• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięte szlabany na Hutniczej. Powodem prace na stacji Gdynia Port

Patryk Szczerba
27 września 2023, godz. 15:30 
Opinie (126)
  • Zamykane szlabany na Hutniczej wpływają na ruch w całym mieście.
  • Zamykane szlabany na Hutniczej wpływają n ruch w całym mieście.

Kierowcy od kilku dni informują, że na ul. HutniczejMapka tworzą się korki, bo częściej niż zwykle są zamykane przejazdy kolejowe. Przedstawiciele PKP PLK odpowiadają, że powodem są prace na stacji Gdynia Port. Pociągi z Gdyni Głównej jadą objazdem przez ChylonięMapka. Niedługo mają wrócić na stałą trasę.



Często korzystasz z tras z przejazdami kolejowymi?

Informacje na temat utrudnień spływają do naszego Raportu od kilkunastu dni.

- Codziennie jeżdżę Hutniczą ok. 5:45 i od paru dni regularnie przejeżdżam na przejeździe na wysokości ul. PiaskowejMapka. Nigdy czegoś takiego nie było. Czy ktoś z was ma wiedzę, czy to tak teraz codziennie będzie wyglądać, czy niedługo się skończy? Każdy wie, jak zamknięty przejazd na Hutniczej paraliżuje tę ulicę i wstrzymuje ruch nieraz nawet i na 10 minut, a rano każda minuta jest na wagę złota - denerwuje się jeden z kierowców.

Dwa przejazdy na Hutniczej zamykane



Problem, choć mniejszy dotyczy też drugiego przejazdu przy sklepie MakroMapka. Pojawia się rano i po południu. Kulminacja nastąpiła w poprzedni wtorek, 19 września, kiedy interweniowali urzędnicy z ZDiZ.

- Szlabany na przejeździe były zamknięte przez dłuższy czas - ok. kilkudziesięciu minut. W efekcie sytuacja ruchowa szybko uległa pogorszeniu, przez co utworzył się zator oddziałujący również na inne ulice na terenie miasta. Ul. Hutnicza jest bardzo mocno uczęszczana przez samochody osobowe i ciężarowe, więc zamknięcie ruchu spotęgowało problemy, które można obserwować tam na co dzień - informowała Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ Gdynia.
Główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży zostały zakończone.

Główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży zostały zakończone.
O powody zapytaliśmy kolejarzy. Przedstawiciele spółki PKP PLK odpowiedzieli, że powodem są prace prowadzone na stacji Gdynia Port.

PKP PLK: powodem prace na stacji Gdynia Port



- Większa liczba pociągów towarowych jadących w kierunku portu w Gdyni przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Hutniczej wynika z zamknięć torowych związanych z zabudową nowej sieci trakcyjnej na stacji Gdynia Port. Z tego powodu nie jest możliwy wjazd i wyjazd pociągów do stacji Gdynia Port bezpośrednio ze stacji Gdynia Główna. Wszystkie pociągi jadą przez stację Gdynia Chylonia - informuje Przemysław Zieliński z PKP PLK.
Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

Przekazuje, że sytuacja powinna się już unormować, ale utrudnienia jeszcze powrócą.

- Kolejne zamknięcie torowe w związku z pracami inwestycyjnymi planowane jest na przełomie października i listopada - kończy.
Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (126) 3 zablokowane

  • Przejazdem przy Makro nie jezdza zadne pociagi , tylko lokomotywy zjezdzajace od pociagów pasazerskich

    do lokomotywowni na Grabówku. Pociagi towarowe jezdza przejazdem na wysokosci Chylinii. Wczoraj był artykuł że prace zakonczone a dzis ze nie mozna wjechac do portu z Gdynii , czyli ptace nie zakonczone .

    • 3 1

  • priorytety miasta Gdyni: (2)

    100 milionów złotych na park(ing) centralny pod oknami gabinetów w budynku Urzędu Miasta.

    Priorytety miasta Rumi:
    48 milionów złotych na tunel pod torami PKM z układem drogowym i węzłem przesiadkowym.

    • 15 0

    • Skrajna niegospodarność

      Szczur i ekipa szkodników niebawem spotka się z wymiarem sprawiedliwości.

      • 0 0

    • Bardzo dobrze napisane !!

      W punkt. Brawo !!

      • 1 0

  • Kolej ma to w du... i się nie dziwię.

    Niech się miasto w końcu ogarnie.
    A nie przepraszam, na Chwarznieńskiej jest pewnie znów coś do zrobienia.
    Przypadek?

    • 6 0

  • i tak to zawsze będzie wyglądąć (1)

    jak puszczą skmkę na Obłuże

    • 2 0

    • A to spokojna głowa

      Przez najbliższe 30 lat jeszcze będzie w miarę ok

      • 1 0

  • Znawcy trójmiasto.pl co to za mylna grafika jazdy pociągów towarowych?

    Wprowadzacie ludzi w błąd. Wszystkie pociągi towarowe na port jadą normalna linia przez Chylonię i na przejazd zachodni. Żaden ale to absolutnie żaden nie jedzie przez ten środkowy jak wskazujecie, bo mają tam ZAKAZ.
    Problem środkowego przejazdu wynika tylko i wyłącznie ze zjazdów lokomotyw ze stacji technicznej wagonowej Gp do bazy na Grabówku. I to zostanie, bo nie ma jak inaczej tego poprowadzić. Rogatki są zamykane maksymalnie 1 minutę.
    Ten zachodni przejazd to dziwi mnie, że tam wiaduktu nie poprowadzono. Nie wiem czy to PLK czy Szczurowo

    • 5 0

  • Jakże to pięknie wszystko zorganizowane...tak po gdyńsku

    Dziękujemy Wojtku, Mareczku.. jesteście wielcy!

    • 2 0

  • bo to polandia panie, jak na wsi, wiaduktów i tuneli sie nie buduje, wincyj szlabanów i pomników.

    • 0 1

  • tunel

    W przyszłorocznym budżecie obywatelskim zamiast mikro parków czy pseudo siłowni trzeba zgłosić jeden duży projekt. Budowa tunelu na ul. Puckiej!!!!!

    • 4 0

  • Zabawna historia...

    ...bo ten wpis z raportu jest mojego autorstwa, a komentujący go nie zostawili na mnie suchej nitki i, w skrócie, zrobili ze mnie d**ila, który się dziwi że po torach jeżdżą pociągi. Pięknie to pokazuje potęgę Internetu i obraz dzisiejszego społeczeństwa.

    • 3 0

  • skandal ile jeszcze? (1)

    przez tak źle skomunikowaną infrastrukturę setki osób tracą czas w korkach na Hutniczej oraz innych ulicach miasta Gdyni i Rumii . Korki , korki ,korki ile jeszcze można ?

    • 3 0

    • Widać

      Można. Może nowe władze znajdą rozwiązanie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane