• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie stacje z paliwem wątpliwej jakości

MKo
6 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Spór o stację paliw przy al. Hallera w Gdańsku
Dwie z ponad 30 badanych stacji paliw w Trójmieście miały wątpliwą jakość oleju lub benzyny. Dwie z ponad 30 badanych stacji paliw w Trójmieście miały wątpliwą jakość oleju lub benzyny.

Trójmiejskie stacje paliw zostały skontrolowane przez inspekcję handlową. Przebadano jakość paliw w sumie na 38 stacjach. Gorszą od zakładanych norm jakość paliwa stwierdzono na dwóch z nich.



Czy miałeś kiedykolwiek zastrzeżenia do tankowanego paliwa?

Badania jakości sprzedawanych paliw inspekcja handlowa prowadzi na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kontrole są przeprowadzane przez cały rok na losowo wybranych stacjach - tam, gdzie w ubiegłych latach stwierdzano nieprawidłowości oraz w odpowiedzi na zgłoszenia kierowców.

W 2016 r. inspektorzy pod lupę wzięli w Trójmieście 35 stacji paliw w Gdańsku i trzy w Gdyni. Na dwóch z nich wyniki badań odbiegały od przyjętych norm. Badania laboratoryjne sprzedawanego paliwa wykazały nieprawidłowe parametry temperatury zapłonu oleju napędowego na stacji Port-Trans przy ul. Śnieżnej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku oraz prężności par benzyny sprzedawanej na stacji ZKM przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na pozostałych stacjach badane próbki były zgodne z wymaganiami jakościowymi określonymi w rozporządzeniu ministra gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.

Wyniki jakości paliwa w Trójmieście nieco się pogorszyły. Przed dwoma laty nie stwierdzono uchybień na żadnej ze stacji. Jeszcze wcześniej - w 2013 i 2012 r. było po jednym takim przypadku.

Ile kosztuje litr paliwa na stacjach w całym Trójmieście? Możecie na bieżąco sprawdzać w naszym serwisie Ceny paliw.

Badania prób paliw pobieranych podczas kontroli są wykonywane przez laboratoria akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji. W przypadku gdy kontrolowane paliwo nie spełnia wymagań jakościowych, prezes UOKiK, jako zarządzający systemem monitorowania i kontrolowania jakości paliw, zobowiązuje kontrolowanego przedsiębiorcę, w drodze decyzji administracyjnej, do zwrotu kwoty stanowiącej równowartość kosztów przeprowadzonych badań laboratoryjnych.

Za wytwarzanie, transportowanie, magazynowanie lub wprowadzanie do obrotu paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, gazu skroplonego (LPG), sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub lekkiego oleju opałowego niespełniających wymagań jakościowych ustawa przewiduje kary grzywny w następującej wysokości:

  • od 50 tys. do 500 tys. zł (lub karę pozbawienia wolności do lat 3)
  • od 100 tys. do 1 mln zł lub karę pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat, jeżeli paliwo stanowi mienie znacznej wartości
  • od 10 tys. do 25 tys. zł w przypadku mniejszej wagi
  • od 25 tys. do 250 tys. zł za działania nieumyślne


Zobacz pełen raport UOKiK.
MKo

Miejsca

Opinie (240) ponad 10 zablokowanych

  • Więcej takich kontroli to się może wyeliminuje nieuczciwych

    albo po prostu leni,którym nie chce się usuwać usterek związanych z jakością paliwa

    • 6 0

  • Port-trans

    Nie ma już stacji porttransu, teraz jest Moya i jest ok

    • 1 9

  • Genius loci

    Obie stacje prawie po sąsiedzku...

    • 5 0

  • co to znaczy, że kontrola wykazała... (4)

    ...nieprawidłowe parametry prężności par benzyny?

    • 8 0

    • to znaczy, ze benzyna nie była benzyna (3)

      normalnie benzyna dosc intensywnie paruje (pręzne pary) co czuc po gryzącym zapachu, skoro tamta nie parowała to czym była? bo benzyną napewno nie. i to to wlasnie oznacza. ale zeby wnioski nie były takie jednoznaczne to kontrolerzy opatrują to takim uczonym belkotem.

      • 4 0

      • Bzdura (1)

        Jest przepis, że próżność par benzyny w okresie letnim ma nie przekraczać 60 kpa - pewnie mieli duży zapas benzyny z zimy i zdążyli sprzedać - dla klienta praktycznie bez znaczenia - to taki przepis

        • 1 0

        • prężność par

          • 0 0

      • zimowa paruje bardziej niż letnia, to logiczne, poczytaj o prężności par benzyny na wikipedii, ma to znaczenie dla klienta bo ułatwia rozruch silnika, ale też nie może być ta prężność za wysoka
        Prężność par, obok składu frakcyjnego, jest drugim ważnym parametrem oceny lotności benzyny. Z punktu widzenia łatwości rozruchu silnika należałoby zasilać go paliwem lotnym o wysokiej prężności par. Jednak stosowanie bardzo lotnych benzyn zwiększa zdolność paliwa do powstawania korków parowych. W efekcie przez układ zasilania podawana jest mieszanina składająca się z benzyny w postaci cieczy oraz jej pary z niedużą ilością powietrza. Wagowo ilość dopływającej benzyny szybko się zmniejsza, co zaburza proces spalania, silnik zaczyna dławić się i może się zatrzymać. Aby pogodzić te dwie sprzeczności (łatwość rozruchu w niskiej temperaturze) oraz tworzenie korków parowych w gorących miesiącach letnich, tak dobiera się skład frakcyjny benzyny letniej, aby prężność par nasyconych nie przewyższała 60 kPa. Dla miesięcy zimowych prężność par wynosi zaś maksimum 90 kPa. Podobną funkcję pełni indeks lotności.

        • 0 0

  • ilość paliwa (9)

    ja 2 lata temu złożyłem zażalenie na ilość sprzedanego LPG i do dzisiaj nie mam odpowiedzi na stacji LECLERC zatankowano mi 55l gazu do 42 litrowej butli !!!! na innych stacjach tankuje prawidłowo więc brak awqari, z ciekawości po 2 tygodniach znowu tankowałem na LECLERC i znowu kazałem przerwać przy 47 litrach pozdrawiam

    • 16 1

    • (7)

      Hahaha, czyli nic nie przestali naciągać, bo ja miałem jakoś ze trzy lata temu przygodę z tą stacją. Zatankowało mi 103l ropy do zbiornika 90l :), a w zbiorniku było jeszcze z 4 litry ropy.
      Pokrzyczałem na kierownika i zwrócili mi raz, dwa kwotę różnicy, od tamtej pory nie wróciłem tam.

      • 5 0

      • U mnie podobnie

        W lato też tam przypadkiem tankowalam. Po prostu jednorazowo przy okazji LPG. Do butli 40l gdzie wchodzi max 44 ale przy napraaaawde pustej zatankowalo niby 52i zwyczajnie sama zastopowalam. Zapłaciłam za 52l, a przejechałam tyle km ile standardowo po każdym tankowaniu(zawsze kasuje licznik).

        • 0 0

      • Błądzisz (5)

        To normalne, ze wchodzi wiecej. Pracowalem na stacji paliw i do kazdego zbiornika .ozna jeszcze spork dolac. Ku sobie tez no. kanister 5 litrowy, a gwarantuje Ci, że tam coś blisko 6 wlejesz, a co dopiero przy takim zbiorniku jak Ty masz.

        • 2 2

        • a to ciekawe co piszesz (2)

          bo do mojego karnistra w domu wchodzi 5,2 litra, a na stacji to chyba inną miara to liczą bo potrafi wejsc 5,5 litra. a karnister nie jest z gumy, jest z blachy, wiec raczej sie nie rozciąga.
          jak to wytłumaczysz?

          • 1 0

          • bardzo prosto, nie ma czegoś takiego jak karnister... (1)

            • 0 0

            • ty masz kanister, on ma kanister A JA MAM KARNISTER

              • 0 0

        • (1)

          Zrozumiałbym różnicę 2-3 litrów... Ale 13? Poza tym leję często "do pełna", wychodzi 91-93l ropy, jak mam w zbiorniku opary. Jeżeli wlejesz faktycznie 103l ropy do niemodyfikowanego, oryginalnego zbiornika 90l to zasponsoruję Ci tankowanie "do pełna".

          • 0 0

          • jak jezdzisz dostawczakiem lub tirem to powinienes wiedziec

            Powinienes wiedzieć ze ilość benzyny rozni się jej temperatura,preznosc cieplej a zimnej jest rozna i dlatego sa roznice,sam jezdze na tirach i jeslli tankuje latem z cysterny wiecej wlewam,zima wchodzi mniej bo jest zimne

            • 0 1

    • Zatankowałem 50 l benzyny do fabii 1 bez żadnych sztuczek z naciskaniem odpowietrzeniem zbiornika. Po 40 litrze już spodziewałem się odbicia nalewaka, bo zwykle wchodzi 38-39 litrów od zapalenia się kontrolki, przy 45 nie rozumiałem co się dzieje, przy 50 nie wierzyłem własnym oczom. Na rezerwie przejechałem 10 km, zbiornik ma pojemność 47 litrów w tym 7 litrów rezerwy. Wiem że pozostaje poduszka powietrzna a żeby się jej pozbyć (po co?) trzeba nalewakiem naciskać przycisk.

      • 0 0

  • " Stacje Lotos - Naszymi Stacjami ! " - Slogan autorstwa D.S.v.D (6)

    Tankuję od zawsze i w żadnym samochodzie paliwo z Lotosu Nigdy mnie nie zawiodło! Raz zatankowałam przy Au-an i na E-7 Ledwo 110 km/h mogłam wycisnąć ! Serio. Zero przyśpieszenia, TIRy zrobiły się problemem na trasie niczym Misiewicz dla PIS, musiałam mieć prostą wolną z 2-3 kilometry by wyprzedzić TIRa. W Warszawie dolałam na Orlenie i już było o " niebo " lepiej...

    No i kasa zostaje w Gdańsku / Kraju jak tankujesz na Lotosie czy Orlenie.

    a i jeszcze coś, nie myśl, że inne stacje wożą paliwo od siebie z kraju...Wszystkie Kupują w Lotosie i Orlenie paliwo hurtowo.

    Ciekawe czemu na Lukoilu nadal wiszą banery Lukoilu skoro Rosjanie już dawno wyszli z Polski a stacje sprzedali...

    • 7 3

    • Lotos ma najdroższe paliwo w Gdańsku! Dlatego nie kupuję.

      Po paliwie (benzynie) z auchan i shella bo tam tankowałem padły wtryskiwacze w nowym aucie.

      • 1 1

    • (2)

      bo w tym roku dopiero zmieniają brand na Amic, swoją drogą Amic to ukryta spółka Lukoilu w Austrii, w zarządzie siedzą sami managerowie Lukoilu

      • 2 0

      • Dziwne, że tak długo... (1)

        I dziwne, że prawo na to zezwala....Wprowadzają klientów w błąd szyldami Lukoila...
        Zrobili Amic, by ludzie kupowali u nich paliwo, nie wiedząc, że to firma z Rosji...?

        • 0 0

        • tak, tak samo firmy handlujące gazem tzw. Gaspol, który należy do "austriackiego" PrimaGaz oraz PolskiGaz na południu, który należy do Petrochemical Holding

          • 1 0

    • Realtalk

      Realtalk

      • 1 0

    • Raz zawiodłem się na Lotosie przy Elbląskiej tym vis a vis orlenu.

      • 0 0

  • stacje statt-oil (1)

    ja tam tankuje na stat-oil swojego tico pod korek i nigdy niemam problemu z silnikiem jesli ciemno-grodzianie jezdza na oparach to maja skutki i bardzo dodrze

    • 0 1

    • ja zatankowałem 83 l na zbiornik 70 l rezerwa dopiero się zapaliła

      • 0 0

  • Stacja na port trans to MOYA

    • 4 1

  • tylko Auto - Darex z Gdyni (5)

    to jest najlepsza stacja benzynowa - tankuję tu zarówno PB jak i Diesla.
    Od 3 lat nie miałam żadnego problemu z samochodami do tego miła obsługa i weekendowe promocje - Polecam.

    • 2 17

    • jak mi umyjesz auto gratis, to wpadam (1)

      • 8 1

      • Wpadaj czekamy

        ...

        • 0 0

    • Smród kryptoreklamy (1)

      Uuuu śmierdzi tu z daleka kryptoreklamą nieładnie pani Agnieszko

      • 5 0

      • ???

        dlaczego ??? jeżeli coś jest dobre i jestem z tego zadowolona
        to nie mogę polecić tego komuś innemu?? tą stację poleciłam wielu znajomych tak samo jak zupę pomidorową w La Vita.
        Pozdrawiam - Agnieszka

        • 0 2

    • teraz może dobre

      Teraz może dobre ale 2 razy tankowalem tam z 5 lat temu i za każdym razem zapchana pompa Paliw w benzyniaku co przepalał wszystko, to był stary escort jeszcz na gazniku. Potem czyszczenie układu i konkluzja: nigdy więcej na tej stacji choćby mi dopłacali.

      • 2 1

  • lotos hallera (2)

    Tereny stacji lotos i bylego polmozbytu są w kręgu zainteresowania deweloperów. Polmozbyt został podpalony. Stacje benzynową troche przypał podpalać bo może sie zrobić za duży szum więc trzeba sie jej pozbyć w inny sposób..

    • 11 1

    • Samozapłon deweloperski

      • 2 0

    • ale w artykule nie chodzi o lotos tylko o zkm

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane