• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

28 osób rannych w wypadku pociągu z Gdyni

MKo
31 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W zderzeniu dwóch pociągów - w tym jednego z Gdyni - ucierpiało w sumie 28 osób. W zderzeniu dwóch pociągów - w tym jednego z Gdyni - ucierpiało w sumie 28 osób.

28 osób zostało rannych w wieczornym zderzeniu dwóch pociągów na stacji Smętowo w woj. pomorskim. Pociąg towarowy mimo sygnału "stój" wjechał tam na tor główny i zderzył się z jadącym z Gdyni do Bielska-Białej pociągiem Pogoria. W jej składzie było 200 pasażerów. Przyczyny wypadku ustala powołana specjalna komisja.



- Nie wiemy, z jakich powodów na stacji Smętowo pociąg towarowy STK, pomimo sygnału stój, zabraniającego wyjazdu z toru bocznego, wjechał na tor główny. Spowodowało to starcie z pociągiem Pogoria (Gdynia Główna - Bielsko Biała/Zakopane) prawidłowo jadącym torem głównym. Wykoleiła się lokomotywa pociągu PKP IC oraz siedem z jedenastu wagonów - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak informują przedstawiciele kolejowej spółki, w składzie Pogorii było około 200 pasażerów, 28 z nich zostało lekko rannych. Wszystkim zapewniono opiekę i możliwość dalszej podróży. Przed godz. 1:00 przyjechały autobusy, które zabrały pasażerów do Bydgoszczy. W dalszą podróż podróżnych do Bielska Białej zabierze specjalnie podstawiony skład. Wszystkie osoby otrzymały poczęstunek i wodę.

Uruchomiony został i cały czas można dzwonić pod specjalny numer infolinii: 58 302 32 32, pod którym rodziny poszkodowanych mogą dowiedzieć się o swoich bliskich. Dodatkowo został uruchomiony numer 22 473 00 81, pod którym podróżni mogą dowiedzieć się o możliwości odzyskania bagażu i ubiegania się o odszkodowanie.

W Warszawie pracuje specjalny sztab prowadzony przez prezesów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., PKP Intercity wraz z ministrem Andrzejem Adamczykiem. Służby techniczne sprawdzają możliwość przejazdu pociągów przez stację z wykorzystaniem bocznych torów, aby w czwartek zapewnić przejazd pociągów przez stację Smętowo i linią między Tczewem a Bydgoszczą.
MKo

Opinie (79) ponad 10 zablokowanych

  • :) (2)

    I takie wypadki sie zdarzajo:) dobrze ze nikomu nic powaznego sie nie stalo jak w szczekocinach :/

    • 11 5

    • W twoim przypadku Milczenie jest złotem głupku.

      • 0 0

    • dokladnie, szczescie.

      • 0 0

  • Ja

    Oto efekty miernosci rządów PiS. Bylejakość, olewactwo i "należy się" przenosi się na całe społeczeństwo. Ta ryba jest już zepsuta od głowy po ogon. PS. Intercity jeżdżą głównie lewaki i lemingi więc chyba problemu nie ma...

    • 9 32

  • Frekwencja ogromna

    200 pasażerów w 11 wagonach daje ok. 18 osób na wagon. Lubią ciągnąć puste składy, powinni je wypełniać słomianymi kukłami albo styropianem dla niepoznaki...
    A w weekendy i święta mięso armatnie wypływa przez lufciki w kiblach... A te bilety bez gwarancji miejsca siedzącego w pociągu objętym obowiązkową rezerwacją - płód genialnego umysłu kolejowego...

    • 19 5

  • moze jakas awaria

    Tej stacji przydałby sie porzady remont szczególnie trakcji i peronów.
    tam dawno tego nie widzino........wiec nie dziwie sie ze do czegos doszlo...

    • 3 3

  • A gdzie poseł Pomaska? (2)

    nie było wolnej ekipy z TVN24(TVmanipulacja) zapomnieli czy co czy nie zapłaciła?
    czy co?

    • 4 14

    • wszyscy cię zlewają faszystowska małpo (1)

      • 4 2

      • co POwska amebo?

        Boly?

        • 0 1

  • Brak torów żeberkowych na stacjach (1)

    Na linii magistralnej od Bydgoszczy do Tczewa na wielu stacjach brak jest żeberek ochronnych uniemożliwiających nieuprawniony wyjazd z torów bocznych na tor główny. Podobny wypadek może wystąpić w każdej chwili na innej stacji. Niestety wnioski dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego po pamiętnej katastrofie kolejowej pod Otłoczynem (zginęło 67 osób) na większości stacji sieci PKP do dzisiaj nie zostały zrealizowane poza stacjami które zostały objęte kompleksową modernizacją.

    • 7 0

    • Ci to są tory żeberkowych?

      • 0 0

  • PiS rządzi

    Powołać komisję śledczą!

    Wina Tuska!

    • 4 3

  • Do: RAMZES-a (1)

    Tu też masz rację. Ale generalnie to powód był chyba inny. Pociąg towarowy prowadzony był typową ciężką lokomotywą manewrową S 200 o długości ponad 17 metrów, a i masie około 117 ton-należacą do ID (Industrial Division ). Kabina maszynisty umieszczona jest w 3/4 długości lokomotywy patrząc od przodu-więc widoczność do kitu.. Pociąg towarowy zatrzymał się faktycznie pod semaforem z sygnałem "stój"- ale przód lokomotywy był już po za tzw."Skrajnią-toru " i tzw .u-kresem . To takie biało-czerwone wystające z podłoża znaczniki. Jak widać po "obrażeniach "na lokomotywie EP 07-395 i na pierwszych wagonach. Przód pociągu towarowego " ewidentnie wystawał" może i tylko 0.5-1 metra na tor szlakowy-bo tam też jest lekki
    łuk wyprowadzający tor postojowy na szlakowy. Nie ma co wiecej dyskutować.

    • 15 0

    • przynajmniej ktoś tu raz napisał z sensem

      • 6 0

  • Artykuł częściowo skopiowany z rynek-kolejowy.pl

    mogli by się chociaż bardziej postarać w trojmiasto.pl

    • 4 0

  • Wypadek w Gdyni

    Z miejsca wypadku do Gdyni to wołami jechać jeden dzień

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane