• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz prom Nova Star. W 18-godzinnym rejsie nie ma nudy

mJ
15 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Napędzają go cztery potężne silniki główne, został wyposażony w 162 kabiny pasażerskie, a na pokład może zabrać w sumie 1215 pasażerów i ponad 700 pojazdów - mowa o promie Nova Star, który kursuje między Gdańskiem a szwedzkim Nynäshamn. Zwiedziliśmy go od kuchni, zajrzeliśmy w miejsca niedostępne dla wszystkich.



Czy kiedykolwiek podróżowałe(a)ś promem?

Szereg atrakcji na wodzie



Zwiedziliśmy zakamarki zbudowanego w 2011 roku, ale gruntownie zmodernizowanego promu Nova Star. To statek należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, który od 2018 roku kursuje na linii Gdańsk-Nynäshamn.

Jednorazowo może zabrać na pokład 1215 pasażerów. 648 z nich może skorzystać z kabin pasażerskich, których jest w sumie 162 (wszystkie czteroosobowe). Ponadto prom wyposażono w 248 foteli lotniczych.

Rejs z Trójmiasta do oddalonej o niespełna 60 km od Sztokholmu miejscowości Nynäshamn trwa 18 godzin. W tym czasie podróżujący mogą skorzystać z szeregu atrakcji i usług, takich jak: sklep, kawiarnie, restauracja, sala konferencyjna, plac zabaw dla dzieci, pub, kasyno, dyskoteka czy gabinet masażu.



Liczna załoga do usług



Załoga promu Nova Star liczy 70 osób, podzielonych na trzy grupy: pokładowa, maszynowa i hotelowa. Wśród nich jest aż siedmiu kucharzy, którymi zarządza szef kuchni. Ci z kolei przygotowują rozmaite dania dla załogi, do restauracji oraz kafeterii.

Co ciekawe, do dyspozycji tak licznej załogi oddano pomieszczenia niedostępne dla podróżujących. To m.in. siłownia, pokój dzienny z telewizorem i czytelnią, pralnia i suszarnia.

Nova Star pomieści ponad 700 pojazdów



Promy przeznaczone są także do transportu pojazdów. Statek o długości 161 m jest w stanie zabrać w rejs 621 samochodów osobowych i 90 aut ciężarowych.

Nova Star może się poruszać z maksymalną prędkością 21 węzłów. Podczas kursu do Nynäshamn prom płynie ze średnią prędkością 16,5 węzła. Statek napędzany jest czterema 10-cylindrowymi silnikami głównymi (po 5600 kW).

Statek miłości, czyli single na morzu. Materiał archiwalny

Rejs dla samotnych na pokładzie promu linii Stena Line

mJ

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (135) ponad 50 zablokowanych

  • Eeee tam Nova Star. Wsiądzcie sobie na Wawel to jest dopiero łajba

    • 17 3

  • (3)

    Tylko Stena Line jest najlepsza

    • 13 19

    • (2)

      najlepsza jest Princess Cruises

      • 4 2

      • Przecież Stena Line jest największym Armatorem promowym. I każdy to wie

        • 5 6

      • Zgadza się to prawda potwierdzam

        • 6 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prom Nova Star od kuchni

    Opinia wyróżniona

    Każdy prom pasażersko-samochodowy jest

    dobry- jak kapitan jest też dobry lub b.dobry.. Najwięcej roboty przed wyjściem z portu ma załoga pokładowa. Ma nie lada zadanie "uwiązać" i po spinać łąńcuchami te TIR-exy co by się nie wyluzowały i nie zaczęły wędrować jak zacznie bujać .. Załoga maszynowa też nie ma lekko....Wystarczy przypomnieć lata 90-te- jak brawura kapitana doprowadziła do tragedii...

    • 16 4

  • Czemu nikt nie wspomina, że promy to najwięksi truciciele środowiska? (1)

    Jeden rejs to emisja trucizny równa rocznej emisji samochodów w mieście

    • 11 20

    • A teraz wyobraź sobie wszystkie auta które zabiera na pokład jadące na około po pare tys kilometrów w jedną stronę i oczywiście pasażerów pieszych którzy tez musieliby dostać się do celu w inny sposób również emitując zanieczyszczenia i wyjdzie Ci ze w zasadzie aż tak dużej różnicy nie będzie w ilości zanieczyszczeń

      • 6 1

  • (2)

    Nie całe 60 km. W 18 godz. to kpina jakaś

    • 1 21

    • widze znajomość map i trasy promu opanowana do perfekcji

      • 8 0

    • niecałe 260

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Prom Nova Star od kuchni

    Do portu Nynashamn jest (2)

    ponad 283 mile morskie , a licząc w kilometrach przebytych to wyjdzie jakieś 530 kilometrów. Z Gdyni do Karlskrony jest o połowę mniej , a płynie się z 10 godzin. Do tego pierwszego poru 18 godzin to i tak b.dobrze. Wystarczy prędkość z 16.5 węzła, ważne aby dowieść ludzi i dobytek bezpiecznie. Takim happy ship był nasz transatlantyk m/s Batory.

    • 13 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Prom Nova Star od kuchni

      Z Gdyni do karlskrony płynie 10 godzin aby tirowcy mieli obowiązkiwe godziny pauzy

      • 5 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Prom Nova Star od kuchni

      A nie był on przypadkiem lucky a nie happy?

      • 0 0

  • ile ton paliwa zuzywa na jeden rejs ? (2)

    • 8 0

    • Mazutu, czyli najcięższej frakcji ropy.

      • 4 4

    • 40ton?

      • 1 1

  • A silniki Cegielskiego!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 2

  • czy przy wejściu na Prom wymaga się ... (1)

    tak jak jeszcze dwa lata temu na Stena Line podpisywania przez polskich {!} pasażerów tzw. świadectw lojalności tj. o własciwym i przyzwoitym zachowaniu na pokładzie ? - oczywiście w Stenie nie dotyczyło to szwedzkiej zapijaczonej , zażyganej i sfajdanej hołoty tylko Polaków !!! .Od tamtej pory przestałem korzystać z usług tego dziadostwa !- korzystam tylko z rodzimej Polferries ! lub z LOT-u !

    • 24 5

    • Brak świadectw

      ...nie juz sie nie podpisuje.

      • 3 0

  • Czy to reklama?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane