• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na Grabówku

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Zmiany w ruchu na Grabówku to kwestia najbliższych dni.
  • Zmiany w ruchu na Grabówku to kwestia najbliższych dni.
  • Zmiany w ruchu na Grabówku to kwestia najbliższych dni.

Jednokierunkowa ul. Beniowskiego na odcinku od ul. Grabowo do ul. Demela i dwukierunkowy ruch na odcinku od ul. Kapitańskiej (placu Neptuna) do ul. Demela to zmiany w ruchu kołowym, które zostaną wprowadzone na Grabówku. Zlikwidowane na Beniowskiego przystanki pojawią się na Kapitańskiej.



Dyskusja o zmianach ruchu na ulicach Beniowskiego i Kapitańskiej zaczęła się w 2017 roku. W spotkaniach konsultacyjnych uczestniczyło 80 osób.

Do urzędników trafiło 345 formularzy z uwagami. Później zaczęły się zapowiadane i wprowadzane etapami zmiany.

W zeszłym roku pojawiły się elementy uspokajające ruch na ulicach Kapitańskiej i Grabowo. Wykonano tam m.in. wyniesione przejścia dla pieszych i progi zwalniające. Rozszerzono strefę Tempo 30 i ograniczono częściowo parkowanie.

W najbliższych tygodniach nastąpią kolejne korekty.

Władze Gdyni: zmiany zgodne z oczekiwaniami mieszkańców



Ulicą Beniowskiego od ul. Grabowo do ul. Demela będzie można jechać tylko w jednym kierunku. Z kolei na odcinku od ul. Kapitańskiej (placu Neptuna) do ul. Demela będzie funkcjonował ruch dwukierunkowy.

- To optymalne rozwiązania, które są zgodne z oczekiwaniami mieszkańców. Dzięki nim nastąpi uspokojenie ruchu kołowego na ulicy Beniowskiego i zwiększy się poziom bezpieczeństwa pieszych - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Część nowych elementów już powstała. Część nowych elementów już powstała.
Trzy przystanki autobusowe na ul. Beniowskiego w kierunku od placu Neptuna do ul. Grabowo zostaną zlikwidowane. W zamian zostaną wyznaczone trzy nowe na jednokierunkowej ulicy Kapitańskiej w kierunku Chyloni.

  • przy placu Neptuna
  • przy schodach łączących z ul. Beniowskiego
  • przed skrzyżowaniem z ul. Grabowo.


Autobusy na lewym pasie



Dwa powstaną w formie tzw antyzatok - wysepki autobusowej, gdzie chodnik jest poszerzony w bezpośrednim rejonie przystanku.

- Dzięki nim pojazdy komunikacji miejskiej będą zatrzymywały się na lewym pasie, a prawy będzie oddelegowany do parkowania. Antyzatoki sprawią, że pojazdy jadące za autobusem nie będą mogły go wyprzedzić w trakcie jego postoju. Będą też wygodnym i bezpiecznym miejscem oczekiwania na przyjazd autobusu - tłumaczy Monika Karnowska z Referatu Organizacji Ruchu z gdyńskiego ZDiZ, która koordynowała przygotowanie nowej organizacji ruchu.
Oznakowanie nowej organizacji ruchu potrwa do końca maja.
rb

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Na geskiego i dantyszka powinni tez zrobic jednokierunkowe (2)

    • 6 6

    • Na Banacha

      • 0 0

    • a Morską i Hutniczą też na jednokierunkowe

      przynajmniej tak od estakady kwiatkowskiego aż do centrum Rumii
      ... taką mam koncepcję
      i jest to koncepcja słuszna!

      • 0 1

  • Znów wielkie malowanie (2)

    A mamy teraz dobrą pogodę, farba schnie błyskawicznie

    • 14 7

    • Działania w celu ograniczenia ruchu są OK

      Farba to najlepsze rozwiązanie.

      • 0 1

    • masz jakis fetysz z farbą? poza tym gdzie ty tam widzisz malowanie (to oznakowanie dla rowerów jest juz ok 2 lat) ?

      • 1 0

  • (6)

    "Antyzatoki sprawią, że pojazdy jadące za autobusem nie będą mogły go wyprzedzić w trakcie jego postoju"
    - pomysł naprawdę genialny.

    • 29 5

    • Ok. 15 sekund (5)

      Tyle średnio trwa wymiana pasażerów na przystanku. Cały dodatkowy czas to wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatoczki. Autobus zatrzymujący się w "antyzatoce" to naprawdę mały problem.

      Poza tym litości, tam jest strefa tempo 30, tam naprawdę nie opłaca się szybko jeździć.

      • 7 2

      • korzystają na tym pasażerowie autobusów a piesi są bezpieczniejsi (3)

        hałas drogowy się zmniejsza. Więcej ludzi zaczyna sobie uświadamiać prostą prawdę: samochód nie jest jedynym, a nie powinien być dominującym sposobem poruszania się po Gdyni, tak jak jest w każdym dobrze zarządzanym mieście.

        • 6 8

        • O, na pewno tak piszesz, bo nie stać Cię na samochód... (1)

          Co tam, że kosztuje tyle, że licealista może w wakacje zarobić na niego w McDonaldzie.

          Skoro dla mnie był wysiłkiem finansowym, to dla każdego jest!

          • 0 4

          • To brzmi jak ktoś uzależniony od narkotyków,

            kto chce dla towarzystwa wciągać w to nowych ;)

            • 0 0

        • Taa paliwo poszło mocno w dół, ceny biletów w górę i Ty mi piszesz, że samochód nie jest dominującym środkiem transportu? Myśl tak dalej, ja natomiast jak większość wybiorę samochód :-)

          • 2 0

      • szczególnie

        jak pasażer kupuje bilet u kierowcy

        • 1 0

  • Grabówek to jedna z najlepiej położonych dzielnic Gdyni. Zazdroszczę mieszkańcom. (5)

    • 28 6

    • i tak, i nie (1)

      Grabówek możesz podzielić na pół. Pierwsza część to rejon od centrum do ul. Grabowo - to teren starej tzw. "Kolonii Oficerskiej". Tu jest fajnie, ale i ceny są wywindowane do 10-11 tys. za metr w nowym budownictwie i 8 na rynku wtórnym.
      Od ul. Grabowo im bliżej Leszczynek tym więcej starych lepianek przetykanych PRLowskimi blokami.

      • 10 3

      • Dlatego każdy znajdzie na Grabówku coś dla siebie

        Dzielnica jest jedną z najlepiej położonych w Gdyni

        • 8 2

    • Oto plusy wg mnie: (1)

      Do dworca i do centrum piechotą.
      Do bulwaru piechotą.
      Dzielnica przy głównej arterii.
      Las za płotem.
      Do estakady i obwodnicy bez problemu.
      Uniwersytet na miejscu.
      W niektórych miejscach widok na zatokę i port.
      Szkoły i przedszkola.

      • 9 2

      • Ten Uniwersytet na miejscu to ma być zaleta?

        Same problemy z parkującymi samochodami studentów, to właśnie oni też przekraczają prędkość swoimi hałasującymi (uszkodzone lub przerobione tłumiki) i niesprawnymi technicznie pojazdami.

        • 4 2

    • idealnie nie jest ale faktycznie kameralna okolica blisko centrum, szczególnie stara część Grabówka.

      • 2 0

  • (1)

    A już myślałem że w końcu tunel na Puckiej robią.....

    • 19 3

    • farbą się nie da

      • 0 0

  • uuu jadą 20metrowe scieżki rowerowe malowane na czweerwono, tylko w gdyni (8)

    w dziwnym mieście pana. ł.

    • 13 11

    • To się nazywa kontraruch rowerowy (7)

      Jest to bardzo dobre rozwiązanie i stosowane niemal wszędzie.

      Bywasz czasem poza Gdynią? Nawet za miedzą w Gdańsku wszystkie jednokierunkowe ulice to mają.

      • 7 1

      • (6)

        Łatwiej namalować niż zrobić porządną drogę rowerową. Rowery nie powinny być na tej samej drodze z samochodami

        • 0 7

        • W Polsce najczęściej nie ma miejsca na wydzielone drogi rowerowe

          A rower to pełnoprawny uczestnik ruchu.

          • 4 1

        • Tylko po co komu porządna droga rowerowa na osiedlowych dróżkach (2)

          nie ma to żadnego sensu. w takich miejscach miejsce roweru jest na jezdni

          • 6 0

          • Zakładając, że samochody jeżdżą po osiedlach 30 km/h (1)

            A jest jak jest. Wyścig na ćwierć mili od progu do progu...

            • 2 1

            • Jak rowery będą to zostaną właśnie do tego zmuszone.

              dlatego w takich miejscach nie powinno się tworzyć wydzielonych "sciezek"

              • 1 0

        • rowery na ulicy o starannie uspokojonym ruchu mogą się poruszać wraz z samochodami

          z pełnym poczuciem bezpieczeństwa. Warto w Gdyni (w całym Trójmieście) rozważyć wprowadzenie nie tylko tzw. woonerfów (stref zamieszkania) ale także tzw. ulic rowerowych (po holendersku Fietstraat), na których samochody ruchu lokalnego (tranzytowy nie jest tam dopuszczany) mają jechać tak, by nie zakłócać płynności ani kierunku jazdy rowerzystom. Zyskują na tym także piesi, bo ruch jest skutecznie uspokojony.

          • 4 1

        • Tym tokiem myślenia, to samochody nie powinny jeździć w mieście

          bo miasto jest dla pieszych i rowerów

          • 1 0

  • Ciekawe jak się z kapitańskiej dostać do akademików na beniowskiego z tego przystanku (4)

    skoro od lat schody ktoś po prostu zamknął i zawiesił tabliczkę "teren prywatny". Swoją drogą to, że coś jest moje nie oznacza, że koniecznie muszę być chamem i to grodzić tylko po to, by afirmować prywatną własność. Po co? Ktoś sprzeda te schody?

    • 11 10

    • Przejście o którym piszesz jest już dawno otwarte!

      Są też drugieschody, mièdzi akademikami, ale są bardzo długie i niewygodne, szczególnie dla ludzi którzy mają problemy z chodzeniem.. Starsi mieszkańcy bèdą mieli naprawdę pod górkę. Teraz czas na otwarcie przejścia z Kapitańskiej do Beniowskiego, które jest na mapie a zajęte przez przedszkole. Z nowego przystanku oraz z SKM i przystanków nas Morskiej będzie okolo 200 metrów krócej.

      • 7 0

    • otwarte przejście schodami

      Przejście schodami z Beniowskiego na Kapitańską przecież dawno jest otwarte.

      • 3 0

    • To zwracam honor, nie sprawdziłem (1)

      Od roku jestem absolwentem AMG

      • 0 0

      • Jak od roku to chyba UMG...

        I skoro rok temu skończyłeś to chyba musiałeś do akademików śmignąć z obiegówką i pewnie właśnie tymi schodami tam naginałeś więc dziwię Ci się że nie wiesz że są otwarte...

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    nareszcie! (3)

    W koncu, nie bedzie stresu czy na beniowskiego cos nie wyjedzie z drugiej strony.
    A te antyzatoki po co w sumie? Sa progi i tak sie tam jedzie 30km/h... Jakies to niepotrzebne.

    • 17 11

    • 30 na godzinę? Kto tu jeździ z taką prędkością? (1)

      A już rekordy biją dostawcy jedzenia i kurierzy.

      • 5 2

      • Ci którzy zaznaczyli łapkę w dół, albo tu nie bywają,

        albo sami nie stosują się do ograniczenia 30 km na godz.

        • 1 0

    • Zabierają mniej miejsc parkingowych

      tradycyjna zatoczka siłą rzeczy musi być dużo dłuższa niż autobus, żeby wyrobił wjeżdżając. Antyzatoka może być krótsza.

      • 3 1

  • cały ten grabowek jak odejdzie sie od Morskiej, to sceria wyjeta z lat siedemdziesiątych (6)

    w wielu miejscach czas się zatrzymał. krzywe chodniki, powignane barierki, masakra

    • 19 5

    • Uhm... Bo Morska to XXI wiek...

      Zwłaszcza kładka w Gdyni Stoczni...

      • 6 1

    • Krzywe chodniki są w całej Gdyni. (2)

      Beniowskiego była kiedyś ulicą, na której mieszkali lekarze, inżynierowie, kupcy, wojewoda I sporo rzemieślników, którzy budowali bogactwo Gdyni. To była okolica willowa do czasu budowy bloków wojskowych (jeszcze nie było tak źle), ale problemy się zaczęły gdy wybudowano akademiki i pozostałe budynki wielorodzinne. Nadal są plany budowy kilkuset nowych mieszkań, a ulica jaka jest każdy widzi. Spróbujcie zrobić miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej (Zgodnie z przepisami odpowiednio szerokie) a drugim pasem będzie mógł przejechać tylko maluch.

      • 7 0

      • zastanawiam się co całymi dniami robi szczurek i jego 1000 urzedników (1)

        • 1 3

        • straszne masz życie

          • 3 2

    • Krzywe chodniki są od parkowania samochodów

      Ograniczymy ruch, zmniejszymy liczbę samochodów i będzie można remontować chodniki. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zabiera się za remont chodnika, jeśli problem samochodowy nie został rozwiązany

      • 3 1

    • chyba dawno tam nie byłeś, co ?

      • 1 0

  • znowu farba pójdzie w ruch (4)

    kiedy jakieś realne inwestycje? kiedy remonty chodników i dróg?

    • 11 6

    • wtedy, gdy cierpiący na samochodozę mieszkańcy przestaną się domagać budowy nowych miejsc do parkowania samochodów z funduszy pu

      Wtedy, gdy miasto zgromadzi odpowiednie środki z opłat za parkowanie na ulicach centrum Gdyni. Wtedy, gdy operatorzy kolei zrozumieją, że przy stacjach SKM trzeba tworzyć darmowe miejsca do parkowania w systemie kiss and ride, ale za parkowanie w systemie Park and Ride zacznie pobierać opłaty, tworząc równolegle dwuwarstwowe udogodnienia do parkowania rowerów z odpowiednim systemem monitoringu, chronione przed wpływem warunków atmosferycznych i wandalizmem.

      • 1 2

    • Najpierw trzeba ograniczyć ruch, żebyś nie parkował na chodniku (2)

      • 0 1

      • Nie trzeba ograniczać ruchu! (1)

        Trzeba zabronić wjazdu pojazdom (nawet dwoma kołami) na chodnik. Chodnik jest do chodzenia, jezdnia do jazdy, a do parkowania są miejsca parkingowe. Tych ostatnich nikt Ci nie obiecywał gdy kupowałeś samochód. Na Beniowskiego sporo jest takich, którzy mają miejsce na posesji, a samochody parkują na ulicy.

        • 2 0

        • a zabranianie wjazdu pojazdom nie jest ograniczeniem ruchu?

          • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane