- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (76 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (84 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (13 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-16 12:34
DLACZEGO NIE BYŁO PRZETARGU????
to złodziejstwo zwykłe i wydawanie publicznej kasy
- 10 0
-
2015-04-16 12:46
90 tys
Zanim wyda się lekko ręką taką publiczną kasę warto się zastanowić ile czasu przeciętny polak musi pracować żeby tyle zarobić.
Podejrzewam że to logo powstało w ciągu 1 dnia.- 5 0
-
2015-04-16 13:00
Czy dziś na pewno nie Prima Aprilis?! (1)
Ogólnie wychodzi 10 tyś zł za każdą literkę. Pewnie jak logo zycięży to za wykrzyknik będzie premia 50 tyś :)
- 10 0
-
2015-04-20 11:33
Co to jest "tyś"?
- 0 0
-
2015-04-16 13:21
do Pana Pągowskiego
Wstyd by mi było coś takiego przedstawić klientowi, nawet najmarniejszemu, nawet gdyby to było za 500 zł :P, ale widać urzędasom wystarczy nasr.... byle nazwisko się zgadzało :/
- 5 0
-
2015-04-16 13:27
Proponuję logo Platformy Obywatelsiej na znak Pomorza...
.... PO co sie oszukiwać, że jest inaczej....
- 3 0
-
2015-04-16 13:40
przemyśl, polkowice, suwałki
każde z tych miast ma logo "ręcznie napisane" , bardzo przypomina nasze nowe .... no cóż , nic nowego, nic ładnego i zgapione z innych. Brawo dla Pomorzan-tak się wydaje u nas kasę, a co!
- 2 0
-
2015-04-16 14:08
smutne (1)
to wygląda jak ostrzeżenie, Baczność strzeż się pociągu lub wysokie napięcie,
albo jak cię budyń przywali to zostanie mokra plama- 3 1
-
2015-04-16 16:07
wybrakowane logo
Moim zdaniem logo jest nie skończone, pod napisem powinna leżeć kupa kamieni.
- 1 0
-
2015-04-16 14:12
Zamienić dobre na nowe..
Stare logo było zdecydowanie lepsze. Tchnęło optymizmem i przekazywało jakąś treść. Nie mówiąc już, że było zdecydowanie tańsze...
Kto - z nazwiska - wybierał?- 6 0
-
2015-04-16 14:13
sens takiego logo...
ile logotypów różnych regionów Polski, świata jest w stanie sobie przypomnieć przeciętny odbiorca?
Ja pamiętam logo Hiszpanii sprzed 10, a może więcej lat... Odręcznie, nieco niedbale napisane Espania i słoneczko... Tyle... Zakładam, że Hiszpania włożyła sporo kasy w promocję tego znaku... Nie wiem, czy wciąż obowiązuje...
A logotyp jakiegoś regionu?
Sporo podróżuję i... nie pamiętam...
Sorki, to sztuka dla sztuki... Nie wierzę, że się bada znajomość spontaniczną, czy wspomaganą znaku... Bo wyszłaby w granicach błędy statystycznego...
Ot, wydawanie kasy dla wydawania kasy...
Spokojnie mogło zostać to stare... Nie logo stanowi o postrzeganiu regionu!!!
Dużo bardziej pamięta się blokadę założoną na koła turystom, brak miejsc parkingowych, czy brak lub brudne toalety... Sorki :-(- 6 0
-
2015-04-16 14:37
https://www.facebook.com/grafikplakal/photos/a.1468493570048270.1073741828.1468491196715174/1654655784765380/?type=1&theater
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.