• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona. Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona.

Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.



Jak oceniasz zmiany na Trakcie Konnym?

Prace remontowe na Trakcie Konnym rozpoczęły się 23 kwietnia br. Wykonawcy, firmie MTM S.A., w ciągu trzech miesięcy udało się rozebrać starą nawierzchnię oraz chodniki na odcinku 1 km, przebudować zatokę autobusową przy Uniwersytecie Medycznym, a także częściowo ułożyć chodniki i nową nawierzchnię.

Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.



Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.


68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym



Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.

- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.

Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia

W piątek (2.08) od godz. 20 Trakt Konny będzie nieprzejezdny. Zmiana organizacji ruchu utrzyma się do niedzieli (4.08), do godzin wieczornych. Utrudnienia związane są z koniecznością ułożenia warstwy ścieralnej na Trakcie.

Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.

Miejsca

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

  • Miasto dla ludzi a nie tylko samochodów (2)

    Brawo za realizacje inwestycji. Trakt Konny to nie droga tranzytowa po której można gnać bez opamiętania.

    • 3 5

    • ... a co ...? (1)

      ... samochody to Transformers? same funkcjonują i się przemieszczają?

      • 2 1

      • mogą się przemieszczać wieloma pasami głównej drogi obok

        Kłopoty ze wzrokiem czy wyobraźnią? Samochodozę się leczy.

        • 0 0

  • Karygodne (1)

    Zawłaszczanie przestrzen i publicznej dla prywaty niektórych firm parkingowych kosztem kierowców i mieszkńców. Gdańsk zaczyn a być erogiem swoich mieszkańców!!!

    • 7 4

    • Gdańsk wreszcie zaczyna realizować działania w interesie mieszkańców

      samochodozę się leczy

      • 0 0

  • strefa Tempo 30 (2)

    ile????? takie tempo to bylo w w XIX na wozach konnych i parowych. gratuluje pomyslu!

    • 10 4

    • Dokładnie! (1)

      Chyba nie wiedzą że miasto powinno się rozwijać, a szybszych pojazdów będzie coraz to więcej.

      • 1 4

      • jak na razie to przybywa dynamicznie liczba lekkich pojazdów takich jak MEVO czy hulajnogi

        MIasto by się rozwijać powinno stawiać na poprawę komfortu i bezpieczenstwa pieszych i tych właśnie lekkich pojazdów. Samochód tradycyjny to przeżytek.

        • 0 0

  • Gdańsk jedyne mioasto w Europie (1)

    Gdzie nie inwestuje się w nowe tylko zabiera sie stare tereny.

    • 16 7

    • dlaczego kłamiesz?

      Policz liczbę pustych miejsc w makabryle przy bramie oliwskiej.
      Co się dzieje z nową bulońską północną? co się dzieje na wiadukcie przy Urzędzie Marszałkowskim?

      • 0 0

  • Gdańsk się cofa (5)

    Na całym świecie buduje sie nowe parkingi , ciagi jezdne a w Gdańsku zwęża się drogi pod ścieżki rowerowe albo zabiera się pod miejsca parkingowe.

    • 22 10

    • Wybacz szyderę, ale najdalej to chyba byłeś w Żukowie (1)

      Bo w Europie robi się dokładnie odwrotnie. W USA zamykają co chwila jakąś ulice na Manhattanie, boston zakopuje auta pod ziemię.

      • 3 2

      • Kopenhaga od 50 lat konsekwetnie likwiduje kolejne miejsca do parkowania

        To samo robi Amsterdam i wiele innych miast holenderskich, niemieckich i skandynawskich.

        • 0 0

    • rzechy na zlom

      • 3 1

    • nie klam

      bo pojdziesz do piekla

      • 2 0

    • gdzie np.?

      • 3 1

  • Dulkiewicz, beznadziejna niestety .... (2)

    Żadnej, ale to żadnej perspektywy dla Gdańska!Mówię o totalnym najpiękniejszego miescie
    Świata.Zostają codziennie niszczone przez Panią Prezydent Dulczewską i jej kamarylę i dlatego już nigdy ode mnie głosu nie dostanie, ale nigdy. od nigdy w Gdańsku i od nikogo!

    • 13 6

    • ś - wyluzuj, Samochodozę się leczy, naprawdę.

      • 0 0

    • kaczystan tragedia.

      ale odbierzemy polske z rak nazioli.

      • 2 0

  • Coraz gorzej (1)

    I jeszcze jedno dlaczego większość studzienek jest o kilka centymetrów poniżej asfaltu? Dlaczego te studzienki (nie odprowadzające wód deszczowych są zlokalizowane w obszarze jezdni, a nie w obszarach trawników i chodników obok jezdni?
    Dlaczego tam gdzie jest to możliwe nie wyznacza się miejsc parkingowych ukośnych zamiast prostopadłych. Miejsca ukośne poprawiają bezpieczeństwo wyjazdu pojazdu przez lepszą widoczność pojazdów poruszających się pasem, na który parkujące auto wycofuje się, sprawia też, że miejsca z tyłu wycofującego się pojazdu potrzeba mniej niż przy parkowaniu prostopadłym.
    Na parkingach wielorzędowych odległość pomiędzy rzędami może być mniejsza.
    Dlaczego miejsca do parkowania równoległego do osi jezdni są bardzo często za wąskie? Utrudnia to wjazd na takie miejsce, a ponadto stwarza ogromne zagrożenie dla wysiadającego lub wsiadającego kierowcy - auto z otwartymi (uchylonymi) nawet częściowo drzwiami nie mieści się w obrysie pasa parkingowego. Uchylone drzwi i kierowca znajdują się w obrębie najbliższego parkingowi pasa ruchu.
    Obecne rozwiązania parkingowe nie uwzględniają wymiarów obecnie używanych samochodów osobowych (suwów) i mikrobusów będących często samochodami osobowymi.

    Pozdrawiam

    • 16 3

    • Zbigniew, mam wrażenie, że u Ciebie zaawnsowanie samochodozy przekroczyło granice rozsądku

      Na twoje wywody jest jedna uwaga: samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Tworzenie infrastruktury zgodnej z twoimi oczekiwaniami pogarsza warunki ruchu w skali lokalnej, nie mówiąc o innych uciążliwościach. Kilkanaście tysięcy przejazdów rowerem po mieście to kilka tysięcy samochodów w mieście mniej - mniejsze kłopoty z parkowaniem samochodów. Pomyślałeś kiedyś o tym?

      • 0 0

  • Kierowca (4)

    A Ja za co płace w paliwe Za drogi Parkingi i haracz i Co Mam ? ?????

    • 10 7

    • masz problemy, bo twoi ziomkowie są jeszcze bardziej uzależnieni od samochodu niż ty

      a miasto nie wdraża sensownej, restrykcyjnej polityki parkingowej.

      • 0 0

    • kopcacego rzecha masz

      • 1 0

    • Twoje wydatki w paliwie nie starczają na 30% kosztów dróg

      Zapraszam do lektury sprawozdań i oficjalnych danych

      • 4 0

    • płacisz za drogi krajowe.

      po miejskich jezdzisz na krzywy ryyyyjjjj

      • 6 0

  • Coraz gorzej! (1)

    Namawiam Panią Prezydent Gdańska wraz z jej zastępcą (zwolennikiem spowalniania ruchu) do Wrocławia - niech tam zobaczą infrastrukturę drogową i niech się uczą od lepszych od siebie. Jeszcze lepiej mogą się nauczyć od Węgrów przyglądając się rozwiązaniom komunikacyjnym Budapesztu. Węgrzy w latach 60 tych tak przebudowali ulice i torowiska tramwajowe umożliwiając płynny przejazd pojazdów uprzywilejowanych po torowiskach, wybudowali ogromną ilość przejść podziemnych - często z ruchomymi schodami, przemianowali wiele ulic na jednokierunkowe eliminując lewoskręty na wielu skrzyżowaniach, zbudowali tramwaje mające drzwi po obu stronach pozwalające na wybudowanie wielu wysepek przystankowych pomiędzy torami - wspólnych dla obu kierunków ruchu tramwajów i nie zastosowali progów zwalniających ani ograniczeń prędkości pojazdów - powodując dzięki temu na zlikwidowanie korków do dnia dzisiejszego i równocześnie zwiększając płynność ruchu samochodowego i zwiększając bezpieczeństwo pieszych, a także zmniejszając czas oczekiwania na zielone światło na skrzyżowaniach. Ponadto grubo ponad 100 lat temu zbudowali metro będące jednym z pierwszych w Europie i na świecie przewożące ogromne ilości osób głównie jadących do i z pracy. Zobaczcie Państwo i uczcie się od lepszych.

    Przy okazji proszę pomyśleć o zrobieniu miejsc do parkowania na czas dowozu towarów do firm, sklepów, lokali gastronomicznych itp. przez samochody dostawcze - czy to tak trudno wymyślić, że takie miejsca są potrzebne! Ponadto jak można budować przystanki autobusowe bez zatoczek parkingowych - nawet w miejscach, gdzie jest to możliwe?
    Proszę pomyśleć jak może odbywać się ruch dwukierunkowy na tak wąskich ulicach jak Bielańska i jej podobne. Patrząc na rozwiązania komunikacyjne Gdańska dochodzi się do wniosku, że projekty robią ludzie nie mający pojęcia o tym co robią, że chyba poruszają się tylko pieszo lub rowerami, że nie mają pojęcia o przepisach ruchu drogowego, wymiarach pojazdów itp
    Pozdrawiam

    • 23 5

    • coraz gorzej - bo coraz więcej samochodów

      W Budapeszcie moze i byłeś, ale ciekawe, czy byleś również w Kopenhadze lub Oslo? Do Kopenhagi jest kilka połączeń dziennie. Policz koszty twoich propozycji. Dla twojej wiadomości: 51% dostaw do sklepów z powodzeniem można załatwić rowerami cargo wspomaganymi elektrycznie. Po co betonować miasto miejscami do parkowania przewymiarowanych samochodów dostawczych?

      • 0 1

  • Znowu dobre pomysły panów z GZDiZ (2)

    Najpierw wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych w miejscach w których powoduje to zamieszanie i niepotrzebne sytuacje niebezpieczne, nastepnie cale ulice wylączone z ruchu teraz to . Może warto skonsultowac sie z kierowcami z radami dzielnic a nie uszczęśliwiać ich na siłę udając , że dbamy o bezpieczeństwo.

    • 32 6

    • Rady dzielnic popierają uspokajanie ruchu i wprowadzanie stref skrzyżowań równorzędnych

      zakazy palenia w miejscach publicznych nie były konsultowane z nałogowymi palaczami. Sporadyczni palacze byli za ich wprowadzeniem. Liczba zdarzeń drogowych po wprowadzeniu strefy skrzyżowań równorzędnych uległa znaczącej redukcji. Warto poznać fakty. Z faktami się nie dyskutuje.

      • 0 0

    • Chociaz sobie przypomniałeś zasadę ruchu prawostronnego

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane