• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mgła utrudniała ruch w Rębiechowie

Patsz
3 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 16:04 (3 lutego 2014)

Mgła, która pojawiła się wczesnym popołudniem, wciąż utrudnia ruch samolotów na gdańskim lotnisku. Część samolotów została przekierowana na inne lotniska. Problemy są także z odlotami, które są opóźnione lub odwołane.



Zła widoczność uniemożliwia przyjmowanie samolotów na płycie gdańskiego lotniska. Zła widoczność uniemożliwia przyjmowanie samolotów na płycie gdańskiego lotniska.
Aktualizacja, godz. 16:05 Sytuacja na lotnisku powoli normuje się, pasażerowie są odprawiani, jednak nadal przyloty i odloty odbywają się nieregularnie. Samoloty nie są już jednak kierowane na inne lotniska.

Aktualizacja, godz. 14:20. Ruch na lotnisku nadal jest wstrzymany. - Warunki są na granicy widoczności, jednak dla bezpieczeństwa nie przyjmujemy samolotów. Prognozy mówią, że poprawa pogody ma nadejść około godz. 16 - informuje Iwona Tomczyńska z Portu Lotniczego Gdańsk.

***

Popołudniowe loty do Oslo są opóźnione. Do Warszawy i Monachium samoloty w ogóle nie wyleciały. Problemy mają również pasażerowie samolotów mających lądować w Gdańsku.

Wszystkie loty popołudniowe: dwa z Oslo i po jednym z Monachium i Amsterdamu zostały przekierowane do Warszawy.

Już wiadomo, że opóźniony jest też samolot ze Sztokholmu, mający planowo wylądować po godz. 13.

Na stronie internetowej lotniska można sprawdzić aktualizowaną listę przylotówodlotów.
Patsz

Miejsca

Opinie (160) ponad 10 zablokowanych

  • A co z systemem (24)

    Lądowania we mgle?

    • 30 14

    • ILS pozwala na lądowanie do 300 metrów, poniżej musiałby być kolejny stopień technologiczny- którego nie ma nikt w tym kraju, (4)

      • 22 2

      • ILS (2)

        U nas jest jedynka - w Warszawie dwójka.

        • 14 0

        • OK

          Dzięki za info

          • 3 1

        • tak, II ma byc dopiero wprowadzana

          • 6 0

      • 300 metrów to ja ląduje w pruszczu w warunkach VFR :)

        200 stóp dla kat. I. czyli 60 metrów

        • 2 1

    • Uwaga... (3)

      A w pobliżu tyle brzóz....

      • 9 10

      • nie ma brzóz - wycięli przy budowie kolejki (2)

        • 10 0

        • dokłanie, jedna brzoza broniła się trotylem (1)

          ale ostatecznie się poddała :P

          • 16 5

          • Gdyby tylko miała mały pistolecik ... :(

            R.I.P.

            • 3 1

    • Trwają przygotowania do podwyższenia kategorii

      • 5 0

    • To samo...

      ...co z systemem TRISTAR. Niby jest a nie działa ;-)

      • 5 4

    • (1)

      zaraz pojawia sie opinie, ze w Gdyni to na pewno by wyladowal, bo tam nie ma mgiel...;)

      • 9 8

      • W gdynii to muchy i komary lądują

        i mendy.

        • 6 3

    • Czyli ISL... (1)

      Planują go zamontować ale jak to u nas jest że plany sa zawsze a z wykonaniem gorzej:)

      • 0 6

      • ILS od dawna działa w Rębiechowie. Tyle że jest to cat I. Każda kategoria ma swoje minima poniżej których nic nie pomoże. Teraz trwają przygotowania do podwyższenia kategorii do II.

        • 6 1

    • Jednak Niemcy to mądrale ! (8)

      Wiedzieli dlaczego nie wolno budować lotniska w jakimś tam Rebiechowie !
      Było we Wrzeszczu ale co tam !!!!!

      Dlatego konieczne Gdynia Kosakowo !

      • 6 15

      • (7)

        Potrzebne? A do czego? Przecież jak było napisane już wiele razy samolot i tak nie wyląduje na lotnisku na którym nie operuje. Bo nie ma zaplanowanych dalszych lotów, personelu, załogi, agentów, umów. Więc nawet jakby Kosakowo doprowadzono do kodu C to i tak by tam żaden samolot nie wylądował.

        Zastanów się dlaczego samoloty przekierowano do Warszawy a nie do Bydgoszczy - przecież ta jest bliżej. Niektóre linie w przypadku odwołanego lądowania zawracają do bazy nie szukając żadnego lotniska zapasowego.

        Ale ok, załóżmy że samoloty przekierowane w Gdańska jednak lądują w Kosakowie. Tylko pytanie czy te kilka lotów przekierowanych pomimo ILS cat II w który będzie w niedalekiej przyszłości wyposażone lotnisko w Rębiechowie uzasadnia wybudowanie oraz utrzymanie lotniska?

        • 7 5

        • DArek (3)

          Specjalista, profesor, inżynier, doktor od każdego tematu ;) pewnie bezrobotny :)

          • 10 7

          • (2)

            Kolego, masz merytoryczne argumenty uzasadniające uruchomienie lotniska w Kosakowie czy nie?

            • 6 7

            • Trollu - argumentów jest cała masa, tyle tylko, że do ciebie i tak nic nie dociera (1)

              • 6 5

              • Cała masa? Konkurencja? Mgły? Zapasowe lotnisko? To wszystko już się pojawiało i zostało zmiecione.

                • 4 4

        • Powiem tak ! (2)

          Zamiast w Gdańsku ląduje samolot we Wrocławiu !
          Ot, całe zapyziałe lotnisko , !
          Nie nadaje się i tyle !
          Klątwa jakaś na nim ?
          Jak kiedyś będzie ,,,,,, ble , ble , ble !
          Kuźwa na Euro miało być wyposażone .!!!!!!!
          Pewnie kasa dawno przewalona !
          Co teraz ?
          Może na Mistrzostwa Świata co ?

          Lotnisko na którym samoloty nie mogą lądować !!!!!
          Do bani z taką inwestycja !
          A co do umów, myślę iż jak operatorzy powietrzni się skapują iż w Gdyni nie będą mieli takich problemów z mgiełkami to szybko zmienia lotnisko Rębiechowo na Kosakowo .
          To są koszty dla przewoźników, linii lotniczych !
          Wynajęcie autobusów, przewóz pasażerów na ich koszt z różnych lotnisk do Gdańska !
          Tu rządzi ekonomia , każdy grosz się liczy !
          W ogólnym rozrachunku !

          • 1 7

          • Stary, spać nie możesz ? Weź tableteczki i o lotnisko w Gdańsku się nie martw.

            A jak się obudzisz zajmij się stratami finansowymi Kosakowa.

            • 3 1

          • Na wielu lotniskach są mgły. Zdarzało się wiele razy tak że to na innych lotniskach odwołano lądowanie i siadały właśnie w Gdańsku.

            Nikt nie obiecywał ILS cat II na euro. A kasa na to pojawiła się w 2013 roku i trwają przygotowania.

            I kto ci powiedział, że w Gdyni nie będą mieli takich problemów? W obu miejscach warunki atmosferyczne są zbliżone. ILS cat II praktycznie rozwiąże problem.

            No i myślisz że jakby przewoźnicy chcieli się przenieść do Kosakowa to ot tak się tam pomieszczą? Ciekawe skąd Gdynia weźmie jakiś dodatkowy miliard aby podnieść przepustowość do poziomu wystarczającego przejąć ruch z Gdańska.

            I tak, tu rządzi ekonomia - taniej podnieść ILS-a bo to kosztuje 50 mln, niż budować nowe lotnisko za kwotę jak wyżej

            • 2 0

  • To są te rzadkie chwile, kiedy przydałoby się Kosakowo (17)

    Na razie takie loty powinny trafiać do Bydgoszczy (2 godz. autem) zamiast prawie 5 z Warszawy

    • 45 42

    • (6)

      Skoro dana linia lotnicza nie ma podpisanej umowy z danym lotniskiem, loty nie będą na nie odsyłane. Tak samo jak nie będą odsyłane do Gdyni.

      • 19 5

      • Czyli rozumiem że kupując lot u danego przewoźnika ważne jest... (5)

        ... aby sprawdzić, gdzie w razie problemów pogodowych taki przewoźnik wyladuje. Czy w ogóle takie informacje są gdzieś dostępne?

        Dziękuje za rozjaśnienie tematu.

        • 3 3

        • nie są dostępne (4)

          To jest tzw. wiedza ulotna - pytaj fanatyków ;)

          Chociaż - przede wszystkim dana linia nigdy nie poleci tam gdzie nie ma regularnych lotów. Dlatego w Bydgoszczy wyląduje co najwyżej Ryanair. Kiedyś jak tam nie latał to jechałem autobusem do Poznania bo przekierowali lot właśnie tam.

          Dalej - raczej poleci tam gdzie ma bazę niż tylko miejsce lądowania (bo łatwiej załogę wymienić - oni też mają ograniczenia czasu pracy jak kierowcy). Dlatego Wizz jakby się pogoda zepsuła w Warszawie to RACZEJ w Lublinie nie wyląduje.

          Do tego dochodzi mnóstwo innych zmiennych - np. raz przekierowany z GDN Wizz wyląduje w Warszawie a innym razem w ... Katowicach - bo tak im będzie łatwiej poskładać załogę na rano.

          Air France zazwyczaj nie ląduje nigdzie w PL tylko wraca do Francji. SAS do GDN - wraca do Kopenhagi...

          • 6 0

          • Należy jeszcze nadmienić że linia lotnicza nawet jak ląduje niedaleko to i tak musi dostarczyć pasażerów do miejsca docelowego. A jak zorganizuje autokary na lotnisku na którym nie ma żadnych ludzi i żadnych umów?

            • 4 0

          • SAS

            SAS z CPH do GDN jak trzeba to też poleci do WAW, niestety...

            • 0 3

          • W Gdyni przez długie lata nie są planowane żadne regularne połączenia pasażerskie, (1)

            ale to lotnisko jest rzut beretem od Rębiechowa, więc jeśli już przewoźnik miałby korzystać z jakiegokolwiek niezamglonego lotniska poza Rębiechowem, na 100% wybrałby Gdynię, bo:
            1. nie musiałby płacić w zasadzie żadnych kar/zwrotów/kosztów za wysadzenie pasażera na lotnisku w tej samej aglomeracji (nawet kanapek i gorącej herbaty nie musiałby dostarczać, o hotelu nie wspominając)
            2. Mógłby niskim kosztem dowieźć pasażerów, którzy mieli w Rębiechowie wsiadać do przekierowanego lotu. Przy sprawnej organizacji odprawieni już w Rębiechowie pasażerowie mogliby trafić "opieczętowanym" busem pod samolot w Kosakowie w ciągu godziny (i tak pasażer nie będący na odprawie 2 godziny przed odlotem może być przez przewoźnika odesłany z kwitkiem, więc znowu żadnych kar).
            3. Jedynym problemem byłaby sprawna obsługa skomasowanego ruchu, ale w przypadku odprawy na Rębiechowie pozostałaby tylko kwestia obsługi bagażowej do ogarnięcia, być może część obsługi bagażowej trzeba byłoby od razu przewieść do Kosakowa na te parę godzin (w ekstremalnych przypadkach 1-2 dni) gdy Rębiechowo nie przyjmowałoby samolotów (część pozostałaby na Rębiechowie w celu odprawy tych pasażerów, których z bagażami trzeba byłoby przewieść do Kosakowa).
            Wszystko dałoby się sprawnie załatwić, o ile jak to było w pierwotnych założeniach, Rębiechowo i Kosakowo miałyby wspólny zarząd.

            Oczywistym jest, że dla Kosakowa byłby to dodatkowy grosz poza planowanymi na 5-10 lat stratami, więc tego typu umowy przewoźnicy podpisywaliby z Kosakowem po symbolicznych kosztach.
            Nie przewiduje się w Kosakowie problemu ze slotami, he he.

            No ale to wymagałoby odpuszczenia przez gdańską świtę i nie biegania jak kot z pęcherzem po lokalnych mass mediach i unijnych komisjach ze skargami jaki ten Szczurek głupi i chce utopić unijne (czyli nasze) dotacje w to straszne lotnisko, które co prawda oficjalnie Gdańskowi wisi, ale jakby nie do końca.

            • 1 2

            • A co to znaczy "niezamglonego" lotniska? Czy serio wydaje ci się że jedynie w Rębiechowie są mgły? O lotach przekierowanych z innych lotnisk właśnie do Gdańska nie słyszałeś?

              Warunki w obu portach są podobne w ujęciu rocznym.

              O tym, że jedna linia lotnicza działa na 2 lotniskach oddalonych od siebie o 20 km to nawet nie ma co fantazjować.

              I czy serio wydaje ci się rozsądne pakowanie kasy w lotnisko dla tych utraconych lotów?

              • 1 0

    • Kosakowo nic nie da. Linia lotnicza kieruje samolot tam gdzie jej wygodniej a nie gdzie bliżej. Nie kierują samolotów na lotnisko na którym nie mają żadnego zaplecza ani zaplanowanych lotów.

      • 15 4

    • Może by już skończyć z tą propagandą zwłaszcza jak się nie wie o czym pisze? (8)

      "powinny trafiać do Bydgoszczy"

      A po jakiego wuja Lufthansa czy Norwegian ma specjalnie podpisywać umowy z Bydgoszczą skoro nie lata tam żaden samolot? Myślisz że każdy samolot wozi kuferek z gotówką na wypadek jakby wylądował w głuszy? A jak załodze skończą się godziny po lądowaniu w Bydgoszczy to zastępstwo wyślą Ryanairem przez Stansted? Samolot będzie kwitnął dobę na płycie aż dojdzie przelew i załoga dojedzie busem?

      Można w Gdyni wybudować ILS 2,3,4, fąfnaście, rękawy bukwiejeszczeco a i tak nikt nie podpisze z tamtejszym handlingiem żadnej umowy (bo go nie będzie).

      Przede wszystkim w Gdyni nie wyląduje nawet ATR (nie mówiąc o Boeingach czy Airbusach) bo lotnisko nie ma kodu "C" i nie będzie go miało jeżeli nie wpakuje się z 80 baniek w remont płyty.

      Do tego jedyna nadzieja takich lotnisk w postaci Ryanaira odchodzi od latania na zadupia bo zbiera tam za niski yield (dla słabszych - osiąga niższą średnią za bilety) i nie zrównoważą jej tego żadne dopłaty.

      Ale wszyscy specjaliści z bożej łaski klepią głupoty za każdym razem jak zobaczą mgłę za oknem. A pociętych inwestycji czy podwyżek na basenach już nie chcą zobaczyć (a jakoś te 100 baniek co poszło z dymem na "lotnisko" trzeba do budżetu wziąć).

      • 25 3

      • w Gdańsk wpompowano 500 baniek (6)

        W ostatnich kilku latach. I wpompuja drugie tyle bez sensu. A pluja się o 100 baniek w Gdyni. To tak jak że stadionem - w Gdyni 80 baniek a w Gdańsku 800...

        • 8 12

        • a plują (4)

          Bo dla znakomitej większości gdynian różnica Kosakowo a Rębiechowo wyjdzie na 15 minut.

          Za to mają przepalone 50 mln EUR pod które teraz rżnie się inwestycje aż miło:
          - wszyscy co jeżdżą nieutwardzonymi drogami w Wiczlinie, Chylonii, Kacku czy Orłowie (!!!) mogą sobie powiedzieć "ale za to będę miał lotnisko"
          - wszyscy którzy z duszą na ramieniu przejeżdżają przez skrzyżowanie 10go lutego i Dworcowej mogą sobie powiedzieć "ale za to będę miał lotnisko"
          - wszyscy rowerzyści jeżdżący po protezach ścieżek czy przedzierający się przez centrum ulicami mogą sobie powiedzieć "ale za to będę miał lotnisko"
          - ludzie z Fikakowa czy Karwin dowożący dzieci do przedszkoli po całej Gdyni bo miejsc nie ma - mogą sobie powiedzieć "ale za to będę miał lotnisko"
          - rodzice dostający podwyżki ze szkółek na basenie (bo wzrosły stawki) mogą sobie powiedzieć "ale za to będę miał lotnisko"

          i tak dalej i tak dalej...

          Jakbyśmy mieli 50 baniek euro to spoko, niech sobie kosmodrom budują. ALE NIE MAMY o czym Szałucki co roku piszczy.

          • 19 8

          • świadomy płaczku (3)

            - dróg utwardzonych w 100% nie masz nigdzie, a tym bardziej nie wymagaj tego od wygwizdowa jakim jest wiczlino

            - jak nie radzisz na 10lutego / dworcowa to przesiadka w 147 bo chyba ta linia jeździ na wspomniane wiczlino

            - po co rowery skoro będę miał lotnisko hehe

            - jak się bierze mieszkanie na takim Fikakowie to się najpierw sprawdza to na czym ci zależy żeby było. Jak dziecior ci urośnie to byś nakazał burzyć przedszkole i stawiać podstawówkę ?

            • 6 13

            • (1)

              Świadomy Gdynianin chciał po prostu zwrócić uwagę na to że za te pieniądze można było zrobić o wiele lepsze rzeczy niż zbędne lotnisko.

              • 10 4

              • "Lepsze rzeczy",

                czyli "rzeczy" dla większości mieszkańców, a przynajmniej dla znacznych grup. Przecież po to są wybierane władze, aby reprezentować interesy mieszkańców.

                • 0 0

            • O tak, właśnie sobie tak piszmy

              Peeeewnie że nie ma nigdzie. WIęc po wuj się starać w takim ORŁOWIE - przeżyli 40 lat, przeżyją następne.

              Wiczlino jakbyś nie słyszał najjaśniejszego naszego Słońca to strategiczny kierunek Gdyni, jej rozwój i przyszłość itp. Więc jak już mówi a, uchwala ą czyli MPZP to trzeba powiedzieć b i zapewnić infrastrukturę. Stamtąd też idą podatki na to lotnisko.

              Oczywiście skrzyżowanie to szczyt kunsztu organizacji ruchu.

              Rozumiem że zrobisz przymusowe wysiedlenia bezdzietnych z Chylonii i Wzgórza coby dzietni mogli się przeprowadzić tam gdzie są przedszkola?

              I niestety nie zagdaczesz tego że łykasz guano zawinięte w papierek jeszcze całując po rękach. Sylwester z Polsatem się udał?

              • 7 3

        • Jakie drugie tyle? Szkoda że nie zwracasz uwagi na to że np montaż rękawów czy rozbudowa T2 pochodzi ze środków własnych portu.

          Szkoda że nie zauważasz różnicy w przepustowości. Te 500 baniek dało przepustowość portu na poziomie 5 mln pasażerów, trwająca rozbudowa ma dać kolejne 2 mln przepustowości. Tymczasem w Gdyni wpompowali już ponad 100 mln a nawet kod B tam nie może operować.

          • 10 3

      • Bo Gdańsk to "metropolia", a Gdynia z identycznym połączeniem od centrum to już "zadupie"?

        BTW, "gdynianin" nie pisze się wielką literą. Wielka litera nieco dziwi, jak na mieszkańca "zadupia".

        • 1 0

  • a to szkoda ze nie ma jeszcze lotniska w gdyni (5)

    bo tu by samoloty mogly ladowac

    • 33 56

    • Pozostaje lot do Wawy i 6godzin w luksusowym PKP - faktycznie tak jest lepiej. (2)

      • 4 4

      • PKP? Linia lotnicza podstawia autobusy

        • 7 0

      • pisz pan na Berd....tfu - do Lufthansy

        Pisz pan do Luftnansy że wysadziła cię w Warszawie a mogła w Bydgoszczy (a to tylko 2h). Pisz pisz, papier cierpliwy jest.

        A lepiej ciesz się i z tego, bo SAS się nie pierdzieli tylko wraca do Kopenhagi.

        • 13 0

    • I tak by nie wylądowały. Jak myślisz, dlaczego samoloty poleciały do Warszawy a nie Bydgoszczy która jest najbliżej?

      • 6 1

    • oczywiscie, bo lotniska to przystanki autobusowe czy skm i samoloty moga sobie ladowac tam, gdzie najblizej...Ludzie jak piszecie takie bzdury to chociaz poczytajcie wczesniej. Jesli linie nie maja umowy z Gdynia do laduja w Poznaniu czy Warszawie, czyli tam, gdzie po pierwsze primo maja umowe, po drugie primo maja najblizej.

      • 5 0

  • Zapraszamy do Gdyni wkrótce, będzie bliżej niż z Warszawy (23)

    • 41 33

    • jak wy zapraszacie do Gdyni, skoro już Unia europejska zabiera dotacje i potwierdziłą brak sensu budowy tego lotniska? (20)

      • 12 12

      • Jak może zabrać dotacje, skoro ich nie dała (5)

        • 10 4

        • Można jednak uznać pomoc publiczną za nielegalną. (4)

          I tak się stanie. A wtedy cała ta spółeczka "Port Lotniczy" pójdzie pod młotek bo z "przychodów" nie ma nawet na spinacze. W "terminalu" powstanie hurtownia majtek a na pasie startowym parking dla TIRów.

          • 8 5

          • A wiesz że UE przywalila się do lotniska w Gdańsku i publicznej kasy ? (3)

            De bille z Gdańska co zaskarżyli na Gdynie teraz siedzą cicho bo komisja UE stwierdziła, że zaanalizuje dotacje także dla Gdańska gdzie kasy poszło kilka razy więcej... I się zdziwilii palanty

            • 9 12

            • akurat o gdańskie dotacje jestem spokojny

              A tymczasem w Gdyni trzeba jeszcze 80 baniek na płytę ustukać żeby MARZYĆ o konkurencji.
              .
              To co, może opłaty przedszkola pierdykniemy do góry? Będą mogły sobie gdyńskie dziatki pojechać 15 minut szybciej na lotnisko coby na wakacje do Turcji polecieć. Warto qrka, warto.

              • 9 4

            • gdynianinie, Komisja Europejska wszczęła postępowanie z urzędu (1)

              Nikt nie skarżył na Gdynię, jeśli już, a nie jak napisałeś , zaskarżyli na Gdynię,.
              Po prostu KE pyta i sprawdza czy prywatny biznes wydałby tyle pieniędzy na wątpliwy ekonomicznie projekt jakim jest lotnisko w Kosakowie. Gdynia dała na ten wątpliwy ekonomicznie projekt publiczne pieniądze i to duże. Zwłaszcza, że rzut beretem już istnieje duże lotnisko. Właśnie na tym polega polega niedozwolona pomoc publiczna. KE zmądrzała po tym jak Hiszpanii z pieniędzy publicznych pobudowano wiele lotnisko, które stoją puste i przynoszą co roku duże straty.

              • 6 5

              • UE na to nie dała pieniędzy. Za to dała na inwestycje w Rębiechowie.

                UE po prostu patrzy czy nie doszło do nieuzasadnionej pomocy publicznej.

                • 8 1

      • Komu i gdzie zabrali? Podaj źródł swoich sensacji? (5)

        • 4 4

        • pojedz na to wasze "lotnisko" i zobacz jak im idą "prace" - a wlasciwie, jak nie idą;) (1)

          "Czarne chmury zbierają się nad powstającym lotniskiem w Gdyni-Kosakowie. Wykonawca terminalu został wyproszony z placu budowy, a Komisja Europejska ma wątpliwości co do zasadności inwestycji. Ratunkiem dla projektu budowy niewielkiego portu lotniczego w Gdyni może być oddanie go w zarząd portowi lotniczemu w Rębiechowie."

          • 7 7

          • Podaj mi prosze gdzie masz napisane, że Unia kazała oddać kasę na lotnisko.

            Chyba czytać ze zrozumieniem nie potrafisz.

            • 2 4

        • Wbij sobie w gugla (2)

          "Bezprawna pomoc publiczna? Komisja Europejska sprawdza lotnisko w Gdyni"

          Linka nie dam bo trojmiasto wycina. Ale wyjdzie w guglu pierwszy.

          Miłej lektury i szerokich horyzontów myślowych życzę.

          • 5 3

          • No i ten Gugl powiedział Ci że Unia coś zabrała? (1)

            Bo ja tu wszędzie widzę znaki zapytania przy typowo onetowych nagłówkach.

            • 2 3

            • Gugl nie powie

              Ale kto się orientuje w sytuacji to wie, że taka analiza może się skończyć tylko nakazem zwrotu pomocy publicznej. Co oznacza upadłość spółki pt. lotnisko.

              I kto się orientuje też widzi że imć Szczurek ma identyczne przewidywania bo nagle zebrało mu się na wspólne spotkania z wojewodą, Budyniem i Karnolem i deliberuje jak tu Kosakowo upchnąć pod zarząd gdański. Bo to w tej chwili jedyna droga żeby uciec spod lufy UE.

              • 5 1

      • "Unia europejska zabiera dotacje" (7)

        jak unia może coś zabrać jak takowej nigdy Gdyni nie dała?

        Toż to jest zwykłe złodziejstwo, czyżby Unia była przestępcą?

        • 2 6

        • Czyżby Szczurek był przestępcą, zwykłym złodziejem, (6)

          bo zabrał mieszkańcom ?

          • 5 5

          • .. (5)

            najpierw POczytaj strategię rozwoju województwa, a następnie wypisuj tu idiotyzmy.

            Sam bym stawiał wniosek o odwołanie Szczuraka za nie wykonanie strategicznych Uchwał Woj, a tym samym działaniami obstrukcyjnymi w stosunku do rozwoju gospodarczego.

            gdy sie coś piszę człowieczku należy wcześniej poczytać źródła dlaczego tak a nie inaczej ktoś postępował??/

            • 1 5

            • Bezstronny, strategia rozwoju województwa nie jest księgą obajwioną. (4)

              Do takich strategii często wpisuje się wiele rzeczy o charakterze życzeniowym aby min. spełnić czyjeś ambicje. Tak było w przypadku Szczurka i Gdyni w sprawie Kosakowo. Jeśli strategia ma być księgą objawioną to niech Struk z województwem wezmą na siebie ten kłopot i co roku niech dopłacają żeby pokryć straty, Tylko niech wpierw pokażą komu i jakie wydatki wytną z związku z utrzymywaniem Kosakowa.

              • 3 1

              • nie jest księgą obajwioną. (3)

                Widać twoimi ustami przemawia Tusk? Obiecanki.

                Po co więc obrady Samorządu wojewódzkiego, Uchwały. Zaproponuj wiec likwidację tego "niepotrzebnego" szczebla samorządu, skoro mają tworzyć zatwierdzać a na dodatek wojewoda w okólnikach wydawać, takie niepotrzebne nikomu a na dodatek kłamliwe"księgi"?.

                Widać jedyny porządny z tej grupy kłamców i oszustów to właśnie p.Szczurek!

                • 1 4

              • kochany (2)

                PwC jakby dzisiaj mogło to by nie tylko zeżarło te studium które wyprodukowali w zeszłej dekadzie na fali booomu pod niebiosa ale wręcz wepchnęło sobie je w zad i wyciągnęło otworem gębowym.

                Ale w niczym to nie usprawiedliwia Szczurka że ciągnie tą inwestycję jak gluta gdy po trzech latach przyszedł kryzys i nie było na świecie ani jednego który byłby gotów bronić tej prognozy.

                Nie ma ŻADNYCH merytorycznych przesłanek za tym portem lotniczym, tylko chciejstwo klakierów.

                • 4 1

              • Zobacz na wieksze aglomeracje CZY TAM jedno lotnisko zalatwia sprawe? (1)

                • 0 1

              • A o tym ze w berlinie buduja jedno duze aby zamknac kilka mniejszych nie slyszales?

                No i po co drugie lotnisko skoro to istniejace ma luzy i zapasy? Tylko dlatego ze Chicago ma kilka?

                • 0 0

    • Lotnisko w Gdyni jak widmo (1)

      Poczytajcie sobie ile rocznie strat finansowych przynosi większość polskich lotnisk. Jedyne, które wychodzą na plus to Okęcie, Balice, Gdańsk i Pyrzowice, jakoś ciągnie Poznań i Wrocław. Reszta poważne pieniądze w plecy.

      • 9 2

      • weźmie się 7 baniek z PGE i 5 z Lotosu

        I będzie jak z finansami stadionu w Letnicy . A za to takkredytów 42 mln rocznie jak za tamten stadion nie trzeba będzie spłacać

        • 1 5

  • Napisaliście ten artykuł, a już lądują..

    • 21 6

  • Wkrótce będzie alternatywa w postaci lotniska Gdynia _Kosakowo (7)

    Konkurencja w tej dziedzinie jest konieczna a po drugie jak widać podczas kryzysowych sytuacji można polecieć kilka km dalej a nie jak obecnie kilkaset. Jednak i tak uważam że z kosztami budowy lotniska w Kosakowie mocno przesadzono, za te pieniądze ciężko to zaakceptować.

    • 36 42

    • zapytaj w lublionie, jak im tam konkurencja wyszla;) (4)

      • 7 3

      • a jeszcze lepiej w Łodzi (3)

        Jedyne lotnisko dla miasta które ma 720 tys. mieszkańców, do tego z przyległościami pewnie na poziomie Trójmiasta.

        I ma całe 4 (cztery) gastarbajterskie kierunki FRa, SAS się wycofał, Lufa się wycofała i na lotnisku tylko cargo się ostało.

        • 7 1

        • może nie wszyscy wiedzą dlaczego (2)

          to napiszę, bo widzę że dla niektórych lotniska powinny być co 50 km

          Otóż z centrum Łodzi na Okęcie z mnóstwem kierunków jedzie się max 1,5 h autostradą. I dlatego żadna linia nie jest w stanie utrzymać rozsądnego kierunku z taką konkurencją. Bo ludzie wolą pojechać 1,5 g i mieć multum kierunków w rozsądnych godzinach zamiast tracić pół dnia na przesiadkach ze SWOJEGO lotniska którego na więcj niż jeden lot do zagranicznego hubu po prostu nie stać.

          • 6 1

          • tigga obawiam się, że piszesz na Berdyczów (1)

            gdyż nic i nikt nie jest w stanie wytłumaczyć pochłoniętym samozachwytem nad Gdynią wielu mieszkańcom, że rzeczywistość jest inna niż są przekonaniu. Kosakowo jest potrzebne bo w Gdańsku mgła, Kosakowo jest potrzebne bo będzie konkurencja, Kosakowo jest potrzebne bo będzie bliżej i multum połączeń... Podobnie jak z casusem dróg rowerowych. W realu jest mało i nierzadko beznadziejne. Ale w mniemaniu gdynian jest super. Podobnie ze żłobkami, publiczny jest jeden, ale jest ok. Przykłady można mnożyć.

            • 8 3

            • oj sprawdziłbym IP pod tymi wpisami oj sprawdziłbym

              Ale spoko, jak się za godzinę skończy szychta na Piłsudskiego to zacichną.

              • 6 0

    • (1)

      Ale to linie lotnicze decydują gdzie lecą. O wiele łatwiej jest dla nich lecieć na dalsze lotnisko gdzie mają zaplecze, umowy, agentów handlingowych i co ważniejsze zaplanowane dalsze loty niż wylądować na obcym, ale bliższym lotnisku i zastanawiać się co robić dalej.

      • 11 3

      • nie przetlumaczysz...oni mysla, ze Kosakowo jak sie wybuduje, to 1. w dwa lata dostosuja lotniskow do pasazerskich, po 2. samoloty beda sobie ladowac po sasiedzku, a nie tam, gdzie maja podpisana umowe, po 3. skoro Gdynia sie wybudoiwala to tak obnizy ceny, ze linie rzuca sie na ich lotnisko jak Reksio na szynke i tylko stamtad beda lata...WSZYSCY...juz to widze. Po 4. jak z lotniska w Gdyni nic nie wyjdzie to powiedza, ze Gdansk i UE pod nimi dolki kopie i czarny pr robi.

        • 10 3

  • gdańskie lotnisko... (21)

    terminal za grube miliony a pasażerowie w deszczu sami wchodzą do samolotu,
    sterczą tylko kikuty rękawów, wiem że mają być ale kilka lat za późno,
    kontrola pasażerów to jakaś żenada - w godzinach kumulacji lotów np: codziennie ok godz 5 rano gdy wylatuje kilak samolotów kolejna do kontroli trwa 30-40 minut. Sytuacja powtarza się nagminnie (latam 2 razy w tygodniu). Czynne są tylko 4 stanowiska! Takiego bajzlu nie widziałem na żadnym lotnisku. Nawet na siermiężnym lotnisku Kaliningradzie do samolotu wchodzi się rękawem.

    • 65 19

    • Czyli jak zwykle mało wiesz. Jakbyś latał kiedykolwiek, to byś wiedział, że budowa rękawów już TRWA.

      zresztą co z tego, że już je budują skoro żadna linia nie chce z nich korzystać. ( na ten moment chęć zgłosił tylko wizz - ALE TYLKO NA PRZYLOTACH NOCNYCH !!!

      • 11 4

    • ale "lata dwa razy w ttygodniu" - ale nie zauważyłem budowy rękawów heheheh

      tacy goście są najlepsi!

      • 7 7

    • A w Monachium czy we FRA też zawsze wchodzisz przez rękaw ?

      Jak ci się nie podoba to zawsze lataj z tego Kaliningradu !

      • 12 6

    • (10)

      TO nie kikuty rękawów tylko pirsy. A montaż rękawów już trwa. Ale... to jeszcze linia musi chcieć z nich korzystać. W przypadku linii niskokosztowych i tak będziesz szedł z buta mimo iż rękaw będzie gotowy do użytku.

      • 9 3

      • lufthansa i lot też nie chca w gdańsku korzystać z rękawów (9)

        • 3 1

        • jak byłoby lotnisko w Gdyni (8)

          To zeszliby z cena za rękawy i korzystaliby. A więc nie chcecie moknac ? Kibicujcie dla Kosakowa

          • 2 11

          • nastepny "inteligentny".. to nie jest kwestia ceny ! rękawy dają możliwość wsiadania i wysiadania tylko przednimi schodami -

            MYŚL MYŚL MYŚL - to nie boli.

            • 9 1

          • (5)

            Ale tanie linie nawet za darmo nie chcą korzystać. Bo to wydłuża czas wymiany pasażerów ze względu na ograniczenie liczby wyjść do 1. Poza tym dlaczego lotnisko ma pakować kasę i dawać coś za darmo?

            • 6 1

            • w norwegii (4)

              kiedy wizz ląduje i korzysta z rekawa (bergen, stavanger) to sa otwarte przednie i tylne drzwi, wiec nikt nikogo nie ogranicza, jak komus wygodniej to wychodzi przodem, jak mu blizej do tylu i nie wzrusza go deszcz snieg czy slonce wychodzi tylem, proste :) natomiast przy wsiadaniu do samolotu z rekawa to owszem otwarte sa tylko przednie drzwi, aczkolwiek nie dam sobie reki uciac czy czasem nie mozna czmychnac do tylnych ;)

              • 2 0

              • (3)

                Tylko wtedy przewoźnik płaci jeszcze dodatkowo za podstawienie schodów pod tylne drzwi.

                Są też lotniska na których jest obowiązek korzystania z rękawów - bo układ ruchu np nie dopuszcza do pasażerów szwędających się po płycie. Ale to robienie pod górę samym liniom lotniczym. Przykładem tu może być Alicante - efekt taki że Ryan wyciął połowę połączeń z tym lotniskiem.

                • 4 0

              • (2)

                nie wiem, nie znam sie za bardzo na tym, ale czy faktycznie korzystanie z rekawa jest tak drogie i na tyle nieoplacalne, ze lepiej pozwolic ludziom isc przez plyte do samolotu w przeroznych warunkach pogodowych? myslalam, ze liniom lotniczym tez zalezy na komforcie i wygodzie pasazerow. Ostatnio wysiadajac w rebiechowie idac przez plyte kawalek, krotszy lub dluzszy, to bez znaczenia, strasznie sie pochorowalam, bo wyszlam z cieplego samolotu na -15 st. oczywiscie opatulona w kurtke itd a nastepnego dnia obudzilam sie z goraczka. wiadomo, ze w rebiechowie jeszcze rekawy nie sa gotowe, ale jesli beda to nie widze powodu dla ktorego nie moznaby z nich skorzystac.

                • 1 1

              • i co zrobisz? to jest po prostu model biznesowy przewożnika

                tak jak Biedronka nie wprowadziła płatności kartą "żeby mieć jak najniższe ceny", tak i przewoźnicy lotniczy nie chcą płacić za korzystanie z rękawów, bo schody "są tańsze".

                • 1 0

              • No ty nie widzisz, ale tanie linie widzą. Opóźnia to cała operację no i kosztuje. Tanie linie chcą w jak najkrótszym czasie przetransportować jak najwięcej pasażerów.

                A co do nagłej zmiany temperatur to jak przy -15C wychodzisz z domu? Bo co to jest za różnica czy wychodzisz z ciepłego samolotu na mróz czy z ciepłego domu?

                • 2 0

          • Poza tym tanie linie nie potrzebują rękawów - to nie jest ich model biznesowy. Dlatego na propozycje dorzucenia rękawów w gratisie potrafią reagować w stylu "skoro was stać na zamontowanie rękawów i udostępnianie ich za darmo to może zamiast tego nam obniżycie opłaty?"

            • 6 1

    • Gdańskie lotnisko jak prowincjonalne .Mydło raz w miesiacu chyba uzupełniaja (3)

      prysznic tez by sie przydał choć jeden bo ludzie nieraz tam godzinami wyczekują.Odprawa tak beznadziejna ze zawsze jest kolejka.Do autobusu jak wpuszczają to zawsze drzwi są otwarte poto byś miał okazje poczuć z jakiego zadupia odlatujesz dlatego wnim marzniesz i masz okazje wdychać opary paliwa lotniczego!!Czekasz tam ze 30 minut.Mozna tak długo przyjemnosci wymieniac .Ważne ze synalkowie naszego idola partyjnego tam zbijają bąki

      • 4 8

      • Widzisz za odprawę bagażową jak i za autobusy to odpowiada już agent handlingowy a nie lotnisko.

        • 4 0

      • poprostu.. IDIOTA

        a jakie maja byc drzwi jak wsiadasz do autobusu?? ZAMKNIETE?? MYSL!

        • 0 1

      • ciekawe gdzie Ty 30 minut czekasz w tym autobusie jak rotacja samolotu trwa 30 minut, a autobus staje pod gate dopiero kiedy

        czyli MAX 15 min jestes w autobusie o ile zejdziesz jako pierwszy, 15 min !!! od wsiadania do autobusu do startu samolotu. rzeczywiscie.. kpina:)

        • 1 2

    • Kolego, wszystkie "tanie loty" wysadzane są na płytach lotniska, niezależnie od standardu. Często latam do Szwajcarii, z przesiadką w Warszawie, Berlinie, Monachium, Frankfurcie czy w Kopenhadze i zawsze jestem odsyłany autobusem do terminala, pomimo, że te lotniska mają rękawy. Tam odsyłane są "poważniejsze" loty. Więc to akurat żaden argument. Gdańsk nie jest i nie będzie dużym portem przesiadkowym, stąd też szybkie przemieszczanie się po terminalu nie jest priorytetem, więc w zasadzie dla mnie rękawów może nie być wcale.

      • 3 2

    • !!!!

      Prawdę prawisz !
      Wiocha i tyle !

      • 0 1

    • polskie lotniska obsluguja głownie emigrujacych generujących inaczej ruch na lotniskach powodując w jednych porach zatory a w innych kompletne pustki. w przypadku masy turystycznej ruch rozkłada sie raczej równomiernie

      • 0 0

  • Zamiast inwestować w modernizację starego terminalu... (umowa z NDI) (15)

    Może warto zainwestować w ILS CAT II / III?

    Dla niezorientowanych za "wikipedia'ą":

    Kategoria I (CAT I) podejścia precyzyjnego i lądowania z wysokością decyzji nie niższą niż 60 m (200 ft) nad wzniesieniem strefy przyziemienia, widzialnością nie mniejszą niż 800 metrów (2625 ft) i RVR nie niższym niż 550 m (1804 ft). (ten jest na lotnisku w Gdańsku)

    Kategoria II (CAT II) podejścia precyzyjnego i lądowania z wysokością decyzji nie mniejszą niż 30 m (100 ft) i RVR co najmniej 350 m

    Kategoria III (CAT III) podzielona jest na trzy działy:
    Kategoria III A wysokość decyzji wynosi co najmniej 30 m (100 ft) nad wzniesieniem strefy przyziemienia przy RVR nie niższym niż 200 m
    Kategoria III B przy wysokości decyzji 15 m (50 ft) nad wzniesieniem strefy przyziemienia i RVR co najmniej 50 m
    Kategoria III C brak wysokości decyzji i ograniczeń widzialności wzdłuż drogi startowej, lądowanie może się odbyć przy zerowej widoczności. (praktycznie automat)

    • 27 8

    • (5)

      Tak się składa że jest w planach podwyższenie kategorii ILS-a do cat II. Z tego co się orientuję to trwa przygotowywanie dokumentacji. Cat III nie jest potrzebne - większy koszt wyposażenia w taki system i jego utrzymania niż zysku z tych paru odzyskanych lotów.

      • 7 1

      • W planach jest podwyższenie... (3)

        ILS 2 przy lokalizacji tego lotniska to konieczność, a nie w planach...

        Kiedyś pewnie będzie, tylko czemu inwestycja która powinna być na 1 miejscu na tym 1-wszym miejscu nie jest.

        Już w 2012 była obietnica, że wyższy ILS (CAT 2) będzie.

        Mamy 2014, a system bezpieczeństwa lotów wciąż 1 kategorii.

        • 0 6

        • (2)

          Bo to port decyduje o kolejności inwestycji. Dopiero w zeszłym roku dostali na to kasę. A zapowiedzi z 2012 roku właśnie zakładały że podwyższenie kategorii ILS-a będzie miało miejsce po zakończeniu innych inwestycji (rękawy i rozbudowa T2).

          W sierpniu 2013 zakończył się przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla podwyższenia kategorii do cat II. Z tego co pamiętam wykonawca ma na to 10 miesięcy

          • 5 0

          • nie tylko o to chodzi (1)

            w międzyczasie rozpoczęły się prace nad zmianą przepisów odnośnie pasów startowych na lotniskach pasażerskich - ILS cat II to także oświetlenie pasa startowego. Mogło się okaza渿e po wybuleniu kasy na oświetlenie trzeba będzie cały pas przerabiać (i tak by się to skończyło, gdyby podniesiono kategorię, gdyż pas w Gdańsku jest zbyt pofałdowany wg. nowych przepisów).

            • 0 2

            • jak łatwo się nie zgodzić z opinią i jej nie uzasadnić

              dopiszę coś jeszcze: do 1 stycznia 2018 wszystkie polskie lotniska mają mieć przeprowadzoną korektę niwelety pasa startowego (poza Okęciem, które zrobiło to już dawno). Jest to operacja kosztowna, wymagająca rozprucia całego pasa. Przy tej okazji szlag by trafił wszystkie instalacje elektryczne systemu ILS. Zrozumiałym jest więc, że lotnisko woli zrobić obie inwestycje w tym samym czasie.

              • 0 0

      • ILS CAT III A/B/C

        Tu pełna zgoda - zbyt wysoki koszt jak na lotnisko regionalne.

        • 1 0

    • (1)

      PS. Jaka modernizacja starego terminalu? Umowa z NDI dotyczy rozbudowy NOWEGO terminalu o część przylotową.

      • 4 0

      • mea culpa

        Rozbudowa nowego terminalu, o część przylotów

        • 0 0

    • mimo wszystko wolę żeby było mniej techniki (5)

      tak to przynajmniej jest jasna sytuacja, brak widoczności - nie ma lądowania/lotu
      wg mnie nadmierne poleganie na technice powoduje obniżenie bezpieczeństwa, gdyż loty będą się opierały na wskazaniach urządzeń a nie ludzkiej percepcji.
      Widoczności rzędu kilkudziesięciu metrów to jest nic wobec pędu takiej maszyny, człowiek pilotujący nie ma szans na żadną reakcję.

      Nie to, że jestem przeciwny technice jako takiej ale ślepe ufanie w jej możliwości może być czasem zgubne. Wolałbym jako pasażer mieć świadomość tego, że maszynę którą lecę kontroluje człowiek a nie jakaś inna maszyna

      • 1 10

      • No tak, bo samolot, to nie technika, lata siłą woli pilota,

        czasami jest wspomagany przez okoliczne ptactwo.

        • 8 0

      • Już od lat loty odbywają się na zasadzie programowania trasy i podejścia do lądowania (3)

        Od momentu oderwania się od pasa, niemal do ostatnich metrów przed przyziemieniem, lotami sterują komputery pokładowe, także jak marzysz o ręcznym sterowaniu to zostają Ci podróże małymi awionetkami..

        • 6 1

        • oj bez przesady (2)

          pilot obsługuje wolant daleko jeszcze po starcie i dużo wcześniej przed ladowaniem. oblookaj sobie na youtubie jak to wyglada. moj instruktor latal w eurolocie i rozmawialismy na ten temat. generalnie to sciezka jest ale ty sie jej trzymasz, na auto wrzucasz zazwyczaj predkosc ktora potem i tak sam zmniejszasz.

          • 1 0

          • Jak pilot lubi to może i cały lot nie włączać automatu, pytanie tylko po co się męczyć? (1)

            Poza tym, w warunkach ograniczonej widzialności ręczne korygowanie kursu na podstawie wskazań przyrządów może narobić więcej szkód niż pożytku :/

            • 3 1

            • ścieżka nie sprawi że samolot wyląduje sam

              w warunkach IFR sie z niej korzysta (choć i bez niej sie da) ale tylko do pewnej wysokości a w warunkach VFR nikt sie w to nie bawi bo mniej roboty przy dobrej widoczności jest przy lądowaniu wzrokowym aczkolwiek i tak trzeba sie jej trzymac

              • 0 0

    • Kategoria ILS to jedno

      .. ale również samolot musi być odpowiednio wyposażony, a pilot musi mieć odpowiednie uprawnienia do lądowania w danych warunkach i oprzyrządowaniu.
      Tyle teoria, potem dochodzą jeszcze przepisy wewnętrzne linii lotniczych i ich bieżące dzienne kalkulacje...

      Tak czy inaczej, lotnisku z ruchem na poziomie kilku milionów pasażerów rocznie i relatywnie małym ryzyku wystąpienia dużych zamgleń zwyczajnie nie opłaca się inwestować w zaawansowane systemy nawigacyjne.

      • 7 0

  • Wawa - Krakow (2)

    Do Wawy i tak jest dobrze ja zamiast w Gdansku w krakowie wyladowalem i 10 godz autokarem pozdro 600;/

    • 22 2

    • Współczuję

      • 4 0

    • Ja bym się tak nie dał, żądał bym hotelu i przelotu

      • 1 1

  • (2)

    Po co inwestować skoro można od Rosjan pożyczyć przenośny ILS?;)
    A poważnie, cat II będzie niedługo.

    • 10 3

    • nie bierz tyle

      • 1 1

    • Niedługo ?

      Po wyborach na pewno tak ?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane