• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna między taksówkarzami na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
30 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 11:41 (1 grudnia 2009)

Taksówkarze rywalizują ze sobą na lotnisku. "Legalni" założyli odblaskowe kamizelki.

Taksówkarze z korporacji, która obsługuje lotnisko w Rębiechowie, wypowiedzieli wojnę tym niezrzeszonym. Bronią w niej są odblaskowe kamizelki z "rekomendacją" lotniska.



Czym się kierujesz wybierając taksówkę na lotnisku?

Korporacja taksówkowa City Plus Neptun Taxi od dziesięciu lat dzierżawi od lotniska dwie z trzech zatoczek dla taksówek w Rębiechowie, w tym jedną przylegającą do terminala. Trzecia, oddalona od niego o sto metrów, przeznaczona jest dla taksówkarzy innych korporacji i tzw. niezrzeszonych. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie narastający od lat konflikt między zrzeszonymi a niezrzeszonymi taksówkarzami.

- Nachalnie zaczepiają klientów, dyktują dwa razy wyższe ceny za przejazd, nierzadko oszukują przy zapłacie, a potem wszystkie skargi trafiają, niestety, na nas, bo turyści, zwłaszcza z zagranicy, nie patrzą, do jakiej taksówki wsiadają, a jedyną korporacją, jaka ma umowę z lotniskiem, jest nasza - mówi jeden z kierowców CPNT, który od lat bierze kursy na lotnisko.

Konflikt między taksówkarzami narastał od lat, ale eskalował, gdy liczba taksówkarzy spoza korporacji zaczęła szybko rosnąć, a liczba klientów, korzystających z City Plus Neptun - maleć.

- W ciągu dnia pod terminal przyjeżdża łącznie ok. 100 do 140 naszych taksówek. Kiedy kilka lat temu "niezrzeszonych" było sześciu, może siedmiu, nie było problemu. Teraz jest ich ponad 20, a metody, które stosują, by zdobyć klientów, są tyle kontrowersyjne, co skuteczne. My musimy czasem po kilka godzin stać, żeby wjechać na pierwsze miejsce, a oni wchodzą do hali i zaczepiają ludzi - mówi Waldemar Białopolski, jeden z korporacyjnych taksówkarzy.

"Metody" to przede wszystkim nagabywanie klientów na terenie terminalu, co teoretycznie jest zakazane na lotnisku. - Do tego dochodzą wyzwiska, groźby karalne, jak choćby grożenie podpaleniem samochodu. Gdy tylko dochodzi do takiej sytuacji, nasi taksówkarze sporządzają raporty. Mam ich coraz więcej. W końcu trafią na policję - mówi Leszek Smoczyński, prezes CNP.

Dlatego tydzień temu "oficjalni" taksówkarze założyli kamizelki z informacją, że są rekomendowaną przez lotnisko korporacją.

- Oprócz tego zezwoliliśmy im na wchodzenie na teren terminalu, gdzie są widoczni dla pasażerów. W terminalu pojawiły się tabliczki z informacją w języku polskim, angielskim i niemieckim, że jest to godna zaufania i rekomendowana przez nas firma. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten konflikt rozwiązać - mówi Marek Krajka, szef terminalu w Rębiechowie.

W Rębiechowie nie udało nam się skontaktować z żadnym z taksówkarzy spoza korporacji, choć czekaliśmy na nich ok. półtorej godziny.

Informacja z dnia 1 grudnia od niezrzeszonych taksówkarzy:

- Problem między nami, a taksówkarzami z korporacji narastał od dawna. Nasilił się jednak wraz ze zmniejszeniem się ruchu na lotnisku - mniej pasażerów, a tyle samo jak nie więcej taksówek korporacyjnych mówi Tomasz Wiśniewski, reprezentujący niezrzeszonych taksówkarzy w Gdańsku. - Do tego dochodzi inna sprawa - z naszego punktu widzenia na lotnisku bardzo utrudniony jest dostęp do konkurencyjnych dla City Plus Neptun taksówek. Trzecia zatoczka, na której mogą zatrzymywać się pozostali taksówkarze jest oddalona od terminalu o kilkaset metrów. Zmęczony lotem, objuczony bagażami pasażer wybierze więc taksówkę, która stoi tuż pod lotniskiem, a nie tą gdzieś daleko. Zmuszeni więc jesteśmy stawiać samochody na płatnym parkingu tuż pod terminalem. Ale co z tego, jeśli nawet podchodząc do klienta, ten już jest "wyszarpywany" przez taksówkarza City Plus. Poza tym od pewnego czasu i my zeszliśmy mocno z ceny, taksówki korporacyjne nie są już tak tanie jak mogło by się wydawać - dodaje.

Miejsca

Opinie (518) ponad 20 zablokowanych

  • szef teminalu

    Szef terminalu ......... siedzi tam na stołku od lat , grube i wredne takie .....ehh .

    • 0 0

  • 100 (2)

    wczoraj do osiedla Morena zaplacilam 100zl a pan na sile wciagnal mnie do taksowki.Miala byc zrzeszona,wyszli po mnie w fordonie w jakis kamizelkach,nie pozostawiajac wyboru.To skandal,bo nawet nie umozliwiono mi zobaczenia czy autobus nie jedzie w tym kierunku od razu.
    Pan prawie cala droge podsypial ale jak dowiozl to zazadal 100zl a paragonu nie dal tylko jakies KP
    Czas by ktos zareagowal na to

    • 2 1

    • 100

      jak jesteś pioerdoła to płac i nie stękaj ,płaczesz jak był byś małym dzieckiem

      • 0 0

    • 100 Bożena

      Za bałagan cenowy za przejazdy taxi jak wspominałem cytat "
      De facto za bałagan związany z taksówkami jest odpowiedzialny Vice Prezydent Miasta Gdańsk pan Lisicki oraz Radni Miasta Gdańsk iż podjęli niemądre Uchwały w szczególności o uwolnieniu cen na przejazdy taxi. Spowodowało to wolnoamerykankę w stosunku do cen za przejazdy taxi oraz wprowadzenia Uchwały dającą możliwość wydawania dużej ilości koncesji na prowadzenie działalności taxi w gminie Gdańsk. Powyższe Uchwały spowodowały niezdrowe sytuacje na rynku przejazdów taksówkami w Gdańsku i wygenerowało to ekstremalne, chore zdarzenia, którymi jesteśmy świadkami.
      A co do taxi zrzeszonych trzeba się nauczyć odróżniać firmy zrzeszone.Natomiast pism obowiązkiem usługodawcy jest wydanie paragonu lub rachunku, faktury za wykonaną usługę jeżeli nie otrzymamy na żądanie to nie należy płacić za usługę, poprosić by zawieziono nas na Komisariat Policji w celu zgłoszenia tego zdarzenia . Dodam paragon lub inny dokument jest podstawą zgłaszania roszczeń. Na paragonie znajdują się wszystkie dane potrzebne do wszczęcia roszczeń tak jak kto usługę wykonuje, jaką odległość taxi przejechała, czas przejazdu, według jakiej taryfy była wykonywana usługa, cena za jeden kilometr, kwota do zapłacenia.
      Reagować musimy sami klienci, aby wyeliminować negatywne zjawiska.

      • 1 0

  • bobas?

    przeciez bobas jezdzi po drugiej stronie,chyba ze to jakas choragiewka raz tu,raz tu

    • 0 0

  • złodzieje

    przecież to są edki smierdzące z wąsami i wpieprzające kanapki przy Gościach w dodatku 90% z nich to smierdziuchy palące u siebie w autach. nie mowiąc już o ich kulturze, kopią w auta innych taksówek niezrzeszonych lub opluwają i wyzywają kierowców aut cywillnych, którzy przyjechali odwieść znajomych lub rodzinę. jest to najdroższa korporacja taksówkarska w trójmieście zatrudniająca ubeków i wałęsopodobnych wieśniaków. jest kilkanaście lepszych korporacji chociażby 9191...ale ich prezio a jest ich dwóch zapłacił za monopol na lotnisku...

    • 1 2

  • Normalny (1)

    zauważmy żę prawie wszystkie opinie dodane są właśnie przez grupe,,niby taxi,,
    teraz normalnym ludziom zarzucają oszustwa i nagabywanie

    • 0 0

    • normalny

      niestety ale dużo w tym prawdy o krojeniu pasażera przez kamizelki z lotniska ponieważ jestem w tej korporacji i na lotnisku jest już mafia rządzona przez p.s bobasa jego kompanów

      • 1 0

  • won z rekomendacjami!! (1)

    a kto za tą cholerną rekomendację bierze kassę??!! co. kto ich wybrał i po co w ogóle wybierał? nie potrzeba takich żulów na lotnisku, zamawiane taxi boją się podjechać pod budynek. kto to toleruje!!??

    • 6 1

    • won z rekomendacji

      niema żadnej rekomendacji to tylko chwyt reklamowy kto by popierał złodziei z plusa ,City której przewodzi człowiek niezrównoważony psychicznie p.s Bobas zastraszający nie tylko niezrzeszonych ale nawet własnych kolegów z korporacji spaleniem samochodu oraz pobiciem ,okradają równo wożąc w koło lub na taryfie powrotne i bez licznika natomiast kasę za postój przy terminalu bierze lotnisko około 40000 zł miesięcznie w tym jest opłata stała oraz ruchoma od ilości przylotów jedynym wyjściem jest dopuszczenie konkurencji tak jak jest w normalnych miastach a cena maksymalna ustalona przez miasto a nie jak teraz ile chce

      • 1 0

  • normalny

    zauważmy że wiekszośc opini jest dodana złośliwie przez nieoficjalną grupe ,,niby taxi,,normalnym ludziom zarzuca sie nagabywanie i oszustwa

    • 0 0

  • prosze uwazac na wyrywaczy bez kamizelek

    ci bez kamizelek to sa oszuci i zlodzieje oszukuja ludzi i kroja

    • 0 0

  • uwazajcie na wyrywaczy

    oni niemaja kamizelek i kroja ludzi

    • 0 0

  • taxi najlepsze na lotnisku

    ci wyrywacze trzeba uwarzac na nich bo oni kroja dwa razy tyle

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane