• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zatonął dźwig portowy. Załoga holownika pod wpływem alkoholu

Ewelina Oleksy
24 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
aktualizacja: godz. 21:15 (24 sierpnia 2022)
Dźwig przewożony był przez holownik Odys z Gdyni do Szczecina. Dźwig przewożony był przez holownik Odys z Gdyni do Szczecina.

Dźwig portowy, transportowany przez holownik na barce, zatonął po wypłynięciu jednostki z Gdyni na trasę do Szczecina. Urząd Morski przeprowadzi pomiary, by zlokalizować zatopiony ładunek. Straż Graniczna sprawdziła trzeźwość załogi. Badanie alkomatem wykazało ok. pół promila alkoholu u trzech jej członków.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Aktualizacja, godz. 21:15

O godz. 21 holownik wrócił do gdyńskiego portu z pustą barką, w asyście funkcjonariuszy Morskiego Oddziału Straży Granicznej.




Aktualizacja, godz. 17:30

Jak poinformował nas kmdr ppor. SG Andrzej Juźwiak, rzecznik Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku, została sprawdzona trzeźwość załogi holownika (w sumie sześć osób).

- W przypadku trzech załogantów wynik badania alkomatem był pozytywny. Mieli od 0,33 do 0,46 promila. W tej chwili jednostka kieruje się w stronę portu. Sprawa najprawdopodobniej zostanie przekazana policjantom - mówi Juźwiak.

O zdarzeniu poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta. Za zgłoszenie dziękujemy.

- Wczoraj [we wtorek, 23 sierpnia] z Gdyni odpłynął ponton, na którym był zamocowany dźwig portowy do Szczecina. Dawny teren Vistalu. Czy coś wiadomo o tym transporcie? Podobno doszło do zatonięcia barki? - napisał nasz czytelnik.
Spółka Agencji Rozwoju Przemysłu kupuje nieruchomości Vistalu Spółka Agencji Rozwoju Przemysłu kupuje nieruchomości Vistalu

O zdarzenie zapytaliśmy Urząd Morski w Gdyni. Jak poinformowała nas jego rzeczniczka, VTS Ławica Słupska [Służba Kontroli Ruchu Statków - dop. red.] został w środę nad ranem poinformowany przez załogę holownika, że w trakcie rejsu zatonął holowany przez nich na barce ładunek - dźwig portowy.

Jak ustaliliśmy, chodzi o holownik Odys, a zdarzenie miało miejsce pomiędzy Łebą a Ustką.

10:20 24 SIERPNIA 22 (aktualizacjaakt. 21:01)

wczoraj z Gdyni odpłynął ponton, na którym był zamocowany Dźwig portowy do Szczecina (44 opinie)

dawny teren Vistalu. Pytanie.Czy coś wiadomo o tym transporcie ? Podobno doszło do zatonięcia barki ? Czy to Prawda?
dawny teren Vistalu. Pytanie.Czy coś wiadomo o tym transporcie ? Podobno doszło do zatonięcia barki ? Czy to Prawda?


  • To prawdopodobnie ten dźwig zatonął.

Będą szukać zatopionego dźwigu



- Urząd Morski w Gdyni przeprowadzi pomiary hydrograficzne na trasie holownika w celu zlokalizowania ładunku. O zdarzeniu powiadomiona została Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich oraz pozostałe służby. Po zawinięciu jednostki do portu postępowanie zostanie również wszczęte przez organy administracji morskiej - mówi nam Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego.
Kierzkowska podkreśla, że z uwagi na konstrukcję dźwigu - napęd elektryczny - stwierdzono brak zagrożenia dla środowiska.

Miejsca

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • Kto z zalogi mial WS? (1)

    WS - wachta stawiająca

    Parę lat temu byłem na praktykach i niestety wiem jak jest...
    Może nie na wszystkich, ale jest to bardzo częste zjawisko

    • 7 1

    • Czy wszyscy BMW / bierni ,mierni ale wierni ?

      • 0 0

  • Zagubiacze (1)

    Czasem dobre biznesy w transporcie po wodzie polegaja na tym, aby cos sie znalazlo pod woda.

    • 16 0

    • Jeśli wykonawcą Vistal a do tego DDU Szczecin to .... ;)

      • 0 0

  • Ach... te syreny...
    Polowały na marynarza a dźwig utopiły...

    • 11 0

  • lol

    • 1 0

  • Jest w Szwecji, mamy go

    • 4 1

  • Dla środowiska nie ma znaczenia (3)

    Czy był to dźwig o napędzie elektrycznym czy spalinowym. Ważne czy były tam zamontowane akumulatory czy nie oraz czy zbiornik paliwa był pełny czy pusty

    • 11 1

    • Ma znaczenie (1)

      ponieważ był to dźwig zasilany z zewnętrznego źródła. Nie posiadał ani akumulatorów ani zbiorników paliwa.

      • 9 1

      • Jesli z zasilaniem zewnętrznym

        Niech to powiedzą. Samo hasło "elektryczny" nic nie mówi.
        Jeśli natomiast, gdyby miał zasilanie spalinowe i nie miał paliwa to różnicy nie ma.
        Pozostaje kwestia oleju i smarów w systemach. To musi mieć każdy, chyba że pracuje na nadprzewodnictwie

        • 2 0

    • Ile jest wart ,,pod stołem ''

      • 0 0

  • bo pić to trzeba umić

    • 7 3

  • Marynarz (3)

    Jako marynarz powiem tylko że to przed wypłynięciem w morze powinna być sprawdzona trzeźwości załogi .

    Max

    • 28 6

    • Przed wypłynięciem mogli być trzeźwi.

      • 15 1

    • Pewnie się nawalili płynąć, to było koło Ustki, więc mieli trochę czasu od wypłynięcie z Gdyni

      • 15 2

    • i bagaż ;)

      nawet rewizję osobistą, no i napoje!, bo kokakola choć czarna może być turbokola

      • 0 0

  • Taką robote (1)

    Za taka kase stracic tzn nie wiem ile maja ale mysle ze za 3 tys tam nikt by nie pracował

    • 5 5

    • yo

      wlasnie tyle tam maja

      • 5 0

  • Marynarz w dzien pije a w nocy sie bawi (2)

    Dlatego powien pokryć wszystkie koszty
    Wydobycia dźwigu ale i strat portu w Szczecinie. Na morzu to i Donek nie PO może.

    • 5 16

    • Czyli Tuska obciążyć , piŚ menie ? Dalczego nie Patologię i Smród ?

      • 1 1

    • .....

      Nie pajacój,jak nie masz pojęcia chłopcze

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane