- 1 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (8 opinii)
- 2 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (354 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (459 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (284 opinie)
- 5 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (11 opinii)
- 6 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
Zielona fala istnieje. Sprawdziliśmy trasę z Gdyni do Gdańska
Film prezentujący przejazd samochodem z centrum Gdyni do centrum Gdańska.
Na trasie z Gdyni do Gdańska zielone światło "złapaliśmy" na 43 skrzyżowaniach, czerwone - na 8. Sprawdziliśmy, czy zielona fala w Trójmieście rzeczywiście istnieje.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy zielona fala, do której przyczynić się miał m.in. system Tristar, w Trójmieście faktycznie istnieje. By się o tym przekonać, pokonaliśmy drogę z Gdyni do Gdańska, oczywiście wybierając trasę przez miasto.
Nasz kierowca jechał zgodnie z przepisami, nie przekraczając prędkości 50 km/h. Wyniki eksperymentu były niemal jednoznaczne: dostosowując się do ograniczeń, drogę między Gdynią a Gdańskiem bez większych problemów można przejechać na "zielonej fali".
Czerwone światło zatrzymało nas na zaledwie 8 z 51 pokonanych skrzyżowań. Na zmianę światła czekaliśmy w sumie nieco ponad 3,5 minuty (kierowca nie łapał się więc nawet na pełen "cykl" świateł), a cała droga zajęła nam ok. 27 minut.
Najdłuższy postój: skrzyżowanie w Sopocie i Gdańsku
Najdłuższy postój zaliczyliśmy w Sopocie (na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i Armii Krajowej) oraz w Gdańsku (skrzyżowanie Wałów Jagiellońskich oraz Huciska).
Na pozostałych "czerwonych" zatrzymywaliśmy auto na kilka-kilkanaście sekund.
Zielona fala również w Oliwie
Nasz eksperyment potwierdza ostatnie deklaracje urzędników, którzy informowali o tymczasowych, wprowadzonych na czas remontu zmianach na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Opata Jacka Rybińskiego, które zostaną z kierowcami na stałe.
Jeździsz przepisowo? W Oliwie nie utkniesz w korku
Kierowcy jadący ul. Opata Jacka Rybińskiego mogą skręcić w lewo w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu z dwóch pasów. Na zmianach skorzystają jeżdżący przepisowo, ponieważ algorytmy sterowania sygnalizacją dostosowane są do prędkości pojazdów nie większej niż 50 km/h.
Co z Tristarem? (19 opinii)
Opinie wybrane
-
2022-09-12 07:07
(26)
Aby wstrzelić się w fale wystarczy jechać z przepisową prędkością. Tyle i aż tyle, bo jak ktoś "szybki i bezpieczny" woli zasuwać, wyprzedzać, dzikie manewry to lubi też za chwilę stać na światłach i być przez wszystkich doganiamy:) Kwestia wyborów. Dużym problemem może być ewentualnie deregulacja jazdy przez korki, szczególnie w godzinach szczytu. Siła rzeczy, gdy istnieje możliwość stania w korku i pchania się tam gdzie jest największy ruch to koniecznie trzeba tam się pchać....
- 86 191
-
2022-09-12 17:21
Maja
Bajki z mchu i paproci. Szkoda że zamieszczacie tylko pozytywne opinie. Mojej negatywnej jakoś nie ma
- 1 0
-
2022-09-12 17:13
Bredzisz Wać Pan!
- 1 1
-
2022-09-12 10:17
Szkoda tylko, że redaktor nie był uprzrjmy podać pory dnia w której był przejazd
- 9 0
-
2022-09-12 10:04
Skoro na każdym skrzyżowaniu miał przez kilkanaście -kilkadziesiąt sekud czerwone to znaczy że
nie było żadnej zielonej fali...
- 19 1
-
2022-09-12 09:24
A ja bardzo często doświadczałem że jadąc 70 km /h zdążałem na kolejne zielone. Jadąc 50 kmh dojeżdżając widziałem zapalające
- 15 2
-
2022-09-12 08:55
zapomnij o tym (1)
w ciągu dnia, gdzie niektórzy ruszają parę sekund po zapaleniu się zielonego bo smsy piszą albo gadają przez telefony. Po dwóch takich światłach na następnym trafiasz na czerwone.
- 9 1
-
2022-09-12 18:07
Nie tylko SMS-y
Ja przy starcie na światłach przeganiam swoją normalną Skodą większość samochodów z systemem start stop.
- 0 0
-
2022-09-12 08:44
chyba nie czytałeś! właśnie o tym jest artykuł i gdyby tak było nie trzeba by stać na żadnym czerwonym a nie na 8 (1)
- 8 0
-
2022-09-12 10:03
A zauważyłeś na filmie że "stanie" na czerwonym to 3-4s zanim samochód który musiał zapiep**ać żeby zdążyć na czerwone ruszy?
- 0 9
-
2022-09-12 08:35
(1)
8 czerwonych, to chyba pokazuje iż nie ma zielonej fali? A Wy i tak swoje, jak trzeba jechać... co mi po tym, że czerwone trwało tylko 10s jak i tak trzeba stanąć.
- 31 2
-
2022-09-12 10:45
To znaczy że trzeba jechać delikatnie wolniej i tyle.
Od wczoraj masz prawo jazdy, że nie potrafisz ogarnąć sygnalizacji?
- 2 13
-
2022-09-12 08:18
Różowa w Gdyni od Wielkopolskiej w kierunku centrum
Tam jest ograniczenie na większości trasy do 70km/h. Żeby nie stać na wysokosci Riviery na czerwonym trzeba jechać od samego początku ok 50 km/h, albo mocno powyżej 70km/h
- 4 3
-
2022-09-12 08:20
Yassssne. To ja podam przyklad w druga strone (1)
Gdynia,Władysława IV. Czerwone na Żwirki i Wigury: ruszam w stronę Batorego i w zasadzie zawsze wskakuje w czerwone na następnym skrzyżowaniu czyli z Obrońców Wybrzeża. Wiesz dobrze ze tam nie ma jak się nawet rozpędzić. I co teraz powiesz?
- 17 1
-
2022-09-12 18:04
100/100
W każdą sobotę jadąc od Redłowa do centrum, na Władysława IV spotykam opisaną wyżej sytuację, ale już wcześniej bo od Piłsudskiego.
- 1 0
-
2022-09-12 08:05
bzdura (8)
trzeba jechać przepisowo i wstrzelić się w okienko, co i tak nie gwarantuje przejazdu na zielonym, bo niektóre sygnalizatory dynamicznie zmieniają interwały świateł
- 35 6
-
2022-09-12 10:15
No tak dla nas wielkim problemem jest jazda zgodnie z przepisami
- 3 10
-
2022-09-12 10:03
Oczywiście, że bzdura, w ogóle co to za tekst: (2)
...Najdłuższy postój zaliczyliśmy w Sopocie (na skrzyżowaniu ul. Niepodległości i Armii Krajowej) oraz w Gdańsku (skrzyżowanie Wałów Jagiellońskich oraz Huciska). Na pozostałych "czerwonych" zatrzymywaliśmy auto na kilka-kilkanaście sekund...
jeśli trzeba zatrzymać się choć na sekundę to już nie jest zielona fala. A co na to wszelkiej maści sr ekolodzy? przecież auto najwięcej truje podczas największego obciążenia silnika czyli podczas ruszania?- 28 4
-
2022-09-12 18:01
A może jednak?
Codziennie jeżdżę z Gdyni do Gdańska do pracy około 5,45 rano z normalną podkreślam prędkością gdy ruch jest stosunkowo niewielki. Są dni, że światła łapią mnie już w Kolibkach przy Klifie i każde następne światła aż do Żabianki. Dalej jest w miarę spokojnie do Oliwy przy biurowcach Oivia Business Center, następnie gdy mam pecha to kolejno al.
Codziennie jeżdżę z Gdyni do Gdańska do pracy około 5,45 rano z normalną podkreślam prędkością gdy ruch jest stosunkowo niewielki. Są dni, że światła łapią mnie już w Kolibkach przy Klifie i każde następne światła aż do Żabianki. Dalej jest w miarę spokojnie do Oliwy przy biurowcach Oivia Business Center, następnie gdy mam pecha to kolejno al. Zwycięstwa/Chopina (bardzo długi cykl czerwony) i później Partyzantów/ Jaśkowa Dolina w prawo na Morenę, czerwone to na ogół standard. Drogi powrotnej nie opisuję bo jak jest każdy widzi.
- 2 0
-
2022-09-12 10:49
Ależ oczywiście.
Lepiej się rozpędzać do 90 km/h i stać na wszystkich 51 skrzyżowaniach, przy okazji blokując je jadącym przepisowo.
W końcu wtedy samochód nic nie pali i się nie rozpędza z powrotem, prawda?- 4 20
-
2022-09-12 09:14
(3)
Ten raport to kpina i manipulacja. dlaczego robicie z czytelników większych d.bili od siebie? Dlaczego ten przejazd jest wykonywany w godzinach nocnych. Proszę o ten pseudo eksperyment w godzinach szczytu.
- 63 9
-
2022-09-12 09:58
(1)
z czytelników (jak widać) nie trzeba już robić d**ili ;)
- 17 3
-
2022-09-12 11:13
Mało rozumiesz, a innych oceniasz.
- 2 1
-
2022-09-12 09:42
Przede wszystkim żeby to miało jakąś wartość to należałoby to powtórzyć z 10 razy i wtedy można by wyciągać wnioski.
Czy jak raz wyskoczę bezpiecznie z jadącego pociągu to mogę powiedzieć "Hej, wyskakiwanie z pociągu jest bezpieczne!"- 43 3
-
2022-09-12 08:06
Zwycięstwa/Grunwaldzka (2)
To zapraszam na odcinek od Zieleniaka do Wrzeszcza - jedź przepisowo i zobacz, czy uda się załapać na falę. 90% szans, że trzeba będzie stać na czerwonym co najmniej dwa razy.
- 36 3
-
2022-09-12 11:14
Jak jadę 50 to zwykle tylko koło opery jest czerwone
- 2 3
-
2022-09-12 08:56
tam szybciej rowerem się przejedzie nie raz
- 7 0
-
2022-09-12 07:03
Oczywiście że zielona fala istnieje (6)
Szkoda tylko że niektórzy cisną gaz do dechy, a potem stoją na czerwonym i jak ja spokojnie zgodnie z przepisami dojeżdżam to muszę też hamować mimo zapalającego się zielonego światła, bo mistrzowie prostej blokują płynny przejazd.
- 86 91
-
2022-09-17 11:33
Najbardziej zieloną falę hamuja ci wolno ruszający, co im żal pieniędzy na paliwo a nie żal na samochód z silnikiem 209 KM.
- 1 0
-
2022-09-12 11:38
postawię Ci dobrą łychę (2)
jak od 7mej do 17tej przejedziesz (jak dla mnie z dowolną prędkością) Trójmiasto na zielonych; ale obawiam się, że jej nie posmakujesz
- 13 4
-
2022-09-12 11:53
Jednośladem bez problemu. (1)
Samochodem - zaraz jakiś Janusz Cię wyprzedza, bo jak można nie cisnąć do świateł?
- 5 7
-
2022-09-12 18:10
Motocykliści to inna kategoria i ludzie myślący inaczej.
- 0 0
-
2022-09-12 07:25
(1)
Stary, też to zauważyłem. Takiego zachowania nie da się uzasadnić ani logicznie ani ekonomicznie. Do tego powodują wypadki.
- 24 4
-
2022-09-12 09:30
Pełna zgoda, tego nie da się logicznie wytłumaczyć, niektórzy po prostu tak mają :)
miłego dnia- 12 1
-
2022-09-12 07:02
Aby przejechać Trójmiasto (4)
na zielonym, trzeba utrzymywać prędkość 70 w porywach do 80 km/h
- 148 36
-
2022-09-12 11:35
przez 3miasto na zielonym ?
jedynie Obwodnicą o 3ciej w nocy - pod warunkiem, że z Morskiej wyruszysz akurat na zielonym
- 20 0
-
2022-09-12 07:42
Na filmie dowód czarno na białym że 50, a niektórzy dalej swoje (2)
- 13 32
-
2022-09-12 08:59
prędkościomierza samochodu nie widać, jak stiwerdzisz to 50 czarno na białym (1)
wręcz w kilku miejscach widże, ze kierowca wyraźnie grubo zwalnia żeby dojechać na skrzyżowanie dopiero jak sie włączy zielone światło, w ten sposób to można w wielu miejscach wykazać że zawsze jest zielone tylko chyba nie o to chodzi.
- 32 3
-
2022-09-12 22:32
Odległość według Google to 21km przejazd 27,5 min - 3,5min (światła) = 24min. Średnia wychodzi 52,5km/h. Prędkościomierz zawyża + rozpęd i do hamowanie, to na zegarze 60km/h musiało być. Na koniec proponuję powtórzyć to samo w dzień o godzinie 11 lub 12.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.