• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?

Maciej Naskręt
9 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku. Korki na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w Gdańsku.

Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.



Jak oceniasz pomysł budowy ronda na Zaspie?

Nie ma praktycznie dnia, by kierowcy nie tracili cennego czasu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II na Zaspie. W godzinach szczytu przejazd tędy zajmuje nawet 30 minut. Za ten stan rzeczy odpowiada tunel pod Martwą Wisłą, który jest świetnym objazdem dla korków w centrum Gdańska, ale skierował potoki kierowców właśnie do nadmorskich dzielnic miasta.

Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.

Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.

- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska, czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu zobacz na mapie Gdańska.

Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II. Propozycja ronda, które może usprawnić ruch u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je

Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.

Ale pieniądze to nie jedyny problem.

- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.

Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej

Opinie (303) 1 zablokowana

  • Chory pomysł.

    Tylko dwa pasy w każdą stronę pozwolą na płynną jazdę. Jeden pas i korki obecnie powodują,że Nasze środowisko otrzymuje bardzo dużą emisję spalin, które my mieszkańcy wdychamy!!! Jedyna opcja to dwa pasy , które jest gdzie zrobić , a koszt też można ograniczyć!!!

    • 1 0

  • bzdura

    Nic to nie da bo w jedną i w drugą strone jest około 300metrów do świateł które zblokują i tak auta jadące w jedną i drugą stronę. Efekt byłby taki że w szczycie na tym rondzie stałyby auta a inni by się próbowali przeciskać bo przecież żaden kierowca stojący już na rondzie nie wpuści innego bo ma pierszeństwo. Dopóki nie zrobią dwóch pasów po jednej i po drugiej stronie i nie udrożnią skrzyżowania przy obrońcow nic się nie zmieni

    • 1 0

  • DWA PASY

    najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa dodatkowych pasów w obie strony i wykonanie tunelu na zbiegu z ulica Jana Pawła II. Samochody, które jechałyby w kierunku Przymorza i Letnicy poruszałyby się w tunelu. Samochody skręcające w kierunku Zaspy przejeżdżałyby górą i skręcały w stronę Zaspy.
    Na górze zrobiłoby się bezpieczniej dla pieszych a ruch byłby mniejszy. Oczywiście dwa pasy Drogi Zielonej należy poprowadzić aż do Galerii Przymorze.
    Ruch byłby płynny

    • 2 0

  • Ronda w polsce

    To nie prawda ze ronda są domena gdanska. Jest ich kilka w różnych punktach miasta. To nieprawda ze problemem są wielopasmowe ulice podłączone do ronda. W Gorzowie np. Ronda są połączone drogami wielopasmowymi, z których w wielu kierunkach można pojechać drogami wielopasmowymi. Sztuczne problemy wymyślane przez miasto. Problemem jest brak drogi zielonej w ciągu do grunwaldzkiej lub obwodnicy. Natomiast rondo jest pewnym etapem wymaganym do zwiększenia płynności na sztucznie regulowanych skrzyżowaniach.

    • 1 1

  • Niech robią cokolwiek

    Wszystko fajnie dla kumatych, dla nie kumatych niekoniecznie.... wypadki będą zmorą gdyby kiedykolwiek zrobili tam rondo

    • 2 1

  • Nic nie zmieni ,,,, musi powstac jak najszybciej Droga Zielona i brakujacy 1 km Trasy Słowackiego

    inaczej żadna ulica nie wchłonie aut wyjeżdzających z tunelu... zbudowano tunel ale nie pomyslano co dalej ......

    • 3 3

  • na nic propozycje

    Podpowiadam dla orłów od inżynierii ruchu,odblokujecie Czarny Dwór i al. Jana Pawła II w kierunku Wrzeszcza , zakorkuje się al. Jana Pawła II z ul. Hynka dalej Braci Lewonieckich ( przez Zaspę Młyniec) oraz Hynka i al. Żołnierzy Wyklętych.
    Wiem wszystko się da, np. ul. Kołobrzeska od skrzyżowania z al. Rzeczpospolitej( w kierunku Czarnego Dworu) zwęzić do jednego pasa( oni nazywają taki zabieg uspokojeniem ruchu) .
    Wprowadzić dopuszczalna prędkość np. do 10 km/h.też uspokojenie ruchu, jakie to proste!
    Te i inne zabiegi nie udrażnia ruchu na nic się zdają, trzeba budować ,rozbudowywać i poszerzać jezdne. Przykład zagęszczenie zabudowy były pas startowy na całej długość, można , można!

    • 3 0

  • proponuje wreszciw zajac sie prawidlowym ruszaniem razem z pod swiatel,a nie wszyscy prawie spoznieni..

    i robia sie odstepy miedzy autami na kilaknascie metrow!czy ktos wreszcie zacznie przed egzaminem uczyc ludzi jak sie prawidlowo rusza ..

    • 4 0

  • Nikt nie przemyślał sprawy (1)

    Osoby odpowiedzialne za budowę tunelu nie pomyślały, że do tunelu nie ma innego dojazdu od strony Przymorza, Oliwy, Wrzeszcza i wszyscy teraz jadą Czernym Dworem i Jana Pawła. Pan Redaktor nie napisał, że w godzinach szczytu na Jana Pawła również robią się korki. Na pewno dodatkowy pas ruchu na Czarnym Dworze by pomógł. Choć z drugiej strony to tylko przesunie problem dalej, bo korkuje się już od skrzyżowania z Dąbrowszczaków.

    • 3 1

    • a kto maił myśleć ?

      Tunel był budowany z myślą o porcie ( transport ciężarowy),a nie z myślą o mieszkańcach aby upłynnić ruch samochodów osobowych.

      • 0 0

  • korki

    rondo moze byc zamiast pasow kladki dla pieszych podjazdy dla wozkow i wozkow inwalidzkich i czarny dwor poszerzyc o 2 pasy do obracow wyb. miejsca jest dosc i chodniki z alejka rowerowa

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane