• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żuraw-gigant podniósł tory na budowie bajpasu kartuskiego

Szymon Zięba
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Tak wyglądały prace żurawia na budowie bajpasa kartuskiego.

Na budowę bajpasu kartuskiego nadjechał od strony Osowej, a jego najważniejszym zadaniem było podnoszenie torów. Kolejarze ściągnęli długi na 30 metrów i ważący ponad 200 ton żuraw kolejowy. To dźwig do zadań specjalnych: może podnieść ładunek o masie do 80 ton.



Jak często podróżujesz składami PKM?

Jak poinformowali kolejarze, w ramach prac związanych z budową bajpasu kartuskiego, w poniedziałek 1 sierpnia 2022 roku, rozebrany został fragment toru linii PKM, w którego miejscu powstanie rozjazd umożliwiający pociągom wjazd z bajpasa.

- Do tego zadania na teren budowy przyjechał jeden z zaledwie kilku dostępnych w Europie żurawi kolejowych Gottwald GS 150.14 TR - poinformował Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Jak tłumaczy, zastosowanie tak ogromnego, specjalistycznego sprzętu w tej lokalizacji wynika z blokowego montażu rozjazdu, który znacznie skraca czas prac, a także nie wpływa na ruch pociągów poruszających się sąsiednim torem, ponieważ całość prac odbywa się na szerokości jednego - modernizowanego toru.

Gigantyczny żuraw na placu budowy



Zaangażowany w prace żuraw to prawdziwy potwór, jeden z kilku podobnych modeli dostępnych w całej Europie.

Gigant jest długi na niemal 30 metrów i waży 210 ton. Swoim potężnym dźwigiem jest w stanie unieść do 80 ton - nie miał więc problemu z tym, by unieść fragment torów kolejowych.

Przypomnijmy: tzw. bajpas kartuski to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Jej uruchomienie pozwoli zachować ruch kolejowy między Gdańskiem i Kaszubami, podczas przebudowy linii kolejowej między Gdynią i Kościerzyną.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (56)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane