogą korzystac z SKM a w kierunku południowym nie ma żadnej alternatywy.

      • 0 0

      • jeśli już to tzw. SZYBKI TRAMWAJ

        łączący Gdy.Zachód przez centrum, częściowo powinien biec pod ziemią i nad portem do nowo budowanego lotniska Gdynia Kosakowo

        • 0 0

    • albo inne kółko mogliby zbudować nasi Kochani Super 3 Prezydenci : Sopot- Oliwa- Osowa- Chwaszcyno - Dąbrowa - Karwiny - Orłowo - Sopot

      • 0 0

  • Gdynia- miastem dla bogatych

    A może by tak uruchomić w Gdyni camping, żeby więcej młodzieży mogło do nas przyjeżdżać, może wyznaczyć miejsce dla właścicieli psów, gdzie mogliby spokojnie i zgodnie z prawem spacerować ze swoimi pupilami nie wiążąc ich na smyczy,
    może posprzątać las za super nowoczesnymi stadionami i postawić kosze na śmieci, może wreszcie czas pomyśleć o parkingach w Gdyni, może by tak zamknć dla ruchu ulicznego Skwer Kościuszki i zrobic tam deptak, może...

    • 2 0

  • (4)

    Ja mam pomysł na wyzwanie: osobne pasy dla komunikacji miejskiej na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej od Tesco do Sopockiej (a w przyszłości węzła przesiadkowego na KM). Autobusy i trolejbusy niepotrzebnie stoją w korku w wygodnickimi leniami w samochodach, a miejsce na poszerzenie ulicy jest, a zawsze można jeden pas dla samochodów zlikwidować.

    • 13 16

    • a ja bym tamsrodkiem tramwaje puścił- i to by było najlepsze rozwiazanie!!!! (1)

      • 2 1

      • tramwaje

        są tragicznym środkiem komunikacyjnym.
        ale bus pas by się przydał, rzeczywiście.

        • 1 1

    • Niestać na własnego szrota BOLI??

      • 1 1

    • \"wygodnickimi leniami w samochodach\"

      zastanów się trochę, zanim coś napiszesz

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane