• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cisowa, Chylonia i Pustki chcą bezpieczniejszych dróg

Michał Sielski
22 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Sygnalizacja świetlna i fotoradary mają sprawić, że takie widoki będą już tylko smutnym wspomnieniem. Nz. tragiczny wypadek na ul. Chylońskiej, w którym zginęło trzech mężczyzn. Sygnalizacja świetlna i fotoradary mają sprawić, że takie widoki będą już tylko smutnym wspomnieniem. Nz. tragiczny wypadek na ul. Chylońskiej, w którym zginęło trzech mężczyzn.

Mieszkańcy Cisowej, Chyloni i Pustek Cisowskich chcą świateł na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, fotoradaru i progów zwalniających. Radni jednak uznali, że to nie oni powinni o to zadbać.



Czy na drogach w dzielnicach jest bezpiecznie?

Gdynianie chcą, by zmiany zostały wdrożone do 2015 roku. Dzięki takiemu terminowi, spokojnie będzie można umieszczać inwestycje w budżetach kolejnych lat. Tym bardziej, że nie dotyczą one drogiej przebudowy czy innych projektów wymagających sporego wysiłku finansowego.

- Pierwotnie był to projekt obywatelski, który nie wszedł pod obrady ze względów proceduralnych. Dlatego zgłosiliśmy go jako grupa radnych - mówi Marcin Horała, gdyński radny PiS.

Projekt zawiera zebrane przez radnych uwagi mieszkańców, którzy nie mogli doprosić się u urzędników zmian w swoich dzielnicach. Mimo że - według wnioskodawców - dotyczy drobnych, choć strategicznych problemów trzech dzielnic Gdyni.

Nie zgadzają się z tym nie tylko radni rządzącej Gdynią Samorządności.

- To poziom szczegółowości niespotykany w Radzie Miasta. Poza tym dlaczego mamy realizować uchwały dla części dzielnic, a innych nie? I bez takiej uchwały będziemy pochylać się nad tymi zagadnieniami, a część będzie wprowadzona bardzo szybko - np. w ramach projektu Tristar - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Radni dodają również, że interwencje mieszkańców nie powinny być rozstrzygane na tym poziomie.

- Powinniśmy zrobić ranking i przekazać do realizacji w odpowiedniej kolejności konkretnym służbom - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Samorządności i mieszkaniec Chyloni.

Ostatecznie, głosami Samorządności, projekt został podczas środowej sesji Rady Miasta odrzucony.

- Szkoda, bo tego chcieli mieszkańcy, a radni powinni wsłuchiwać się w ich głos. Pewnie, że są inne zagadnienia, ale zacznijmy je rozwiązywać. Na razie nikt nie zgłosił innych, a to są problemy realne. Podpisało się pod nimi kilkuset mieszkańców - kręci głową Marcin Horała.

Szczegóły projektu zmian drogowych w Cisowej, Chyloni i Pustkach:

1. Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Chylońską w pobliżu skrzyżowania z ul. Starogradzką zobacz na mapie Gdyni. Dochodzi tam do poważnych wypadków. Dwoma najgłośniejszymi z ostatnich lat było śmiertelne potrącenie uczennicy szkoły podstawowej oraz uderzenie samochodu w przystanek, powodujące zranienie m.in. kilkumiesięcznego niemowlaka.

2. Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Kartuską w pobliżu skrzyżowania z ul. Raduńską zobacz na mapie Gdyni oraz na przejściu przez ul. Chabrową zobacz na mapie Gdyni w okolicy Szkoły Podstawowej nr 16. Sygnalizacja jest też potrzebna na przejściu dla pieszych przez ul. Morską w okolicy skrzyżowania z ul. Chylońską II zobacz na mapie Sopotu. Tam mógłby też stanąć fotoradar. Głównie z tego powodu, że blisko siebie są dwa przejścia, a tylko jedno ma sygnalizację świetlną.

3. Budowa progu zwalniającego bądź innego rozwiązania ograniczającego prędkość na ul. Nowodworskiego zobacz na mapie Gdyni oraz na ul. Skarbka zobacz na mapie Gdyni, gdzie samochody jeżdżą zdecydowanie za szybko.

4. Budowa instalacji dla fotoradaru w okolicy skrzyżowania ul. Chylońskiej i Piaskowej zobacz na mapie Gdyni. To także bardzo niebezpieczne miejsce. Dochodzi tam do wielu wypadków, a najtragiczniejszy to, zabicie trzech braci przez rozpędzonego, pijanego kierowcę. Dlatego mieszkańcy chcieliby, by w okolicy stanął też fotoradar. W tym zakresie wspiera ich zresztą policja, która wybrała to miejsce, jako jedną z czterech priorytetowych lokalizacji na terenie Gdyni.

Opinie (110) ponad 10 zablokowanych

  • Wyrywające mózg z korzeniami hałasy budowy na Witominie (3)

    A ja, mieszkaniec Witomina, pragnę spokoju, który zabiera mi dzień w dzień firma stawiająca budynek Kol_um_bus wewnątrz dzielnicy. Jak się okazuje - hałas generowany przez maszyny tam pracujące - przekracza w ciągu dnia 60 decybeli i jest niemożliwy do wytrzymania.

    W miejscu, gdzie w y b u c h ł a budowa apartamentowca dla ubogich ( wysokość lokali jak za siermiężnej komuny zaledwie 250 cm), znajdowal się ongiś parking. Jakże potrzebny dla mieszkańców, niemających garaży. Niestety, w czasach gdy DŁUG stał się immanentną i wręcz modną cechą gminy, państwa czy Unii Europejskiej, kasy ( w tym miejskie) uzupełnia się walutą pochodzącą od dewelopciów.

    Zawsze mi sie zdawało, że Gdynia jest miastem światowej klasy. Że jest w niej miejsce dla każdego. Niestety, myliłem się. Ważne jest wyłącznie powierzchowne uzupełnione zadłużonego ( od 20 lat) skarbczyka prowincjonalnego grodu.

    I taka zamiana parkingu na bloczysko pękate i szpetne jest wyłącznie POZORNĄ osłodą finansową. Albowiem stłoczone na chodnikach i drogach osiedlowych auta powodują ZAGROŻENIE DROGOWE. I koszty zeń wynikające.

    • 8 3

    • taaaa.... (1)

      piszesz ,że to szpetny apartamentowiec ,a w pobliżu są same szpetne bloki więc on pewnie po zakończeniu budowy będzie wyglądał lepiej od reszty. Gdynia jest miastem światowej klasy,ale nie ze względu na Witomoino ,tam nie ma sensu za bardzo inwestować w cokolwiek, jedynie poszerzyć chwarznieńską co by szybko do obwodnicy przelecieć

      • 0 2

      • Dokładnie po wybudowaniu Vitawy,

        tam już nic nie ma sensu. Takiego miejskiego urbanistę co na to pozwolił, przgoniłbym kilka razy wzdłuż, wszerz i wzwyż, może by zrozumiał, że nie o taki modernizm chodzi.

        • 3 1

    • To, co piszesz było by przerażające, gdyby nie...

      ...fakt, że 60 dB to poziom hałasu...normalnej rozmowy. :)))

      • 1 0

  • obecnie rządzący już podziękujemy...

    Dobitnie pokazują(nie pierwszy raz) jak ważni są mieszkańcy miasta,a w szczególności dzielnice o których mowa w artykule.
    Będę głosował na kogokolwiek,poza Samorządnością.

    Denerwuje mnie również to,że jest wielu radnych,którzy chcą coś robić ,ale partia rządząca im to skutecznie uniemożliwia.
    Pomijam fakt,że Pis-u nie lubię przez Kaczora:P

    • 8 4

  • Instalacja sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Kartuską w pobliżu skrzyżowania z ul. Raduńską (1)

    Ja juz od dłuższego czasu "wale głową w mur".Pisałam do kilku radnych,ale każdy się tłumaczy brakiem zrozumienia ze strony rządzących Gdynią. niech p.Szczurek nie mysli że jest nr.1. To nie trwa wiecznie. A ta cała samorządność to wielka lipa.Niech przyjedzie świta na ul.Kartuską i w godzinie szczytu niech przejdą przez przejście przy aptece. Ale nie grupa i z kamerami a samodzielnie. Zycze powodzenia. a propo- jak się wydaje zgody na budowle blok w blok, to mozna by pomyslec o parkingach.

    • 4 2

    • Oj, nieraz tam się czeka na łaskę kierowców...

      A by wystarczyła sygnalizacja na przycisk. I gonić przez SM i Policję dziadków leśnych wyłażących zza autobusów wprost pod koła.

      • 0 0

  • chcemy więcej sygnalizacji świetlnej na kartuskiej!

    tylko nie na przejściach dla pieszych. Czerwone światło wymuszające ustępowanie pierwszeństwa dla zmotoryzowanych wiernych Kościoła Jahve jest dobrym krokiem na przód.

    • 0 2

  • Nie ma

    niebezpiecznych dróg - są tylko niebezpieczni kierowcy. Gdyby każdy kierowca przestrzegał prawa o ruchu drogowym, to mielibyśmy 0 wypadków.

    • 0 2

  • Gdynianie chcą OPAT

    • 6 0

  • Skarbka progi zwalniające???

    na odcinku ok 600 m jest ich 4 nie popadajmy w paranoje...
    lepiej postawic znaki zakazu zatrzymywania chociaż nie będzie problemu z przejazdem autobusów

    • 4 0

  • fotoradar

    Ok zgodzę się ale pod jednym warunkiem że zwiększy to bezpieczeństwo a nie zwiększy portfele urzędników. Zamiast te pieniądze dać dla dzielnicy która maga by zrobić coś dla np. dzieci place zabaw itp. to kupią sobie nowe auta służbowe

    • 0 2

  • rozszerzyc zjazd z Morkiej na Kartuzka , czytelniejsze informacje o zjazdach

    mozna zrobic proste rozwiazania , zaczynajac np od skrzyzowania Kartuskiej i Morskiej , zjazd w lewo od strony obwodnicy moze sie wczesniej zaczynaz , zjazd w prawo moze miec jeszcze jeden pas , gdy na prawo sie blokuje pozostaje srodkowy pas ,ktory czesto bywa zajety przez tych co skrecaj a w lewo w kier, dworca Chyloni , jadac z Rumi , nie bedacy mieszkancem nie wie kiedy skrecic do mollu Anchuan a co gorsze nie wie jakim pasem jechac zeby wjechac na obwodnice , informacja jest dopiero , gdy juz za pozno na zmiane pasa , podobnie jadac z obwodnicy taras Kwiatkowskiego do Gdyni nie wiadomo dokad prowadzi zjazd , jest ze na Hel a juz nie istnieje ze do Gdyni da sie dojechac , ze jest dzielnia Grabowek badz Chylonia i ze tez tamtedy jezdzi sie do Rumi...

    • 4 0

  • Jeżdżą małymi popierdółkami z prędkością światła to i tak jest...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane