• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • to logo to jakiś skandal

    rozmazane g*wno i krwawa plama bezczelny skok na kasę gdzie jest prokurator

    • 3 0

  • 90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!90 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! chore !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 0

    • Widzę ten wykrzyknik skrzywił ci psyche.

      • 0 0

  • pokazałam wspólniczce to logo (prowadzimy działalność w branży grafik komp) ... (1)

    ... wspólniczka jest grafikiem ... popatrzyła i pyta:

    - Ile to kosztowało?

    Ja:

    - Dziewięćdziesiąt tysięcy ...

    Się dziewczyna aż kawą zakrztusiła z wrażenia. I powiedziała:

    - Skoro za to ktoś zapłacił dziewięćdziesiąt tysięcy złotych, to ja powinnam za swoje prace kasować wyłącznie w euro albo w funtach i to sto razy więcej.

    • 8 2

    • To niech.kasuje..wolny kraj.

      • 0 1

  • Czy dziś na pewno nie Prima Aprilis?! (1)

    Ogólnie wychodzi 10 tyś zł za każdą literkę. Pewnie jak logo zycięży to za wykrzyknik będzie premia 50 tyś :)

    • 10 0

    • Co to jest "tyś"?

      • 0 0

  • (2)

    Napiszcie ktory z urzednikow zaakceptował to logo. Do prokuratora z nim za marnotrastwo kasy marszałkowskiej.

    • 9 0

    • "Marnotrawstwo", ośla łąko!

      • 0 0

    • art...ale tu już pojechałeś po całości.

      • 0 0

  • 90 tyś za logo, chyba kogoś POgieło (1)

    Dziury w drogach, smród i ubóstwo. Lepiej 90 tysięcy przekazać na schronisko dla psów.

    • 5 1

    • Co to jest "tyś."?

      • 0 0

  • Dno!

    • 1 0

  • Wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie"

    Mam nowy znak, właściwie zbiór znaków wyjątkowych ułożonych wyjątkowo w układzie Ypsilon Logos - !@#$% - ? (1000 000 000 zł się należy bo jest nieporównywalnie bardziej wyjątkowe ) ;)))

    • 0 0

  • Poprzedni - koszt 4 tys zł

    i 1000 X lepsze logo było! Czyli tutaj mamy przypadek - i tak kupią bo jedziemy na opinii...

    • 1 0

  • Pewnie kosztowało 2 miliony. (27)

    • 272 12

    • Briee (7)

      Projekt straszny, ale Polakom się wydaje, że zrobienie identyfikacji powinno kosztować góra 100 złotych. Otóż nie. Pełna identyfikacja (logo + wizytówki + papiery i inne sruty pierduty) dla średniej firemki to spokojnie 20.000 tysięcy złotych. Cena wzrasta, jeśli firma identyfikację już miała, jest wiele lat na rynku i jest rozpoznawalna. O, taka Coca Cola na przykład. Zrobić zły rembranding Coca Coli to milionowe straty dla niej, więc tym bardziej firmom opłaca się sypnąć groszem, żeby SZTAB ludzi, który teoretycznie powinny zatrudnić (bo trzeba zrobić najpierw badania marketingowe, nakreślić cele na jakie cała operacja ma być zorientowana np. chcemy być zauważalni wśród młodych ludzi i po to chcemy nowe logo, potem trzeba zrobić projekty, a do pisania tekstów trzeba mieć dobrego copywriter'a) im tego nie spartolił. Pomyślcie teraz - ktoś się porywa na wielką odpowiedzialność tworzenia marki całego województwa, marki, która ma działać tak świetnie, że te Wasze 2 miliony szybko by się zwróciły z nawiązką dzięki turystyce i w idealnej sytuacji to logo starczyłoby na kolejne dziesięciolecia, bo byłoby tak uniwersalnie i mądrze zrobione. Czy cena 2 milionów by mnie szokowała? Nie. Pod warunkiem, że logo byłoby naprawdę dobre, a tymczasem mamy typowe wieś śpiewa, wieś tańczy, stworzone chyba na kolanie i absolutnie z niczym się nie kojarzy. Z Pomorzem zwłaszcza. A swoją drogą, symbolem Pomorza jest chyba gryf z tego co pamiętam? Prywatnie nie trafia do mnie idea tworzenia nowoczesnych logotypów dla miast, województw i państw , zupełnie oderwanych od wielowiekowej symboliki, którą znają wszyscy.

      • 16 8

      • (2)

        Bzdura. Prowadze.kilka firm. Ostatnio za logo i inne pitolety dla nowej spolki, kacznie z drukiem oraz profesjonalny serwisem www opartym na worpressie zaplacilem ok. 8 tys.

        • 6 3

        • co to jest kacznie? (1)

          • 1 1

          • Archaiczna forma przysłówka "kaczorowo".

            • 0 0

      • Na litość!

        Kogo w ogóle obchodzi jakieś logo województwa? Turystów? Pół świata zwiedziłem i nie pamiętam żadnego logo regionu / miejscowości, które odwiedzałem, nie mówiąc o tym, że takie logo absolutnie nie interesuje mnie przy wyborze miejsca wyjazdu. Flagi czy godła można zapamiętać, ale jakieś logo, bohomaz z graficzką? Panie Struk, mamy już godło naszego województwa, jakby Pan nie wiedział. Zatem niech Pan zwróci te 90 tysięcy wydane lekką rączką, bo to jawna niegospodarność!

        • 10 0

      • Briee (1)

        Pier@#%enie o szopenie. Pierwszy projekt jak ktoś już wyżej napisał- efekt rozwolnienia u mewy, drugi to jakieś regionalne oznaczenia źródła wody? jasełek ? czy chłopa idącego na żniwa ? Cholera wie. Jakiego laboratu natomiast byś nie napisał, jeszcze przez długie lata nie uwierzę, że politycy wydają rozsądnie i oszczędnie nasze pieniądze. Tyle w temacie.
        Twoje pitolenie też ma znamiona polityki- piszmy i mówmy dużo, opowiadajmy o świetlanej przyszłości i niewymiernych korzyściach. Każda wydana złotówka zarobi pięć kolejnych. Teraz wydajemy, ale mądrze, będą efekty. To duża inwestycja, rozbudowana infrastruktura, skomplikowana sprawa (tutaj kilka terminów z ang.) To co, pomożecie ?

        • 2 0

        • Przecież nigdzie nie napisałem, że wydają rozsądnie, bo zwyczajnie urzędnicy i politycy nie wiedzą, po co w ogóle to całe projektowanie, co ono ma robić i jak je oceniać. To coś wyżej na bank było wybrane na zasadzie "żonie prezesa się spodobało". Ale to też problem Pągowskiego, który odwalił po prostu fuszerkę i tak, masz rację, okradł nas.

          Do Trolka - jak mi się zachce, to machnę tutaj całą epopeję.

          • 1 0

      • za długo bredzisz

        aż nie chce się czytać

        • 0 2

    • spoko zaledwie 90 tyś,
      w porównaniu do 4 tyś za poprzednie logo jakie było wybrane w drodze konkursu

      no ale jak sam autor powiedział o sobie "już dawno skromny nie jestem" to trzeba było zapłacić odpowiednio więcej niż za takie konkursowe :)

      • 3 0

    • W pierwszym zdaniu masz: "Projekt kosztował 90 tys. zł." (4)

      • 16 2

      • (3)

        a to luz... 90 tysi to dobra cena za napisane słowo z wykrzyknikiem.. taka bym powiedział, dobra cena jak na Polskę, jak na zarobki najbiedniejszych oraz wypłacane emerytury. To takie 45 miesięcy po 2.000zł miesięcznie podatku z np działalności gospodarczej... albo to takie 90 miesięcy emerytury po 1.000zł. Uważam, że cena naprawdę dobra. Grunt, że napis wykonany przez znanego (komuś tam) artystę. To kosztuje proszę państwa. Byle kto nie napisze PO-MOR-SKIE i nie doda "!". O kurde wyszło mnie! Dostanę 90 tysi?

        • 45 1

        • To napisz! (2)

          Zrób coś odkrywczego. Zgłoś się do następnego konkursu. Podobne sa dość często. Jakoś nie widziałem Twoich projektów.

          • 2 32

          • Jak to nie widziałeś? Patryk Rozgwiazda - wpisz sobie w youtube.

            • 4 0

          • sęk w tym, że konkursu nie było...

            • 29 1

    • (2)

      pewnie zaprzestales edukacji w szkole podstawowej:
      Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

      • 1 4

      • (1)

        Za logo w 2007, za 90,000zł zlecono projekt nowego.

        • 2 0

        • I to za 4 tys. jest o niebo lepsze

          • 4 1

    • super drogie 3min pracy... (3)

      bez przetargu/konkursu.
      Szkoda że nie mam wujka w PO ;(

      • 78 3

      • (2)

        musisz mieć IQ poniżej 27 aby dostac się do po lub miec tam kogoś...

        • 9 4

        • (1)

          no to fajnie macie w tym pisie

          • 0 7

          • jak byś miał wątpliwości lemingu to praca tego "artysty":

            http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28007/pagowski_wp_tusk_rysunek_600.jpeg

            • 6 1

    • Polska język bardzo ciężka ... (3)

      Au ciebie widać nie wydano wystarczająco na naukę czytania ze zrozumieniem, albo o zgrozo czytania ogólnie .. W pierwszym zdaniu masz ile kosztowało całe przedsięwzięcie. Pomogę 90,000 zł.

      • 6 1

      • (1)

        Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych, czyli 86 poszlo na koszty organizacyjne.

        • 7 2

        • W 2007, w tym 90,000.

          • 4 0

      • bez nerwów

        redakcja dopisała później kwotę

        • 11 0

    • i za kolejne logo zapłacimy, zapłacimy nawet 3 miliony ! (1)

      Zapłacimy, bo to jest nasze, przez nas wykonane w oparciu o sześć instytucji

      Wiecie co my robimy tym logiem?

      My otwieramy oczy niedowiarkom i to nie jest nasze ostatnie słowo, zapłacimy pełną stawkę bo jako konsultanci bierzemy 15% od całości kosztów...

      • 95 3

      • Nie, nie pij. Ciebie nie stać!

        • 11 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane