• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany rozkładów gdyńskiej komunikacji

neo
30 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni. Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni.

Od września zacznie funkcjonować linia trolejbusowa nr 32, która pojedzie na północ Gdyni. A że komunikacja miejska to zawsze system naczyń połączonych, to gdynian czekają też zmiany na trasach innych linii autobusowych i trolejbusowych.



Wiesz, jak dojechać komunikacją do dzielnic w swoim mieście?

Zmiany wejdą w życie od 1 września, w związku z wprowadzeniem nowej trasy trolejbusowej na Pogórze. Nowoczesne pojazdy na linii 32 pojadą do północnych dzielnic Gdyni, mimo że nie ma tam trakcji trolejbusowej. Wszystko dzięki wydajnym i pojemnym akumulatorom.

Czytaj więcej: Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Nowa linia implikuje zmiany na trasach innych pojazdów komunikacji miejskiej, zwłaszcza powiązanych z dojazdem na północ.

Co się zmieni?


  1. Wybrane kursy autobusów 105, 146, 165, 173, 194 i 198 zostają przyspieszone lub opóźnione do pięciu minut, w celu zapewnienia lepszej koordynacji odjazdów.
  2. Nową trasą pojedzie linia 165 - zamiast ulicami płk. Dąbka i Wiejską autobusy pojadą ul. Derdowskiego. Linia zostaje wycofana z obsługi Chyloni i Pogórza Dolnego.
  3. Na linii 173 uruchamia się dodatkowe kursy - w popołudniowym szczycie przewozowym odjazdy z Gdyni do Kazimierza odbywać się będą co ok. 30 minut. W rytmie 30-minutowym realizowane będą też kursy na linii 146, dzięki czemu w godzinach od 13 do 17 pomiędzy placem Kaszubskim w Gdyni a Kosakowem zostanie zapewniona częstotliwość kursów co 15 minut.
  4. Autobusy linii 194 w soboty, w godz. 8:30-15:00, kursować będą z 15-minutową częstotliwością.
  5. Wieczorna para kursów na linii 198 zostaje zastąpiona kursami linii 710.
  6. Na linii R zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów z Rumi w godzinach od 6:45 do 7:15.
  7. Na liniach 103 i 163 wprowadza się nowe czasy przejazdów, lepiej odzwierciedlające warunki ruchu drogowego.
  8. Nowa trasa linii 134 - w czasie porannego szczytu przewozowego autobusy nie będą kursować przez Płytę Redłowską i al. Piłsudskiego, a wprowadzone zostają zajazdy na przystanek Elektrociepłownia - Kontenerowa. Ma to na celu zastąpienie kursującej obecnie w tym miejscu linii 170. W szczycie popołudniowym przystanek ten obsłuży linia 105.
  9. Do Terminala Promowego w godzinach 15-16 zajeżdżać będą autobusy 103.
  10. Zmiany na liniach W i 141 dotyczą pojedynczych kursów dojazdowych i zjazdowych.
  11. Wprowadzone zostają także nowe rozkłady jazdy linii 700, 740, 759 i 770.
neo

Miejsca

Opinie (120) 4 zablokowane

  • linia 32

    jakie to wielkie klamstwo i oszustwo wladz gdyni uruchamia sie linie 32 prado trzepem a likwiduje sie kursy autobusowe nowymi autobusami a prad produkujemy z czego z szczurow

    • 2 0

  • Fikcja (2)

    Dlaczego R i S są pospieszne skoro stają już teraz prawie na każdym przystanku na żądanie bilety zwykle i miesięczne powinny mieć koszt normalnych biletów bo te linie pospieszne tylko z nazwy niestety a ludzie przepłacają bo kurs jak na normalnych liniach tyle w temacie.

    • 22 1

    • W Gdańsku juz wiele lat temu zlikwidowali linie pośpieszne, tylko w Gdyni ta paranoja funkcjonuje.

      Wiadomo o co chodzi, bilety na linie pseudopospieszne są droższe.

      • 0 1

    • Bardzo ważna kwestia, to kpina z posiadaczy biletów miesięcznych

      • 4 0

  • Parę dobrych lat temu były plany, aby trolejbusy jechały na Witomino. Minęło wiele lat i co?

    • 3 0

  • Dawniej były plan,y aby trolejbusy jeździły na Witomino. Ponoć zaczęto juz budować słupy trakcyjne i co?

    • 2 0

  • Dlaczego linia 141

    nie jest poprowadzona do Sokółki. Z Chwarzna i Wiczlina nie ma możliwości dojechania jednym autobusem do ul Witominskiej , Warszawskiej Morskiej. Teraz kiedy stworzono buspas na Chwarznienskiej nie powinno być problemu przedłożyć jak nie do Sokółki to chociaż do pętli na Chwarznie.

    • 5 0

  • Ale skąd pojedzie te 32, zabrakło informacji

    • 1 2

  • (1)

    A jakos o zwiekszeniu kursów autobusów, z których korzystaja najbardziej uczniowie nie słychac. Ciekawe co sie bedzie działo od 3 wrzesnia i co z dystansem, o którycm trąbia przez głosniki?

    • 4 2

    • Dokładnie, nie wyobrażam sobie zachowania dystansu przez uczniów w autobusie linii 102.

      • 2 0

  • (22)

    Trajtki to przeżytek! Poruszają się tak jak autobusy, tylko wolniej i są drogie w eksploatacji (infrastruktura). Autobusy dzisiaj napędzane są równie "ekologicznie" co trajtki!

    • 23 64

    • (9)

      Niech zwolennicy trolejbusów przytoczą chodź jeden przykład sensowności tego typu środka komunikacji. Chętnie podyskutuję o różnicy autobus - trajtek . Np. czy są przez to mniejsze korki, czy są szybsze, czy przewożą więcej pasażerów, czy są bardziej ekologiczne od nowych autobusów. Moim zdaniem nie.

      • 11 11

      • Nigdzie nie chodź, jeździj

        • 0 0

      • Wystarczy ze ustawimy nowy autobus i obok trolejbus na wielkopolskiej. Czas podjazdu trolejbusu będzie dwarazy szybszy

        • 6 3

      • podam ci nie jeden, ale dwa argumenty

        1. po co wozić ze sobą duży akumulator na cały dzień pracy, a dodatkowo na czas ładowania mieć pojazd wyłączony z użycia skoro można prąd brać na bieżąco z trakcji. W Skandynawii są nawet odcinki autostrad z trakcją i tiry z pantografami czyli innymi słowy towarowe trajtki.

        2. Gdynia ma już istniejącą infrastrukturę, jak byś nie zaklinał rzeczywistości to nijak się nie opłaci jej a) niszczyć żeby tylko zaraz b) zastępować czymś innym

        Ekonomia, misiaczku, ekonomia...

        • 13 2

      • Mieszkam przy pętli. Jak myślisz, co mniej dymi i hałasuje pod moim oknem: autobus czy trolejbus? Zgaduj, geniuszu!

        • 8 3

      • Proszę bardzo: hałas.

        • 4 3

      • (1)

        Pozostaje chyba tradycja. Ale to mi przypomina film Barei.

        • 4 4

        • Tradycja to takie imie dla dziewczynki...

          • 4 0

      • posiedź 10 minut przy rurze wydechowej diesla (1)

        i potem możemy podyskutować

        • 10 5

        • Diesel to przeszłość tak samo jak trolejbusy

          • 3 6

    • (7)

      Do tego mniej miejsc. Tylko Gdynia i Tychy jeszcze promują trolejbusy. W Gdyni są potrzebne jak lotnisko.

      • 7 15

      • pozdrów sąsiadów w tym swoim ciemnogrodzie (6)

        ty znasz tylko Tychy i Gdynię

        wykształceni ludzie do tej listy dodadzą jeszcze takie "mieścinki" jak Lyon, Genewa, Neapol, Sao Paulo czy San Francisco...

        Przewyższenia w Gdyni sięgają 200m, w takim terenie trajtki służą znakomicie, ale żeby to zrozumieć też by trzeba mieć coś więcej niż przeciąg między uszami.

        • 17 4

        • (3)

          Napisał o miastach tylko w polsce . Tu trza dodać jeszcze lublin , i że trajtki zachaczają jeszcze o sopot.

          • 8 3

          • Zahacz o słownik

            • 1 0

          • (1)

            Do tych co minusują i niezgadzają się z opinią niech sobie sprawdzą na necie informaacje . Od 1945 do 1995 roku jeszcze 10 inych miast miało trajtki , i wróżnych latach polikwidowali . W tych 3 miastach co się ostały też mieli zlikwidować.

            • 3 0

            • ech, z tym nikt nie dyskutuje

              minusy zbierasz bo wspierasz ignoranta który poza tychami i gdynią niczego nie zna ani nie widział

              • 2 1

        • (1)

          Nie wiedziałem, że wymienione miasta leżą na terenie Polski !

          • 0 5

          • Oho, zaczyna się "przesuwianie bramki"

            czyli metoda "dyskusji" ludzi, którym się skończyły argumenty...

            Skąd ci do głowy przychodzi, że trolejbusy są wyłącznie w Polsce? Wymieniając tylko Gdynię i Tychy próbowaliście udawać, że to przestarzała i wycofywana technologia, co jest zwyczajnym łgarstwem.

            • 6 0

    • Założę się, że każdy trolejbus Solaris szybciej osiąga 50 km/h niż najlepszy autobus. Tylko ktoś, kto nie jeździł tymi trolejbusami może wysunąć argument, że są one wolniejsze od autobusów.

      • 10 2

    • Naprawdę wolałabyś stać pół godziny w korku za "ekologicznym" autobusem niż za trolejbusem? Co jest ekologicznego w rurze ziejącej trucizną w środku pełnego ludzi miasta?

      • 7 2

    • ech, zlot "speców" od 7 boleści

      Infrastruktura już tu jest, wręcz tracisz kasę jej nie wykorzystując. To raczej pomysł budowania X ładowarek na każdej pętli autobusowej byłby mega niegospodarny...

      A w jaki sposób trajtek się porusza wolniej od autobusu to nigdy nie zgadnę, przyspieszenie mają znacznie lepsze a prędkość średnia jest dyktowana całością ruchu miejskiego przecież...

      • 9 2

    • Masz racje ale.... Unia doplaca za eko miasto i tyle w temacie.

      • 2 4

  • G...oo...wno, a nie zmiany na plus

    Pokasowali sporo kursów, zamiast 170 dali 32 z mniejszą liczbą kursów, zmniejszyli częstotliwość R i 194 i jeszcze ZKM wyszedł na plus z kilometrami. Ciągle ta sama zabawa, że gdyńska komunikacja się rozwija i takie tam, tylko z roku na rok przewoźnicy wykonują mniejsza liczbe kilometrów, więc co to za rozwój oferty??? Po prostu tani PR UM i ZKM Gdynia

    • 10 2

  • opinia (2)

    Panie Prezydencie, kiedy bedzie połączenie kolejowe z Gdyni Głównej do Oksywia przez Obłuże Centrum?

    • 12 0

    • (1)

      Te pytanie zadaj premierowi Morawieckiemu lub dyrektorowi PKP kiedy przebudują tory i przyokazji na ulicy puckiej wybudują most , a na hutniczej z piaskową tunel lub most

      • 1 5

      • sugestywna opinia

        ale retoryka... błędna zresztą ......rząd PiS i ich 2 premierów zrobiło dla mnie Gdynianki/Gdynianina mniej niż obecny prezydent....niech rządzi w takim razie w dalej.....tylko co ten Pan Wojtek takiego osiągnął w Gdyni?
        To, że Małysz po plaży jeździł i ludzie mogą to na zdjęciach oglądać? Wszak zawsze chleba i igrzysk trzeba....
        Dokonania mają wytrzymać próbę czasu a nie nie tylko coś do utrwalenia na nośnikach buhahahah

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane