• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za 16 miesięcy projekt Nowej Jabłoniowej

Krzysztof Koprowski
18 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni. W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni.

Ulicę Nową Jabłoniową wraz z buspasami zaprojektuje niemal na pewno firma Mosty Katowice. Właśnie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, która opiewa na kwotę ok. 1,29 mln zł. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.



Czy będziesz korzystał(a) z ul. Nowej Jabłoniowej?

Prawie trzech miesięcy potrzebowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, by spośród ofert złożonych w przetargu na przygotowanie dokumentacji ul. Nowej Jabłoniowej wskazać jako najlepszą ofertę Mostów Katowice. Firma zadeklarowała, że opracuje ją za 1 291 500 zł.

Po uprawomocnieniu się dokonanego przez urzędników wyboru, podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Od momentu jej parafowania Mosty Katowice będą miały 16 miesięcy na przygotowanie wszystkich zleconych materiałów, które będą niezbędne do wystąpienia o pozwolenie na budowę, znalezienia wykonawcy oraz rozpoczęcia prac budowlanych.

Obecna procedura przetargowa to już drugie podejście do przygotowania dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.

Wcześniej prace projektowe powierzono konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska-Białej i KOMI z Białegostoku. Ostatecznie doszło jednak do rozwiązania umowy, ponieważ nie dotrzymano pierwotnego terminu przygotowania dokumentacji (kwiecień 2015 r.), jak i przedłużonego (wrzesień 2015 r.).

Konsorcjum firm Znak, Europrojekt i KOMI swoje prace wyceniło na ok. 1 mln 143 tys. zł. Ze względu na niewywiązanie się z terminów, projektanci z konsorcjum firm otrzymali wynagrodzenie tylko za wykonaną pracę - ok. 230 tys. zł, przy czym jednocześnie nałożono na nich karę w wysokości ok. 114 tys. zł.

Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem

Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.



Przy okazji ogłoszenia nowego przetargu podjęto decyzję o rezygnacji z budowy sieci tramwajowej na rzecz wydzielonych pasów dla autobusów. Rezerwa terenowa na budowę trasy tramwajowej zostanie jednak utrzymana, choć nie wiadomo, czy i kiedy tramwaje tędy pojadą. Do tego czasu pasażerowie będą zmuszeni do przesiadek z autobusów na tramwaj na planowanym węźle w rejonie ulic Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska oraz Nowa Bulońska zobacz na mapie Gdańska. W pobliżu tego skrzyżowania przewidziano również nową zajezdnię tramwajową.

Złożone oferty w przetargu ograniczonym na "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. budowa ulicy Nowej Jabłoniowej w Gdańsku":

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł

Kryteriami wyboru oferty była cena (90 proc.) oraz przedłużenie okresu rękojmi (10 proc.).

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • (8)

    Czyli projektowanie lacznie bedzie trwalo jakies 4 lata?

    • 76 6

    • Za wolno, to są olsztyńskie standardy (3)

      Miasto się rozwija a komunikacja miejska zwija albo stoi w miejscu. O jaki procent wzrosła długość torowisk przez ostatnie 25 lat? Tymczasem liczba ludności zwiększyła się 2-3 krotnie.

      • 4 6

      • No pokaż mi miasto...

        ...Gdzie przybyło więcej km torowisk w Polsce.

        • 5 1

      • ??? (1)

        Przepraszam, którego miasta zwiększyła się liczba ludności 2-3 krotnie ? Chyba że ktoś liczy od 1945 r...

        • 6 0

        • To też.

          Generalnie rozrosły się gminy ościenie i tak można to liczyć, ale co ma z tym wspólnego długość linii tramwajowych? W mieście ludności nie przybyło, ale nowych linii tramwajowych mamy najwięcej w Polsce.

          • 4 3

    • Tragedia z DRMG (3)

      Za Jabłoniowa Dyrekcja Rozbudowy powinna ponieść konsekwencje.Barany.4 lata na projekt?? Czy sądzicie że w prywatnej spółce byłoby to do pomyślenia? Już dawno zarząd by wyleciał za taką organizację przetargów.Ręce opadają.Kto zatrudnia tych ludzi?

      • 8 2

      • zarządcy DRMG do sądu! (1)

        Należy zwrócić uwagę, że już trzeci raz DRMG wprowadza w błąd opinię publiczną. Przymiarki do przebudowy Jabłoniowej do 2x2 trwają już co najmniej od 7-8 lat. Wówczas jak ktoś pamięta również z Wykonawcą rozwiązano umowę. Czy również w tym przypadku było niedotrzymanie terminu? Śmiem wątpić. Miasto poprostu zmieniło kolejny raz plany obciążając winą niewinnych. Wydaje się bardzo prawdopodobnym, że DRMG trafi do sądu z tymi decyzjami. Oby sądy były sprawiedliwe.

        • 5 2

        • Łatwo sprawdzić, ...

          Kto zarządza i kto komu podlega. Wystarczy wejść na stronę Urzędu i wczytać się w strukturę organizacyjną. Proste i wszystko jasne !!!

          • 3 0

      • Adamowicz zatrudnia

        Adamowicz ma wybory wiec chce wygrać i o to chodzi z czasem

        • 3 1

  • (2)

    Wspaniale będę miała łatwiejszy dojazd do centrum z Szadółek.

    • 36 4

    • Jak dożyjesz (1)

      To tylko projekt, a jak nas Jarek na kilka min jeszcze wepchnie to zapomnij, wszystkie środki pójdą na proce dla naszego wojska

      • 17 8

      • Jak budyń będzie się stawiał to na pewno.

        • 9 7

  • Jeden pas dla aut i bus pas dla busow (6)

    To nic nie rozwiaze.

    • 60 28

    • (1)

      bus pas jest wlasnie dobry, tak samo bedzie na nowej spacerowej

      • 14 8

      • Nowa Spacerowa (a szczegolnie idiotyczny i koszmarnie drogi tunel) nie powstana

        na szczescie

        • 4 1

    • dla mnie ok (3)

      buspasy są spoko. Przynajmniej jest szansa dojechać w dobrym czasie komunikacją w godzinach szczytu.
      Zastanawia mnie jedna sprawa - dlaczego nie łączy się buspasu z ścieżką rowerową? Imho ruch obu mógłby się odbywać obok siebie.

      • 4 6

      • (1)

        tak, najlepiej gdy pedalarze wyprzedzają autobus z prawej strony

        • 5 1

        • wyprzedzzanie z prawej nie jest zakazane

          • 3 3

      • weź ty na tym rowerze skieruj się ku Kaliningradowi

        i już nie wracaj, ok?

        • 2 0

  • Dwa pasy? (10)

    Jeden dla autobusow drugi dla samochodow?
    Bez sensu.
    Dlaczego zrezygnowano z tramwajow?

    Czy u nas wszystko musi byc niedorobione?
    To tak jakby jesc niedogotowany budyn, ale garnek jeszcze zostawic na gazie...

    • 83 26

    • Bus pas (3)

      Jakby w Nowym Jorku na 5 Alei zrobili bus pas, to burmistrza Nowego Jorku kierowcy powiesili!
      Co my z tymi bus pasami? Puszczą jedną-dwie linie autobusowe a kierowcy w korku!
      ...dlaczego w korku - Bo spalamy benzynę, a jak wiadomo 80%benzyny to podatki. Więc państwo się cieszy z korków i robię je specjalnie!

      • 9 18

      • Porównywanie 5 alei w NY i Jabłoniowej w Gdańsku to spore nie porozumienie (1)

        Jabłoniowa to jest przy granicach miasta, więc nie można tego porównywać z Centrum NY (jeżeli można cokolwiek w Gdańsku porównywać z NY), a prędzej można to porównać do prowincji okalających NY.

        • 12 3

        • porównanie

          pewnie, że można porównać... i u nich i u nas jest Manhattan :)))

          • 12 3

      • Tak sie sklada ze na 5th avenue jest buspas

        5th Ave

        https://goo.gl/maps/PbjH5o5A1GP2

        • 1 0

    • Od czegoś trzeba zacząć

      Na pewno dokończą, ile Gdansk zainwestował i rozwinął swoją komunikację miejską

      • 8 1

    • Obliczono, że za drogo kosztuje wybudowanie linii tramwajowej w stosunku do ilości pasażerów i częstotliwości przejazdów na szadółki. Taniej i lepiej zrobić buspas, ewentualnie dodatkowy autobus.

      • 8 2

    • Buspas (1)

      Buspasy potrzebne aby było dofinansowanie z EU

      • 7 0

      • ale do tramwajów też jest dofinansowanie

        • 3 2

    • Lepszy autobus na buspasie co 5 minut

      niż tramwaj co 10 min.

      • 6 5

    • powinno sie inwestowac w komunikację!

      Właśnie, czemu nie tramwaje? :(

      • 0 0

  • Cena..cena... (6)

    Nadal decyduje cena...ciekawe ile finalnie będzie kosztować ta zabawa.

    • 25 9

    • (5)

      A za co chcesz więcej płacić w projekcie?

      • 5 2

      • Czas (4)

        Pracownicy zajmujacy sie czyms kilka lat dluzej chociazby

        • 3 1

        • lokalizacja (1)

          Szkoda, ze gdańskie firmy i jej pracownicy nie zarobią.

          • 4 4

          • zarobią ponieważ Mosty Katowice to uczciwa firma jak zresztą pozostali wykonawcy Nowej Jabłoniowej. Na pewno zarobią pracownicy DRMG zajmując się tematem, ale przecież można im płacić w nieskończoność ponieważ ich wypłaty idą z naszych podatków.

            • 4 1

        • A skąd wiesz,... (1)

          ... że nie było takie wymogu w SIWZ? Wówczas do przetargu nie może przystąpić firma bez określonej liczby pracowników, ale nadal wygrywa najniższa cena.

          • 2 0

          • Ustawa?

            Takie zapisy czy nie byłyby sprzeczne z prawem o publicznych zamówieniach?

            • 1 1

  • bardzo dobrze, że zrobią buspasy. (2)

    po tym jak nas zrobili w ciula na morenie, uważam tramwaje za największy idiotyzm w tym mieście.
    buspasy super!

    • 21 55

    • ? (1)

      Co masz na myśli pisząc "zrobili nas w ciula"?

      • 6 3

      • Pewnie to, że dodali tramwaj jadący do Gdańska Głównego

        A obcięli autobusy do Wrzeszcza, Oliwy ...

        • 8 3

  • Potrzeba tramwaju (6)

    • 38 27

    • Wystarczy jeden się popsuje i reszta stoi

      bo nikt nie wymyślił mijanek na torowiskach.
      Autobus chyba lepszy zwłaszcza, że ma bus pas i jak jeden piardnie to za 15 minut leci drugi.

      • 8 4

    • (4)

      Warto byłoby wyposażyć tramwaje w WC, myślę, że to głos rozsądku.

      • 4 4

      • tak, i pokój dla matki z dzieckiem (3)

        • 6 1

        • jeszcze wszystkie autobusy i twamwaje szczególnie nocne z barem i kebabami!!! (2)

          • 9 0

          • (1)

            Podobno zaawansowane są projekty mini-sklepiku z pamiątkami, to byłaby dobra promocja miasta w okresie wakacyjnym.

            • 3 2

            • popieram w całej rozciągłości

              tylko do takich projektów nadaje się DRMG. Popatrzcie na ostatnie inwestycje: szkoła na Karczemkach - prawna klapa - sprawy w sądzie, jedynie ścieżki i chodniki umieją robić. Odnoszę, że lepiej inwestycje wychodziły GIK czy wręcz ZDiZ. DRMG jest zwyczajnie za słaby i zbyt leniwy aby odpowiednio się zaangażować - ale to tylko moje zdanie.

              • 1 1

  • A "Nowa Politechniczna"? Temat ucichł... (5)

    Kiedy będzie realizacja? Przebieg w końcu ustalony?

    • 40 13

    • To ty nic nie wiesz? (1)

      A może lepiej bo znowu byś prześcieradło wywiesiła na balkon, protestując przeciw rozwojowi miasta

      • 12 5

      • Płeć Ci się pomyliła

        • 1 2

    • nie będzie, bo nikt nie chce tego tramwaju ;p (2)

      jedni dlatego, że będą wyburzenia, inni dlatego, że tramwaj będzie jechał pod ich oknami, jeszcze inni z powodu kosztów, innym nie podoba się przebieg trasy, a kolejni są za buspasami, a nie tramwajami.
      cóż, większość ma rację.

      • 10 7

      • Pleciesz bzdury czy to sprawdzone info? (1)

        • 2 1

        • Odnoszę wrażenie, że przedmówca może mieć racje. Przecież DRMG słucha głosu mieszkańców -:)

          • 1 0

  • zla decyzja (4)

    Przez to ze teraz rezygnuja z tramwaju to na 90% zrezygnuja rowniez na Nowej Świetokrzyskiej ! a dla dzielnicy poludniowych mialo to rozwiazac klopot z korkami (bo chyba nikt juz nie wierzy ze 2 pasy cos w tych dzielnicach zmienia :) )

    • 47 8

    • (1)

      to że będą tramwaje czy busy problemów korków nie rozwiąże.. ludzie są zbyt leniwi aby jeździć komunikacją miejską nawet gdy mają taką okazje i sposobność.

      • 9 3

      • .. a nawet jak im się proponuje bilet metropolitalny za

        "jedyne" 250zł miesięcznie

        • 11 4

    • Przyczyny korków na Południu (1)

      Oczywiście, że dwa pasy by coś zmieniły. Główne skrzyżowanie, które psują cały ruch to:

      1. Jabłoniowa - Przywidzka
      2. Warszawska - Piotrkowska
      3. Świętokrzyska - Niepołomicka.

      1. Tutaj korek robi się z każdej strony (może poza wyjazde mz biedronki) głównie przez to, że są krótkie czasy na skręcanie (z Jabłoniowej w Przywidzką/z Przywidzkiej w Jabłoniową na obwodnicę) i na jazdę prosto dla tych po Jabłoniowej od obwodnicy w głąb.

      2. Tutaj po prostu te pseudo skrzyżowanie nie jest w stanie przyswoić tyle aut z całej Warszawskiej, gdyby zrobili od razu nową Warszawską łączącą się z pętlą a dalej do Havla to nie byłoby żadnych korków.

      3. A tutaj klasyka, skręt ze Świętokrzyskiej w Nepołomicką. Blokuje Świętokrzyską, Havla, Małomiejską a w krytycznych momentach nawet Trakt Św. Wojciecha (nie mówiąc już o Orunii Górnej). W drugą stronę to samo, ludzie jadący w stronę pętli puszczają na swoim zielonym tych co skręcają w Niepołomicką i mamy korek w dwie strony. Plus jeszcze zbyt mało czasu mają wyjeżdżający z Niepołomickiej przez co potrafi stać aż do Srebrnej. Tutaj przydałyby się dwa pasy w tej rezerwie, która na to jest czyli od połączenia Tesco z Małomiejską, później ulica rozszerzona aż do Havla, a od Havla jeden dodatkowy pas dla tych, co jadą Świętokrzyską w stronę tego felernego skrzyżowania.

      • 4 3

      • kiedy???

        można znaleźć czas na poprawy sygnalizacji w mieście, skoro wypełniamy czas fuchami korzystając z urzędniczych uprawnień powiększając własny majątek kosztem stanu własnej sieci drogowej.

        • 1 1

  • Szczurek kiedy inwestycje w Gdyni??? (4)

    • 26 2

    • :D

      • 6 0

    • To nie głosujcie juz na niego

      • 10 0

    • Obecne władze Gdyni mają inną wizję, nie będzie robudowy dróg, między innymi dojazdu do portu oraz portu, będzie nacisk na drobne rybołówstwo, tak jak to było przed wojną.

      • 9 0

    • Gdynia wraca do korzeni, będzie wsią

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane