• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięte szlabany na Hutniczej. Powodem prace na stacji Gdynia Port

Patryk Szczerba
27 września 2023, godz. 15:30 
Opinie (126)
  • Zamykane szlabany na Hutniczej wpływają na ruch w całym mieście.
  • Zamykane szlabany na Hutniczej wpływają n ruch w całym mieście.

Kierowcy od kilku dni informują, że na ul. HutniczejMapka tworzą się korki, bo częściej niż zwykle są zamykane przejazdy kolejowe. Przedstawiciele PKP PLK odpowiadają, że powodem są prace na stacji Gdynia Port. Pociągi z Gdyni Głównej jadą objazdem przez ChylonięMapka. Niedługo mają wrócić na stałą trasę.



Często korzystasz z tras z przejazdami kolejowymi?

Informacje na temat utrudnień spływają do naszego Raportu od kilkunastu dni.

- Codziennie jeżdżę Hutniczą ok. 5:45 i od paru dni regularnie przejeżdżam na przejeździe na wysokości ul. PiaskowejMapka. Nigdy czegoś takiego nie było. Czy ktoś z was ma wiedzę, czy to tak teraz codziennie będzie wyglądać, czy niedługo się skończy? Każdy wie, jak zamknięty przejazd na Hutniczej paraliżuje tę ulicę i wstrzymuje ruch nieraz nawet i na 10 minut, a rano każda minuta jest na wagę złota - denerwuje się jeden z kierowców.

Dwa przejazdy na Hutniczej zamykane



Problem, choć mniejszy dotyczy też drugiego przejazdu przy sklepie MakroMapka. Pojawia się rano i po południu. Kulminacja nastąpiła w poprzedni wtorek, 19 września, kiedy interweniowali urzędnicy z ZDiZ.

- Szlabany na przejeździe były zamknięte przez dłuższy czas - ok. kilkudziesięciu minut. W efekcie sytuacja ruchowa szybko uległa pogorszeniu, przez co utworzył się zator oddziałujący również na inne ulice na terenie miasta. Ul. Hutnicza jest bardzo mocno uczęszczana przez samochody osobowe i ciężarowe, więc zamknięcie ruchu spotęgowało problemy, które można obserwować tam na co dzień - informowała Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ Gdynia.
Główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży zostały zakończone.

Główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży zostały zakończone.
O powody zapytaliśmy kolejarzy. Przedstawiciele spółki PKP PLK odpowiedzieli, że powodem są prace prowadzone na stacji Gdynia Port.

PKP PLK: powodem prace na stacji Gdynia Port



- Większa liczba pociągów towarowych jadących w kierunku portu w Gdyni przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Hutniczej wynika z zamknięć torowych związanych z zabudową nowej sieci trakcyjnej na stacji Gdynia Port. Z tego powodu nie jest możliwy wjazd i wyjazd pociągów do stacji Gdynia Port bezpośrednio ze stacji Gdynia Główna. Wszystkie pociągi jadą przez stację Gdynia Chylonia - informuje Przemysław Zieliński z PKP PLK.
Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

Przekazuje, że sytuacja powinna się już unormować, ale utrudnienia jeszcze powrócą.

- Kolejne zamknięcie torowe w związku z pracami inwestycyjnymi planowane jest na przełomie października i listopada - kończy.
Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (126) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Hahahaha (5)

    No i co z tego że zamknięte, jak są szlabany to jest normalne że raz są otwarte a raz zamknięte

    • 14 26

    • Zgadza się (3)

      Tylko trochę obciach, że "nowoczesne" "europejskie" miasto uśmiechniętych ludzi ma przejazdy drogowo-kolejowe jak wioska na Podlasiu

      • 6 2

      • Bo Szczurek ma problem z nawiazywaniem relacji (2)

        I nie umie dogadać się z koleją.

        • 9 1

        • Nawiązanie relacji z kimś kto tkwi w stuporze jest niewykonalne. (1)

          • 0 1

          • No niestety ten stupor trwa już piątą kadencję

            • 0 0

    • Sęk w tym, że rogatki są ostatnio zamykane z duża częstotliwością. I to nie jest kwestia korku na jednej ulicy, tylko paraliż kilku dzielnic

      • 4 0

  • Tunel zrobic w Wejherowie mozna, w Rumi mozna w Gdyni nie da sie. (24)

    XXI wiek a główna arterią duzego miasta pociąg jedzie i wstrzymuje ruch uliczny.

    Brawo Gdynia.

    • 118 9

    • Mozna ruwniez zrobić wiadukt jak u nas w niestępowie (8)

      • 6 5

      • można rÓwnież kupić sobie słownik (7)

        • 21 3

        • (6)

          Co za bzdura w Wejherowie nie ma żadnego tunelu. Szkoda nawet czasu na to żeby jechać tam to sprawdzić, radzę lepiej zostańcie w Gdyni.

          • 4 24

          • Są dwa

            Nie żebym coś ale chyba wejherowski prezydent ma lepsze podejście do władzy niż Szczur.

            • 16 5

          • są dwa budują trzeci (4)

            z Rumii do Kwiatkowskiego można było zrobić małym kosztem po 2 pasy w każdą stronę , ale na siłę wszędzie próbuje się zrobić jednopasmówkę

            • 10 1

            • A dlaczego mieszkańcy Gdyni mają fundować drogi i wiadukty miaszkańcom okolicznych miasteczek ? (3)

              Potrzebujecie, to niech wam wasze władze to zrobią. Hutnicza jest ulicą przemysłową, a nie drogą szybkiego ruchu.

              • 0 9

              • bo ci ludzie pracują w firmach, które w Gdyni płacą podatki

                Proste?

                Było nie dymać "apartamentowej bańki" to mieszkaliby w Gdyni...

                • 9 0

              • bo coraz więcej GA przeprowadza się do Rumi (1)

                • 4 1

              • w tej chwili co najmniej 2/3 mieszkańców nowych budynków w Rumi, to tzw. gdynianie wypędzeni (przez gryzoniową politykę apartamentową).

                • 0 0

    • (1)

      Gdynia jest nienowoczesne. Nowoczesne są układy kolizyjne. Zapytaj Szczurka i Oli

      • 9 1

      • Miało byc: Wejherowo jest nienowoczesne

        • 6 2

    • Pytaj PKP jakie ma wąty do Gdyni (9)

      • 1 9

      • W Rumi się da (7)

        W Wejherowie się da
        W Pruszczu się da
        Wszyscy się jakoś dogadują, tylko w Mieście Słońca Bulwaru problem.

        W Gdyni na pewno jest jakieś inne PKP!

        • 26 2

        • Moze tam wladze sa trzezwe

          • 7 1

        • Zrób zrzutkę (3)

          Jak miasto nie ma pieniędzy, a PKP to zwisa to może jakas zrzutka?

          • 2 3

          • A podatki ktore płacimy to mało? (1)

            • 14 1

            • to jest magistratu jak psia micha, więc tobie wara!

              To se zrobili rabatki pod oknami gabinetów w magistracie za 100 baniek...

              • 5 0

          • Szkoda że nie mieszkam w Rumi

            To na tyle bogate miasto że nie musi chodzić na żebry żeby przekopać tunel.

            • 9 1

        • (1)

          Dokladnie, Gdynia sie jakos nigdy z nikim dogadac nie umie.

          • 11 1

          • To dotyczy mnóstwa spraw

            Gdańsk dogadał się z SKM w sprawie honorowania biletów okresowych, ale w Gdyni nie możemy mieć ładnych rzeczy.

            • 8 1

      • Nie ma żadnych...

        Masz kasę, to Cie wpuszczą i buduj. Tak jak w "małym Trójmieście"
        Kolejarz to św. Mikołaj z workiem kasy.

        • 0 0

    • Wina władza miasta

      Wina władza miasta ślepi id parunastu lat

      • 9 1

    • Nie porównuj tych spraw, bo to niepoważne. (1)

      Tzw. tunele w Wejherowie i Rumi robi się przeciskiem w krótkim czasie (o wiele dłużej za to trwa doprowadzenie do nich dróg. W Gdyni przy Puckiej trzeba wybudować kilka wiaduktów kolejowych na poziomie gruntu, pod którymi wykopany zostanie tzw. tunel. Technicznie i kosztowo to zupełnie inne sprawy, gmina nie udźwignie tego samodzielnie, a poza tym PLK ma na to zaplanowane środki.

      • 1 3

      • Który tunel w Wejherowie był wykonywany przeciskiem ?

        • 0 0

  • (1)

    Najbliższy tunel moi drodzy w Rumi Janowo.W Gdyni niestety jedynie rogatki i wieczny niedasizm.Ale widocznie włodarz Hutniczą czy Chylońską nie jeździ to pewnie nie wie.Zapraszam też do Wejherowa,tam tempo budowy tunelu expresowe...

    • 48 3

    • Rozum otrzymałeś na wyposażenie na Ciemnogrodzkiej?

      • 0 3

  • Wina rządu, bo zainwestował w Gdyni ponad 2 miliardy i wybudowali nową magistralę kolejową (9)

    Lepiej było wygasić porty i zabudować tereny apartamentowcami.

    • 18 22

    • (1)

      Nie, lepiej jest zwinąć firmę i się wyprowadzić do Gdańska tam nie ma takich cyrków

      • 6 2

      • Tutaj jest podobnie. Zapewniam Cie

        • 4 2

    • Ekipa Szczurka chętnie by na to poszła (3)

      • 7 0

      • nie tylko poszła, ale aktywnie to robiła: (2)

        "W 2003 r., na wniosek !!! Rady Miasta Gdyni !!!, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

        • 5 0

        • Czyli komuszki pod wodzą Millera. (1)

          • 1 1

          • Ale nie z własnej inicjatywy

            Przecież szczurza klika jeździła po prośbie do stolicy żeby tylko im port okroili.

            • 1 0

    • A najlepiej zeby nie bylo niczego

      Jak to jeden Warmianin obiecywał.

      • 3 0

    • Lepiej,czy nie lepiej ? Zależy od punktu widzenia .Poza tym nie rząd wybudował tylko firmy za pieniądze z UE ,z której PiS chce Polskę wyprowadzić!

      • 2 3

    • Pisz o hodowli kanarków, bo o inwestycjach kolejowych mało wiesz.

      Dwa miliardy poszły na przebudowę stacji kolejowej, a nie na budowę 'magistrali'.

      • 1 0

  • (1)

    Wielkie inwestycje rządowe, Niestety w Gdynia inwestycje jedynie w apartamenty a nie infrastrukturę drogową która pamięta czasy Gierka.Z dróg po prostu nie ma kasy,zresztą Gdynia zadłużona po uszy,niegospodarność widać na każdym kroku.

    • 39 7

    • Najbardziej w Twoim domu

      • 2 10

  • Przeprosiny (7)

    Miasto powinno przeprosić dla mieszkańców za korki

    • 24 3

    • (1)

      Ta na podlasiu

      • 1 2

      • Nie, w Gdyni cwaniaczku

        • 5 1

    • Przeprosić za coś co jest robione celowo? Weź się zastanow.

      • 2 3

    • Przepraszają ludzie z honorem i zasadami

      Bo mają w sobie poczucie winy i skruchy. Władze Gdyni nie.

      • 5 2

    • Ale za co, że pociąg przejechał?

      Dlaczego Gdynia ma przepraszać?

      • 2 2

    • Wyprowadź się na wieś.

      • 0 0

    • Tak,od następnego poniedziałku

      Gryzoń będzie stał przy przej.kolejowym i w ramach przeprosin rozdawał cukierki i jabłka.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Czyli kolejny tunel by się tu przydał (8)

    Może PKP i Gdynia może coś wreszcie zadziałają w temacie tych tuneli?

    • 64 7

    • Kolejny? A gdzie jakiś jest (w Gdyni) (3)

      • 22 2

      • Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przecięć z infrastrukturą kolejową (2)

        i 15 w budowie

        • 3 11

        • ale nie w tej części miasta

          Może i ma 14 przejazdów bezkolizyjnych, ale tylko dwa powstały po II Wojnie. Nie licząc odbudowy, choć warto wspomnieć, że jej zawdzięczamy skalę tuneli przy dworcu głównym i na Wzgórzu.

          Może i ma 14 bezkolizyjnych przejazdów, ale pozostałe pięć kolizyjnych nie powinno mieć miejsca, biorąc pod uwagę skalę ruchu samochodowego i kolejowego, jak na nich ma miejsce.

          Ogólnie można to tłumaczenie i działania miasta podsumować:

          Nie to, co trzeba, nie tam, gdzie trzeba i nie tak jak trzeba.

          • 17 0

        • Ale powyżej Śródmieścia

          W stronę dzielnic północnych jest ich znacznie mniej. Przez główną magistralę jeden przejazd estakadą

          • 3 0

    • Przecież taki szlaban to idealne uspokojenie ruchu. Wpisuje się idealnie w politykę Szczura i Łucyka

      • 19 4

    • PKP ma to w ..... (2)

      • 10 4

      • A to ich brocha?

        Oni są od prowadzenia pociągów. To ich wina, że ruch na drogach wzrósł wielokrotnie w ostatnich latach?

        • 6 1

      • Niemożliwe

        Ktoś musiałby w PLK lobbować i się próbować dogadać.

        • 0 0

  • Przejazdy kolejowe powinno sie zastępować tunelami i wiaduktami (14)

    Natomiast budowa przejazdów kolejowych powinna być całkowicie zakazana. Nie dziwicie się później, że doszło do wypadku z pociągiem.

    • 15 2

    • (1)

      Ale teraz jest taki trend w 3city by robić przejścia naziemne. Tunele są be. Uspokajanie ruchu się to nazywa. Teraz czekaj aż ci na osiedlu polikwiduja miejsca parkingowe.

      • 9 0

      • No wiem

        Ale dla pieszego to tez zadna korzyść

        • 2 1

    • (8)

      Ale też nie wszystkie, ta łącznica przy Makro nie ma takiego natężenia ruchu kolejowego żeby tam wiadukt budować, to byłoby kilka baniek wyrzucone w błoto. Co innego ten przejazd przy Vistalu

      • 6 1

      • Na razie nie ma (2)

        A jak z czasem ruch wzrośnie?

        • 4 3

        • (1)

          To go uspokoimy, nie martw się.

          • 4 1

          • Takie mamy założenia i plany.

            • 1 0

      • Tunel (4)

        Przy torach przy ul. Piaskowej jest od zarania dziejów miejsce na tunel dla Hutniczej. Nie rozumiem do dziś, ze przy niedawnej renowacji torowiska nie zrobiono tunelu na takiej zasadzie, jak to w tej chwili robią na wysokości Wejherowa Śmiechowa pod Gdańską.

        • 2 2

        • Dla tych paru samochodów tunel. (2)

          Bez przesady.

          • 2 2

          • Przecież tam bez przerwy jest ruch

            A Hutnicza to droga dojazdowa do wielu zakładów przemysłowych. Ja wiem, że władze Gdyni nie lubią tych ostatnich, bo przecież dobrobyt budują kafejki przy woonerfach.

            • 2 0

          • Jak bedzie jechała karetka, to też bedziesz tak uważał?

            • 0 0

        • no właśnie ta zasada jest problemem, w Wejherowie jest na to kasa

          W Gdyni, na co jest kasa?
          Rozejrzyj się...

          • 3 0

    • Spoko, a kto ma za to zapłacić? (2)

      • 1 2

      • A za machloje pokroju festiwalu filmowego to kto zaplacil?

        No chyba nie sądzisz, że szejkowie.

        • 4 1

      • Zapewne mieszkańcy Gdyni mają zapłacić, bo podlaskie słoiki nie mogą jechać Hutniczą, bo to nie autostrada.

        • 0 4

  • Co jak co ale fajnie to wygląda

    • 4 0

  • Ucyk..

    Jak zawsze dales rade

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane