• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa ul. Łokietka w Sopocie na trzy z plusem

Maciej Naskręt
6 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gotowa ul. Łokietka w Sopocie. Gotowa ul. Łokietka w Sopocie.

Zakończyła się budowa ul. Władysława Łokietka, która zapewni lepszy dojazd od Ergo Areny od strony Sopotu. Miejską inwestycję oceniamy na trzy z plusem.



Niebezpieczne połączenie ścieżki rowerowej po stronie Gdańska z ciągiem pieszo-rowerowym po stronie Sopotu. Niebezpieczne połączenie ścieżki rowerowej po stronie Gdańska z ciągiem pieszo-rowerowym po stronie Sopotu.
Droga wreszcie przestała być ziemnym duktem i na odcinku od ul. Polnej do ul. Gospody przy Ergo Arenie ulicą Łokietka zobacz na mapie Gdańska jeździmy już po nawierzchni asfaltowej. Na zakończoną przebudowę ul. Łokietka, oraz planowaną na przyszły rok przebudowę fragmentu ul. Bitwy pod Płowcami, zarezerwowano 4,6 mln zł.

Ponieważ remont budził sporo kontrowersji, postanowiliśmy wystawić mu cenzurkę.

Choć drogi nic nie ograniczało na szerokość, jej inwestor - ZDiZ Sopot - nie znalazł miejsce na budowę drogi rowerowej. Zdecydowano się na półśrodek, czyli umieszczenie znaku, który dopuszcza jazdę rowerem po chodniku przy jednoczesnym ruchu pieszych.

Sopocka inwestycja nie założyła płynnego - naturalnego - połączenia ścieżki rowerowej z układem dróg po stronie Gdańska. Teraz rowerzyści muszą jeździć przez szykanę, co obniża bezpieczeństwo w ruchu rowerzystów oraz ich komfort jazdy. Widać to szczególnie na załączonym po prawej stronie zdjęciu.

Ul. Łokietka w Sopocie przede wszystkim posłuży:

Ponadto fatalnie przemyślano przebieg ścieżki na jednym z odcinków, co również zagraża bezpieczeństwu nie tylko rowerzystów, ale i mieszkańców. Jej fragment skręca i przebiega dosłownie na progu wejścia do jednej z posesji (ul. Łokietka 33), mimo iż większość ścieżki rowerowej biegnie przy krawędzi chodnika.

Na negatywną ocenę inwestycji wpływa także wykonanie progu zwalniającego dokładnie w połowie pobliskich ogródków działkowych. Próg znajduje się w szczerym polu i nie wpływa on na poprawę bezpieczeństwa na drodze. Jest zwykłą przeszkodą dla kierowców. Dwa przydatne progi zwalniające znajdują się na obu końcach wyremontowanego odcinka.

Jest też kilka drobniejszych błędów jak: umieszczenie latarni z dala od przejścia dla pieszych, brak roślinności po zachodniej stronie jezdni, która wzmocniłaby konstrukcje drogi i zapobiegła nawiewaniu piachu na jezdnię z niezagospodarowanego placu obok ulicy.

Czy coś wykonano dobrze? Mieszkańców ucieszy wykonanie, oprócz jezdni i chodników, kanalizacji deszczowej, która będzie odprowadzać wody opadowe z jezdni. Ulica nie będzie podtapiana, jak było to chociażby podczas ostatnich roztopów. Ponadto ul. Łokietka będzie oświetlona, bowiem zainstalowano przy niej ok. 30 latarni. Poprawi się więc poczucie bezpieczeństwa mieszkańców.

W sumie całą inwestycję oceniamy przeciętnie - na tróję z dużym plusem. Za co ten plus? Za krótki termin wykonania drogi - pół roku.

Opinie (174) 9 zablokowanych

  • Rozpada się w oczach!!! (2)

    Ten remont to kpina. Kostki ułożone byle jak w sposób przypadkowy. Szpary różnej szerokości, do większości garaży nie można wjechać bo wysoki chodnik to uniemożliwia. Do tego bałagan podczas samej budowy, kurz, brak jakiekolwiek koordynacji działań. STRABAG wygrał przetarg, pozatrudniał najtańszych przypadkowych podwykonawców którzy dopiero uczyli się fachu czyli jak zawsze. Ciekaw jestem kto odbierze im tą partyzantkę.

    • 13 1

    • łokietek (1)

      prawdę prawisz,za rik ta ulica i chodniki będą do remontu, wszystko byle jak jest zrobione, jakość 2/10

      • 1 1

      • już ją remontują po remoncie, skoro oficjalnie prace są zakończone - bobcat jeździ co chwila i przewozi jakiś sprzęt, "pomarańczowi" z piłami w dalszym ciągu działają, kopią, zrywają, docinają, zmieniają. Tyle kasy poszło na tą przebudowę, że aż wstyd się przyznać!

        • 0 0

  • O co chodzi ? Cieszmy się, że jest w końcu droga. (11)

    Ja osobiście kilka lat na nią czekałam i nie mogłam się już doczekać. Jadąc już kilkukrotnie nową drogą, utwierdziłam się w tym, jak ogromnym jest skrótem. Oczywiście jak dla mnie, tzn. jadąc z Żabianki do Sopotu.

    • 5 3

    • Monika (10)

      Ciekaw jestem kiedy zacznieś klnąć na korki na tej drodze.

      • 4 2

      • jak zaczną remont Bitwy pod Płowcami od Polnej do Hestii (9)

        • 3 1

        • GB (8)

          A jak skończą remonty to korki się skończą?

          • 2 1

          • to zaczną remontować od początku :))) (7)

            jak Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni :) przy stanie naszej infrastruktury drogowej i remontowaniu połebkach zawsze coś będzie do remontu. Wyremontowano Grunwaldzką we Wrzeszczu przy Manhattanie, ale dywanik od Miszewskiego/Do Studzienki do Konopnickiej/Jaśkowa Dolina też po mału nadaje się do wymiany. Coraz większe ubytki i pęknięcia i znowu będą dezorganizować ruch we Wrzeszczu. Przykład drugi rondo przy Ergo Arenie wybudowali, ale bez tunelu pod rondem w świetle Drogi Zielonej, za 2-4 lata będą ciągnąć Drogę Zieloną w kierunku PGEr Areny i będą ryć rondo, bo tunel będzie zapewne wykonywany metodą odkrywkową

            • 4 1

            • GB (6)

              Czyli korki się nie skończą. Tak jak na całym świecie, pomimo rozrastającej się infrastruktury.

              • 3 0

              • chcesz mnie złapać za słówka :) (5)

                wiem do czego zmierzasz ... :) ale ja pisze o innych przypadkach wywołujących korki niż te, które Ty masz na myśli :)

                • 4 1

              • GB (4)

                Dokładnie. Masz rację. Moim celem jest wskazanie na fakt, że XXI wiek będzie wiekiem asfaltu,i korków i kurczących się zasobów wolnej przestrzeni, ale może w wieku XXII ludzie przyjdą po rozum do głowy, Bo na razie w mentalności nic nie różnimy się od pitekantropa. Tyle tylko, że umiemy prowadzić samochody.Pozdrawiam

                • 1 2

              • w XXII wieku to już będziemy latać samochodami :) (3)

                gdyby obecnie w Gdańsku istniały te drogi, które planowano już w latach 60-tych, Droga Zielona, Trasa Słowackiego, trasa W-Z w całości oraz tunel pod Martwą Wisłą i Obwodnica Południowa to obecne korki byłyby zminimalizowane, gdyż tranzyt pomiędzy dzielnicami odbywałby się po tych szybszych arteriach zamiast grzęznąć w wąskich ulicach i w wąskim gardle jakim jest Śródmieście Gdańska bez możliwości jego ominięcia jadąc np. z Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza na Stogi, Warszawę, Przejazdowo. Dodatkowym problemem jest chaotyczne prowadzenie budów i remontów np. linia tramwajowa przez Wrzeszcz remontowana była w trzech etapach przesuniętych w czasie, za każdym razem z zawieszaniem ruchu tramwajowego na dłuższy czas i z ograniczeniami dla ruchu samochodowego czas: 1 raz. od Opery do Miszewskiego, 2 raz. okolice Galerii Bałtyckiej. 3. raz obecny remont

                • 3 1

              • GB (2)

                Ty w skali mikro, a ja w makro. W wieku XXII nie będziemy latać samochodami, bo nie ma na to gwarancji. Na razie to na całym świecie powstają autostrady w oszałamiającym tempie i jakoś korki się nie zmniejszają tylko rosną. Póki co ropy wydobywa się coraz więcej, a przecież jej zasoby nie są nieskończone, choć tak myśli 99% ludzi. Na temat sposobów prowadzenia remontów się nie wypowiadam, gdyż się nie znam.

                • 1 1

              • bo biznes musi się krecić ... (1)

                i lobby samochodowe dba o to by potrzeba było budować czarne drogi pod samochody zamiast żelazne szlaki pod pociągi. Cały czas w reklamach wmawiają nam jaka to wolność mieć samochód. Dla nich nawet problemem nie będzie brak ropy, bo napęd elektryczny bardzo się rozwinął w ostatnim czasie. Problemem jest tylko jego koszt z uwagi na małą produkcję, ale jeśli produkcja wzrośnie (z uwagi na brak ropy) to jego koszt też spadnie. A w naszej Polsce to na PKP prowadzi się chyba nawet dywersję wewnętrzną, by wykazać, że kolej jest "be" i zniechęcić ludzi do korzystania z pociągów, bo ja nie rozumie jak można nie móc wywiesić rozkładów jazdy na czas. Rząd kombinuje za to jak przesunąć na budowę dróg unijne środki przeznaczone pierwotnie na rozbudowę i remont transportu szynowego, zamiast wyciągać konsekwencje wobec WSZYSTKICH, którzy się do tego przyczynili. Niestety, taki jest globalny świat, liczy się interes (biznes) wybranych jednostek, a nie dobro ogółu

                • 2 2

              • GB

                Dokładnie. Lobby paliwowe rządzi, ale to nie są tylko rekiny korporacyjne w garniturkach, zamknięci w swoich szklanych twierdzach, głusi na jakiekolwiek pozabiznesowe rozsądne argumenty. Wbrew pozorom są to bardzo mądrzy i cwani ludzei, którzy wiedzą co się święci. Ale lobby paliwo to przede wszystkim politycy, rządy, biznes, media i 90% ludzi otępionych ponadnormatywną konsumpcją, ba, wg mnie lobby paliwowe to nawet zarząd PKP, który najchętniej kolej by rozwiązał.Jednak nie wierzę w spiskowe teorie o ukrytych możliwościach energetycznych blokowanych przez rekinów paliwowych. Z prostego powodu. Ludzi jest za dużo. I ziemia nie ma żadnych takich możliwości energetycznych, aby zaspokoić rosnące potrzeby konsumpcyjne, rosnącej populacji. Do tej pory regulatorem były wojny i pewno też tak będzie. Oczywiście z powodu ludzkiej głupoty.Jedyna droga to zaczynać od siebie.

                • 1 1

  • Czy mozna w tym kraju wybudowac cos raz a dobrze tak by tego nie poprawiac? (1)

    jak widac sie nie da!! dlatego ze zawszystko placą podatnicy którzy niemaja nic do gadania bo nikt ich nie słucha!!Kryztzka w tzm kraju obecnzch wady jest zabroniona!!A przez wazeliniarzy nazywana malkontentami i tym podobnymi.Gdask chce organizaowac miedzynarodow impreze rowerową a potem razem z sopotem robi cos takiego.Kto tak bezmyslnie to wszystko zaprojektowa itam miejsca niebrakuje i w poprzednim planie bya droga rowerowa.I gdzie jest inspekcja nadzoru?Ale urzedasymówią do siebie tak jak zawsze czyli jak bedzie wielka fala krytyki i media benda to pokazywac to najwyzej przed amerami przyznamy ze niewyszło ale bedzie lepiej bo teraz czasu niebyło albo kasy niebyło ale kiedys to poprawimy naturalnie za pieniadze podatnika by znowu kolesie zarobil.

    • 4 1

    • nie chodzi tylko o budowę dróg rowerowych

      ale głównie o to, by na rowerze można było jeździć bez specjalnego ryzyka ze strony ludzi bez wyobraźni. A to jak na razie ma miejsce na tej ulicy z progami spowalniającymi

      • 0 0

  • szykany wobec rowerzystów

    "Zdecydowano się na półśrodek, czyli umieszczenie znaku, który dopuszcza jazdę rowerem po chodniku przy jednoczesnym ruchu pieszych." - nie "dopuszcza" tylko NAKAZUJE - ten znak nakazuje rowerzystom jazdę po chodzniku, dopuszczał by znak "Droga dla pieszych" z tabliczką "Nie dotyczy rowerów"

    • 8 2

  • TRAGEDIA! KTO TYM LUDZIOM DAL TAKA OBOTE I KTO WYSTAWIL DYPLOM (1)

    OSLY!

    • 5 1

    • masakra

      Jak to kto? Robotę dało miasto, a dyplomy wystawiła PG.

      • 4 1

  • (2)

    Zawsze mówiłem , że Sopot to totalne zadupie . Nawet ścieżki nie potrafią połączyć z drugą ścieżką . Zadupie wciśnięte pomiędzy morze , Gdańsk , Gdynie i park krajobrazowy . Jak chcę sie pośmiać to czytam o sopockim " kurorcie" i pusty śmiech mnie ogarnia .

    • 4 7

    • A co czytasz, żeby być smutnym?

      • 3 0

    • A mnie śmiech ogarnia

      gdy czytam, jak ludzie narzekają, że muszą stać w korkach, choć sami je tworzą

      • 3 0

  • Latarnie.....

    zwróćcie uwagę jakie "cudowne" latarnie zamontowano. Kilka metrów dalej ul. Polna podczas remontu otrzymała stylowe latarnie, podobnie jak skrzyżowanie Polna/Łokietka które zostało teraz wyremontowane. Przy Łokietka zamontowano wyroby latarnio-podobne estetyką wpasowujące się między sklep mięsny za komuny a dzielnicę fabryczną....Smutne.

    • 6 1

  • a gdzie miejsca parkingowe ktorych tak brakuje przy ERGO ARENIE ??? (1)

    po lewej stronie drogi patrzac w kier sopotu mozna zrobic cywilizowany parking na kilkaset samochodow . jest pas ziemi nie wykorzystanej a problem parkowania w najblizszym czasie powroci przy najblizszej duzej imprezie w ERGO ARENIE . ale co tam lepiej solic mandaty za zle zaparkowane auta.TAKICH MAMY ŻĄDZĄCYCH JAKICH WYBIERAMY. pozdrawiam wszystkich kierowców

    • 7 5

    • kierowco

      A czy na mecz musisz jeździć samochodem? Chyba korona ci z głowy nie spadnie jak dojedziesz kolejką albo autobusem.

      • 2 1

  • kilka mandatów zapłaciłem tam ( nie wiem dlaczego ) i kilka razy w sufit samochodu przywaliłem na tych bezdrożach (1)

    mam nadzieje, że jakoś cywilizowanie już będzie

    • 1 2

    • Wystawiajacy mandat nie powiedzial za co on?

      • 1 0

  • dzięki za bardzo ciekawą mapkę (1)

    z której wynika, że tzw. "droga zielona" wg pierwotnego projektu miała przebiegać bezkolizyjnie czyli pod rondem widocznym na mapce. Niestety rozpoczęta ad hoc budowa takiego rozwiązania nie przewiduje. Co do ulicy Łokietka, to zaiste wypada wykrzyknąć - nareszcie!Z tym, że Wasze zdjęcia są nader dyskretne, gdyż nie widać na nich rozrytego i zdewatowownego otoczenia oraz szerszego od ulicy, a równoległego do niej pasa terenu, który powinien być również zagospodarowany, przede wszystkim na parking, a przy okazji na ścieżkę rowerową.

    • 6 1

    • Droga Zielona

      to co teraz jest budowane to jest pierwszy etap budowy Drogi Zielonej. Niestety budowa odbywa się metodą "gdańską" czyli najpierw buduje się jeden "element" w bardzo okrojonej wersji. Następnie jak będą pieniądze na następny etap budowy, by móc budować dalej, burzy się część tego co zbudowano wcześniej, aby dodać jakiś dodatkowy brakujący element, który można było właściwie wykonać podczas pierwszej budowy. Tak zrobiono w tym przypadku. Pierwszy etap przewiduje budowę Drogi Zielonej od skrzyżowania z Al. Grunwaldzką i zakończenie jej głównych jezdni przed rondem przy Ergo Arenie i wykonanie tylko dróg zjazdowych łączących ją z rondem. Za 2-4 lata tak jak planują władze miasta, rozpocznie się następny etap budowy od Ergo Areny do PGEr Areny. Założę się, że wówczas tunel będzie budowany metodą odkrywkową i konieczne będzie rozrycie całego obecnie wybudowanego ronda. A można było przygotować przepust tunelu już teraz, podczas budowy ronda oraz budowę pierwszego etapu Drogi Zielonej i jej głównych jezdni zakończyć na parkingach Ergo Areny prowadząc je tunelem. Rozwiązanie takie było by wygodniejsze w trakcie organizacji imprez w Ergo Arenie do czasu budowy całej Drogi Zielonej. Samochody jadące Drogą Zieloną do Ergo Areny nie musiałyby przejeżdżać po rondzie tylko wjeżdżałyby bezpośrednio na obecne parkingi.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane