Fakty i opinie

Zakręt-katapulta na Trasie WZ

Najnowszy artukuł na ten temat

Ważny łącznik drogowy na południu Gdańska w przyszłym roku


Rzadko się zdarza, by w jednym miejscu, jednego dnia doszło do trzech groźnie wyglądających kolizji. Tak było we wtorek na zjeździe z obwodnicy na Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rano jedna po drugiej dachowały tam dwie osobówki, po południu od poważniejszego wypadku uchroniły kierowcę bariery energochłonne.



Czy opisany odcinek węzła Karczemki i Trasy WZ sprawił ci kiedykolwiek problemy?

tak, miałem tam kolizję/wypadek 2%
tak, ale na szczęście nie doszło do stłuczki czy czegoś poważniejszego 6%
nie, ale wiem, że to niebezpieczny odcinek trasy 34%
nie, nawet nie wiedziałem, że dochodzi tam do takiej liczby zdarzeń 58%
zakończona Łącznie głosów: 2492
Dotychczas w Gdańsku drogowcy i policja jako czarne punkty na drogach wskazywały górny odcinek Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, leśny fragment ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska czy ostry zakręt przy kapliczce na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz także: Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

We wtorek do niechlubnej listy można było dopisać łącznicę zjazdową z obwodnicy na Trasę WZ w kierunku centrum Gdańska. Choć obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 50 km/h, to specyfika tego odcinka - łączącego ekspresówkę z szeroką dwupasmówką - raczej zachęca kierowców do szybszej jazdy.

I właśnie nadmierna prędkość przy niesprzyjającej pogodzie była wczoraj przyczyną trzech kolizji, do których doszło dokładnie w tym samym miejscu.

O wszystkich zdarzeniach jako pierwsi informowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Przed zakrętem stoi znak ograniczający prędkość do 50 km/h. Niestety specyfika węzła i całej Trasy WZ powoduje, że wielu kierowców jedzie tamtędy zdecydowanie szybciej.
Przed zakrętem stoi znak ograniczający prędkość do 50 km/h. Niestety specyfika węzła i całej Trasy WZ powoduje, że wielu kierowców jedzie tamtędy zdecydowanie szybciej. graf. Trojmiasto.pl
Dwa dachowania i auto na barierkach


  • Najpierw po godz. 10 kierujący samochodem osobowym marki volkswagen bora, jadąc łącznikiem w kierunku centrum, nie dostosował prędkości do warunków na drodze, w wyniku czego na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na prawe pobocze, po czym auto dachowało i uderzyło w słup oświetleniowy. Kierowca był trzeźwy, a za spowodowanie kolizji został ukarany przez policję mandatem karnym.


  • Zaledwie pół godziny później, w tym samym miejscu znów doszło do dachowania. Kierujący samochodem marki bmw, jadąc lewym pasem ruchu na łączniku, także nie dostosował prędkości do warunków ruchu, w wyniku czego na łuku drogi stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na prawy pas ruchu, a następnie na pobocze. Auto także się wywróciło. Sprawca był trzeźwy i podobnie jak jego poprzednik został ukarany mandatem.

  • Służby w to samo miejsce musiały wrócić jeszcze wieczorem. Ok. godz. 20:30 z zakrętem nie poradził sobie kierujący samochodem osobowym marki nissan micra. Jadąc prawym pasem łącznicy w kierunku centrum wpadł w poślizg, stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w barierę energochłonną po lewej stronie jezdni. Kierowca także był trzeźwy, także został ukarany mandatem.



- Policjanci apelują do kierowców o ostrożną jazdę i dostosowanie prędkości do warunków na drodze. Jesień to niebezpieczny czas dla wszystkich użytkowników dróg. Mokra, śliska nawierzchnia, coraz częstsze intensywne opady deszczu pogarszają warunki jazdy, znacznie wydłużając drogę hamowania. W konsekwencji prowadzić to może do kolizji i wypadków drogowych. Zmiana aury wymusza zmianę techniki prowadzenia pojazdu - niestety wielu kierowców o tym zapomina - podkreśla nadkom. Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
O tym, że to miejsce szczególnie niebezpieczne, kierowcy przekonali się już wcześniej. O podobnych zdarzeniach w tym miejscu w ostatnich tygodniach czy miesiącach informowaliśmy w Raporcie wielokrotnie: 31 sierpnia, 26 września czy 28 września.



- Przekraczanie dopuszczalnej prędkości oraz niezachowanie bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu to jedne z najczęstszych przyczyn wypadków. Jeżeli jest mgła lub intensywne opady deszczu oraz duże natężenie ruchu na drodze - należy zwolnić do prędkości pozwalającej kierowcy kontrolować sytuację na drodze. Dlatego przypominamy, że ważne jest, by jechać samochodem z tzw. "prędkością bezpieczną", czyli taką, przy której kierowca zachowuje możliwość pełnego panowania nad pojazdem i - w razie potrzeby - może go zatrzymać przed pojawiającą się przeszkodą bądź ominąć ją bez zbędnego ryzyka. Należy więc jeździć spokojnie, z prędkością dostosowaną do panujących warunków - natężenia ruchu, pogody, stanu nawierzchni itp. - mówi Ciska.
O problemie wie już zarówno zarządca Trasy WZ, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, jak i węzła Karczemki, o który na co dzień dba Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jak usłyszeliśmy od drogowców z obu jednostek, w najbliższym czasie przyjrzą się oni ewentualnym rozwiązaniom, które mogłyby ograniczyć podobne zdarzenia w przyszłości.

Opinie (385) 4 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Auto w rowie na Armii Krajowej

    donata

    Napewno kolejny uber ...

    • 1 5

  • ... jak sie spi... zakret to stawia się ograniczenie (37)

    specjalisci od budowy duktów...

    • 176 343

    • (5)

      Ale ty jesteś głupi
      MAsz chociaż prawo jazdy?

      • 84 34

      • mam (3)

        się nie martw tam mozna wyrobic sie spokojnie przy 100 tylko własnie oprócz prawa jazdy trzeba potrafić jeździć!
        Poza tym nie dziwi Cię komentarz że teraz przyjrza się sprawie, moze bedzie tak jak na ślowackiego gdzie się okazuję że za wypadkami stała oprócz za wysokiej prędkosci, zbyt niska szorstkość nawierzchni.... ale tak tak wina kierowcow bo niedostosowali predkości ...no nie ja oczekuję że droga spelnia normy w tym i te dotyczące odpowiedniego profilowania łuków, odpowiedniej szorstkosci, odpowiedniej nosnosci (koleiny) i paru innych!

        • 23 50

        • może potrzebny jest próg zwalniający (1)

          • 23 13

          • Mózg jest potrzebny...

            • 21 5

        • To, że potrafisz pokonać jakiś zakręt

          jadąc 100, 140 czy nawet 200km/h wcale nie oznacza, że umiesz jeździć. Jeżeli nie rozumiesz co mam na myśli to tym większe jest moje przekonanie o Twoim braku umiejętności prowadzenia auta.

          • 20 8

      • po co mu prawo jazdy do Need for Speed?

        wystarczą czipsy i cola

        • 43 4

    • (16)

      zakręt jest zrobiony po to, by zmniejszyć prędkość samochodow wjezdzajacych z obwodnicy, gdyż zaraz po nim natsepuje redukcja ilości pasow. Inaczej, gdyby wpadali tam po 140 km/h , dochodziloby do wiekszych tragedii.

      • 98 14

      • (8)

        Na obwodowej proszę Ciebie jest 120km/h a na wz 100. Także można było to trochę lepiej przemyśleć i zaprojektować. Nie bronię oczywiście tych co łamią tam przepisy. Skoro tak zrobili to trzeba się dostosować. Druga sprawa to deszcze, które zawsze weryfikują umiejętności, fantazje oraz stan ogumienia co po niektórych...

        • 36 33

        • (2)

          na obwodnicy może tak, ale nie na krętym zjeździe

          • 25 5

          • a pomyślałeś dlaczego? Bo jest z**b...ne. (1)

            • 7 14

            • nie jest z...bany, ja ten zakręt 90 km/h regularnie przejeżdżam i jakoś probemów nie mam

              a auto mam h.jowe i cały rok śmigam na zimówkach. Wystarczy odrobinę zwolnić

              • 1 1

        • przecież tam jest bardzo długi ten zakręt

          najwyczajniejszy w świecie ślimak, nie wyobrażam sobie, ze pruć tamtędy ile wlezie... Potem mamy dachowania i zagrożenie dla innych, bardziej rozgarniętych kierowców

          • 35 3

        • ależ, na obwodowej jest 120, a w mieście tempo 30 (2)

          toż to absurd!

          • 2 0

          • Masz rację, powinno być odwrotnie

            • 6 0

          • fakt .... trzeb na obwodowej zmniejszyć do 70.

            Dziękujemy za podpowiedź.
            Pozdrawiamy
            Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku

            • 2 0

        • w tamtym miejscu dość szybko kończy się zjazd z obwodnicy i zaczyna pas do zjazdu z WZ na Jasień. widziałem tam kilka razy jak kierowcy z lewego pasa jadący od Kokoszek wbijali się na prawy pas pomiędzy tych zjeżdżających z obwodnicy zajeżdżając im drogę i potem kolejny raz zmieniali pas wjeżdżając na obszar wyłączony z ruchu. można marudzić na projekty i wykonania, ale tylko gdy się samemu wykazuje przynajmniej podstawowe zasady kultury jazdy

          • 11 0

      • Czyli jest spie....!!! (6)

        Tam było tyle miejsca ,że spokojnie dało się tą łącznice zrobić bezpieczną!! W tej chwili jest postawiony tzw "d*pochron" w postaci ograniczenia prędkości. Bo komuś coś znów nie wyszło...... "w najbliższym czasie przyjrzą się oni ewentualnym rozwiązaniom, które mogłyby ograniczyć podobne zdarzenia w przyszłości " Czyli zamontują garby , szykany.

        • 14 54

        • (3)

          napisał znawca tematu po budownictwie- haha! takim trolom powinni zakazac komentarzy w necie- pozwolenie tylko za okazaniem dyplomu z uczelni w danej dziedzinie

          • 33 10

          • ... (1)

            a pamietasz moze zjazd z wantowego na elblaska ... jak bylo 0,5 metra róznicy w połowie zakrętu no ale kierowca powinien wiedzieć i co po 10 latach w końcu ktos się dopatrzył ze to moglo byc przyczyną wypadkow w tym miejscu...
            a co do fachowcow z dyplomem to czemu studzienka jest zawsze pod kolem a nie na srodku pasa... o masz inteligentów z dyplomem....

            • 14 8

            • najpierw zobacz sam jakim jesteś fachowcem a potem ... przestań się wszystkiemu dziwić - dobrze że ktokolwiek jeszcze cokolwiek potrafi bo jak patrzę na pokolenie smartfonowych zombiaków to dopiero jestem przerażony -" dzień dobry pani doktor " yyy pan poczeka bo muszę zalajkowac trzy posty i odpowiedzieć trzem osobom na massangerze"

              • 1 4

          • To przejedź się fachowcu z dyplomami po A1 po opadach deszczu!!

            To zobaczysz jakie rzeki i jeziora robią się na autostradzie !!! Ten zakręt to jest pikuś !!! Ale cóż - może to ktoś z Twojej rodziny jest odpowiedzialny za projekt tej łącznicy skoro tak żarliwie się wypowiadasz?? Jest spie...... y i tyle !!! A żeby za bardzo nikt nie wnikał to postawili ograniczenie i wszystko jest
            OK!! Jakby co to d....pa kryta!!!

            • 11 17

        • To, że jest jakieś miejsce jeszcze nie znaczy, że można na nim budować (1)

          • 4 1

          • Koszty

            Tam jest miejsce na łagodniejsze połączenie WZ i łącznicy ale wymagało to likwidacji skarpy. A to kosztuje. Dlatego wykonawca zoptymalizował koszty i zrobił nie po łuku tylko z dość niebezpiecznym ostrym wyjściem z prostej.

            • 1 0

    • .... jak się stawia ograniczenie na zakręcie to się nie zap..i..er... 3x tyle co ograniczenie.. (3)

      ....specjaliści od "bezpiecznej, szybkiej" jazdy

      • 68 3

      • (2)

        Bzdura, ja tam regularnie walę 80-100 i nic takiego się nie dzieje.

        Januszki mają zużyte opony, zużyte tuleje, zużyte amortyzatory.

        To w połączeniu brakiem świadomości o swoim g*wnIANYM samochodziku kończy się jak na obrazkach powyżej.

        • 12 20

        • tobie się wkrótce zużyją zapasy szczęścia i też tak skończysz (1)

          myślisz że cały czas ci się będzie udawać?

          • 11 3

          • to nie jest szczescie a sprawny samochod

            wiesz ze budowane drogi musza spelniac normy?
            skoro jest zakret a na nim ograniczenie do 50 to nie znaczy ze jeden urzedac walnal ograniczenie z sufitu
            to znaczy ze wedlug norm pokonanie takiego zakretu z taka predkosica jest bezpieczne

            normy ustalano dla owczesnych samochodow. bylo to w latach 60 kiedy polacy jezdizli syrenkami warszwami i innymi zlomami
            i dla takich aut ustalono normy
            teraz masz w samochodach abs esp 30 innych systemow a i tak jeden jelop z drugim jak jedzie swoim zdezelowanym samochodem to nie daje rady i dachuje
            czemu?
            bo ich 20 letnie auta sa w gorszym stanie i mniej bezpieczne niz auta sprzed 60 lat

            • 0 6

    • ...powiedział specjalista od przestrzegania przepisów drogowych

      • 16 2

    • Ci co jadą od strony Kartuz mają prostą drogę, a nie zakręt

      Z kolei Ci, którzy włączają się do ruchu, mają zwolnienie choćby z tego względu, nie mówiąc o zakręcie... Nie, nigdy nie byłem świadkiem wypadku w tym miejscu i nigdy bym nie pomyślał, że można z tego zakrętu wylecieć...

      • 16 2

    • Jest żle zaprojektowana i wykonana droga ..

      A wy macie pretensje do mnie :) , nie chodzi o nieszanowanie ograniczenia tylko o spartoloną robote...ale jak ktos lubi bylejakosc i znaki zastepcze zamiast poprawnego wykonawstwa to jeszcze bedziemy się ciagnąć za europą przez kolejne 100 lat!

      • 8 21

    • Przecież wjazd w stronę Gdańska jest bezkolizyjny

      Z kolei wjazd na obwodnice jest dość długi. Mądry ogarnie i dostosuje prędkość. A d**il nie wie że jest d**il więc cyk szosteczka i do podłogi, A później "te złodzieje nakładki, to nie wystarczyło na sensowny projekt".

      • 20 1

    • ten zakręt jest problemem tylko dla części kierowców - tych gorszych

      • 12 2

    • Jak jest ograniczenie to się do niego stosuje.

      • 8 1

    • Driver

      Tam jest ograniczenie do 50 madralo

      • 6 0

    • 98% kierowcow nie ma problemow,reszta powinna jezdzic komunikacja miejska.

      • 10 0

    • Bo jeździć to trzeba umieć

      Do tego sprawne auto i normalne opony a nie używki po taniości.

      • 3 0

    • w tym miejscu jest ograniczenie prędkości

      • 0 1

  • gamonie jeździć nie potrafią (39)

    a na tym zakręcie można spokojnie 120km/h jechać

    • 266 181

    • (4)

      120 to może nie i nie w taka pogodę ale 80-90 na pełnym luzie

      • 49 8

      • Jadąc z łącznicy od strony A1 do WZ należy do końca wykorzystać pas do wyłączenia się (1)

        i bez żadnego ruchu kierownicą jesteśmy na WZ. Jeżeli ktoś robi inaczej a robią Tak wszyscy to jesteście korkotwórcami bez mózgu.

        • 21 0

        • Napiszę to tak

          jeżdżę tam bardzo często , fakt zakręt jest specyficzny , ale mogę się założyć o wszystko ,że jak by ludzie jechali tam tak jak jest , czyli te 50 km/h to żaden samochód nie wypadnie , nie wpadnie itp.
          Ale jak ktoś jedzie szybko i do tego wydaje mu się że umie jeździć to jest tak jest , jeszcze nie wymyślono zabezpieczenia przed głupotą !

          • 6 0

      • (1)

        Jesteś idiota.

        • 0 2

        • Uzasadnij

          • 1 0

    • (7)

      Taaa 150,mając Biemwu albo cztery pierścienie.Plus brak muzgu.

      • 26 13

      • (2)

        bje em wu to akurat tyłek ucieka przy końcu zakrętu - te cztery kółka szybcioej zwłaszcza 4x4

        • 2 1

        • (1)

          Nic nie ucieka, sunie jak po szynach.

          Chyba, że jakiś tępy nieświadomy ćwoko-biedak ma 3+ letnie opony ;)

          Do tego zużyte tuleje.
          Nie sprawne amortyzatory.
          Brak świadomości i wiedzy na temat działania zawieszenia.

          Dlateog mamy sytuacje jak powyżej....

          Opony się zmienia na nowe po max 3 latach.
          Guma parcieje i traci swoje właściwości.

          Zabij się a pokaż się.
          To, że 99% ludzi na to nie stać to już inna kwestia - won do autobusów biedaki cebulaki!

          • 10 15

          • profesor od tylca

            lepiej ci?

            • 4 0

      • Ale mają słownik ortograficzny gamoniu

        • 3 2

      • do The Bill

        MÓZGU to Ty nie masz pisząc "muzgu"

        • 0 0

      • mózgó (1)

        • 2 0

        • Muzguf nie macie

          • 0 0

    • raczej latać

      • 1 0

    • I kto tu jest gamoniem... (5)

      • 2 1

      • (4)

        słoiki oraz wiesniaki z pod Gdańska!

        • 0 9

        • Z pod? (2)

          • 12 1

          • Pracownicze Ogrody Działkowe

            • 1 0

          • przed 1936

            • 0 0

        • A twojego dziadka ruskie wojsko przywiozło z takiego miejsca że nikt tej dziury nie pamięta. Hahaha

          • 0 0

    • dokladnie tam można wejsć i 120 ale trzeba mieć umiejetnosci i sprawny samochód a nie Passerati GKA.. (1)

      • 15 15

      • i nie więcej niż 2 promile

        • 15 2

    • dokładnie 167 rekord w tym miejscu

      i to bez driftu!

      • 8 10

    • Biorę ten zakręt na pełnym fulu (5)

      140 to rekord na tym zakręcie przy czym z obwodnicy zjezdzałem z około 150
      Na samym zakrecie dajesz fuul gazu aby zachowac przyczepnosc.Najlepiej redukcja,wcisniete sprzegło,pełen gaz i na łuku puszczasz szybko sprzęgło.

      • 7 19

      • ty chyba wciskasz to sprzęgło na łuku (1)

        • 4 0

        • strzelisz ze sprzęgła w polowie zakrętu i BMW robi obroty bziiiiii

          • 2 0

      • Mówiłem, abyś nie odstawiał leków...

        • 8 0

      • Brawo panie Pawle

        własnie dlatego Budyniuniu tak bardzo Cię szanujemy

        • 3 2

      • Idiota

        • 0 0

    • (1)

      dokłanie! to słoiki oraz wiesniaki z pod Gdańska!

      • 1 6

      • oni nie wiedzą jak się zachować na ulicy która ma dwa pasy !!! i lewym ślimaczą lewym GKSy NOLe NEl cwl bi - wiejski zaprzęg lewopasowy codzinnie !!!!

        • 0 5

    • gamoń

      120 km/h? a może 150 km/h?
      odważny kierowca zawodowy...

      • 3 0

    • z jaką prędkością można wejść w zakręt? wejść w zakręt można z każdą prędkością! (1)

      co innego z niego wyjść

      • 21 0

      • Z każdego zakrętu się wychodzi. Sztuką jest wyjść z niego na kołach w granicach swojego pasa ruchu ;-)

        • 5 1

    • Jak widać takie durne mity ludzie wierzą a potem jeszcze durniejsze artykuły o zakręcie katapulcie...
      Ma wysoki samochód i nigdy tam szybciej niż 70-80 nie jadę. Bo i po co? Na górze zaraz się kończą dwa pasy, więc zapiep**anie tam 120 nic Ci nie da, poza pozornym przekonaniem o swoich umiejętnościach...

      • 5 1

    • Tylko nie dla idjotow

      Tyle razy piszę w komentarzu, nie hamować na zakręcie, już lepiej puścić pedały całkowicie niż delikatnie wcisnąć hamulec. A najlepiej dodać gazu

      • 0 0

    • dokładnie, jak tam można wywalić to nie wiem

      mam 2 auta, Seat Leon spokojnie całą sekwencję 120-130, Nissan Micra 110 i nawet opony nie piszczą. Kto tym ludziom daje prawo jazdy ? jeżdżą jak ostatnie osły na "kanciato", z jedną ręką na kierownicy i jeszcze hamują w środku zakrętu. Kto im daje prawo jazdy ? Takie czasy, że teraz każdy "mapet" dostaje uprawnienia.

      • 3 1

    • jedź śmiało... jednego idiotę mniej będzie :) przy deszczu

      • 1 0

    • uwielbiam ten zakręt

      ... i tyle

      • 0 0

  • (12)

    To nie zakręt jest zły. To kierowcy którzy nie mają wyobraźni i zapomnieli z podstawówki lekcję fizyki dotyczącą tarcia.

    • 418 28

    • wow sven...ty masz tarcie chyba w mózgu...dwie szare komórki zaczęły pracować??? (2)

      • 3 32

      • Nawet trzy)Ale muszę być ostrożny bo dzisiaj obsługuje piłę spalinową, 40 drzew do ścięcia bo jak nie to Norweg korun nie wypłaci)

        • 16 0

      • Brawo Sven- masz calkowitą rację. Głupków nie sieją, sami się rodzą.

        • 4 1

    • Sven - jestem pełna podziwu (2)

      znasz fizykę, tarcie.. i pewnie siłę odśrodkową i moment bezwładności też byś ogarnął! Fiu fiu fiu - chyba zaproszę Cię na kawę do Sopotów ;)

      • 18 3

      • Blondie,rozwaze te propozycje ale daj mnie skonczyc rabac norweskie sosny)Ku chwale Odyna)

        • 12 0

      • to zabrzmiało jednznacznie

        • 2 0

    • Sven, geniuszu... znasz prawa fizyki brawo, a prawa murphy'ego też? (2)

      A na psychologii też się znasz, biologii i medycynie? Bo sprawa jest nieco bardziej skomplikowana... tam , gdzie człowiek, tam prawo do błędu.

      A Ty ludzi doprowadzasz tymi bredniami do obłędu :)

      • 1 6

      • (1)

        Prawdopodobnie musisz skorzystac z porady lekarza,moge Ci polecic dobrego psyhiatre))

        • 3 1

        • Przecież wiedziałem, że dobrze znasz psychiatrów :)

          Ale do Twojego wolę nie iść, bo chyba złe leki przepisuje :PP

          • 4 2

    • Dlaczego Słowacy i Czesi uważają, że Polcy nie potrafią jeździć?

      Bo tak jest, wcisnąć pedał gazu każdy "gupi" potrafi.... a to co widzę codziennie na drogach, to jest jakiż żart. Połowie z tych ludzi powinno się prawko zabrać dożywotnio!

      • 11 0

    • i rozkładu i transferu masy...

      • 0 0

    • sven kapsle zebrałeś ,podobno 6 ton trzeba aby wyjść

      • 0 0

  • (7)

    Taaa
    Darujcie sobie takie tytuły
    Bo wychodzi na to, że to wina zakręty, a nie tych idiotów co sobie tam nie radzą.

    • 417 21

    • "Choć obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 50 km/h, to specyfika tego odcinka - łączącego ekspresówkę z szeroką dwupasmówką - raczej zachęca kierowców do szybszej jazdy"

      Polskiego kierowcę do szybszej jazdy zachęci wszystko, w tym droga polna. I potem nawet krzywizna ziemi przeszkadza ;)

      • 41 2

    • Ale faktem jest, że (1)

      ten odcinek jest po prostu źle wykonany. Pomijając już kąty jakie tam zrobiono to nachylenie nawierzchni jest tragiczne. Większość samochodów jeżdżących po Gdańsku powinna tam jechać 40 bo przy ich stanie technicznym wypadki byłyby co godzinę.

      • 4 18

      • Sam jesteś źle wykonany

        • 7 1

    • i tory... tory tez były złe

      ot co

      • 4 0

    • Jeżdżę tam co chwilę, i jakoś problemów nie mam. Ale ja nie wchodzę w zakręt zapierniczając ile fabryka dała - to pewnie mój błąd.

      • 3 2

    • obywatel

      Ten wlot jest spitolony tak jak wjazd na Kwiatkowskiego, ale takich mamy fachowców.

      • 2 0

    • Trzeba jeździć z wyobraźnią ja niemam z tym problemu wystarczy dostosować odpowiednią prędkość i będzie dobrze,

      • 0 0

  • Jest ograniczenie do 50? (9)

    Jest! Więc nie widzę problemu po stronie drogi, a jedynie po stronie ludzi omyłkowo nazywanymi "kierowcami"

    • 373 22

    • zauważ, że wszyscy politykierzy pokazują nam bezradność

      ostatnio nawet zlikwidowano bezwzględne zatrzymania praw jazdy po przekroczeniu 50/h, bo zaczęło to dotykać kast z zasady gardzących prawem dla hołoty. Jakieś niepotrzebne zawracanie głowy, a przecież wiadomo, że to syn tego i tamtego.
      Ich konieczność zawsze jest wyższa niż twoje życie!

      • 17 2

    • to jak jest 50 to jedź chociaż te 50 skoro lewym pasem "szeryfujesz"

      • 4 3

    • Zobaczysz, jak będziesz próbował zmienić pas z eswoim 50km/h (2)

      Jak można coś technicznie poprawić niewielkim nakładem - to się to robi!

      • 7 12

      • To może zamieńmy drogi na tory wyścigowe? (1)

        A każdy zakręt wyprofilujmy do 45%... jak na torach kolarskich....

        • 11 4

        • d**il i z takiego toru wyleci.

          • 2 1

    • Chyba właśnie w tym problem

      Ograniczenie jest już na początku łagodnego luku w lewo (czyli jadąc od Gdyni), który jest łagodny i 90% kierowców jedzie tam 80+.
      Potem przychodzi wspomniana "katapulta", na której środku jest szczyt niewielkiego wzniesienia.
      Na tym prawym zakręcie trzeba już uważać, szczególnie gdy mokro.

      • 4 0

    • 15 - (2)

      Widać ile osób miało wypadek w tym miejscu i są oburzeni komentarzami, a ja bym zabrał prawko i kopnął w tyłek na 3 miechy a w tym czasie nakazał ukończyć kurs jazdy

      • 2 2

      • (1)

        Raczej widać ile osób broni bylejakości. Wielka, kilkuletnia przebudowa węzła, specjalnie dodany wiadukt w celu zwiększenia przepustowości skrzyżowania w kierunku Gdańska, a na koniec wstawione ograniczenie do 50km/h, żeby auto osobowe po suchym asfalcie mogło bezpiecznie łuk przejechać.
        Wiadomo, "to tak musi być" i "nie da się", nie każdy jest Kulombem.

        • 1 2

        • Witamy w Polsce, gdzie każdy jest znawcą i podważa zasadność wszystkiego... Kużwa, stoi 50? Stoi. To o czym tu dyskutować?
          A może ta 50ka stoi nie dlatego żę łuk jakoś źle wyprofilowany a dlatego że włączasz się do ruchliwej trasy i ma na celu zwiększenie bezpeiczeńśtwa ale takim matołkom jak tym te lizaki to wyzwania a nie ograniczenia.
          Ludzie, noga z gazu i zacznijcie wkońcu jeździć jak na posiadacza PJ przystało.
          Nie ma czegoś takiego jak szybko i bezpieczenie. Jedziesz albo szybko albo bezpiecznie - z Was żadne Kubice, mimo że to Wasze ego Wam podpowiada. Jak byście byli tak zarąbiści, to dawno byście jeździli w formule, nascarze czy rajdach. A prawda jest taka, że zasuwanie 100 po mieście nie wymaga szczególnych umiejętności a małego mózgu i braku szacunku.

          • 0 0

  • (13)

    Przyczyna jest tylko jedna - niedostosowanie prędkości do swoich umiejętności i warunków jazdy. Masz dobre auto, jesteś dobrym kierowcą to i przy 80 tam nie wylecisz a le jak jesteś świeżakiem lub niedzielnym to zwolnij do tych 50 a nawet 40 i wjedź w łuk spokojnie, lepiej być otrąbionym niż martwym lub kaleką.

    • 290 19

    • te, zawodowy (5)

      a przypomnij mi co oznacza ograniczenie do 50? Oznacza może że mam sprawdzać czy jestem dobrym kierowcą w dobrym aucie? Czy może jednak oznacza, że mam nie przekraczać 50ciu?

      Dobry kierowca to nie taki, co w lamborghini przejedzie słowację wyprzedzając na styk na zakrętach tylko taki, który umie się odpowiedzialnie zachować w ruchu samochodowym.

      • 49 4

      • każdy jest przecież zawodowcem i co tam, że droga jest wspólna

        Gdy on jest zawodowcem, to ma prawo zabić!

        • 11 2

      • (3)

        Człowieku jak wszyscy zawodowi jeździliby przepisowo to nic na czas by nigdzie nie dotarło, jest 50, jedziesz 70, jak jesteś wyspany i masz dobre to lepsze niż młode łepek 120 w starej beemce. Nie pouczaj innych, bardziej doświadczonych.

        • 0 17

        • Aha... Świetna teoria...

          • 12 0

        • Tak znamy takich (1)

          Doświadczona złotówa wyprzedzająca na podwójnej ciągłej a później musisz dawać po heblach i spitalać na pobocze by się doświadczony kierowca zmieścił, bo dzisiaj był niewyspany / nie w humorze / miał gorszy dzień / okresowo idiotą*. Młodzi są tak samo winni tego co się dzieje na drogach jak ci "doświadczeni".

          Zresztą co to za uzasadnienie. Mogę łamać prawo i przepisy bo się śpieszę? Nic by na czas nie dotarło? Mylisz się. To, że nie macie czasu dostarczyć na czas to wina tego, że pokazujecie, że łamiąc przepisy dacie radę i jesteście gotowi ryzykować życie.

          * - niepotrzebne skreślić

          • 13 0

          • złotówy to takie kierowcy, że wiesz

            • 0 0

    • (1)

      ludzie kupuję dobre auta i myślą że te auto czyni ich dobrym kierowcą- niestety tak nie jest - nie mamy jeszcze aut w pełni autonomicznych i najczęściej nawet w dobrym aucie sierota drogowa jest ta sama

      • 7 1

      • Gorzej!

        Im gorszy kierowca tym lepszy/nowszy samochód kupuje w nadziei, że ogrom trzyliterowych systemów nadrobi braki w umiejętnościach. A niestety tak się nie da, bo prawa fizyki pozostają takie same.

        • 11 0

    • Tylko, że niektórzy myślą, że mają dobre auto, albo że są dobrym kierowcą, albo jedno i drugie, a tak wcale nie jest!

      • 3 0

    • dokładnie dostosować prędkość do warunków to raz, ale do umiejętności (1)

      to dwa! Polacy jeżdżą fatalnie i czas to w kocu powiedzieć. Zabójcy, a nie kierowcy... Strach wyjeżdżać na ulicę, bo nie wiesz co za chwilę jakiś idiota, albo idiotka bez wyobraźni odwali...

      • 4 1

      • Czyli jak umiejętności duże,

        to warunki nie są żadną przeszkodą, a tym bardziej znak ograniczenia prędkości!
        Z badań wynika że 3/4 kierowców na Słowackiego nie stosuje się do ograniczeń, więc chyba dostosowują się do umiejętności!

        • 0 0

    • 120 na slabych oponach i jest tez ok

      • 0 1

    • otrabionym bo jedziesz przepisowo? sam jestes bałwanie niedzielnym kierowca albo własnie tym idiotoą o których piszesz

      • 0 0

  • Sami mistrzowie kierownicy (5)

    To główny powód :-)

    • 172 5

    • szeryfowie i instruktorzy (3)

      bo jak ktoś tam jedzie przepisowo, to trzeba mu pokazać jak się jeździ!
      Jakieś 20% kierowców daje sobie prawo do pouczania instruowania innych, gdyż oni wiedzą lepiej i potrafią doskonalej oceniać sytuację!

      • 11 0

      • (2)

        lewy pas to nie kółko różańcowe - ja wiem że na wsi jest jeden pas i ciężko pojąć zasady w mieście ale w Polsce obowiązuje ruch prawostronny i nieuzasadnione korzystanie z lewego tak samo jak blokowanie lewego pasa jest karane mandatem !

        • 2 4

        • tam na obu pasach jest ta sama prędkość maksymalna (1)

          a jak fisiujesz, to wykładaj się na dach.

          • 4 1

          • Mandat i punkty karne za jazdę lewym pasem

            Policja dobrze to rozumie i coraz częściej patroluje ulice miast, w poszukiwaniu takich „nieustępliwych” kierowców, karząc ich surowymi mandatami za takie nieodpowiedzialne zachowanie. W zależności od stopnia wykroczenia Policjant może wystawić mandat w wysokości 20-500 zł i 2 punkty karne. Co ciekawe, bardzo często decyduje się na najwyższy wymiar grzywny.

            Ograniczenie prędkości a jazda lewym pasem

            Tłumaczenia, że pojazd porusza się lewym pasem z maksymalną dopuszczalną prędkością na danym odcinku drogi nie mają żadnego uzasadnienia. Główną zasadą poruszania się po polskich drogach jest obowiązek trzymania się prawej strony jezdni. Lewa służy wyprzedzaniu. Tylko i wyłącznie wyprzedzaniu.

            Skręt w lewo

            Jeśli kierowca zbliża się do skrzyżowania, na którym musi wykonać manewr skrętu w lewo, to niech zmieni pas najwcześniej 200-300 metrów przed skrzyżowaniem. Jeśli ma bardzo niskie umiejętności za kierownicą może zrobić to wcześniej, ale niech przynajmniej dostosuje prędkość do takiego poziomu, aby nie utrudniać manewru wyprzedzania pojazdom jadącym za nim.

            Przyczyny jazdy lewym pasem

            Z czego bierze się ta wrodzona polska skłonność to uprzykrzania innych kierowcom życia? Z wielu powodów. Pierwszy z nich to niskie umiejętności kierowców i przeświadczenie, że ważne jest tylko to, co dzieje się przed autem. Drugim powodem jest brak kultury, grubiaństwo i przekonanie o wyższości nad innymi osobami. Trzecim jest niska świadomość popełnianego wykroczenia. Czwartym zbyt rzadkie kontrole policji, zwłaszcza na tle zachodnich sąsiadów, których służby porządkowe błyskawicznie reagują na tego typu zjawiska.

            • 1 1

    • te osoby, które wylecia z zakrętu

      nie potrafią jeździć to raz, mają łyse opony to dwa, a jeden i dwa daje trzy czyli ludzie jeżdżą jak poje...ni

      • 2 0

  • (12)

    Jeździłem tamtędy z pracy przez 10lat dzień w dzień i ani razu nie miałem problemów, nawet na śniegu. No ale jak ktoś jedzie tam 100km/h to wylatuje.

    • 199 9

    • 10 lat temu nie było tej drogi...

      • 22 9

    • (1)

      Ten węzeł ma 6 lat...

      • 11 1

      • on jeździł w dwie strony

        dlatego liczy podwójnie
        ale generalnie zgadzam się co do słuszności

        • 24 3

    • No niewiem. Przy 100km/godz też jest ok. (1)

      Coś musi być innego na rzeczy. Może na zakręcie wciskaja pedał hamulca i ich zarzuca..

      • 8 2

      • To samo co na Polskich drogach

        Czyli łyse kapcie i zużyte amorki.

        • 2 0

    • Ciekawe, bo odcinek, o którym mowa został oddany do użytku ok 7 lat temu..

      • 1 1

    • 10 lat już tamtędy jeździsz? gratuluję ... ale przestań już brać to co bierzesz

      • 1 3

    • To ten zjazd z obwodnicy na WZ jest tam już 10 lat?

      Chyba kogoś fantazja poniosła

      • 1 0

    • 6

      Sześć lat temu otwarto ten węzeł

      • 1 0

    • (1)

      Pajacu ten zakręt ma 7 lat

      • 1 0

      • gnoju to jest powód aby go lżyć? kretynie wsiowy zza obwodnicy, widac ze stamtąd pochodzisz

        • 2 0

    • ech.. balwan szkoda tylko ze 10 lat temu nie bylo tego zakretu

      • 1 0

  • Za łatwo utrzymać PJ (9)

    jeżeli tego typu kierowcy, którzy gardzą ewentualnością odebrania życia komuś postronnemu są karani wyłącznie mandatami, to jest to kpina z normalnych użytkowników dróg.

    • 100 3

    • (6)

      to pokaż mi pijaków drogowych z dożywotnio odebranym prawem jazdy którzy przestali jeździć

      • 3 2

      • (1)

        czyli nie odbierać, bo są pijacy

        • 4 1

        • a gdzie to napisano ? kary są zbyt mało surowe i nie przynoszą pożądanego skutku

          • 0 0

      • bo odebranie prawka to żadna kara (2)

        tylko i wyłącznie więzienie

        • 3 0

        • ee tam (1)

          fure trza skonfiskować i po krzyku. Nie ważne czy własna, czy nie. Niech się taki dureń martwi, że teraz musi oddać, jak nie ma. Najbardziej boli walenie po kieszeni.

          • 3 0

          • Tak, tylko!

            Zazwyczaj tak jest, że recydywa jest łapana po odebraniu uprawnień po pijaku i podczas wypadku. Klasyka. A gość czeka, oczywiście jeżdżąc dalej, na odbycie kary pół roku. Kpina.

            • 1 0

      • Obciąć dłonie i stopy. A najlepiej dekapitowac morderców.

        • 0 0

    • Niezupełnie. (1)

      Po prostu prawko dostaje się nie za to, za co powinno się dostawać. Te milimetry na placyku ...

      • 1 0

      • Na placu powinno być 15 manewrów i z tolerancją 1 cm

        To kpina, żeby sądzić, że młody kierowca sam się doszkoli! Popatrz na parkingi. Patologia. A ścinanie zakrętów? A korek na S6 bo ciężarówka zajmuje pół metra pasa i już nikt obok niej nie daje rady przejechać a miejsca jest na dwa tiry... niestety jeśli czegoś nie nauczysz batem to później stopy przejmują funkcję mózgu.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.