- 1 Dlaczego stali klienci są gorzej traktowani? (159 opinii)
- 2 Rzeczy z klatki schodowej mogą zniknąć? (132 opinie)
- 3 Pięć zbędnych elementów na ulicach (257 opinii)
- 4 W niedzielę kolarze na ulicach Gdyni (149 opinii)
- 5 Market, tory, a obok zabytkowa willa (47 opinii)
- 6 Kradli w Rivierze. Kojarzysz ich? (162 opinie)
Wznowiono prace na rondzie na Jabłoniowej
Drogowcy wrócili na plac budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej na gdańskim Jasieniu. Przez ostatnie dwa tygodnie prace były wstrzymane w związku z wymaganą przerwą techniczną. Inwestycja ma się zakończyć wraz z końcem czerwca.
Kierowcy i mieszkańcy okolicznych osiedli wypatrywali ich z niecierpliwością, dając wyraz swojemu niezadowoleniu w Raporcie z Trójmiasta.
Nie ma co się dziwić, wszak to newralgiczne skrzyżowanie w tej części Gdańska.
RONDO NA Jabłoniowej! (9 opinii)
Prace, które wykonuje i finansuje deweloper Domesta, planowo potrwają do końca czerwca.
Przejazd przez wyspę ronda
Na skrzyżowaniu wykonano tymczasowe poszerzenia oraz wyspę środkową ronda o nawierzchni z kostki kamiennej. Wybudowana została także jedna z wysp segregujących ruch.
- W kolejnych etapach prac planowane jest wykonanie drugiej wyspy segregującej oraz poszerzenie jezdni. Wymagać to będzie wprowadzenia zmiany w tymczasowej organizacji ruchu, polegającej na zamknięciu części jezdni ronda i możliwości jazdy przez wyspę środkową - poinformował wcześniej wykonawca prac.
By tę jazdę umożliwić, konstrukcja wyspy, czyli betonowa podbudowa, obrzeża oraz fugi cementowe musiały się związać i uzyskać pełną wytrzymałość. W dalszej części prac zaplanowano też roboty bitumiczne na tymczasowych poszerzeniach jezdni w obrębie ronda.
Ostatni etap prac coraz bliżej
2 czerwca otwarty ma zostać zjazd w ul. Leszczynową od ul. Jabłoniowej. Wtedy też rozpocznie się ostatni etap prac. Skupią się one na przebudowie fragmentu chodnika u zbiegu ulic Jabłoniowej i Turzycowej. Prace odbywać się będą przy miejscowym zawężeniu odcinków obu ulic.
Bezpieczniejszy wjazd, przejazd i zjazd
Przebudowa minironda wyeliminuje jego mankamenty, wymuszając na kierowcach jazdę zgodną z ruchem okrężnym. Wcześniej zdarzało się, że auta wjeżdżając na rondo, "ścinały" je. Wyspa ronda została powiększona i wyłożona kostką - będzie zatem dostosowana do przejazdu przez nią autobusów komunikacji miejskiej poruszających się ul. Jabłoniową i ul. Leszczynową.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-25 15:29
A po zakończeniu prac przy tym rondzie zaczną się prace przy drugim rondzie w okolicy wyjazdu z osiedla lawendowe wzgórze co jeszcze bardziej upośledzi ruch po ulicy Jabłoniowej.
Nowe Jabłoniowej nie widać. Władze robią sobie z ludzi jaja a kasa ze sprzedaży gruntów dalej wpada do miejskiej kieszeni.- 37 1
-
2023-05-25 12:13
(4)
A co z połączeniem ulic Turzycowej z Czermińskiego? Tego brakuje w tym rejonie najbardziej - zlikwidowałoby to sporą część ruchu na lewoskrętach na ulicach Jabłoniowej i Przywidzkiej, być może zupełnie likwidując korki w tym miejscu.
- 57 4
-
2023-05-25 12:35
Ta sama firma ma robić lecz później.
- 5 2
-
2023-05-25 14:34
Nie bedzie
W dolinie jest ostoja żab.
Ekolodzy wymusili odstąpienie.- 4 1
-
2023-05-25 15:05
Nic to nie da
Korek przeniesie się poprostu na budowane właśnie rondo i ulice turzycowa. Zawalając kompletnie możliwość wyjazdu z okolicznych osiedli.
- 4 1
-
2023-05-25 16:30
Niedasię...
- 0 0
-
2023-05-25 11:36
(8)
tylko 2 pasy w każdym kierunku rozwiążą problem,aż do obwodnicy
- 73 11
-
2023-05-25 11:42
Mylisz się (5)
Niczego to nie rozwiąże. Są badania naukowe, że im więcej dróg to tym więcej aut.
- 10 27
-
2023-05-25 11:47
Masz racje. Najlepiej zaorac drogi (1)
Nie bedzie korkow. Nikt nie bedzie sie przemieszczal.
- 20 4
-
2023-05-25 13:24
Zaorać wszystko poza drogami.
Obajtek już się cieszy z pieniędzy za paliwo :)
- 0 8
-
2023-05-25 11:55
(2)
Sam się mylisz. Badania te dotyczą dróg gdzie już istnieją po 2-4 pasy w jedną stronę.
- 8 4
-
2023-05-25 13:23
Co niby ma dać dodatkowy pas na Jabłoniowej?
Korki nie tworzą się tam bo nie da się wyprzedzić, nie ma też blokowania drogi przez skręcających.
Co najwyżej korek zrobi się szerszy i krótszy.- 2 5
-
2023-05-25 14:01
Mylisz przepustowość drogi, a przepustowość skrzyżowań
A przykładów można brać wiele właśnie nawet z US. Bo obecna tendencja jest taka, że lepiej aby sama droga miała 1x1, ale przed samym skrzyżowaniem ilość pasów była jak największa. Czemu tak? Bo o przepustowości drogi decyduje samo skrzyżowanie. Większa ilość pasów zaś determinuje ryzykowne zachowania i zmiany pasów przed skrzyżowaniem, bo nagle sobie ktoś przypomniał, że on skręca.
- 6 1
-
2023-05-25 11:43
Dokładnie to samo na łostowickiej (1)
Osiedla pobudowali a drogi te same,wstyd.
- 14 4
-
2023-05-25 13:17
też uważam, że na łostowickiej powinny być po 2 pasy ruchu!
ło rety, nie wcisnąłem enter i mi się komentarz w 2008 roku nie wysłał.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.