• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

  • bzdura

    przejście tunelem jest o wiele szybsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze, w upały nawet przyjemniejsze niż sterczenie przez x minut na zielone światło w deszczu, upale, śnieżycy czy wichurze wdychając pył i spaliny. Zawsze wybieram przejście podziemne. A dla wózków/rowerów/inwalidów wystarczy dobudować łagodny zjazd z obu stron.
    No ale myslenie nie jest najmocniejszą stroną MW, najważniejsze aby znów zrobić na złość jeżdżacym samochodami.

    • 23 1

  • Ooo, bluźniercy!

    Św. Przepustowość was pokarze.

    • 4 2

  • Brawo..... Tam i tak mały korek jest, więc jeszcze jeden czynnik korkujący Morską nie robi różnicy.....

    • 9 3

  • co za bezsens

    gdyby nie było przejscia podziemnego to ok ale skoro jest to po kiego grzyba wywalać pieniądze ?

    • 19 1

  • Mam nadzieję, ze ofiary tego supernowoczesnego rozwiązania komunkacyjnego będą się co noc śniły Panu Prezydentowi w podziękowaniu za troskę o bezpieczeństwo pieszych.

    • 19 1

  • Żenuła...

    Budowano przejścia podziemne po to aby zapewnić bezpieczeństwo pieszych i usprawnić ruch. A teraz ktoś ma chorą wizję i wydaje się pieniądze na budowę, w tym samym miejscu, przejścia naziemnego. Cyrk!!! Dlaczego? Bo takie są trendy? Co nas trendy interesują, to nie jest rewia mody. Układ drogowy dopasowuje się do konkretnego miejsca. A nie do trendów. Coś co się sprawdza np. w Amsterdamie, a dotyczy układu pieszo-rowerowego, nie musi się sprawdzić w Gdyni. Żyjemy w innym miejscu, mamy inne przyzwyczajenia, jesteśmy na innym etapie rozwoju miast. Nie musimy kopiować dziwnych wzorców, tak jak inne miasta. Czas wypracować swoje rozwiązania, dopasowane do naszych miast i naszych przyzwyczajeń życiowych.

    • 24 2

  • Dddd

    Moze co 5 metrow zrobicie przejscia barany

    • 17 0

  • Nowe przejście

    350m w stronę Dworca jest już przejście. Zostanie zlikwidowane czy co chwilę będzie stop na kolejnych światłach? Bo jak Tristar reguluje ruchem to wszyscy wiemy.

    • 20 0

  • Pan Piesiewicz ma jakiś układ ze Szczurkiem

    Sypie mu forsę na Abrahama, zgadza się na zmiany na Starowiejskiej, zaraz pewnie się dogadają w sprawie Polanki Redłowskiej. Nie zdziwcie się jak za kilka lat to będzie polityk Samorządności. Ostrzegam.

    • 21 0

  • jeszcze przejście przez tor kolejowy

    j chcą ułatwić dotarcie na pociąg to niech zrobią normalne przejście przez tory takie jakie jest na Zaspie

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane