• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz Nową Łódzką: na żywo za dwa lata, u nas już dziś!

Maciej Naskręt
21 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Sprawdź przebieg Nowej Łódzkiej i tramwaju z Chełmu na Orunię Górną.


Zbliża się moment, gdy poznamy wykonawcę budowy ul. Nowej Łódzkiej wraz z linią i pętlą tramwajową. Inwestycja ma być gotowa w maju 2012 roku.



Po 2012 r. dotychczasowa ul. Łódzka będzie stanowić drogę wyłącznie dla ruchu osiedlowego. Po 2012 r. dotychczasowa ul. Łódzka będzie stanowić drogę wyłącznie dla ruchu osiedlowego.
Zakończył się pierwszy etap przetargu na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajową z Chełmu w kierunku ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska. Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zaprosi teraz spełniające kryteria firmy do składania ofert.

- Zgłosiło się do nas osiem konsorcjów i przedsiębiorstw. Najkorzystniejszą ofertę wybierzemy we wrześniu, w październiku chcemy rozpocząć roboty budowlane - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Budowa linii tramwajowej na Ujeścisku realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, który nadzoruje GIKE 2012. Projekt przewiduje między innymi przebudowę torowisk w ciągu al. Rzeczypospolitej i ul. Chłopskiej. - W ramach projektu zostanie wymienionych ponad 700 ton szyn tramwajowych - opowiadają inżynierowie z GIKE 2012.

Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa ulicy Nowej Łódzkiej oraz linii tramwajowej i pętli na Oruni Górnej zakończy się w maju 2012 r. Całość pochłonie ok. 180 mln zł. 37 proc. tej kwoty dołoży Unia Europejska.

Opinie (240) 5 zablokowanych

  • Ale tam kołó Netto trwa jakaś budowa budynków , dokładnie w tym miejscu gdzie trasa ma iść (3)

    Ale tam koło Netto trwa jakaś budowa budynków , dokładnie w tym miejscu gdzie trasa ma iść - może Pastwa w Urzedzie nie zauwazyli,że wydali pozowalenia?

    • 6 7

    • widocznie masz problemy z dokładnością

      • 1 1

    • kołó

      przeczytaj zanim wyślesz !

      • 0 1

    • nie martw sie

      dali pozwolenie ale nie przewidzieli ze bedzie trasa z tramwajem. Norma. Podobnie jak osiedle PB Projekt, ktore nie ma wyjazdu, tylko prowizorke.

      • 0 2

  • I Prawo Adamowicza

    Liczba obietnic i wizualizacji jest odwrotnie proporcjonalna do liczby dni do najbliższych wyborów.

    • 15 1

  • APEL DOT. NAZW ULIC (1)

    Błagam... panie i panowie w urzędach... wymyślcie nowe nazwy ulic. Jeśli Nowa Łódzka musi być Łódzka to niech będzie Łódzka, a ta poprzednia Łódzka niech ma inną nazwę... Bo ciągle tylko rozmowy o "Nowych" ulicach jakby patronów brakowało...

    • 13 0

    • proponuje Puławską

      no co? Lubie Puławy... :)

      • 1 0

  • Wszystko ładnie ale (7)

    czy warto inwestować w tramwaje? Ich zalety:
    - nie stoją w korku,
    - nie emitują zanieczyszczeń,
    ale emisja zanieczyszczeń jest pozorna bo większość energii elektrycznej w Polsce pochodzi z elektrowni węglowych, więc ta ich zaleta odpada.
    Jeśli chodzi o korki to czy nie lepiej zrobić dodatkowe pasy dla autobusów zalety:
    - mogą po nich jeździć np karetki, a po godzinach szczytu również zwykłe auta,(a po torach nie)
    - autobusy są bardziej uniwersalne niż tramwaje i tańsze,
    - są również bardzo ekologiczne i tanie w użytkowaniu autobusy na gaz CNG.

    Co o tym sądzicie?

    • 10 16

    • Arguemnty za tramwajami (1)

      Siliniki elektryczne mają większą wydajność więc, tramwaj zużywa mniej energii.
      Trawmaj ma większą pojemność dodatkowo można stosować pociągi co powoduje, że potrzeba mniej motorniczych.
      Co do produkcji energii zawuaż, że elektrownie nie są w miastach.

      • 1 0

      • Zgodzę się, że Siliniki elektryczne mają większą wydajność

        ale skąd jest prąd? z elektrowni węglowej a wydajność tej jest bardzo niska. Ponadto to nie jest argument, że elektrownie nie są w miastach, bo mała to różnica czy zatruwa miasto czy wieś. Co do motorniczych masz rację.

        Proszę o Waszą opinię, jesteście za czy przeciw mojej opinii, widzę, że większość jest przeciw ale dlaczego?

        • 1 1

    • Unia bardzo mocno dofinansowuje linie tramwajowe, te nowe oraz modernizację starych linii. (2)

      • 1 0

      • a no tak bo są na prąd a skąd on jest to już nie wazne (1)

        taka pozorna dbałość o środowisko. Z tego co wiem to zakup autobusów dla zkm też był dofinansowany.

        • 3 0

        • tylko,że inwestycja w Dortmundy, benadziejna

          stre, bez klimy, bez szyberdachu i z lufcikami i mniejsza pojemność

          • 0 0

    • (1)

      Są miasta, gdzie torowisko tramwajowe jest wypełnione jezdnią. Mogą po takim torowisku jechać taksówki, karetki, może i autobusy. Zwykłe auta nie, bo to przeczy idei wydzielonego pasa dla komunikacji publicznej.

      • 0 0

      • czy u nas tak będzie?

        po torach na chełm nie mogą jeździć karetki:( a i tam są czasem spore korki.

        • 1 0

  • jak już zdecydowali sie na polach budowac

    i zaludniac to rzeczywiscie trzeba tych ludzi do miasta przyłączyc! tramwaje jakeis teatr ,kino,kawiarnie,restauracje a nie tylko spac i kupic!

    • 11 0

  • pięknie ...tylko

    to co ma dopiero być powinno już istnieć dawno a teraz to trzeba już pociągnąc dalej do obwodnicy ..... wg mnie wiele to nie pomoże ...:-(
    No ale niech robią chociaz to ...

    • 9 0

  • jak nie zobaczę, to nie uwierzę

    j.w.

    • 6 1

  • hmmm... (5)

    wymienią ponad 700 ton szyn...to jakby to podzielić przez wagę jednej szyny i potem pomnożyć przez jej długość to bedzie...hmmm...ale ile waży jedna szyna?....hmmm...długość to może z 20 metrów...to razem będzie......CÓŻ ZA ŁAMIGŁÓWKA!!!!...
    poproszę napisać ile to będzie metrów, bo od rana nad tym siedzę i juz nie mam siły! :/

    • 5 4

    • (1)

      To wyjdzie dokładnie 1,43939912093784561 przystanku:-)
      Zawsze myślałem, że takie coś sie podaje w metrach lub nawet w kilometrach.

      • 5 0

      • Dla złomiarza ważny ciężar.

        • 1 0

    • a za co mnie tu palca w dół pokazali?

      hę? same nie umieta policzyc, z innych sie śmiejo, kartofle jedne...

      • 1 1

    • Metr najpopularniejszej szyny S49 waży 49 kilogramów.

      • 1 1

    • cytując wiki:

      "Podstawowym parametrem klasyfikacji jest waga metra bieżącego szyny w kilogramach"

      • 0 0

  • To już teraz wiem dlaczego mieszkańcy Pogodnego osiedla wywiesili na balkonie hasło: "Uwolnić Annę Jagiellonkę" sama bym (2)

    również coś takiego wywiesiła gdyby chodziło o moje osiedle i moją ulicę. Popieram mieszkańców osiedla Pogodne.

    • 11 9

    • brawo!

      ciesze sie ze widzisz to czego urzednicy nie widza. Ulica powstanie ale nie wg wynikow referendum mieszkancow (wykorzystanie starej Łodzkiej), lecz wariantu najmniej korzystnego.

      • 2 3

    • Precz z głupotą!

      Nowa Łódzka ma być ulicą zbiorczą z dopuszczalną prędkością podwyższoną do 70km/h. Jak to sobie wyobrażasz, że niby jak mają to zaprojektować - co 10 metrów skrzyżowanie, bo ktoś chce spod swojego bloku wyjeżdżać od razu na Łódzką?

      Tym się różnią drogi osiedlowe od zbiorczych, że te drugie mają mniej skrzyżowań, dzięki czemu ruch jest szybszy i płynniejszy.

      • 7 1

  • (1)

    i wy uwazacie ze nie ma na razie sensu budowac dzwiekoszczelnych barier?? ja tam nie mieszkam ale juz nie wyobrazam sobie co ci ludzie beda od rana do nocy przezywac!!!

    • 5 2

    • widzieli plan zagospodarowania kilka lat temu

      więc niech teraz daruja sobie transparenty i tym podobne G

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane