- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (140 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (707 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (136 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Zobacz prom Nova Star. W 18-godzinnym rejsie nie ma nudy
Napędzają go cztery potężne silniki główne, został wyposażony w 162 kabiny pasażerskie, a na pokład może zabrać w sumie 1215 pasażerów i ponad 700 pojazdów - mowa o promie Nova Star, który kursuje między Gdańskiem a szwedzkim Nynäshamn. Zwiedziliśmy go od kuchni, zajrzeliśmy w miejsca niedostępne dla wszystkich.
Szereg atrakcji na wodzie
Zwiedziliśmy zakamarki zbudowanego w 2011 roku, ale gruntownie zmodernizowanego promu Nova Star. To statek należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, który od 2018 roku kursuje na linii Gdańsk-Nynäshamn.
Jednorazowo może zabrać na pokład 1215 pasażerów. 648 z nich może skorzystać z kabin pasażerskich, których jest w sumie 162 (wszystkie czteroosobowe). Ponadto prom wyposażono w 248 foteli lotniczych.
Rejs z Trójmiasta do oddalonej o niespełna 60 km od Sztokholmu miejscowości Nynäshamn trwa 18 godzin. W tym czasie podróżujący mogą skorzystać z szeregu atrakcji i usług, takich jak: sklep, kawiarnie, restauracja, sala konferencyjna, plac zabaw dla dzieci, pub, kasyno, dyskoteka czy gabinet masażu.
Liczna załoga do usług
Załoga promu Nova Star liczy 70 osób, podzielonych na trzy grupy: pokładowa, maszynowa i hotelowa. Wśród nich jest aż siedmiu kucharzy, którymi zarządza szef kuchni. Ci z kolei przygotowują rozmaite dania dla załogi, do restauracji oraz kafeterii.
Co ciekawe, do dyspozycji tak licznej załogi oddano pomieszczenia niedostępne dla podróżujących. To m.in. siłownia, pokój dzienny z telewizorem i czytelnią, pralnia i suszarnia.
Nova Star pomieści ponad 700 pojazdów
Promy przeznaczone są także do transportu pojazdów. Statek o długości 161 m jest w stanie zabrać w rejs 621 samochodów osobowych i 90 aut ciężarowych.
Nova Star może się poruszać z maksymalną prędkością 21 węzłów. Podczas kursu do Nynäshamn prom płynie ze średnią prędkością 16,5 węzła. Statek napędzany jest czterema 10-cylindrowymi silnikami głównymi (po 5600 kW).
Statek miłości, czyli single na morzu. Materiał archiwalny
Rejs dla samotnych na pokładzie promu linii Stena Line
Miejsca
Opinie (135) ponad 50 zablokowanych
-
2019-12-15 10:40
Eeee tam Nova Star. Wsiądzcie sobie na Wawel to jest dopiero łajba
- 17 3
-
2019-12-15 10:45
(3)
Tylko Stena Line jest najlepsza
- 13 19
-
2019-12-15 10:48
(2)
najlepsza jest Princess Cruises
- 4 2
-
2019-12-15 10:49
Przecież Stena Line jest największym Armatorem promowym. I każdy to wie
- 5 6
-
2019-12-15 10:50
Zgadza się to prawda potwierdzam
- 6 2
-
2019-12-15 10:54
Opinia wyróżniona
Każdy prom pasażersko-samochodowy jest
dobry- jak kapitan jest też dobry lub b.dobry.. Najwięcej roboty przed wyjściem z portu ma załoga pokładowa. Ma nie lada zadanie "uwiązać" i po spinać łąńcuchami te TIR-exy co by się nie wyluzowały i nie zaczęły wędrować jak zacznie bujać .. Załoga maszynowa też nie ma lekko....Wystarczy przypomnieć lata 90-te- jak brawura kapitana doprowadziła do tragedii...
- 16 4
-
2019-12-15 11:40
Czemu nikt nie wspomina, że promy to najwięksi truciciele środowiska? (1)
Jeden rejs to emisja trucizny równa rocznej emisji samochodów w mieście
- 11 20
-
2019-12-15 20:31
A teraz wyobraź sobie wszystkie auta które zabiera na pokład jadące na około po pare tys kilometrów w jedną stronę i oczywiście pasażerów pieszych którzy tez musieliby dostać się do celu w inny sposób również emitując zanieczyszczenia i wyjdzie Ci ze w zasadzie aż tak dużej różnicy nie będzie w ilości zanieczyszczeń
- 6 1
-
2019-12-15 11:48
(2)
Nie całe 60 km. W 18 godz. to kpina jakaś
- 1 21
-
2019-12-15 20:32
widze znajomość map i trasy promu opanowana do perfekcji
- 8 0
-
2019-12-16 11:50
niecałe 260
- 0 0
-
2019-12-15 12:05
Do portu Nynashamn jest (2)
ponad 283 mile morskie , a licząc w kilometrach przebytych to wyjdzie jakieś 530 kilometrów. Z Gdyni do Karlskrony jest o połowę mniej , a płynie się z 10 godzin. Do tego pierwszego poru 18 godzin to i tak b.dobrze. Wystarczy prędkość z 16.5 węzła, ważne aby dowieść ludzi i dobytek bezpiecznie. Takim happy ship był nasz transatlantyk m/s Batory.
- 13 0
-
2019-12-15 16:29
Z Gdyni do karlskrony płynie 10 godzin aby tirowcy mieli obowiązkiwe godziny pauzy
- 5 1
-
2020-03-24 10:35
A nie był on przypadkiem lucky a nie happy?
- 0 0
-
2019-12-15 12:46
ile ton paliwa zuzywa na jeden rejs ? (2)
- 8 0
-
2019-12-15 13:41
Mazutu, czyli najcięższej frakcji ropy.
- 4 4
-
2019-12-15 22:14
40ton?
- 1 1
-
2019-12-15 13:25
A silniki Cegielskiego!!!!!!!!!!!!!!!!
- 7 2
-
2019-12-15 13:33
czy przy wejściu na Prom wymaga się ... (1)
tak jak jeszcze dwa lata temu na Stena Line podpisywania przez polskich {!} pasażerów tzw. świadectw lojalności tj. o własciwym i przyzwoitym zachowaniu na pokładzie ? - oczywiście w Stenie nie dotyczyło to szwedzkiej zapijaczonej , zażyganej i sfajdanej hołoty tylko Polaków !!! .Od tamtej pory przestałem korzystać z usług tego dziadostwa !- korzystam tylko z rodzimej Polferries ! lub z LOT-u !
- 24 5
-
2019-12-15 23:54
Brak świadectw
...nie juz sie nie podpisuje.
- 3 0
-
2019-12-15 15:24
Czy to reklama?
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.