• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca autobusu ukarany za zamknięcie pasażerce drzwi przed nosem

Michał Sielski
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą. Dzięki monitoringowi w pojazdach komunikacji miejskiej zawsze można sprawdzić, kto zawinił w kryzysowej sytuacji między pasażerem i kierowcą.

Kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej odmówił sprzedaży biletu innemu pasażerowi. Relację naszej czytelniczki potwierdzają zapisy monitoringu. Gdyński ZKM zapowiada teraz częstsze kontrole tzw. tajemniczych klientów.



Spotkała cię kiedyś nieuprzejmość ze strony kierowcy komunikacji?

Życie kierowcy komunikacji publicznej nie jest łatwe. Musi tłumaczyć się z nie zawsze wydajnej klimatyzacji lub jej braku, próbować jechać zgodnie z rozkładem mimo korków, a czasami znosić niezbyt eleganckie zachowanie pasażerów.

Nie zawsze jednak sami kierowcy zachowują się tak, jak powinni. Jedną z takich sytuacji, opisała nasza czytelniczka.

- Weszłam do autobusu linii 109 po zakupach w Rivierze i przyznaję, że w pośpiechu wsiadłam z jedzeniem, z lodem w wafelku. Usiadłam niedaleko wyjścia przy przednich drzwiach obok kierowcy, ponieważ chciałam kupić bilet. Przede mną był młody chłopak, kierowca powiedział, że nie chce mu się liczyć drobnych. Mi kazał natomiast wyrzucić jedzenie. Przystałam na to, wysiadłam, a wtedy kierowca zamknął drzwi i szybko odjechał - denerwuje się pani Marta.

Gdyński ZKM za naszym pośrednictwem przeprasza pasażerkę i informuje, że nałożył już dwie kary finansowe na Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - za odmowę sprzedania biletu oraz niezabranie pasażerki z przystanku.

Przez pracodawcę ukarany został natomiast sam kierowca, który stracił premię. Nadzorujący komunikację publiczną podkreślają też, że na gdyńskich trasach pojawią się kolejni "tajemniczy klienci", którzy będą sprawdzać, jak zachowują się kierowcy.

Czytaj także:Oceń gdańską komunikację miejską

- Nie skupiamy się tyko na skargach od pasażerów, ale też sami kontrolujemy pracę i zachowanie kierowców. Jeśli są do nich częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Publicznej w Gdyni.

Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.



Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (470) ponad 20 zablokowanych

  • Wiadomo - Gdynia

    ....

    • 0 4

  • gdanski zkm to patologia (8)

    Jezdze czesto zkm gdansk ,gdynia i skm.Pomimo,ze jestem z gdanska to musze przyznac ,ze w gdyni kierowcy sa mili,zawsze wydaja reszte jak kupujesz bilet i nie ma z nimi problemu.Najgorzej jest w zkm gdansk.Jechalem ostatnio z osowy i chcac kupic bilet majac 50zl uslyszalem nie mam drobnych.Wysiadlem na nastepnym przystanku w srodku d... gdzie ne bylo mozliwosci rozmienienia 50zl i jak zobaczylem ,ze nastepny autobus jest za godzine to az mna zatrzeslo.Wzialem taxi bo jak widac na gdanski zkm nie ma co liczyc i potem sie dziwia,ze korki na spacerowej jak puszczaja autobus co godzine.Slabo tez jest z kanarami w skm podchodzi bez slowa chwyta za bilet i oddaje bez slowa.Mysle moze niemowa,ale za chwile slysze jak gada cos do kolegi.Zkm gdansk to jednak najwiekszy syf.

    • 5 9

    • :) (2)

      Nie łapię. Nie miał wydać to jego problem i pracodawcy, nie klienta, nie widzę powodu do wysiadania czy szukania samemu rozwiązania wśród innych pasażerów. Niech sam biega jak konduktorzy w pkp i pyta "ma Pani rozmienić"....

      • 2 1

      • odliczona kwota (1)

        Wiesz pajacu co znaczy "odliczona kwota" w regulaminie? Sam biegaj i rozmieniaj, ale przed wejściem do autobusu bo jak wsiądziesz bez biletu lub odliczonej kwoty to już popełniasz wykroczenie jakim jest jazda bez biletu. AUTOBUS TO NIE KIOSK!!!!!!

        • 4 1

        • :)

          To ze ktoś sobie coś wymyślił w regulaminie, nie znaczy że bezwzględnie obowiązuje, to raz... dwa- pajacem mnie buraku nie nazywaj :) bo cię nie tykam psia mordo ( przepraszam wszystkie pieski), jesteś sfrustrowany z powodu posiadania wrodzonej glupoty czy buractwa?

          • 0 0

    • Ktoś, kto jeździ często

      powinien być przygotowany i mieć przy sobie bilet.
      Dla takich, którzy z jakiś powodów zapomnieli, bądź nie mieli gdzie kupić biletu, przewoźnik dał możliwość zakupienia biletu w pojeździe. Warunkiem jest tylko odliczona kwota.
      Co wg. ciebie miał zrobić kierowca? Biegać po Osowej za ciebie by rozmienić pieniądze?

      • 5 1

    • 50zł???? (3)

      Ty pajacu, a pomyślałeś, że aby wydać z 50 zł, to kierowca musi poświęcić na to trochę czasu, gdzie poszanowanie czasu innych pasażerów, tym bardziej, że regulamin mówi jasno, że masz mieć odliczoną kwotę!!!!! Autobus to nie kiosk, tam nie siedzi emerytka, która czyta cały d\zień kolorowe gazetki i dłubie w nosie.

      • 2 3

      • (1)

        Jakos w gdyni kierowcy wydaja bez problemu nawet ze 100zl.W gdansku nie dosc,ze chore przepisy z odliczona kwota to jeszcze autobusy jezdzace co godzine.Ciekawe co ma zrobic pasazer jadacy wieczorem z jakiejs dziury.Wedlug ciebie pewnie czekac do rana,az otworza jakis sklep.

        • 1 0

        • Do ciebie idioto ze wsi zadzwoni taksowke mu zamowisz.

          • 0 0

      • Nie mam poszanowania szczgolnie dla pasazerek,ktore sa proste i wyzywaja innych od pajacy bez powodu.Droga damo niektorzy w zyciu maja tyle zajec,ze nia maja czasu latac za drobniakami.Biore taxi i jade,tam zawsze maja wydac.Jesli mowisz o poszanowaniu czasu i pasazerach to zkm gdansk nie szanuje,ani pasazerow ,ani ich czasu puszczajac autobusy co godzine.

        • 1 1

  • ten to mial dopiero lot

    .... usprawiedliwiajmy to w zasadzie brakiem humoru ;D

    • 0 0

  • brawo...

    Kara musi byc . Co prawda zabierajac premie kierowcy jest to kara raczej dla dzieci tego kierowcy , byc moze poprostu dluzej pochodza w starych bucikach ale brawo ... kara musi byc.

    • 0 7

  • Akademia Muzyczna

    jak pasażerowie wysiadają z tramwaju 8, to T8 na nich nie zaczeka i odjeżdża pusty

    • 0 0

  • pasażerka była z gdańska

    wiec co tam zakaz jedzenia i lizania w autobusie. zakazy nie dla niej

    • 6 1

  • !!!

    wiele razy widzę jak ludzie biegną do autobusu/trolejbusu a te parszywe grubasy zamykają im drzwi przed nosem.też byłem parę razy ofiarą.Autobus to jest ich świat,w którym rządzą,jedyne miejsce w którym mogą powiedzieć "nie" bo w domu już czeka na nich żona podobna ich gabarytom i niestety mająca więcej do powiedzenia.
    A co zrobić jak chce się kupić karnet a takiemu grubemu nie chce się szukać reszty i nie wyda z 20zl?

    • 0 8

  • 174

    szczególnie pewien kierowca autobusu linii 174 wyjątkowe chamidło

    • 0 3

  • Linia 129 , młody Pan kierowca, kulturalny i miły zawsze ;). Pozdrawiam i życzę spokojnej pracy ;).

    • 8 0

  • ehehehe

    Pani Marta, podobnie jak ostatnio Pan Paweł (która kupił mieszkanie przy lotnisku i pobiegł do mediów, że ćwiczenia wojska, które są tam od zawsze burzą jego spokój) musi być bardzo ograniczoną osobą.

    Brak słów..... Co się z wami dzieje ludzie, że nie potraficie się zachować?
    Po sklepach w Rivierze też chodziła z lodami?
    Dlaczego siada w autobusie bez biletu?

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane