- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (216 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (273 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Żuraw-gigant podniósł tory na budowie bajpasu kartuskiego
Tak wyglądały prace żurawia na budowie bajpasa kartuskiego.
Na budowę bajpasu kartuskiego nadjechał od strony Osowej, a jego najważniejszym zadaniem było podnoszenie torów. Kolejarze ściągnęli długi na 30 metrów i ważący ponad 200 ton żuraw kolejowy. To dźwig do zadań specjalnych: może podnieść ładunek o masie do 80 ton.
- Do tego zadania na teren budowy przyjechał jeden z zaledwie kilku dostępnych w Europie żurawi kolejowych Gottwald GS 150.14 TR - poinformował Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Jak tłumaczy, zastosowanie tak ogromnego, specjalistycznego sprzętu w tej lokalizacji wynika z blokowego montażu rozjazdu, który znacznie skraca czas prac, a także nie wpływa na ruch pociągów poruszających się sąsiednim torem, ponieważ całość prac odbywa się na szerokości jednego - modernizowanego toru.
Gigantyczny żuraw na placu budowy
Zaangażowany w prace żuraw to prawdziwy potwór, jeden z kilku podobnych modeli dostępnych w całej Europie.
Gigant jest długi na niemal 30 metrów i waży 210 ton. Swoim potężnym dźwigiem jest w stanie unieść do 80 ton - nie miał więc problemu z tym, by unieść fragment torów kolejowych.
Przypomnijmy: tzw. bajpas kartuski to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Jej uruchomienie pozwoli zachować ruch kolejowy między Gdańskiem i Kaszubami, podczas przebudowy linii kolejowej między Gdynią i Kościerzyną.
Opinie wybrane
-
2022-08-02 22:03
Sprawnie im poszło, jednego dnie demontaż toru i przygotowanie terenu, drugiego montaż rozjazdu
Jechałem koło północy i pracowali. Fajnie, bo nie na wszystkich inwestycjach jest takie tempo. Ciekawe czy to wymóg zamawiającego czy wykonawca szanuje zasoby.
- 49 3
-
2022-08-02 17:46
chyba prędzej zbudują (1)
ten bajpas kartuski niż nową kartuską od otomińskiej do nowatorów
- 18 1
-
2022-08-02 18:13
To dobrze
Powinien być lepszy dojazd koleją. Może choć trochę mniej kaszubskich gruzów by przyjeżdzało...
- 5 1
-
2022-08-03 09:13
NIc nie trzeba by robić gdyby za wczasu o tym pomyśleli (1)
Bo do tego miejsca PKM była budowana w śladzie kolei kokoszkowskiej i wtedy wystarczyło zrobić odpowiedni rozjazd a nie teraz rozwalać tor który położyli zaledwie kilka lat temu.
Analogicznie jak na węźle Chwaszczyno powstały zjazdy na Nową Kielnieńską chociaż czy i kiedy ona powstanie to nie wiadomo, ale węzła za to już nie trzeba będzie przebudowywać.
To kwestia planowania z głową.- 17 4
-
2022-08-03 12:12
W terminie budowy linii PKM nie było jakiegokolwiek planu pkp plk (właściciela linii) rewitalizacji linii do Kokoszek
Gdyby wtedy zbudowano rozjazd to pisałbyś, że pieniądze wyrzucane są w błoto, mimo braku jakichkolwiek przesłanek do budowy zbędnych elementów.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.