- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (80 opinii)
- 2 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (200 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (135 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (358 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
- 6 Oszukane "30 stopni" w majówkę (43 opinie)
Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym
Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.
Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.
Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:
- Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
- Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
- Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
- Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
- Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.
68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym
Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.
- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.
Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia
Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.
Miejsca
Opinie (409) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-29 11:45
Droga, zmotoryzowana, polowo komentujących (2)
Widzę, że niektórzy z was wciąż nie widzą, że dobudowanie, poszerzenie dróg powoduje tylko zwiększenie korków. Przecież to właśnie zachęca mieszkancow do wyprowadzki do domku na koniec świata i za chwile masz już nie jedno auto na rodzine, a trzy. Zobaczcie ile osiedli powstaje dookoła Pruszczanlub Zukowa. Wystarczy dobudować w mieście taki np. Tunel albo al. Wyklętych i zaraz mamy parę tysięcy trojliterkowych rejestracji w mieście więcej. To że dziś dojeżdżacie samochodami we względnym komforcie będzie się tylko pogarszać, niezależnie od wielkości inwestycji drogowych. Tak to po prostu działa, na całym świecie.
- 6 8
-
2019-07-29 12:18
wiesz dlaczego powstają osiedla w Pruszczu i Żukowei? (1)
Bo Sopot, Gdynia i Gdańsk są już właściwie zabudowane, a sa zabudowane bo mieszkamy w wielkiej aglomeracji. Już w latach 70tych Gdańsk okazał się za ciasny i zajął część terenów powiatu kartuskiego (Kiełpino, Osowa, Firoga, Rębiechowo, Kokoszki), gdzie dziś mieszkają tacy sami jak Ty zadowoleni z siebie "gdańszczanie" w pierwszym pokoleniu. Ludzie wyprowadzają się z tzw centrum bo nie ma tam dla nich mieszkań a nie dlatego żeby jeździć samochodem Tobie na złość.
- 1 2
-
2019-07-29 19:32
O jak bardzo nie widziałeś porządnie zaprojektowanego miasta
Jeśli twoim zdaniem Gdansk jest właściwie zabudowany a w latach 70 był za ciasny. Polecam wycieczkę do dowolnego miasta byłego RFN na nauki.
- 0 0
-
2019-07-29 11:54
Korki korki korki powoduje UM
Mądre głowy nie mają pomysłu na zakorkowany Gdańsk!!!!!!! Może kierowcy wezmą to pod uwagę w wyborach
- 5 1
-
2019-07-29 11:56
Chciałbym przypomnieć, że Gdańsk jest stolicą województwa - przestańce z tym "Gdańsk dla Gdańszczan" (2)
W śródmieściu zlokalizowane są szpitale, sądy i urzędy obsługujące mieszkańców całego albo znacznej części województwa. Ich pacjenci i petenci mają przyjeżdżać rowerami z Gdyni, Chojnic czy Kwidzyna? Po drugie nasza aglomeracja ma 1 mln mieszkańców a Gdańsk stanowi jej centrum. W Gdańsku po ulicach nie jeżdżą tylko gdańszczanie, tylko ieszkańcy sąsiedniej dzielnicy i nigdy tak nie będzie w dużym mieście. Dojeżdzają pracownicy z Sopotu, Kartuz, Nowego Dworu Gdańskiego. Jak mają przyjeżdzać do pracy? Władze miast zachowują się jakby zarządzały małym miasteczkiem gdzie zachcianki kilkudziesięciu, niech będzie kilkuset osób mieszkających przy głównej trasie przelotowej aglomeracji przesadzają o decyzjach władz.. Pacjenci szpitali czy klienci sądów czy urzędów naprawdę nie przyjeżdżają do Gdańska zrobić na złość tutejszym rowerzystom. Pani Dulkiewicz ma usta pełne frazesów o demokracji, tolerancji, zarzuca co chwilę "dzielenie Polaków", a co robi? no właśnie dzieli na uprzywilejowanych młodych bogaczy z centrum, którzy sobie mogą podjechać elektryczną hulajnogą albo tramwajem i gorszy sort, który skazany na samochód stoi w korkach, nie ma gdzie zaparkować a jak cudem znajdzie miejsce płaci koszmarne ceny za parę godzin parkowania w "mieście wolności". Jestem Gdańszczaninem z urodzenia ale ze zideologizowanym miastem Dulkiewicz i jej rowerowo-lewicowej kamaryli nie mam nic wspólnego. Liczę że wróci kiedyś wróci normalność i Gdańsk stanie się miastem naprawdę nowoczesnym, stawiającym na rozwój gospodarki, transportu, infrastruktury.
- 11 4
-
2019-07-29 12:24
nie zapominaj o Gdańszczankach to najnowsza nowomowa partyjna - Bareja miałby z czego filmy kręcić
- 2 2
-
2019-07-30 14:19
Dokładnie tak
- 0 0
-
2019-07-29 12:06
Powiew cywilizacji
jeszcze ze 2-3 przejścia przez całą Aleję by się przydały. Zwłaszcza przy szpitalu bo strach patrzeć jak starsi ludzie o kulach chodzą po schodach tunelem.
- 2 4
-
2019-07-29 12:16
nie można było zrobić miejsc postojowych na tym wielkim pasie zieleni????
- 3 6
-
2019-07-29 12:20
trzeba było ogłośić konkurs na Politechnice - studenci 1 roku lepiej by wam to wymyślili
- 5 2
-
2019-07-29 12:23
jeszcze tam miejsce dla Rydwanu Gdańskiego wyszykujcie....
- 4 2
-
2019-07-29 12:27
jednym słowem LIPA (1)
Trakt Konny obsługiwał cały ruch do 3 Maja, Dąbrowskiego i Giełguda bo innej możliwości nie ma. Tamtędy przejeżdża więcej aut niż przez Błędnik !!! Żeby to zniwelować to prawy pas al. Zwycięstwa musiałby być tylko do zjazdu w końcówkę Traktu przy Chodowieckiego z pierwszeństwem przejazdu. To pewnie by trochę przytkało kierunek do Błędnika ale może choć trochę złagodziło tę beznadziejną inwestycję. Parkowanie równoległe to kolejna porażka - żeby dobrze zaparkować to trzeba wjeżdżać tyłem i tamować cały ruch a miejsca dosyć aby zrobić ukośne stanowiska. A dla kogo jest wyniesione przejście przy Tuwima !!!?? Przecież prowadzi donikąd - a tak naprawdę do tunelu, który jest też dostępny bez przechodzenia jezdni. Kolejna inwestycja, która miała inaczej wyglądać a wiadro farby zmieni ją w kompletny bubel - Gdańsk zaczyna się uczyć od Gdyni.
- 16 2
-
2019-07-29 16:44
No właśnie, co ze skrętem w 3 maja? Rozumiem że teraz będzie bezpośrednio też ze Zwycięstwa?
- 2 1
-
2019-07-29 12:30
Dlaczego nie strefa 10 km/h?
Zamierzony efekt paraliżu transportowego byłby dokładnie taki sam, a i ulice można by pozostawić dziurawe. Jaka to by była dodatkowa oszczędność na łataniu ulic miejskich. Brakuje tu jeszcze z pięciu przejść naziemnych. Serio ;)
- 8 3
-
2019-07-29 14:00
Zmiany wyglądają na korzystne, może to coś da? (4)
- 3 8
-
2019-07-29 14:05
(3)
wymień pozytywy
- 0 3
-
2019-07-29 14:10
(2)
będzie bezpieczniej
będą miejsca parkingowe
będzie prawdziwy chodnik
będzie można rowerem się tam zapuścić
będzie ciszej
mniej będzie śmierdzieć
........- 3 2
-
2019-07-29 15:56
1 nie kojarzę żeby tam były kolizje oprócz przejazdu przy Chodowieckiego a ten się nie zmienia
2 będą Ale czy naprawdę potrzebne 1.5km od UCK
3. Był wystarczył remont
4nie będzie-samochody na niższych biegach i hamujace i ruszając więcej hałasują
5 jak punkt 4 czyli większy smród- 1 1
-
2019-07-29 16:14
3.5 drogi rowerowej BRAK
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.