- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (224 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (234 opinie)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (92 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (49 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (182 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (225 opinii)
Do Bydgoszczy i Elbląga pojedziemy zmodernizowanymi składami
Za 110 dni na pomorskie tory kolejowe trafi pierwszy spośród czterech zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57. Władze samorządu województwa zawarły z firmą Newag kontrakt na ich modernizację. Wydamy na to 30,4 mln zł.
Pod koniec listopada do Trójmiasta dotrą zmodernizowane cztery pociągu typu EN57.
- Zmodernizowany tabor wyjedzie na tory w barwach Przewozów Regionalnych i będzie obsługiwał trasy Gdynia - Elbląg - Olsztyn oraz Gdynia - Bydgoszcz - zapowiada marszałek województwa, Mieczysław Struk.
Pojazdy zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, w przedziałach pasażerskich i służbowych zamontowane zostaną nowe, wygodne siedzenia z podłokietnikami. W każdym z pojazdów zamontowane zostaną nowe kabiny WC z obiegiem zamkniętym, przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zmodernizowane składy EN57 wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej (tablice kierunkowe LED zewnętrzne i tablice wewnętrzne LCD z bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu) oraz monitoring.
- Kompleksowa przebudowa tych zespołów trakcyjnych sprawi, że w niczym nie będą one przypominały swoich pierwowzorów. Znacząco zmieni się ich wygląd, komfort podróżowania oraz komfort pracy maszynisty - zapewnia Zbigniew Konieczek, prezes spółki Newag. - Standardem modernizowanych przez nas EN57 jest nowa funkcjonalna kabina maszynisty z nowoczesnym, ergonomicznym pulpitem wyposażonym w elektroniczny system diagnostyki i elektroniczny rozkład jazdy - dodaje.
Stare składy EN57 zostaną w całości rozebrane. Pozostanie po nich jedynie tzw. rama, na której zostanie odbudowany skład. Nowe pociągi będą o pięć ton lżejsze i będą posiadały nowy układ napędowy. Co ważne: będą wyposażone w urządzenie umożliwiające oddawanie energii elektrycznej do sieci trakcyjnej.
Wartość podpisanej umowy to 30,4 mln zł brutto. Zmodernizowane pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi w ciągu 110 dni od daty podpisania umowy. Inwestycja jest o połowę tańsza, niż zakup czterech nowych składów.
Modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych realizowana jest w ramach projektu "Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw", dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Projekt obejmuje zakup i modernizację ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Wartość całkowita projektu to 70,16 mln zł, kwota dofinansowania to 40,44 mln zł. Nowe składy kupowano w latach 2010-2012, kolejne modernizowano w latach 2011-2012. Umowa z Newagiem dotyczy modernizacji czterech ostatnich pojazdów z projektu.
Miejsca
Opinie (99) 4 zablokowane
-
2014-08-12 13:44
niech się SKM uczy! (1)
Kupili pociągi z klimatyzacją... SKM dokona tego dopiero w 32 wieku
- 14 3
-
2014-08-12 14:29
w 32 wieku SKM będzie własnością DB i w zmodernizowanych składach EN57 naklei plakaty o treści "Uwaga brak klimatyzacji"
stanie się to na polecenie UE- 3 0
-
2014-08-12 13:45
uwaga (4)
Zmodernizowane składy do Elbląga jeżdżą już od roku!
Co z tego, skoro pociąg wlecze się ponad dwie godziny, a częstotliwość kursów jest raz na kilka godzin.
Porażka...- 22 1
-
2014-08-12 16:32
Wlecze się i jest krótki
Wlecze się, postoje 15-minutowe, nie wiadomo po co. Z Pruszcza do Sopotu jadą 45 minut, zamiast 25. Mało tego, jeżdżą skróconym składzie, w soboty i niedziele dziki spocony tłum.
Tak wypycha się ludzi do samochodów.- 8 0
-
2014-08-12 21:52
To teraz pomyśl... (1)
Przy nowych składach, 2x droższych miałbyś o połowę mniej pojazdów, czyli o połowę mniej kursów pociągów.
Pasuje Ci?
Tylko nie mów, że te nowe pojechałby szybciej przy obecnej infrastrukturze...- 0 3
-
2014-08-13 10:17
Ale
-te zmodernizowane nie pojezdza tyle co nowe,
-jest rożnica w komforcie. np. Hałas.
-tory są szybkie, do Bydgoszczy zobacz sobie czas dla ekspresu do Berlina, a jedzie on z lokomotywa na 160km czyli na taką predkość na jaka sa standardowe produkty "kolejek" z PESY czy Newagu. Do Iławy (czyli i Malborka) od grudnia prędkości będą nawet ponad 160.- 2 1
-
2014-08-13 00:02
Nie kłam
- 0 1
-
2014-08-12 13:53
Dlaczego dzwi sa czrwone w zestawieniu z tą szarością to kojarzy się z Rosją
- 2 1
-
2014-08-12 14:08
ha ha ha
Pomorze !!!! Jedyny region w polsce gdzie nie kupuje się nowych pociągów tylko się modernizuje !!!! Może zakupić od pesy - elfy, którymi jeździ cała polska tylko nie pomorze !!!!!!!
- 17 0
-
2014-08-12 14:09
(3)
W latach 90. z Elbląga do Gdańska kursował pociąg przyspieszony. Cena jak na osobowy, ale jechał tylko godzinę. Zatrzymywał się w Malborku, Tczewie i Pruszczu. Dziś, po wpakowaniu miliardów złotych w modernizację pociąg Elbląg-Gdańsk jedzie ok. 2 godzin, zatrzymuje się na totalnych zadupiach. TLK trochę lepiej - 1,5h. Odległość to całe 80km ;-)
- 29 1
-
2014-08-12 14:28
Dlatego (1)
wybieram PKS - godzinka tylko ;) takiego dojazdu to nawet gdańszczanie z niektórych dzielnic nie mają
- 5 0
-
2014-08-12 16:16
I ja bym wybrał, bo ewidentnie PKS potrafi wykorzystać lepszą infrastrukturę poprawiając szybkość przejazdów. Niestety PKS nie uwzględnia niektórych zniżek ustawowych, przez co byłby dla mnie 2x droższy.
- 4 1
-
2014-08-12 17:46
Na początku lat 90-tych pociąg IC z Gdyni do Warszawy jechał niewiele ponad 3 godziny.
I tyle w temacie.- 4 0
-
2014-08-12 14:14
(2)
Wystarczy wyjechać do innego województwa id całkiem inny świat na kolei. Nowy tabor, a u nas ciągłe modernizacje trupów.
- 16 0
-
2014-08-12 14:26
Dokladnie, jedyne wojewodztwo, ktore nie ma ani jednego nowego ezt.
- 2 1
-
2014-08-12 15:19
Chlopie, już dziesięciu przed toba napisało dokładnie to samo, ze tylko pomorskie nie kupuje nowych. Co to jest za głupota żeby czytac komentarze przedpiscow, po czym walic kolejny w tym samym tonie.
- 1 1
-
2014-08-12 14:15
dalej modernizacja trupow. te pociagi nadaja sie na zlom a nie do remontu. moze jak ludzie dotra kiblami (dla niezorientowanych to nazwa potoczna en57), zobacza, ze da sie inaczej. kujpom ma piekne elfy od pesy.
- 5 1
-
2014-08-12 14:16
do Bydgoszczy dużo taniej i dużo szybciej (1)
niż tymi pociągami można pojechać samochodem z BlaBlaCar.pl.
- 1 3
-
2014-08-14 14:44
z wózkiem dziecięcym , żoną i dwójką dzieci
hłe hłe
- 0 0
-
2014-08-12 14:17
wybory się zbliżają ...
walą kaszaną od autostrad po kolej - a ten skład to odpicowany złom
- 5 1
-
2014-08-12 14:19
Co z tego,
że będą nowe składy, skoro jest ich zdecydowanie za mało, żeby obsłużyć ruch. Widać to dzisiaj na dworcu PKP. Jedna mała kolejka ma wystarczyć dla ludzi wracających z pracy do domów po godzinie 16. Czasem nawet dwa stare składy EZT to za mało.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.