- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (181 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (123 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Będzie połączenie kolejowe Trójmiasta z Wiedniem. Podróż potrwa 11 godzin
Od 14 grudnia z Trójmiasta będzie można dojechać pociągiem EuroCity bezpośrednio do Wiednia. Podróż ma trwać ok. 11 godz. Na razie przewoźnik - PKP Intercity - nie zdradza cen za przejazd.
Niepowtarzalne koncerty muzyki poważnej, najwyższej jakości wina austriackie, a także majestatyczne Alpy od grudnia tego roku będą łatwiej dostępne dla mieszkańców Trójmiasta. Wszystko za sprawą nowego połączenia kolejowego Gdynia - Wiedeń - Gdynia.
- Postanowiliśmy wydłużyć kurs do Trójmiasta pociągu EuroCity "Sobieski", który dotychczas jeździł wyłącznie z Wiednia do Warszawy i z powrotem. Stwierdziliśmy, że jest to doskonały sposób na poszerzenie naszej dotychczasowej oferty - mówi Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.
Pociąg z Trójmiasta do Wiednia będzie wyjeżdżał o godz. 9:06 z Gdyni. Na głównej stacji w Wiedniu skład ma się pojawiać o godz. 19:59. W przeciwnym kierunku pociąg będzie odjeżdżał o godz. 8:02, a w Trójmieście zamelduje się o godz. 18:34 (w Gdańsku).
Na razie nie wiadomo, ile pasażerowie zapłacą za podróż z Gdańska do Wiednia. Obecnie przejazd EC "Sobieski" z Warszawy to koszt 29-39 euro, czyli od 130 do 170 zł. W składzie pociągów znajdują się wagony klimatyzowane klasy 1 i 2. W wybranych pociągach kursują wagony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów.
W każdym pociągu kursuje wagon restauracyjny oferujący dania kuchni polskiej i europejskiej, napoje zimne, gorące i alkohole.
Czy nowe połączenie ułatwi podróż znad Bałtyku w Alpy? O to zapytaliśmy Łukasza Żakowskiego który od kilku lat mieszka w Wiedniu, a urodził się w Gdańsku.
- Wielokrotnie korzystałem na tej trasie z kolei, tyle tylko, że musiałem przesiadać się w Warszawie. Odtąd nie stracę czasu na przesiadkę. Sądzę, że wydłużenie połączenia sprawi, że na pociąg zdecyduje się więcej pasażerów z Trójmiasta. Tym bardziej, że podróż samolotem choć znacznie szybsza, wymaga przesiadania się na lotnisku w Warszawie lub Berlinie - opowiada.
Z Trójmiasta nie ma dotąd bezpośredniego połączenia autobusowego ani lotniczego z Wiedniem. Najtańsze przeloty z przesiadką to koszt ok. 800 zł w obie strony.
Dodajmy, że to drugie kolejowe połączenie międzynarodowe Trójmiasta spółki PKP Intercity. Od kilku lat pociągiem można podróżować do Berlina. Połączenie cieszy się sporym zainteresowaniem. Czy tak będzie w przypadku przedłużonego kursu EC "Sobieski"?
Wiedeń-Gdynia Wien Westbahnhof 07:34 Wien Meidling 07:52 07:56 Wien Hbf 08:02 08:07 Breclav 09:04 09:13 Hodonin 09:24 09:25 Stare Mesto u Uh.Hrad. 09:41 09:42 Otrokovice 09:51 09:53 Prerov 10:07 10:09 Hranice na Morave 10:25 10:26 Ostrava-Svinov 10:50 10:52 Ostrava hl.n. 10:58 11:00 Bohumin 11:06 11:20 Zebrzydowice 11:37 11:44 Pszczyna 12:09 12:11 Tychy 12:22 12:23 Katowice 12:37 12:43 Sosnowiec Główny 12:52 12:53 Zawiercie 13:15 13:16 Warszawa Zachodnia 15:10 Warszawa Centralna 15:15 Warszawa Wschodnia 15:42 15:44 Iława Główna 17:28 17:29 Malbork 18:04 18:05 Tczew 18:17 18:18 Gdańsk Główny 18:34 18:37 Gdansk Wrzeszcz 18:41 18:42 Gdansk Oliwa 18:46 18:47 Sopot 18:50 18:51 Gdynia Główna 18:59 | Gdynia - Wiedeń Gdynia Główna 09:06 Sopot 09:13 09:14 Gdansk Oliwa 09:18 09:19 Gdansk Wrzeszcz 09:23 09:24 Gdańsk Główny 09:29 09:32 Tczew 09:47 09:48 Malbork 09:59 10:00 Iława Główna 10:35 10:36 Warszawa Wschodnia 12:21 12:23 Warszawa Centralna 12:50 Warszawa Zachodnia 12:55 Zawiercie 14:49 14:50 Sosnowiec Główny 15:11 15:12 Katowice 15:21 15:27 Tychy 15:42 15:43 Pszczyna 15:55 15:56 Zebrzydowice 16:21 16:22 Bohumin 16:40 16:52 Ostrava hl.n. 16:59 17:01 Ostrava-Svinov 17:07 17:09 Hranice na Morave 17:32 17:33 Prerov 17:49 17:52 Otrokovice 18:07 18:09 Stare Mesto u Uh.Hrad. 18:18 18:19 Hodonin 18:35 18:36 Breclav 18:48 18:56 Wien Hbf 19:52 19:59 Wien Meidling 20:04 20:10 Wien Westbahnhof 20:26 |
Opinie (273) 3 zablokowane
-
2014-10-15 15:17
Nocny (1)
Zdecydowanie nocny wyjazd byłby bardziej odpowiedni
- 27 1
-
2014-10-15 20:10
Nie dla warszawiaków i dla biznesmenów,dla których ten pociąg może być alternatywą dla samolotu
A jakby przyjeżdżał w środku nocy,to na centralnym wsiadał by tylko "pies z kulawą nogą,który jeździł koleją".
- 1 0
-
2014-10-15 15:27
Kto by chciał się w dzień 11 godzin pociągiem tłuc??? (2)
Nie mogli tego pociągu puścić nocą?
- 31 9
-
2014-10-15 20:05
Żeby do Warszawy (największy rynek) przyjeżdżał w środku nocy? Dobrze,że w PKP dyrektorują mądrzejsi od Ciebie :)
- 2 2
-
2014-10-15 20:09
Nocą jedzie TLK Chopin, wyjazd o 20.37 z Warszawy.
- 0 0
-
2014-10-15 15:39
Doedukuj się Naskręcie (2)
Z Gdańska, a właściwie z Gdyni od wielu lat jest bezpośrednie połączenie autokarowe do Wiednia /i dalej do Włoch/ bez przesiadki wykonywane przez Almabus.
Dziennikarz....- 2 12
-
2014-10-15 15:45
Tylko do Insbrucka i Bregenz (1)
dojedziesz bezpośredni z Gdyni.
- 2 1
-
2014-10-15 15:55
Zgadza się - ale piszesz o Sindbadzie, a nie Almabus
- 3 0
-
2014-10-15 15:50
:):)
super w końcu będzie połączenie do trójmiasta
- 8 0
-
2014-10-15 16:01
Smiech
W tym momencie bilet waga Wien 2 klasa kosztuje 380 zł a nie 170
- 3 1
-
2014-10-15 16:15
Bezsensowny rozkład
Skoro obiegi i tak się nie domkną, to mogli puścić w obie strony nocą
- 12 1
-
2014-10-15 16:17
(2)
Dlaczego napisaliście w niemieckim języku miasto Wrocław? Jak tak to i Tczew Gdańsk też tak napiszcie!!! Nie rozumiem wiec dlaczego...?
- 0 14
-
2014-10-15 16:34
Ty przytardzie :D Breclav to nie Breslau (Wrocław)
- 13 0
-
2015-03-22 18:31
Braclav to nie Breslau
Breclav to po polsku Brzecław - miasto na pograniczu Czech i Austrii, a Wrocław brzmi po niemiecku Breslau.
- 0 0
-
2014-10-15 16:21
A już myślałem, że ambitna SKM tak sobie trasę wydłużyła :)
- 13 0
-
2014-10-15 16:23
Pisząc, że z Wiednia tylko krok do Alp to jak pisać, że z Torunia tylko krok do Bałtyku.
No, ale reklama musi być, szkoda tylko, że taka żałosna. Ten portal to coraz bardziej w 50% informacja, a w 50% reklama. Czy nie potraficie pisać obiektywnie, tylko wszędzie musicie wciskać ten marketingowy bełkot?
- 13 3
-
2014-10-15 16:34
EIC Sobieski
Ciekawe w takim razie czy zwiększa sklady Slbieskiego o kilka wagonów. Normalne składy tego pociągu to 5-6 wagonów (licząc w tym wagon restauracyjny). Moze zrobią 7-8
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.