• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za małe stacje, za dużo rowerów. Są miejsca, gdzie nie da się zwrócić Mevo bez naliczenia kary

Maciej Korolczuk
1 marca 2024, godz. 11:00 
Opinie (204)
Stacje - zwłaszcza te najbardziej popularne - zdaniem użytkowników są zbyt małe i nie są w stanie pomieścić wszystkich rowerów. Stacje - zwłaszcza te najbardziej popularne - zdaniem użytkowników są zbyt małe i nie są w stanie pomieścić wszystkich rowerów.

Chcesz odstawić rower Mevo na przepełnionej stacji? Uważaj, bo system może ci naliczyć opłatę za pozostawienie roweru poza stojakiem. O problemie, jaki pojawił się na kilku stacjach, poinformowali nasi czytelnicy. Operator przyznał im rację i po kontakcie z obsługą klienta zwrócił naliczone opłaty.



Naliczono ci niesłuszną karę np. w bibliotece czy za rower miejski. Co robisz?

Problem z przepełnionymi stacjami Mevo pojawił się po tym, jak przed wiosenną inauguracją operator udostępnił pełną flotę 4100 rowerów.

W wielu miejscach rowerów jest o wiele za dużo, niż mogą pomieścić poszczególne stacje.

Co gorsza, zbyt mała przestrzeń na danej stacji staje się kłopotem także finansowym, bo system uznaje zwrot roweru obok stacji za odstawienie roweru poza nią, a to oznacza naliczenie opłaty 10 zł.


Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem


Opisany problem przekazaliśmy Obszarowi Metropolitalnemu. Jak słyszymy, każda stacja ma wokół siebie wyznaczoną strefę, w której można zwracać rowery bez opłat, ale promień każdej z nich jest inny. Czasem bywa zbyt mały, co sprawia, że rower odstawiony tuż przy stacji lokalizowany jest przez GPS jako rower poza stacją.

- Faktycznie, zdarzają się takie sytuacje - przyznaje Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy OMGGS. - W lutym było 15 takich zgłoszeń, które dotyczyły głównie dwóch stacji przy parku KuźniczkiMapka (GDA153) i Jaśkowej DolinieMapka przy Manhattanie (GDA168). Po otrzymaniu zgłoszenia operator jedzie na stacje, w których występuje problem, rozstawia rowery w różnych miejscach i jeśli faktycznie jest taka sytuacja, że promień stacji jest zbyt mały, zwiększa zasięg GPS, aby po pozostawianiu jednośladu nie była pobierana kwota 10 zł. Każda stacja ma inny promień, w zależności od odległości od innych stacji oraz działania GPS w danej lokalizacji.
Jedną ze stacji, gdzie występuje problem, jest przy Jaśkowej Dolinie u zbiegu Jaśkowej Doliny z al. Grunwaldzką. Jedną ze stacji, gdzie występuje problem, jest przy Jaśkowej Dolinie u zbiegu Jaśkowej Doliny z al. Grunwaldzką.
Co więc należy zrobić, gdy chcemy oddać rower na przepełnionej stacji i obawiamy się naliczenia dodatkowej opłaty?

- W momencie napotkania problemów przez użytkowników najlepiej od razu zgłosić sytuację do Centrum Kontaktu. Można to zrobić telefonicznie lub poprzez czat - wtedy dobrze jest też wysłać zdjęcie. Operator zakończy podróż bez naliczania opłaty dodatkowej i zmieni promień stacji - dodaje Gochniewski.

Miejsca

Opinie (204) 2 zablokowane

  • Pierwsze Mevo niewypał brak rowerów, drugie mevo niewypał za dużo rowerów (51)

    Niestety nowa cena nie zachęca do korzystania. 30 zł zamiast 10 zł miesięcznie+ brak możliwości zdobywania darmowych środków za odstawianie rowerów bardzo obniża jakość co za tym idzie ilość użytkowników systemu.
    W poprzednim mevo jeździłem często, z samych odstawiań miałem za darmo abonament na pół roku + do tego ok. 30 zł których mi nikt nie oddał. Teraz nie jeżdżę w ogóle.

    • 59 55

    • 30 zł to dużo? (12)

      Jak dla mnie mogłoby być i 100 zł miesięcznie, ale żeby było to logiczne, dopracowane i żeby nie trzeba było szukać wszystkich rowerów pod Olivia Gate. Może wtedy korzystaliby z tego ludzie, którzy potrafią uszanować czyjąś własność.

      • 19 5

      • (5)

        jeśli to system dla bogaczy
        to z jakiej racji zawłaszcza tyle publicznych pieniędzy
        i zwł. tyle miejsca na stacje?!

        płacę skromne podatki z moich skromnych dochodów i sobie nie życzę
        sponsorować bogaczy

        a w każdych wyborach wybiorę tych, którzy obiecają ze go albo zamkną,
        albo otworzą dla niezamożnych i wykluczonych cyfrowo

        • 8 3

        • zaraz cię tu zakraczą (1)

          • 0 1

          • parkowanie w gdyni prawie kafel/miesiąc

            cóż, może by jaki putin przyjechał by nas spod tej władzy wyzwolić?

            • 0 0

        • poprzednio można było wynajmować na kartę (2)

          i to miało sens, bo dla przykładu ja w lecie nie chciałbym jeździć ze smartfonem na rowerze, a teraz muszę

          • 0 0

          • (1)

            Najlepiej gdyby były na monety 2 i 5 zł. Przecież nie każdy dziadek ma kartę.

            • 0 1

            • no nie ma, a monetę se zrobi

              • 0 0

      • o już następny bogaty się znalazł, dla którego 100PLN miesięcznie za 1 godzinę to jest cena w sam raz (4)

        • 3 4

        • Nie za godzine tylko za miesiąc. (3)

          • 4 3

          • ale godzinę dziennie (1)

            to lepiej do tej stówy dorzucić i kupić miesięczny na zbiorkom

            • 3 0

            • Zbiorkomemnnie dojedziesz szybciej na krótkich dystansach . Z Przymorza czy Zaspy do Wrzeszcza tramwajem jedzie się dookoła koło opery albo przez Żabiankę, 30 minut. Rowerem prosto, 5 minut. Ale jak lubisz to jeździj zbiorkomem.

              • 0 0

          • logika - jeśli masz abonament a w miesiącu użyjesz roweru jeden raz, to zapłacisz za 1 godzinę te 100PLN

            • 2 1

      • Dokładnie. Na mojej stacji brakuje rowerów po godz 10, czyli rano, jeśli są, gdzieś jadą i wracają po południu.

        • 0 0

    • (1)

      Ale być moze to Mevo nie będzie deficytowe i utrzymanie bez dopłat. Potrzeby zweryfikowane zostaną po sezonie letnim i wtedy można określić popyt i podaż na usługę a nie wcielanie komunistycznych lub lewackich ideologii dostępności do wszystkiego za darmo. Nie ma nic za darmo.

      • 0 0

      • no nie ma
        a potem sie, Dziwisz, że wywóz śmieci drogi, że woda droga, że prąd i gaz drogie

        bo mevo tanie

        • 0 0

    • Najlepiej żebyś jeździł za darmo a pozostali podatnicy płaciliby za ciebie zwłaszcza ci którzy nie korzystają z tych rowerów (2)

      Jedziesz płacisz, tak samo jak taksówką czy hulajnogą. Nie ma nic za darmo. Korzystasz to płać i nie narzekaj.

      • 12 2

      • No właśnie nie - płacisz lae wszyscy do ciebie dopłacają (1)

        własnie w przeciwieństwie do hulajnóg czy taksówek, za które płacisz tylko ty sam

        • 0 0

        • To tak samo jak z drogami. Kto nie ma samochodu i nie jeździ nawet taxi i tak płaci za drogi. Tak działają środki publiczne w cywilizowanym społeczeństwie. Jak się nie podoba to do lasu buduj glinianke i morda.

          • 0 0

    • Nie przesadzaj,tyle na gorzałke wydajesz

      30zl.to dużo? Nie rób sobie jaj, dziennie tyle na gorzałe wydajesz

      • 0 2

    • Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło jak PZPR groźną organizację antypolska

      • 2 3

    • 30 zł za miesiąc to dużo ? (21)

      roszczeniowość niektórych nie zna granic tylko dej dej dej

      • 27 3

      • Nie manipuluj (9)

        Nie 30 złotych za miesiąc, a 30 złotych za 30 godzin w miesiącu. I owszem, za trasę ok. 10 km tam/powrót raz dziennie to całkiem sporo.

        • 4 3

        • 1 PLN za godzinę wynajmu roweru to dużo? (6)

          Chłopie :D W tym kraju nic innego nie wynajmiesz za 1pln na godzinę. Jak dla ciebie to dużo to ja nie wiem jak żarcie kupujesz.

          • 10 3

          • Nie 1 PLN ale 30PLN jeśli kupujesz abonament (4)

            A jak chcesz wynajmować na minuty, to jest osobna tabelka i wtedy należy porównywać np. z hulajnogami.

            Tyle że hulajnóg my wszyscy nie dotujemy.

            • 1 1

            • No to jak porównujesz z hulajnogami (3)

              to proszę, ceny bez karnetów:
              Mevo - 30 gr/min.
              Dott: 2 zł odblokowanie + 80 gr/min lub karnety:
              Tier: 2,70 zł odblokowanie + 75 gr/min.
              Bolt: 0,75 zł odblokowanie + 89 gr/min. + działa tylko w Gdańsku i części Sopotu, w Gdyni nie.

              • 4 1

              • Bez porównania z mevo w abonamencie- rowerek na 2 godziny dziennie

                Cena za godz... 50 groszy

                • 0 0

              • Nie znam cen, ale chyba zdajesz sobie sprawę, że nikt do twojego przejazdu hulajnogą nie dopłaca

                w przeciwieństwie do Mevo, które kosztuje miliony z naszych wspólnych pieniedzy.

                • 4 0

              • a teraz policz ile z tego to twój pit

                • 2 0

          • Pewnie

            Grzebie w smietniku

            • 1 1

        • 30 to elektrykiem ale zwyłym 60 godzin

          Czyli godzina 50 groszy. Dla mnie spoko.

          • 1 0

        • To zależy od tego, jakie masz potrzeby

          Jeśli codziennie jedziesz np. z Orłowa do Wrzeszcza i z powrotem to nie, abonament Mevo nie wystarczy. Jeśli jeździsz na trasy krótsze, to już może wychodzić inaczej. Wszystko można sobie przeliczyć i ocenić samodzielnie. Ja traktuję Mevo jako alternatywę do podjeżdżania 2-3km autobusem i w tej roli mi się to sprawdza. Ale nie znaczy to, że będzie tak to działać dla każdego.

          Odnoszę wrażenie, że niektórzy chcieliby mieć za te 30 zł wypożyczalnię rowerów na 12h/dzień, no to nie, nie ma bata, takiego czegoś nigdy nikt nie wymyśli.

          Zawsze można też popatrzeć na to, ze takie hulajnogi są znacząco droższe...

          • 5 0

      • Zależy do czego porównywać. (5)

        To jest jedna czwarta mniej więcej biletu miesięcznego. Każdy sam musi sobie odpowiedzieć, czy usługa jaką oferuje MEVO jest warta tych 30 złotych. To, że nie jest to duża kwota nie znaczy wcale, że należy ją wydać bez zastanowienia i kalkulacji.

        • 9 1

        • 30 zł kosztuje herbata plus ciastko w zwykłej kawiarni (4)

          • 2 1

          • podac ci numer konta, skoro dla ciebie to g*wniane pieniądze? Przelejesz natychmiast blikiem (2)

            • 5 2

            • (1)

              do bliku nie musisz nawet nru konta, wystarczy tel ;-)
              np 112

              • 2 0

              • masz do wyboru numer konta albo numer telefonu do blika

                sa jeszcze inne metody, no ale widzę że jesteś silny tylko w trollowaniu - a jak trzeba płacić, to nagle te g*wniane pieniądze są dla ciebie strasznie duże... :O)

                • 4 0

          • Pewnie nawet więcej.

            Ale do kawiarni idę, płacę i zapominam. Mogę nie wrócić. Z subskrybcji ciężej zrezygnować, są dodatkowe warunki, w tym takie:
            11.4 Klient nie ma prawa do odstąpienia od Umowy Subskrypcji w przypadku gdy przed upływem terminu na odstąpienie wykorzystał w całości wybraną przez siebie Subskrypcję.

            11.5 Klient, który odstąpił od Umowy Subskrypcji nie może ponownie dokonać Rejestracji.

            • 2 2

      • Też mnie te płaczki śmieszą (1)

        Miesięczny abonament w cenie hamburgera... i dla nich drogo.

        • 8 5

        • dla mnie to żałosne i śmieszne, miesieczny abonament w cenie jednego tankowania
          i to nie do pełna

          my, jeżdzący skromnymi maybachami, nie zniżyli byśmy się po takie grosze
          (no chyba że chodzi o parkowanie)

          • 2 0

      • Ale żeby to było chociaż "jeździsz ile chcesz za te 30 zł" (2)

        Ale ten "abonament" to pic na wodę...

        • 2 5

        • i bardzo dobrze że są ograniczenia czasowe (1)

          Ty nie masz tym rowerem jeździć bez celu. Masz pokonać odległość z punktu A do punktu B i oddać rower. Na wycieczki, to jedź swoim własnym.

          • 12 1

          • to zlikwidujmy abonament, płacić jak przy hulajnogach i bez dofinansowywania

            • 3 1

    • Właśnie te 10 to było za mało (3)

      dlatego abonament kupiło dużo więcej ludzi, Nextbike dodatkowo nie wyrabiał z obsługą systemu no i się zatkało.

      A nawet bez abonamentu Mevo wychodzi taniej niż jazda kilka przystanków zbiorkomem (do 16 minut ściśle rzecz biorąc).

      • 11 1

      • Mevo 1 nie wypaliło, bo było mało rowerów, wszystkie elektryczne (problemy) (2)

        a do tego nie były rozwożone w miejsca w których były potrzebne

        Mogły być za 50PLN albo nawet za darmo, to by niczego nie zmieniło.

        • 3 1

        • Oba czynniki (1)

          I Nextbike nie wyrabiał, i ludzie kupili abonamenty za dychę i oczekiwali, że na każdej stacji będzie rower (a nie było, bo Nextbike nie wyrabiał). W ludziach rosła frustracja, uzasadniona. Nextbike nie wyrabiał bardziej. No i rypło.

          • 2 0

          • to nie była kwestia braku rowerów bo były rozchwytywane, ale złej organizacji

            wtedy była mapka i można było zobaczyć ile rowerów jest i gdzie

            Było ponad 100 przy Olivii, było zero lub 1 sztuka w centrum Gdyni, było 15 na obrzeżach miasta

            Po paru dniach (czy miesiącu) obserwacji - także patrząc na mieście ile rowerów spotkałem i ile widziałem na stacjach (i czy były dostępne), stwierdziłem, że nie ma jakiegokolwiek sensu płacić abonament. Bo płaciłbym bez możliwości korzystania z roweru, a jak czytam potem miałbym problem z odzyskaniem kasy, gdybym połasił się na zniżkę w abonamencie roczny,

            • 1 0

    • z powodu bezsensownie wysokiej ceny (abonament lub na minuty) (3)

      nie mam zamiaru tym razem próbować

      Szkoda

      Potwierdza się, ze wszyscy dotujemy pracowników dojeżdżających do pracy (a to powinien zapewniać pracodawca), nie ma to nic wspólnego z rowerem miejskim, dla wszystkich mieszkańców.

      • 8 14

      • Pracownik dojeżdżający do pracy też jest mieszkańcem.

        • 3 2

      • Bez przesady (1)

        30 pln to cię w biedronce na łamigłówkach cenowych oszwabią i nawet nie zauważysz

        • 14 1

        • jak jesteś nierozgarniety, to kupujesz, bo napisali ci promocja, dokładnie tak samo jak tu

          bo już wiele osób pisało, że nie ma problemu, co to jest 30PLN

          • 1 4

    • To dobrze że nie jezdzisz

      Będzie więcej dla mnie

      • 2 1

  • Prawda

    Obecnie mewo wpraszaja sie na miejsca parkingowe, ich uzytkownicy nie wiedza jak sie parkuje rower. Niedlugo te rowery beda mialy ciezko z mieszkancami ktorzy maja dosc tego syfu

    • 1 0

  • I dlatego... (2)

    Mam swój rower zawsze pod ręką i w życiu nikomu nie będę płacił żeby sobie pojeżdzić !!! Powinni to dawno zlikwidować !!!

    • 11 3

    • Mati (1)

      Czemu jesteś takim samolubem no weź. Jeśli nie chcesz to nie używaj ale po co innym zabierać frajdę no we

      • 2 0

      • Bo wszyscy za takie pomysły płacimy.

        • 0 0

  • Zero problemu (5)

    Można kupić sobie prywatny rower a nie korzystać z tych złomów.

    • 13 3

    • Mevo mają jednak taką przewagę (3)

      że zostawiasz, łazisz sobie po mieście, po czym bierzesz rower z zupełnie innej lokalizacji. Przy własnym musiałbyś po niego wrócić.
      (pomijam aspekty pt. martwienie się, czy Ci go nie ukradli itp.)

      • 0 2

      • (2)

        To jak chcesz polazic po miescie to dojezdzasz do punktu gdzies chcesz polazic komunikacja a nie rowerem. Jak sie wychodzi pojezdzic na rowerze to sie jezdzi na rowerze.

        • 1 0

        • (1)

          a nie motocyklem elektrycznym

          czy ktoś widział te mewy lżejsze nie-na-prąd?

          • 0 0

          • fakt. na zdjęciach nie ma rowerów
            tylko motocykle elktryczne

            • 0 0

    • Przestań się mazać

      Kup se pan rower i nie korzystaj, nikt cię przecież nie zmusza

      • 2 1

  • Podjechałem wczoraj na siłkę do Manhattanu. (2)

    Stacja przepełniona, naliczyli mi karę. Dramat.

    Karol

    • 4 1

    • (1)

      Po coś brał ten rower?

      • 0 0

      • bezsens

        zwłaszcza jak pojechał na siłkę jeżdzić tam rowerkiem stacjonarnym

        • 0 0

  • Ja brzydze sie spac w hotelowym lozku a co dopiero (1)

    Dotykac tego zasyfionego rowerku ktorego nikt nie czysci pomiedzy jednym urzyciem a drugim. Co to ma byc? Kelner chiciaz zetrze stol i sorawdzi czy wszystko ok a tu co. W Polsce jes pol roku zimy a wy tu sprzedajecie roweki jakby to byla riwiera z poludnia francji.

    • 2 1

    • jest też parę dni ciężkich śniegów i mrozów, więc po co nam w ogóle samochody?
      tylko ciufcia na wungiel

      swoją drogą, jak masz Tico, to zapłacisz podatek za naturunfreundlich użycie paliw i miejsca
      alle jak masz Ferrari, albo Porsche, to go ńie zapłacisz - prawo UE, promocja luksusu i zabijania

      coraz mniej rozumiem ten świat, coraz więcej wariatów i wariactwa dookoła

      • 0 0

  • Spokojnie (1)

    za rok nie będzie po nich nawet śladu.

    • 3 0

    • albo gorzej, uprą się i przetrwa
      ale wywóz śmieci będzie po stówę za metr mieszkania ;-)

      • 0 0

  • Pracuję w Olivia Star. Tutaj na rowerach w sezonie będzie podjezdzać minimum 200-300 osób. (2)

    A stacje są malutkie. A było obiecane że będą tutaj większe z wtyczkami do doładowania pojazdów. Tutaj dużo klientów z korpo jest.

    Karol

    • 2 3

    • tam to powinni zrobić stację na 10 rowerów max (1)

      a jak korpo chce sobie za darmo dojeżdżać, to do swojego korpo zwrócić się o dofinansowanie, a nie żerować na podatkach wszystkich mieszkańców

      • 0 0

      • a teraz se wyobraź, jak by każdy korposzczur przyjechał własnym rowerem
        jak musiał by wyglądać ich parking
        ile czasu by im zajmowało znalezienie własnego roweru

        Mordor powinien raczej zasponsorować, lub zorganizować poranne
        odstawianie mevowerów do dalszych stacji
        a w czasie migracji wieczornej, do domu, podstawianie pod Mordor

        albo monstrualny, piętrowy, pilnowany parking na prywatne rowery szczurów

        • 0 0

  • Mevo

    Mevo naliczajcie sobie kary dalej

    • 1 0

  • Regulacja siodełka już zepsuta, zapięcia ciężko chodzą, koszyki pokrzywione, siodełka przetarte, kierownice krzywe, zaraz (1)

    • 2 1

    • Zima zrobiła swoje. Aluminiowe elementy skorodowały i ciężko nimi operować.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane