• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za 16 miesięcy projekt Nowej Jabłoniowej

Krzysztof Koprowski
18 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni. W ramach ul. Nowej Jabłoniowej pierwotnie planowano wybudować także trasę tramwajową. Ostatecznie podjęto decyzję o zastąpieniu jej buspasami i utworzeniu węzła przesiadkowego na tramwaj obok planowanej zajezdni.

Ulicę Nową Jabłoniową wraz z buspasami zaprojektuje niemal na pewno firma Mosty Katowice. Właśnie dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, która opiewa na kwotę ok. 1,29 mln zł. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.



Czy będziesz korzystał(a) z ul. Nowej Jabłoniowej?

Prawie trzech miesięcy potrzebowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, by spośród ofert złożonych w przetargu na przygotowanie dokumentacji ul. Nowej Jabłoniowej wskazać jako najlepszą ofertę Mostów Katowice. Firma zadeklarowała, że opracuje ją za 1 291 500 zł.

Po uprawomocnieniu się dokonanego przez urzędników wyboru, podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Od momentu jej parafowania Mosty Katowice będą miały 16 miesięcy na przygotowanie wszystkich zleconych materiałów, które będą niezbędne do wystąpienia o pozwolenie na budowę, znalezienia wykonawcy oraz rozpoczęcia prac budowlanych.

Obecna procedura przetargowa to już drugie podejście do przygotowania dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.

Wcześniej prace projektowe powierzono konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska-Białej i KOMI z Białegostoku. Ostatecznie doszło jednak do rozwiązania umowy, ponieważ nie dotrzymano pierwotnego terminu przygotowania dokumentacji (kwiecień 2015 r.), jak i przedłużonego (wrzesień 2015 r.).

Konsorcjum firm Znak, Europrojekt i KOMI swoje prace wyceniło na ok. 1 mln 143 tys. zł. Ze względu na niewywiązanie się z terminów, projektanci z konsorcjum firm otrzymali wynagrodzenie tylko za wykonaną pracę - ok. 230 tys. zł, przy czym jednocześnie nałożono na nich karę w wysokości ok. 114 tys. zł.

Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem

Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.



Przy okazji ogłoszenia nowego przetargu podjęto decyzję o rezygnacji z budowy sieci tramwajowej na rzecz wydzielonych pasów dla autobusów. Rezerwa terenowa na budowę trasy tramwajowej zostanie jednak utrzymana, choć nie wiadomo, czy i kiedy tramwaje tędy pojadą. Do tego czasu pasażerowie będą zmuszeni do przesiadek z autobusów na tramwaj na planowanym węźle w rejonie ulic Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska oraz Nowa Bulońska zobacz na mapie Gdańska. W pobliżu tego skrzyżowania przewidziano również nową zajezdnię tramwajową.

Złożone oferty w przetargu ograniczonym na "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. budowa ulicy Nowej Jabłoniowej w Gdańsku":

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł

Kryteriami wyboru oferty była cena (90 proc.) oraz przedłużenie okresu rękojmi (10 proc.).

Miejsca

Opinie (131) 4 zablokowane

  • koniec z budową linii tramwajowych?

    Ewidentnie Gdańsk wycofuje się z budowy linii tramwajowych. Skoro jednak chce bus pasy dlaczego nie tam gdzie są bardziej potrzebne? Na otarcie łez spróbują z nową zajezdnią(pewnie tylko dla autobusów) i odcinku Nowej Bulońskiej Północnej a jak nie zabraknie kasy Nową Warszawską. Co ciekawe akurat tam będą jeździli pasażerowie na pewno zaś nie pojadą do Fashion House. Promocja dla samochodów bo nie sądzę aby ktoś robił sobie z trzy przesiadki by dojechać do celu

    • 1 0

  • gdańsk powinien inwestować w tramwaje i autobusy

    Mamy świetną sieć tramwajową,ale wciąż ma za mały zasięg... Inwestuje sie w drogi, ok rozumiem... Ale gdyby było więcej alternatyw ludzie wybieraliby komunikację! Sama dojeżdżam z Rębowa do kokoszek i mam baaaaardzo słabe połączenie komunikacyjne... Jestem zmuszona jeździć autem i bardzo mnie to boli... Jeżdżą ludzie samochodami, jedna osoba w aucie, korki sie tworza masakryczne... W ogóle nie jesteśmy ekologiczni. Segregacja szkła to nie wszystko... Rozumiem, ze metro to marzenie ściętej głowy, ale siec tramwajów powinna sie rozrastać jako pierwsza.

    • 2 1

  • Dwa pasy? (10)

    Jeden dla autobusow drugi dla samochodow?
    Bez sensu.
    Dlaczego zrezygnowano z tramwajow?

    Czy u nas wszystko musi byc niedorobione?
    To tak jakby jesc niedogotowany budyn, ale garnek jeszcze zostawic na gazie...

    • 83 26

    • powinno sie inwestowac w komunikację!

      Właśnie, czemu nie tramwaje? :(

      • 0 0

    • Bus pas (3)

      Jakby w Nowym Jorku na 5 Alei zrobili bus pas, to burmistrza Nowego Jorku kierowcy powiesili!
      Co my z tymi bus pasami? Puszczą jedną-dwie linie autobusowe a kierowcy w korku!
      ...dlaczego w korku - Bo spalamy benzynę, a jak wiadomo 80%benzyny to podatki. Więc państwo się cieszy z korków i robię je specjalnie!

      • 9 18

      • Tak sie sklada ze na 5th avenue jest buspas

        5th Ave

        https://goo.gl/maps/PbjH5o5A1GP2

        • 1 0

      • Porównywanie 5 alei w NY i Jabłoniowej w Gdańsku to spore nie porozumienie (1)

        Jabłoniowa to jest przy granicach miasta, więc nie można tego porównywać z Centrum NY (jeżeli można cokolwiek w Gdańsku porównywać z NY), a prędzej można to porównać do prowincji okalających NY.

        • 12 3

        • porównanie

          pewnie, że można porównać... i u nich i u nas jest Manhattan :)))

          • 12 3

    • Buspas (1)

      Buspasy potrzebne aby było dofinansowanie z EU

      • 7 0

      • ale do tramwajów też jest dofinansowanie

        • 3 2

    • Lepszy autobus na buspasie co 5 minut

      niż tramwaj co 10 min.

      • 6 5

    • Obliczono, że za drogo kosztuje wybudowanie linii tramwajowej w stosunku do ilości pasażerów i częstotliwości przejazdów na szadółki. Taniej i lepiej zrobić buspas, ewentualnie dodatkowy autobus.

      • 8 2

    • Od czegoś trzeba zacząć

      Na pewno dokończą, ile Gdansk zainwestował i rozwinął swoją komunikację miejską

      • 8 1

  • chyba chodzi o to żeby coś robić a nie zrobić (1)

    Pierwszy przetarg ze stycznia 2014 roku wygrała firma za 1,15 mln zł z VAT i w 16 miesięcy nie podołała temu. Dlatego urzędnicy "wyciągnęli wnioski" i drugi przetarg wygrała firma z podobnym budżetem i terminem. Łatwo policzyć, że firma dostanie w tym czasie średnio 390 zł netto za godzinę pracy. Ilu projektantów można zatrudnić - jednego dobrego a może kilku miernych? I na tym jeszcze zarobić? Ciekawe, że urzędnicy wycenili wcześniej prace prawie dwa razy droższej (2 mln zł). Prawdopodobnie ci sami urzędnicy kupują zawsze najtańsze parówki swoim dzieciom w dyskontach, mimo, że mają one po nich rozstrój żołądka.

    Tak czy inaczej unijnie pieniądze pewnie uciekną, ale mogło być gorzej - cieszmy się, że nie mieszkamy w Gdyni.

    • 4 3

    • R o b i ć a nie zrobić

      Każdy świeżo myślący w ten właśnie sposób to postrzega.

      • 0 0

  • drmg

    polaczyc porebskiego z jabloniowa benda mniejsze kory......

    • 2 0

  • Z ostatniej chwili...

    Za rok kontrakt (niezrealizowany) dostanie bliżej nieznana ale prężna firma z Łomży która obieca wykonanie projektu za 1,115 mln zł, tym razem już bez buspasów, tramwajów i ścieżek rowerowych - urzędnicy dojdą do wniosku że niepotrzebne, chociaż wróć, nie tyle niepotrzebne co niepotrzebne im a kosztowne. Szkoda pieniędzy, miasto forsę otrzymaną od mieszkańców przeznaczy na bardziej ambitne cele niż skomunikowanie jakichś peryferii

    • 1 3

  • Jeden pas dla aut i bus pas dla busow (6)

    To nic nie rozwiaze.

    • 60 28

    • dla mnie ok (3)

      buspasy są spoko. Przynajmniej jest szansa dojechać w dobrym czasie komunikacją w godzinach szczytu.
      Zastanawia mnie jedna sprawa - dlaczego nie łączy się buspasu z ścieżką rowerową? Imho ruch obu mógłby się odbywać obok siebie.

      • 4 6

      • weź ty na tym rowerze skieruj się ku Kaliningradowi

        i już nie wracaj, ok?

        • 2 0

      • (1)

        tak, najlepiej gdy pedalarze wyprzedzają autobus z prawej strony

        • 5 1

        • wyprzedzzanie z prawej nie jest zakazane

          • 3 3

    • (1)

      bus pas jest wlasnie dobry, tak samo bedzie na nowej spacerowej

      • 14 8

      • Nowa Spacerowa (a szczegolnie idiotyczny i koszmarnie drogi tunel) nie powstana

        na szczescie

        • 4 1

  • (8)

    Czyli projektowanie lacznie bedzie trwalo jakies 4 lata?

    • 76 6

    • Tragedia z DRMG (3)

      Za Jabłoniowa Dyrekcja Rozbudowy powinna ponieść konsekwencje.Barany.4 lata na projekt?? Czy sądzicie że w prywatnej spółce byłoby to do pomyślenia? Już dawno zarząd by wyleciał za taką organizację przetargów.Ręce opadają.Kto zatrudnia tych ludzi?

      • 8 2

      • Adamowicz zatrudnia

        Adamowicz ma wybory wiec chce wygrać i o to chodzi z czasem

        • 3 1

      • zarządcy DRMG do sądu! (1)

        Należy zwrócić uwagę, że już trzeci raz DRMG wprowadza w błąd opinię publiczną. Przymiarki do przebudowy Jabłoniowej do 2x2 trwają już co najmniej od 7-8 lat. Wówczas jak ktoś pamięta również z Wykonawcą rozwiązano umowę. Czy również w tym przypadku było niedotrzymanie terminu? Śmiem wątpić. Miasto poprostu zmieniło kolejny raz plany obciążając winą niewinnych. Wydaje się bardzo prawdopodobnym, że DRMG trafi do sądu z tymi decyzjami. Oby sądy były sprawiedliwe.

        • 5 2

        • Łatwo sprawdzić, ...

          Kto zarządza i kto komu podlega. Wystarczy wejść na stronę Urzędu i wczytać się w strukturę organizacyjną. Proste i wszystko jasne !!!

          • 3 0

    • Za wolno, to są olsztyńskie standardy (3)

      Miasto się rozwija a komunikacja miejska zwija albo stoi w miejscu. O jaki procent wzrosła długość torowisk przez ostatnie 25 lat? Tymczasem liczba ludności zwiększyła się 2-3 krotnie.

      • 4 6

      • ??? (1)

        Przepraszam, którego miasta zwiększyła się liczba ludności 2-3 krotnie ? Chyba że ktoś liczy od 1945 r...

        • 6 0

        • To też.

          Generalnie rozrosły się gminy ościenie i tak można to liczyć, ale co ma z tym wspólnego długość linii tramwajowych? W mieście ludności nie przybyło, ale nowych linii tramwajowych mamy najwięcej w Polsce.

          • 4 3

      • No pokaż mi miasto...

        ...Gdzie przybyło więcej km torowisk w Polsce.

        • 5 1

  • Przy okazji nieskromnie podpowiem (1)

    Wiadukt skrzyżowania Łostowicka/Armii Krajowej - łatwo policzyć ile tysięcy ludzi codziennie traci po pół godziny życia/pracy.

    • 15 4

    • To powinien być priorytet od dawna

      • 4 2

  • brak linii tramwajowej (2)

    Szkoda ze zreygnowali z linii tramwajowej, to czasem jedyny srodek lokomocji którego korki na drogach nie dotyczą.

    • 10 2

    • Korki sa skutkiem lamerów za kierownicą. Jadą jak muchy w smole, zero impetu, energii.

      • 1 0

    • Przecież będzie buspas...

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane