• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia duże zmiany w gdańskiej komunikacji

Maciej Korolczuk
8 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wojewoda zaskarży uchwałę o przewozie rowerów?
Od kwietnia mieszkańcy Gdańska wygodniej i sprawniej będą mogli przesiadać się z tramwajów i autobusów do pociągów SKM i PolRegio. Od kwietnia mieszkańcy Gdańska wygodniej i sprawniej będą mogli przesiadać się z tramwajów i autobusów do pociągów SKM i PolRegio.

Od 1 kwietnia pojawi się miesięczny, wspólny bilet na autobusy, tramwaje i SKM obowiązujący na terenie miasta, wzrosną ceny biletów, a u kierującego będzie można kupić wyłącznie karnety w cenie 12 zł. Dodatkowo przewóz roweru lub wózka będzie możliwy tylko w wybranych pojazdach i na konkretnych zasadach. Obowiązywać ma zasada "kto pierwszy, ten lepszy".



Przypomnijmy: Pod koniec grudnia prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz oraz marszałek województwa Mieczysław Struk poinformowali o wprowadzeniu na terenie Gdańska wspólnego biletu miesięcznego na tramwaje, autobusy oraz pociągi SKM i PolRegio. Bilet ma kosztować 99 zł i obowiązywać od 1 kwietnia posiadaczy Karty Mieszkańca.

Pilotażowy projekt wywołał zdziwienie władz Sopotu i Gdyni, które we wspólnym oświadczeniu wskazały, że czują się pominięte. "Pilotaż byłby skuteczniejszy, gdyby objął co najmniej całe Trójmiasto, a docelowo system obejmować musi cały obszar metropolitalny. Zwróciliśmy się pisemnie do Urzędu Marszałkowskiego o przedstawienie kosztów takiego rozwiązania dla naszych miast" - napisał Jacek Karnowski, prezydent Sopotu, i Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

W środę na konferencji prasowej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku poznaliśmy szczegóły planowanego wdrożenia wspólnego biletu. Z dziennikarzami spotkał się wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku Sebastian Zomkowski oraz prezes spółki GAiT Maciej Lisicki.

O tym, jak komfortowo można podróżować po mieście, korzystając z dwóch różnych środków transportu, można przekonać się choćby na wspólnym przystanku w Brętowie (na zdjęciu). O tym, jak komfortowo można podróżować po mieście, korzystając z dwóch różnych środków transportu, można przekonać się choćby na wspólnym przystanku w Brętowie (na zdjęciu).

Rozmowy z Sopotem i Gdynią w toku



1 kwietnia pasażerowie posiadający Kartę Mieszkańca będą mogli na jednym bilecie w cenie 99 zł korzystać z autobusów, tramwajów i pociągów SKM i PolRegio. Jak mówi Piotr Borawski, to oferta tylko dla osób, które dotychczas kupowały bilety okresowe.

- Dzieci i seniorzy korzystający już z darmowej komunikacji, aby skorzystać z kolei będą musiały kupić stosowny bilet. Dla osób nieposiadających Karty Mieszkańca nic się nie zmieni - mówi wiceprezydent Gdańska.
Zmiany dotyczą tylko terenu i mieszkańców Gdańska. Co z Sopotem i Gdynią?

- Rozmowy z Gdynią i Sopotem trwają. Jesteśmy zdeterminowani, by w tej kadencji pełna integracja biletowa nastąpiła. Nie likwidujemy obecnych biletów metropolitalnych, które obowiązują także w Sopocie i Gdyni. Zdajemy sobie sprawę, że do tej pory ich cena była zaporowa. Po naszym ruchu rozmowy z prezydentami Karnowskim i Szczurkiem się zintensyfikowały - wyjaśnia Borawski.

Wyższe ceny biletów



Ponadto od początku kwietnia zniknie taryfa nocna. Każdy bilet na linie dzienne będzie obowiązywał również na liniach nocnych. Warto też dodać, że od tego czasu wzrosną ceny biletów. Cena jednoprzejazdowych z 3,2 zł wzrośnie do 3,8 zł, godzinnych - z 3,8 zł do 4,4 zł, a 24-godzinnych z 13 na 14 zł.

Czytaj też: Od kwietnia zdrożeją bilety ZTM i ZKM

Jak nowe, wyższe ceny będą wyglądać na tle innych miast w kraju? Godzinny bilet w Gdańsku (4,4 zł) będzie tańszy niż w Częstochowie (5,4 zł), Poznaniu (5 zł, ale tylko na 45 min), Krakowie (4,6 zł). W tej samej cenie można podróżować po Warszawie, taniej jest w Łodzi, Katowicach i Szczecinie (3,8-4 zł).

Karnety u prowadzącego za 12 zł



Wiosną, inaczej niż dotychczas, kupimy bilety w autobusach i tramwajach. Sprzedaż w pojazdach będzie możliwa, ale tylko biletów-karnetów. Karnet będzie się składał z dwóch biletów jednoprzejazdowych i jednego biletu godzinnego w cenie 12 zł (2 x 3,8 zł + 1 x 4,4 zł).

- Ma to na celu ograniczenie sprzedaży u prowadzącego pojazd, aby zminimalizować opóźnienia pojazdów. System karnetowy będzie obowiązywał tylko do momentu wdrożenia biletu elektronicznego "Fala" - podkreśla Borawski.
Czytaj też: Unieważniony przetarg na wspólny bilet dla Pomorza

Rower czy wózek? Kto pierwszy, ten lepszy



Na liczne wnioski pasażerów wprowadzone zostaną także czytelne zasady przewozu rowerów.


  • zakaz przewozu rowerów bez zabezpieczenia specjalnym pasem lub nieustawionego w stojaku
  • możliwość przewozu rowerów tylko w pojazdach oznaczonych specjalnym piktogramem i w liczbie określonej na piktogramie
  • odpowiedzialność pasażera za szkody powstałe w związku z przewozem roweru

W stosowne piktogramy, stojaki i pasy zostanie wyposażonych 190 autobusów i ok. 65 tramwajów. Co do zasady w danym autobusie będzie można przewozić jeden rower lub wózek dziecięcy lub wózek osoby niepełnosprawnej. Zacznie też obowiązywać niepisana zasada: kto pierwszy - ten lepszy.

Zobacz też: W Gdyni pierwszeństwo mają osoby z wózkami i na wózkach

- W sytuacji gdy w pojeździe znajdzie się rowerzysta i matka z dzieckiem, trzeba będzie odwołać się do zasad współżycia społecznego. Rodzice i osoby niepełnosprawne z reguły powinny mieć pierwszeństwo, ale nie zapisujemy tego w regulaminie - dodaje Borawski.

Opinie (539) ponad 20 zablokowanych

  • (8)

    Tramwaje i autobusy w godzinach szczytu zatłoczone jak diabli, a oni inwestują w stojaki dla rowerów. Ciekawe jaki koszt takiej fanaberii? Dodatkowo zrównanie rowerzystów z niepełnosprawnymi na wózkach i matkami z dziećmi.

    "W sytuacji gdy w pojeździe znajdzie się rowerzysta i matka z dzieckiem trzeba będzie odwołać się do zasad współżycia społecznego. Rodzice i osoby niepełnosprawne z reguły powinny mieć pierwszeństwo, ale nie zapisujemy tego w regulaminie - dodaje Borawski" Tłumacząc się bezpośredni - "Boimy się wprowadzania/nie mamy pomysłu na sensowne zmiany w regulaminie, więc radźcie sobie sami".

    • 107 11

    • Jak porównasz matkę z dzieckiem z wózkiem (1)

      z matką z dzieckiem z rowerem?

      • 6 2

      • Rowerkowi małego dziecka bliżej jednak do bagażu na kółkach niż dużemu rowerowi. Jeżeli mowa o większym dziecku, to sorry ważniejsze dziecko w wózku.

        • 9 4

    • Zadasz rzeczowej wypowiedzi od typa co ciagle suszy zeby do zdjęć?

      • 2 0

    • (4)

      Myślisz, że ktoś jedzie autobusem z rowerem dla przyjemności albo tobie na złość? Albo mu się zepsuł, albo nie ma sił, albo część trasy dojeżdża rowerem a część autobusem, bo więcej nie dałby rady. We wszystkich tych przypadkach, jest tak samo 'przymuszony' jak kobieta z wózkiem. Ona też zamiast nieść dziecko na ręce lub w specjalnym uchwycie na plecy/brzuch, to woli być wygodna i jechać wózkiem.

      • 3 7

      • ile można powtarzać , że autobus służy do

        Przewozu osób ,a taki bagaż jak rower nie kwalifikuje się do przewożenia tego typu pojazdem. Jeżeli się zepsuł , nie masz sił ,dzwonisz po rodzinę , znajomych jeżeli takich nie masz to taxi bagażowe , bo zwykłej też nie wolno przewieść twojego roweru .

        • 4 4

      • Ja nie mam nic przeciwko, byle nie odbywało się to kosztem innych pasażerów (1)

        A po tych paru autobusach co mają u nas w Gdańsku stojaki zamontowane i nie są one montowane fabrycznie, to stwierdzam, że sam montaż tych stojaków odbył się kosztem pasażerów, bo na montaż takiego stojaka zabrano 2-4 miejsca siedzące, nie mówiąc już o tym, że pozbyto się też tam poręczy, przez co w środkowej części autobusu jak nie ma roweru, a jest tłoczno to nie ma się za bardzo czego złapać.

        • 3 0

        • nie są montowane fabrycznie , bo żaden producent

          Nie może takich zamontować , ponieważ było by to sprzeczne z dyrektywą unijną ,a homologacja w jednym kraju obwiązuje we wszystkich krajach UE . Samorządy łamią prawo na bezczelnego do tego skłócają ludzi.

          • 3 0

      • tak

        bo większość rowerów w Gdańsku jeździ jeden góra dwa przystanki "pod górę": Sobieskiego, Łostowicką, Potokową,

        • 0 0

  • Szczurek ma do kogokolwiek pretensje jeszcze? (1)

    a co Gdynia zrobiła przez 20 lat w tej sprawie? Proszę o szczegółowy raport

    • 46 4

    • Nic.

      Szczur to dno.

      • 5 2

  • będzie można kupić wyłącznie karnety w cenie 12 zl (18)

    ?????? Boleee jak mogą to utrudniają... jeżdżę autem, ale jak juz muszę skorzystać z komunikacji to kupienie 1 biletu jest dla mnie najlepszą opcją i jest możliwe tylko u prowadzącego, nie chcę płacić 12 pln za jednorazowy przejazd. I nieeee, nie wszędzie są biletomaty ( swoją drogą często okradające kupujących, sam jechałem na gapę bo automat zjadł kase, nie dał biletu. Więcej kasy nie miałem.. potem przerzucanie się mailami z mennicą... masakra.) czy kioski ( prawie jak dinozaury wymarły już :( ).

    A jeszcze, żeby było mało, to wszędzie te aplikacje... i jak mam teraz zadbać o komfort np. swojej mamy, która nie miała problemu, chciała to kupiła bilet u motorniczego .. 1 bilet, na jeden jest łatwiej wyskrobać niż na 3...a teraz będzie musiała jeszcze skarbonkę rozbijać. Niestety nie jest pokoleniem aplikacji i dobrze...

    Publiczne usługi, miejsca, produkty winny byc ogólnodostępne, łatwo dostępne dla każdego.. nie mylić tego z nowoczesnością, jeśli łatwo dostępność wymaga produkcji 1 biletu to tak trzeba robić!

    • 83 36

    • Podziękuj jełopom - jakiemuś 60% społeczeństwa (1)

      Opieranie się o biletomaty i kupowanie biletów u kierowcy. Oglądanie FB w smartfonie, ale skorzystanie z aplikacji sprzedażowej to wysiłek nad siły. Wyraźne oznaczenie "za odliczoną gotówkę" i podchodzenie do kierowcy ze stówa albo workiem groszy.

      Wyraźnie widać, że jesteśmy społeczeństwem troglodytów myślących o sobie, a zasady współżycia społecznego i myślenie o otaczającym nas świecie nie przez pryzmat swojego ego to jakieś teoretyczne konstrukcje.

      • 32 3

      • To nie żadne myślenie o sobie, tylko technologiczny imbecylizm. Iloraz inteligencji pozwala im co najwyżej na obsługę fb i przeglądarki internetowej.

        • 1 0

    • Jak jeździsz na co dzień autem to kup sobie jeden czy dwa bilety i schowaj do portfela. Naprawdę polecam takie rozwiązanie.
      A ograniczanie sprzedaży biletów w autobusach to akurat dobry pomysł. Bardzo często autobus stoi na przystanku i czeka, bo kierowca sprzedaje bilety (nawet na przystankach gdzie są biletomaty)

      • 32 2

    • (2)

      To sobie zainstaluj Mobileta, SkyCasha albo Jakdojade i kupuj przez komórkę. Nie dość, że wygodniej, to jeszcze odrobinę taniej.

      • 22 4

      • Aplikacje starszym młodzież niech zainstaluje

        A emerytów najlepiej kupić bilet miesięczny za 45 zł i gra gitara niech sie ruszają po mieście, kiedy nie na tloku

        • 3 6

      • Niestety u mnie te aplikacje nie działają

        "Błąd weryfikacji" - zarówno przy podpięciu karty kredytowej, jak i przelewu weryfikacyjnego - coś może zrobiłem źle, ale nie mam pojęcia przy tak szczegółowych komunikatach błędu. Pomijam już, że ich obsługa jest trudna a ryzyko wycieku danych/pieniędzy spore. Jak ostatnio jechałem SKM to prawie całą drogę (wsiadłem na stoczni) czekałem w kolejce po bilet. I to nie jest wina ludzi, tylko władz, które utrudniają dostęp do komunikacji ponieważ to się przekłada na pieniądze dla miasta.

        • 2 6

    • Są kioski, aplikacje na komórkę więc nie dramatyzuj. (3)

      Ja jeżdżę bardzo rzadko komunikacją ale jak już jadę kupuję poprzez Skycash albo idę do kiosku i kupuję zwykły papierowy bilet. To na prawdę nie jest takie trudne.

      • 18 5

      • (1)

        Polecam nie mając smartfona (to możliwe) kupić bilet na dużym skrzyżowaniu Grunwaldzka / Miszewskiego. Obok PG i akademiki. Nie ma automatu na przystanku, a kioski wymarły.

        • 4 3

        • Jest automat na przystanku tramwajowym

          • 1 1

      • gdzie sa kioski?

        kioskow dawno nie ma..

        • 4 1

    • A nowe biletomaty bardzo czesto
      Nie przyjmują gotowki
      Nie ma możliwości zapłacenia blik
      Zawieszaja sie równie często co nie przyjmują kasy
      .. Weź tu miej teraz 12 zł odloczone na kupno w pojeździe...
      I jeszcze 2x jednoprzejazdowy i
      1x godzinny bezsensu...
      ...
      Ale pisząc to przypomniałem sobie że przecież jest aplikacja gopay
      .. Jednak. Wiadomo że nie wszyscy korzystają...
      Eh

      • 4 4

    • Jak to dobrze, że tutaj tak nie jest... (1)

      W takim Pruszczu, to w okolicach mojego domu są przynajmniej 4 kioski. a poza tym, to biletomat u nas niczego nie zżera. Muszę za to powiedzieć, że współczuję wszystkim, którzy będą mogli normalnie kupować tylko karnety...

      • 2 3

      • znajdź ty lepiej kiosk na Osiedlu Wschód, hehe

        • 0 0

    • najbliższy działający autobus z biletomatem w warszawie.

      tak samo SKM i inne środki. Wsiadasz przykładasz kartę i jedziesz. I też tam POwcy rządą

      • 0 0

    • Kup w kiosku automacie albo przez aplikacje

      • 0 0

    • a propos

      dziś pojawił się artykuł o psujących sie biletomatach :D

      • 1 0

    • 12 zł za 3 bilety w jednym karnecie

      To jest tak, jak ktoś nie czyta ze zrozumieniem. Przecież wyraźnie jest napisane, że w tym karnecie będą 2 bilety 1-przejazdowe + 1bilet godzinny

      • 0 0

    • Bus

      Autobus to nie kiosk pomyśl

      • 0 0

  • Szkoda że Trójmiasto nie jest jedną tkanką .. (9)

    Płacę 200 pl Sopot i Gdańsk i ile teraz!???

    • 37 7

    • (8)

      Bilet łączony SKM +Regio + ZTM kosztuje 150 zł w granicach Gdańska i Sopotu więc przestań kłamać.

      • 8 2

      • A Pruszcz, który zainwestował 1 mln zł w SKM (której nie ma) - tyle, co Gdynia

        za opcję ZTM + PR płaci ponad 200 zł. Tak dla wiadomości zdziwionych, czemu Trakt permanentnie zakorkowany.

        • 3 1

      • 150 jest tylko za Gdańsk+Sopot albo Gdynia+Sopot (4)

        Jeśli ktoś jeździ z Gdańska do Gdyni (częsta sytuacja), to płaci albo 210 (SKM+ 1 z przewoźników autobusów), albo 230 (bilet na wszystko). Więc nie, człowiek wyżej nie kłamie.

        • 11 3

        • (3)

          Autor komentarza mówił o Gdańsku i Sopocie.

          • 4 0

          • Tyle (2)

            Możliwości że niby w kasie proponują najtańsze owszem plus z tej podwyżki jest taki że zlikwidują bilety nocne

            • 0 1

            • Jak chcesz placic 200 to plac 200. Tylko po co jak masz bilet za 150 na Gdańsk i Sopot ktiry obejmuje tez skm (1)

              • 5 0

              • Dokładnie

                Widać po prostu jak na Kasie zależy to i kilka taryf proponują

                • 0 0

      • No a tramwaj bilet na okaziciela sto 7 pl miesięczny do tego miesięczny na kolej bo regiio nieregularnie i nie na wszystkich (1)

        To tego bilet miesięczny na SKM nie regio bo nie na wszystkich stacjach i za rzadko więc 195pl teraz pewnie ponad 200pl i nie obrażaj mnie tu to jest hejt na płacącego tylko dlatego że widzi jak każda władza jest oderwana od rzeczywistości i czasem na pokaz się przejedzie komunikacją miejską

        • 0 3

        • Przecież w łączonym bilecie jest już cały ZTM, Regio i SKM. Ktoś chyba tutaj mija się z prawdą...

          • 5 0

  • Pfff (2)

    Brawo, kto to wymyślił, tak namawiacie do korzystania z komunikacją publicznej? Sorry wolę zamówić taxi..ludzie na ulice

    • 49 14

    • (1)

      Ja też wolę, żebyś jeździł/a taksówką.

      • 2 1

      • A ja bym chciał zeby w ogole ludzi nie było.

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Polskie przepisy. (3)

    Cytuję - kto pierwszy ten lepszy,zasady współżycia społecznego,z reguły powinny mieć,ale nie zapisujemy tego w regulaminie.No i wszystko jasne nie ???Wygląda na to że nikt na siebie nie chce brać nie popularnych zarządzeń.Czyli będzie jak zwykle - pyskówka...

    • 95 3

    • (2)

      Jeszcze na zwykłych trasach mogę zrozumieć ustępowania miejsca w pojeździe przez rowerzystę gdy wejdzie ktoś z wózkiem ale są trasy gdzie niestety nie ma opcji innej niż przejazd autobusem, jak np. przez tunel i co wtedy? Ktoś musi zostać na przystanku i liczyć, że w kolejnym autobusie będzie dla niego wolne miejsce.

      • 3 3

      • (1)

        To po kij bierzesz rower. Matka dziecka na przystanku nie zostawi. Chyba logiczne. Wybrałeś jazdę rowerem a nie autobusem

        • 8 3

        • to nie są Polskie przepisy tylko Gdańskie

          Polskie zabraniają przewozu takiego bagażu jak rower w autobusach/tramwajach .

          • 4 1

  • (7)

    "O tym, jak komfortowo można podróżować po mieście, korzystając z dwóch różnych środków transportu, można przekonać się choćby na wspólnym przystanku w Brętowie"

    Zwłaszcza jak jeden nie zgra się z drugim i trzeba czekać na kolejny. :D

    • 71 4

    • (5)

      I zwłaszcza, że nie ma żadnego autobusu z Łostowic do Brętowa, co umożliwiałoby miły dojazd w kierunku lotniska. 175 mogłoby jeździć do Brętowa, a nie na Siedlce.

      • 6 3

      • (4)

        Masz 155, które jeździ z Łostowic do PKM Jasień i tam się możesz przesiąść na kolejkę

        • 2 3

        • (3)

          Powodzenia w jeździe 155. To więcej krąży po uliczkach niż faktycznie jedzie. Czas przejazdu 155 Łostowice - Jasień PKM - 28 minut (rozkładowy), wydłużonym 175 byłoby 19 (uwzględniając rozkład 175+227).

          • 3 2

          • to jedź 164 na Kiełpinek i nie marudź (2)

            • 2 3

            • (1)

              Na Kiełpinek 31 minut. Pozdrawiam.

              • 0 0

              • przeżyjesz

                • 0 0

    • za cenę estakady do Brętowa można było pociągnąć tramwaj

      aż na Niedźwiednik. Obecnie tym tramwajem jadą 2-3 osoby, a w stronę Moreny często 0!

      • 2 1

  • Bardzo dobrze z biletami w pojazdach

    Skonczy sie w koncu swirowania

    • 35 15

  • Bilety na minuty. (9)

    Dlaczego nie można zapłacić za tyle minut ile się przejechało. Jest aplikacja do parkowania i płaci za faktyczny czas postoju, można samochód czy hulajnogę, skuter rower na minuty wynająć. Mamy 21 wiek, a kasują jak 19. Do żłobka po młodego odebrać, dwa przystanki, tramwaj pod nosem, w dwie strony 8zł, bez sensu. Wolę samochodem pojechać i dołożyć korka na podwalu. Nie mówiąc że już kiedyś były 10 minutowe bilety. Pozdrawiam.

    • 70 18

    • To proste

      Miasto musi zarobić. Nic więcej

      • 15 6

    • Racja

      Dzięki za przypomnienie, były przecież kiedyś dziesięciominutówki. Łatwo wtedy było skoczyć z Bulońskiej na A do Zatoki po kiełbasę na grilla na balkonie!

      • 10 4

    • (1)

      Teraz w 10 minut przejedziesz może 2 przystanki.

      • 8 1

      • Mi 10 minut wystarczy.

        No ale mi właśnie 10 minut by wystarczlo aby się przemieścić. Mieszkam przy Łąkowej, tramwaj mam pod nosem. 1 przystanek odprowadzić córkę do pałacu, 2 przystanki żłobek i przychodnia, 3 przystanek forum. No ale za 8 zł w dwie strony, bez sensu. To albo dymam na złamanie karku, albo rower no i samochód. Nie dość że się na zawijam, bo trzeba pojechać w prawo żeby pojechać w lewo to jeszcze korek powiekszam, a i tak się opłaca.

        • 5 1

    • Bo są korki i bilet 10 minutowy jes bez sensu. (2)

      • 12 3

      • Ale 20 minutowy już jak najbardziej. Jakoś w zakorkowanej warszawie się przydaje.

        • 4 0

      • to moze liczyć przystanki

        jaki problem do daty dodać przystanek z GPS jest 21 wiek

        • 3 0

    • Jest też bilet godzinny

      • 2 3

    • Na minuty są niezłym pomysłem, ale Poznań ma jeszcze lepszy pomysł.

      Karty w rodzaju naszych miejskich lub konto w aplikacji na smartfony z NFC, które doładowujesz kwotą jaką chcesz, przykładasz do czytnika wsiadając i płacisz za każdy przejechany przystanek, przy czym im więcej przystanków przejedziesz jednym pojazdem tym mniejszą stawkę ci nalicza za każdy kolejny. Jak dla mnie bomba i to działa.

      • 9 0

  • Super że u kierowcy będzie można kupić tylko karnety (5)

    Może ludzie się wreszcie nauczą kupować bilety na zapas w kiosku albo przez aplikację

    • 64 28

    • W komunikacji same zoooombi siedza a kupic biletu przez aplikacje trzymajac tel w reku niemija

      • 8 4

    • Z tej aplikacji ktokolwiek korzysta? (1)

      Ja nie wiem, czy oby na pewno to dobrze, że będzie można tylko kupować karnety. Jedyna zaleta tego będzie taka, że gdy się ludzie zorientują, to będzie więcej wolnych miejsc siedzących. Lecz to jest również wadą, gdyż więcej ludzi zacznie korkować ulice swoimi samochodami...

      • 3 2

      • ja próbowałem ale nie działa

        a mają teraz dzięki temu wszystkie moje dane, nr konta i karty kredytowej. Dlatego nikomu ich nie polecam - ale podobno są osoby, u których to działa.

        • 2 1

    • np. w Gdynii

      jest tylko kilka punktów sprzedaży biletów, nie ma żadnych biletomatów, u kierowców tylko karnety a aplikacje u wielu osób nie działają - i ludzie się nauczyli - ale omijać komunikację, dzięki czemu miasto może likwidować kolejne połączenia i oszczędzać pieniądze :)

      • 1 1

    • Też się cieszę, ze będą z powrotem karnety, choć mieszanie 2 rodzajów biletów w 1 karnet jest trochę bez sensu. Lepsze by było rozwiązanie jak kiedyś, czyli karnet 5-przejazdowy lub 5-godzinny

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane