• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Poznania dojedziemy w mniej niż 3 godziny

ms
24 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny. Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny.

W grudniu skróci się czas jazdy nie tylko z Trójmiasta do Warszawy (2 godz 57 minut) ale i do Poznania. Pasażerowie zyskają ok. 20 minut, co oznacza, że najszybsze pociągi dojadą do stolicy Wielkopolski w mniej niż 3 godziny.



Najciekawsze polskie miasto na weekend:

Najszybciej odległość między stolicą Wielkopolski a Gdańskiem pokonają pociągi Berlin-Gdynia-Ekspres, które będą potrzebowały na to mniej niż trzech godzin, czyli ok. 20 minut krócej, niż obecnie. Skorzystają także pasażerowie innych, wolniejszych pociągów dalekobieżnych. Te przy wykorzystaniu szybszych lokomotyw, zyskają nawet 30 minut w porównaniu do obecnego czasu przejazdu.

Przyspieszenie na trasie Poznań - Trójmiasto umożliwiły prace rewitalizacyjne zrealizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Pierwszy etap poprawy jakości usług na tym odcinku został przeprowadzony w okresie przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Objął on między innymi wymianę torów dużej części odcinka łączącego Bydgoszcz z Tczewem.

- Po 2012 r. prace remontowe na tej trasie były kontynuowane i koncentrowały się na likwidacji ograniczeń prędkości. W efekcie odnowienia torów i renowacji obiektów inżynieryjnych, pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km na godzinę - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zaplanowane na przyszły rok prace umożliwią dalsze skrócenie czasu podróży pociągiem między tymi aglomeracjami. Skok nie będzie już tak wyraźny, ale docelowo najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w ok. 2 godziny i 45 minut.

Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu na linii kolejowej. Pozwala na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku np. modernizacji.
ms

Opinie (173) 2 zablokowane

  • 20 minut szybciej.Śmiech na sali.

    • 3 4

  • Proponuje niektórym wieśniakom dla których 160 km jest super (1)

    pojeździć koleją między dużymi miastami w Niemczech, Francji, Anglii czy nawet Hiszpanii. Jak już się pakuje tyle kasy w kolej to po to by było nowocześnie na obecne standardy a nie jak w latach 80

    • 4 2

    • A ja proponuję po Indiach. ;)

      • 0 0

  • Pasażer. (1)

    Wystarczyło do kupić lokomotywy typu taurus 30 sztuk i byłoby po kłopocie :] I wagony zrobić pod 200. :D

    • 1 0

    • No przecież EU44 prowadzą składy z Gdyni do Berlina przez Poznań.

      • 1 0

  • (2)

    A po ile będą bilety? Ile zapłacimy za "luksus" dojazdu do Warszawy i Poznania w mniej niż 3h?

    • 3 0

    • (1)

      Bilet do Poznania na Gdynia-Berlin Expres kosztuje 40 zł.

      • 0 0

      • ale spróbuj się z niego przesiąść na Wrocław

        i płacisz już więcej niż bezpośrednim...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane