• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 mln zł dotacji na Węzeł Karwiny

Michał Sielski
7 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Tak ma wyglądać przystanek PKM Karwiny i jego bezpośrednia okolica. Tak ma wyglądać przystanek PKM Karwiny i jego bezpośrednia okolica.

Węzeł Karwiny, który powstanie u zbiegu ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni ma być gotowy do końca 2021 roku. Gdynia otrzymała właśnie ponad 34 miliony zł dofinansowania do wartej prawie 55 mln zł inwestycji.



Czy poruszając się po Trójmieście zmieniasz środki transportu?

Węzeł Karwiny powstanie w granicznym miejscu Karwin, Wielkiego Kacka i Małego Kacka. Węzeł komunikacyjny ma ułatwić podróżowanie nie tylko kierowcom samochodów, ale także - a może przede wszystkim - pasażerom kolei, trolejbusów, autobusów i rowerzystom.

Przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej to tylko część projektu. Oprócz tego rozbudowana zostanie ul. Nowowiczlińska, Chwaszczyńska, Wielkopolska, Sopocka i Korzenna, a przebudowie ulegną skrzyżowania ulic Wielkopolskiej, Korzennej i Nowodworcowej. Powstanie też zupełnie nowa ul. Strzelców oraz nowe odcinki tras rowerowych i bus-pasów.

W planach jest też wielopoziomowy parking na 250 miejsc, 160 miejsc na parkingu osiedlowym oraz parking kiss & ride (dla kierowców podwożących pasażerów na PKM). Na rowerzystów czekać będzie 50 miejsc postojowych. Inwestycja zakłada budowę tunelu pod ulicą Strzelców i kładki nad torami kolejowymi z zejściami na perony. Kładka dla pieszych i rowerzystów ma powstać też nad ul. Wielkopolską.

  • Zmiany czekają całą najbliższą okolicę Węzła Karwiny.
  • W ramach przebudowy powstaną m.in. buspasy.


Gdynia właśnie otrzymała dotację na tę inwestycję. Przyznał ją Zarząd Województwa Pomorskiego. Miasto otrzyma z Unii Europejskiej dokładnie 34 mln 621 tys. 418 zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła to bowiem 54 mln 893 tys. 164 zł.

- Obecnie trwają prace projektowe realizowane przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie, na grudzień 2021 roku - informuje Barbara Betlejewska z gdyńskiego magistratu.

Opinie (155) 2 zablokowane

  • cuda

    Czyli za 55 melonów chcą zrobić mega cuda jak cudny zjazd z sopockiej, a nie on już taki cudny jest...parking pod kościołem...i nowy peron 250m od dawnego peronu który w lepszym terenie z dużo większym potencjałem i można było taniej zrobić większy wypas z parkingiem....cuda+

    • 12 0

  • x

    wystarczy ze jeden tylko samochod jak stanie na czerwonym wyjezdzajac z sopockiej to zakorkuje mozliwosc skretu w prawo w strone centrum gdyni...... konieczny specjalny pas umozliwiajacy prawoskręt......i niech dodadza buspas a nie poswiecą prawy

    • 9 0

  • Na to kase maja, ale zeby przebudowac skrzyzowanie przy Tesco , gdzie jadac od str Dabrowy w kierunku obwodnicy ciagle jest korek, to to juz nie zrobia. A jest tam przebudowa i zmiana organizacji na skrzyzowaniu o wiele pilniejsza, niz budowa przystanku PKM!

    • 4 3

  • To ma być gotowe do końca 2021 buahahaha Ile to już rzeczy miało być w Gdyni gotowe. Już chyba nikt tu w jakiekolwiek plany

    nie wierzy

    • 11 0

  • Uhuhuuhu, jeden wezel beda robic 4 lata??

    Coz za rozmach i tempo!!

    • 9 0

  • Kto tak zadecydował.??? (5)

    Największym błędem w budowie PKMce to było ominięcie Centrum Handlowego na Złotej Karczmie.Wielkie spartolenie w planach trasy.

    • 10 2

    • Nie wspominając o nie podłączeniu do torów skm (4)

      na Zaspie w odległości umożliwiającej korzystanie z przystanków skm między Zaspą a Gdańskiem i uniezależnieniu się od betonowej pkp plk.

      • 4 0

      • (1)

        PKP, wróć !

        • 1 0

        • To by nic nie zmieniło.

          Linia nr 202 jest potwornie oblegana. Nie ma szans współgrać z linią nr 250.

          Tymczasem wszędzie jest normalne by z tego samego przystanku na pewnych odcinkach korzystały więcej niż jedna linia kolei miejskiej czy metra.

          • 2 0

      • Trzeba by wyburzyć kilka biurowców i wielkopowierzchniowych sklepów w okolicach Grunwaldziej i Abrahama..

        Odszkodowanie za to byłoby kosmiczne. Pół biedy ceny nieruchomości. Województwo musiałoby zapłacić za towary i usługi, które nie sprzedaliby z racji wyburzenia. Zapłacić za budowę w innym miejscu, które gwarantowałoby podobną liczbę klientów, za przeprowadzkę, odprawy etc.

        • 1 0

      • Zaspa cały czas jest w planach (przesunięcie peronu)

        wpięcie też jest mozliwe

        • 0 0

  • (1)

    Oczywiście zaraz hejt pójdzie na mnie albo nazwiecie mnie galerianką😀 Wiecie może czy jakieś centrum handlowe postawią ?

    • 2 2

    • Galerianki wyszły z mody a także z języka potocznego.

      Ale dobrze że zachowujesz czujność.

      • 1 0

  • Mało aut na zdjeciu a juz sie korkuje :P

    • 3 0

  • jaka przebudowa węzła???? przystanek wybudują, a na skrzyżowaniu dalej KONGO!

    • 5 0

  • nowe odcinki?

    Skoro ktoś napisał że mają być nowe odcinki buspasów, sugeruje to, że połączą się z jakimiś starymi w tej okolicy. Niech ktoś mi je pokaże, bardzo proszę. Mieszkam tam tylko z 20 lat, może nie znam okolicy

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane