• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w komunikacji miejskiej w Gdańsku od poniedziałku

ms
15 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
18 lutego wejdą w życie zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 i 12. 18 lutego wejdą w życie zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 i 12.

Od poniedziałku zmiany na liniach tramwajowych: więcej kursów, zmiany w rozkładach, korekty tras. - Więcej dodatkowych połączeń tramwajowych w godzinach porannego i popołudniowego szczytu  komunikacyjnego oraz częstsze kursy wieczorami. O to prosili pasażerowie - zapowiada Sebastian Zomkowski z ZTM Gdańsk



Od poniedziałku, 18 lutego, zmianie ulegną rozkłady jazdy linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 i 12. Szczegóły zmian na końcu artykułu w ramce.

Co zmiany oznaczają dla pasażerów?


 

Jak oceniasz proponowane zmiany?

- Więcej dodatkowych połączeń tramwajowych w godzinach porannego i popołudniowego szczytu  komunikacyjnego oraz częstsze kursy wieczorami, to przede wszystkim realizacja postulatów pasażerów, którzy zgłaszali je do nas bezpośrednio oraz korzystając ze wsparcia Rad Dzielnic. Duży wpływ na kształt zmian miały też rozmowy z motorniczymi i obserwacje prowadzone przez naszych pracowników - mówi p.o. dyrektora ZTM w Gdańsku, Sebastian Zomkowski. - Wprowadzone zmiany polepszą ofertę komunikacyjną, dostosowując podaż do faktycznego zapotrzebowania. 
Zmiany uwzględniają również zamknięcie tunelu łączącego Dworzec PKP i Dworzec PKS.
 
- W popołudniowym szczycie przewozowym tramwaje linii 2 i 4 będą teraz kursować naprzemiennie, z łączną 10-minutową częstotliwością. Przejście między dworcami - kolejowym i autobusowym - jest obecnie nieczynne, pasażerowie zyskają więc dogodny dojazd do obu tych miejsc - zaznacza Sebastian Zomkowski.
Większość zmian dotyczy tylko dni powszednich. Wyjątkiem jest linia 10. Pasażerowie otrzymają większą liczbę wieczornych kursów między centrum miasta a Nowym Portem.

- Do tej pory wszystkie linie tramwajowe funkcjonowały wieczorem z 30-minutową częstotliwością. Większość tras obsługują przynajmniej dwie linie, zapewniając tym samym odjazdy w 15-minutowych odstępach. Wyjątkiem było połączenie śródmieścia z Nowym Portem, poza godzinami szczytu obsługiwane tylko pojazdami linii 10. Częstotliwość na tej trasie wzrośnie - wyjaśnia Sebastian Zomkowski.
Warto podkreślić, dlaczego wieczorne "dziesiątki", przynajmniej przez pewien czas, będą kursować w nierównych odstępach, wynoszących od 14 do 25 minut.
 
- W ten sposób zapewnimy możliwie równomierne odjazdy tramwajów dwóch linii: 10 i 12, w obsłudze Siedlec, Piecek i Migowa. Unikamy tym samym irytującej pasażerów sytuacji, gdy dwa pojazdy jadą "jeden za drugim", po czym następuje bardzo długa przerwa - podsumowuje Zomkowski.

Zastępca prezydenta Gdańska Piotr Borawski o zmianach w komunikacji miejskiej w Gdańsku



Od poniedziałku, 18 lutego, zmianie ulegną rozkłady jazdy linii tramwajowych 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 i 12.


 
Linia 2
W godzinach 14:00 - 16:00 uruchomione zostaną dodatkowe kursy z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska. Wybrane kursy, wykonywane dotychczas do/z pętli Oliwa, zostaną wydłużone do/z pętli Strzyża PKM.
 
 Linia 3
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
• z Brzeźna o godz. 15:53,
• z pętli Chełm Witosa o godz. 8:01 oraz 16:42.

Uwaga: kurs o godz. 7:23 z Brzeźna wykonywany będzie na standardowej trasie - do pętli Chełm Witosa.
 
Linia 4
Zmiana godzin odjazdów w godzinach popołudniowego szczytu. 
 
Linia 5
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
• z pętli Zaspa o godz. 14:39 i 16:59,
• z krańca Port Oliwska o godz. 13:29 i 15:50.
Wzrośnie także częstotliwość odjazdów z Nowego Portu ok. godziny 21:00 w dni powszednie - z 30 do co 20 minut.
 
Linia 6
Uruchomienie dodatkowego kursu o godz. 17:04 z przystanku Strzyża PKM do Jelitkowa.
 
Linia 7
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
• z krańca Nowy Port Oliwska o godz. 7:24 i 14:34,
• z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska o godz. 15:24 i 15:54.
 
Linia 10
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
• z krańca Nowy Port Góreckiego o godz. 7:14, 17:04 i 17:29.
• z krańca Brętowo PKM o godz. 17:23, 18:03 i 18:23.

Uwaga: zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych, z co ok. 30 do co ok. 20 minut, we wszystkie dni tygodnia.
 
Linia 11
Uruchomione będą dodatkowe kursy:
• z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska o godz. 9:58 i 14:16,
• z pętli Strzyża PKM o godz. 9:10, 13:30 i 15:10.
 
Linia 12
We wszystkie dni tygodnia zmieniona zostaje godzina odjazdu w jednym kursie z Migowa - z godz. 20:58 na godz. 21:03.
ms

Miejsca

Opinie (284) 2 zablokowane

  • (3)

    Cóż,byle tylko awaryjność nie była jak teraz,można by też dostosować ceny biletów do naszych wschodnich zarobków...I kierowcy aut-uważajcie,z tranwajem się nie wygra)

    • 75 9

    • 90 PLN miesięcznie (1)

      to jest wydatek, na który mnie nie stać

      • 5 3

      • 90 złotych ale za bilet tylko na Gdańsk i bez głównego środka komunikacji czyli skm.

        • 4 0

    • SKM na południe to jest potrzebne najbardziej.

      • 6 0

  • Zielona fala dla tramwai !!! (9)

    Tylko to usprawni komunikację tramwajową ! Zagłosuję na każdego, (nawet na diobła) który to wprowadzi.

    • 197 7

    • Wszystko ok, ale pisze się "tramwajów".

      • 18 4

    • Zielona fala dla tramwaja ! (2)

      • 9 1

      • Zielona faja dla tramwaja!

        • 10 0

      • Zielone jaja dla tramwaja!

        • 13 0

    • Ewenementem jest sygnalizacja na rondzie w Letnicy

      Tramwaj czeka na światło przy wjeździe i drugi raz przy opuszczaniu ronda. Myślałem, że pojazdy na tym rondzie mają pierwszeństwo, tym bardziej tramwaj.
      Po co ten drugi sygnalizator ?

      • 9 1

    • Tramwaje stoją najwięcej

      "Na czerwonym" przy bezsensownych światłach dla pieszych.

      • 7 4

    • Np na klonowej dlaczego są te światła? (1)

      • 0 0

      • Bo się ZDiZ uparł.

        Nie mamy dla Pana przelotu i co im zrobi?

        • 0 0

    • To właśnie przykład, jak tanim kosztem (za darmo?) można świetnie usprawnić komunikację. Skąd taki opór?

      • 0 0

  • Jeszcze tylko priorytet dla tramwajów na światłach (3)

    Tak jak obiecano przy budowie tristara!

    • 193 10

    • I brak świateł dla pieszych

      Pieszy idzie, bo co będzie stał na czerwonym, jak nic nie jedzie (i to jest zachowanie słuszne, jeśli ktoś to robi odpowiedzialnie i z głową). A tramwaj musi stać, choć już wszyscy przeszli.

      "Uwaga tramwaj, uwaga tramwaj".

      • 44 3

    • tristar to wydmuszka.

      • 9 0

    • prawda, szczególnie z przeróbki do lotu i odwrotnie ! stanie na okopowej to masakra. a korekta (więcej kursów ) 8 i 9 to gdzie ? a wystarczy puścić tramwaj co zmianę świateł dla aut a to tylko kilka sekund

      • 0 0

  • Picowanie

    Pic i fotomontarz. Pewnie zwiększą ilość awarii.

    • 46 35

  • dulkiewicz co z lisickim? (6)

    • 114 16

    • A co ma być? (2)

      • 5 25

      • niech pomoże nowakowi na Ukrainie (1)

        • 27 1

        • Do Nowaka to wkrótce dołączy Bob budowniczy z Żoliborza.

          • 7 15

    • Borawski wypowiedział się pozytywnie na jego temat (2)

      Więc zmiany na tym stanowisku nie będzie - przynajmniej na raze

      • 18 3

      • Jest super:)

        • 5 1

      • Bardzo lojalnie wobec wyborców

        Niestety dla nich - oznacza to, że wielu głosós nie otrzymają.

        • 1 0

  • na zdjęciu ładna PESA. ciekawe dlaczego Warszawa wybrała Hiundaya. (20)

    • 46 34

    • (3)

      Bo rządzi tam PO, a PO nie będzie wspierać polskich firm.

      • 37 39

      • Jak widać PiS nie potrafi zarządzać tą firmą.

        • 21 21

      • W rządzie jest PiS, dlatego uzbrojenie kupujemy od Amerykanów

        a polskie firmy zbrojeniowe pójdą do zaorania.

        • 25 10

      • na szczęście jest pis, który utopi pieniądze wszystkich obywateli w polskich firmach

        • 3 13

    • (2)

      Trzaskowski tłumaczył, że PESA złożyła ofertę droższą o 0,5 mld złotych (pół miliarda złotych).
      Dodatkowo Hyundai zaproponował jeszcze lepsze rozwiązania i nowinki niż były w wymogach przetargu.

      • 30 8

      • nikt w Europie, powtarzam nikt nie jeździ na Hyiundayach (1)

        • 12 20

        • Dlatego dali dampingową cenę, żeby wejść na ten rynek. Dodatkowo od lat produkują pociągi metra, czyli mają umiejętności i zaplecze.

          • 27 7

    • (1)

      Bo był 25% tańszy. Przetarg to przetarg. Nie da się wpisać do warunków "wygrać ma polska firma"

      • 33 6

      • Przetarg to przetarg tylko jeżeli cała inwestycja jest brana pod uwagę tzn. wszystkie koszty łącznie z używaniem i konserwacją.

        Albo egzekwowanie pieniędzy za opóźnienia.

        • 3 1

    • gdyby nie żont (czyt. perezes JK), to po PESIE zostałoby wspomnienie

      • 11 3

    • Bo byl tanszy o 500 milionow

      • 9 4

    • Zamówienie (1)

      zamówienie było tańsze o ok. miliard w porównaniu z PESA.

      • 7 4

      • 100 miliardów

        • 0 0

    • I może miała rację,bo Pesy są bardzo głośne.

      • 11 3

    • Bo Hyundai złożył lepszą ofertę zgodnie z PZP.

      Proste

      • 11 3

    • Mnie to nie ciekawi.

      • 0 4

    • proste

      PESA - PojazdExperymentalnySzczególnieAwaryjny :)

      • 6 4

    • No bo o dużo tańszy !!!!

      • 0 0

    • Bo PO wszystko co Polskie, nie, nie i nie... (1)

      • 0 1

      • dureń

        • 0 0

  • Zmiany kosmetyczne (1)

    Wprowadzić Zielona fale dla tramwajów! Priorytet dla zbiorkomu!

    • 104 6

    • Co wy z tym "zbiorkomem"? To jakiś potworek językowy.

      • 7 7

  • kiedy tramwaj na Orunie ???? (5)

    • 51 10

    • Jutro

      • 10 0

    • (1)

      kiedy tramwaj na Osowe???

      • 7 1

      • I na Giewont?

        • 2 3

    • A PO CO?

      wystarczyłoby wprowadzenie honorowania biletów ZTM w pociągach.

      dużo taniej, za to szybciej

      • 4 1

    • Kiedyś był (6-tka) i komu to przeszkadzało???!!!

      • 0 0

  • Co mi po tych zmianach jak tramwaje będą stać

    W codziennych awariach?
    Kiedy zwolnienie Lisickiegom

    • 89 11

  • A w kierunku Stogow ? (12)

    A w kierunku stogow znowu lipa.

    • 82 12

    • dokładnie. Na Żabim Kruku o godzinie 16 nie da się wsiąść do tramwaju bo tyle jest ludzi....

      • 27 1

    • Pasażer. (2)

      Ja chce po 23.15 tramwaj na Przymorze a nie wszystkie do zajezdni dodam że jeżdżę codziennie i dalej idę z buta bo nocny co pół godziny. Skandal.

      • 6 4

      • Dla Ciebie jednego nie będzie jechał pusty tramwaj (1)

        J.w skandal !

        • 1 1

        • sam żeś pusty

          • 0 0

    • (2)

      Rano jest tak, że najpierw jedzie 8, potem zaraz za nim 9 i trzeba czekać 8-9 minut na kolejny. liczyłam tu na zmiany, ale się przeliczyłam.

      • 9 1

      • Po co jedziesz trzecim tramwajem?

        • 2 2

      • A nie możesz wcześniej sprawdzić rozkładu żeby nie czeka?

        • 1 3

    • Stogi

      Stogi jak zwykle trzeci świat...

      • 8 0

    • Na Stogach też mieszkają mieszkańcy Gdańska !!!!

      Nie dość że na Stogach zamiast ulicy dziura od Zimnej do plaży to komunikacja tragiczna. Nie ma tygodnia by tramwaj nie miał awarii. Miało być tak dobrze a jest jak zawsze. Zwiększona liczba tramwajów na Chełm, Ujeścisko a my zawsze jesteśmy pominięci

      • 13 1

    • Po remoncie będą też Pesy. Trzeba wytrzymać żeby było lepiej. (1)

      • 0 1

      • jeszcze wam pesy na stogi się znudzą jak tam kilka miejsc siedzących, 2 lub 3 przystanki od plaży i pełny ! a potem jeszcze śmierdziele z działek dojdą latem i wąchaj te poty...

        • 1 0

    • na stogi to powinien jeździć również ze świętokrzyskiej

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane