- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (59 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (76 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (142 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (216 opinii)
Jak to jest z ogrzewaniem w autobusach
Kilka dni temu opublikowaliśmy artykuł naszego czytelnika pt. "Ciepły przycisk, a w autobusach nadal zimno. Jego autor, pan Marcin, skarżył się na niewłączone ogrzewanie w autobusach gdyńskiej linii R w porannych kursach. Dziś zamieszczamy odpowiedź Marcina Gromadzkiego z ZKM Gdynia.
Czytaj także: Ciepły przycisk, a w autobusach zimno
Zawarte w artykule stwierdzenia wprawiły nas w spore zakłopotanie, gdyż skarga dotyczyła najnowszego eksploatowanego aktualnie w sieci gdyńskiej komunikacji miejskiej autobusu przegubowego. Ponadto Czytelnik powoływał się na korespondencję z naszą firmą, z której zacytował co najmniej niepokojące nas odpowiedzi.
Trzy dni przed publikacją artykułu Czytelnik wysłał do nas e-mail o następującej treści:
"W związku z tym, iż temperatura w autobusie nr 6299 wynosi + 5 stopni i w dalszym ciągu kierowca autobusu linii R odjeżdżający z Rumi o godz 5.24 chyba złośliwie włącza zimny nawiew. A z państwa strony jako nadzorców odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie autobusów i odpowiedzialnych za nie kierowców widzę ignorowanie zgłoszeń pasażerów . Chciałem poinformować, iż wystosowałem pismo z podpisami 100 pasażerów i w związku z tym będę musiał z braku państwa interwencji zgłosić się o pomoc w rozwiązaniu tego problemu do TVN UWAGA."
Każdy sygnał o nieprawidłowościach jest przez nas traktowany bardzo poważnie (niezależnie od gróźb poinformowania o nich ogólnopolskich mediów), dlatego w dniach 19 i 21 stycznia br. Inspektor ZKM w Gdyni, korzystając z certyfikowanego termometru, dokonał pomiaru temperatury w pojeździe o numerze inwentarzowym 6299 przed wykonaniem przez niego kursu o godzinie 5:24 z przystanku "Rumia Dworzec PKP". Temperatura we wnętrzu pojazdu wynosiła w tych dniach odpowiednio 14ºC i 13ºC. Była zatem prawidłowa, gdyż zgodnie z obowiązującymi kierowcę autobusu postanowieniami naszych umów z operatorami, przy temperaturze zewnętrznej poniżej +5°C, w przedziale pasażerskim powinna być utrzymywana temperatura powietrza w zakresie od +10°C do +18°C. Na marginesie dodam, że uregulowaliśmy to tak szczegółowo po skargach części pasażerów dotyczących - ich zadaniem - zbytniego przegrzewania wnętrz pojazdów zimą.
Pozwolę sobie jeszcze na komentarz. Otóż autobus nr 6299 to pojazd marki Mercedes O530G C2 z 2014 r., wyposażony w całopojazdową klimatyzację wnętrza i ogrzewanie o zwiększonej wydajności.
Niestety, kurs o godzinie 5:24 z Rumi jest pierwszym codziennie wykonywanym przez ten autobus, który kończy pracę poprzedniego dnia o godzinie 23:08. Autobus ten garażuje w nocy w bazie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Rumi, przy ul. Dębogórskiej. Przed rozpoczęciem pracy na linii wykonuje więc zaledwie 3,5-kilometrowy przejazd techniczny. Przy dużych mrozach, a taka sytuacja miała miejsce w pierwszej połowie stycznia, przed podstawieniem się na przystanek początkowy kierowca jest w stanie zapewnić tylko dolną granicę wymaganej w umowie temperatury wnętrza, tj. +10°C. Z kolei opisane przez Czytelnika wyłączanie ogrzewania w momencie dojazdu do centrum Gdyni to nic innego, jak automatyczna reakcja systemu ogrzewania na osiągnięcie w pojeździe zadanej temperatury, która ustawiana jest najczęściej pośrodku dopuszczonego przedziału, tj. + 14°C.
Po przeanalizowaniu naszej korespondencji z p. Marcinem z przykrością muszę stwierdzić, że w liście do Państwa zawarł dwie nieprawdziwe informacje, a mianowicie:
1. "Co ciekawe w jednej z odpowiedzi, którą otrzymałem pojawia się stwierdzenie, że temperatura 5 stopni wystarczy zimową porą w pojazdach" - tymczasem w dniu 13 stycznia 2016 r. poinformowaliśmy Czytelnika e-mailowo, że w aktualnych warunkach pogodowych (czyli przy temperaturze poniżej zera) wystarczająca, względem uregulowań wynikających z umów, temperatura, jaka musi być utrzymana w pojeździe, to +10ºC.
2. "W jednej z wiadomości otrzymałem odpowiedź, że jestem przewrażliwiony" - określenie takie nie zostało przez nas nigdy użyte.
Mam nadzieję, że wraz z ociepleniem aury p. Marcin już przychylniej postrzega warunki termiczne wewnątrz autobusu, którym zwykle podróżuje.
Miejsca
Opinie (101) 2 zablokowane
-
2016-01-28 16:19
MZK na swoich stronach chwali się że Mercedes O530G C2
UKŁAD OGRZEWANIA
- System ogrzewania przedziału pasażerskiego Ogrzewanie zapewnia utrzymanie temp. w granicach od + 10 do +15 C przy temperaturze zewnętrznej 15 C,
- Jedno urządzenie dodatkowe podgrzewania cieczy o mocy 35 kW (SPHEROS Thermo 350)
- Rury grzewcze z miedzi, termoizolowane.
więc dalsze tłumaczenie niezbyt pasuje , że jeszcze się nie nagrzał , że przejechał tylko 3,5 km itp itd
Kierowca ma
Wentylacja wymuszona: klimatyzacja kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej, wentylatory wyciągowe z filtrem powietrza na dolocie. Więc cóż ma się troszczyć o pasażerów- 0 0
-
2016-01-28 16:22
(1)
Podziwiamy jak ten Gromadzki zorganizował pracowników , wszyscy wiedza gdzie postawić plusa, gdzie minusa, pewnie było szkolenie
- 6 6
-
2016-01-28 19:27
jasne:)
naprawdę wydaje ci się, że ludzie nie mają innych celów w życiu niż łapanie tutaj plusów :)...
no to trochę taka biedota mentalna z ciebie....- 1 2
-
2016-01-28 18:43
A ja w Gdańsku jeżdżę tramwajami PESA (1)
Pojazdy są przegrzane. Jest za gorąco. A motorniczy nie ma na to wpływu.
Mówi, że ogrzewaniem zarządza komputer.
Staję przy drzwiach i na każdym przystanku łykam trochę świeżego powietrza.- 1 0
-
2016-01-28 21:36
Rozrpnik sie i po sprawie !!!
- 0 1
-
2016-01-28 18:44
Wyjście z sytuacji jest jedno, jak się komuś nie podoba to niech jeździ własnym autem i nie narzeka. Wtedy ogrzewanie można włączyć nawet + 30 st. i grzać się we własnym sosie, a zanim się dojedzie do pracy szare komórki się zetną :)
- 1 2
-
2016-01-28 20:49
ciepło (1)
kupujesz bilet i wymagasz ciepła w autobusach.Na lini 173 w godzinach wczesno porannych nie ma z tym problemu w autobusie jest cieplutko.
- 1 0
-
2016-02-08 08:36
ble ble
kupujesz bilet na przejazd ,a jak chcesz grzać dooopsko to se kup węgiel
- 0 0
-
2016-01-28 21:35
Pan pewnie mial spiecie w inkubatorze albo starty wlazil mu do wanny podczas kapieli i tak mu zostalo wiecznie niezadowolony melepeta ktoremu przeszkadza wszystko w zyciu :/
- 2 2
-
2016-01-29 09:48
Ciepły przycisk - bez sensu i utrudnianie życia pasażerom
I tak najczęściej otwierane są środkowe i ostatnie drzwi nawet jak wsiada/wysiada tylko 2 pasażerów. Ludzie zapominają , że trzeba samemu otworzyć drzwi. Lub nie chcą tego robić i czekają aż drzwi same się otworzą. Od odrobiny zimna w autobusie jeszcze nikt nie umarł, a przegrzanie jest bardziej niebezpieczne, co właśnie teraz ma miejsce w pojazdach bardzo często. Wolałam stare zasady, że to kierowca otwierał mi drzwi i nie musiałam o tym pamiętać.
- 3 2
-
2016-01-30 11:08
Dla zmarźluchów
Propozycja zmiany godzin pracy zamiast jechać rano to może lepiej pracę w sezonie zimowym podjąć w południe to będzie cieplej
- 0 0
-
2016-02-02 14:46
Ciepły ziomek
Obłóż sie termoforami to będzie ci ciepło.Co za gość.Wstyd facetom przynosisz.Jak ci zimno to idz do wojska tam ci dogrzeja organizm.
- 0 0
-
2016-02-08 08:33
ble ble
mrozów nie ma a tu kolejny nawiedzony społeczniak który chce zaistnieć tacy kiedyś donosili Hitlerowi i Stalinowi - Gdynia to miasto kolaborantów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.