• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca do ładowania aut elektrycznych

Maciej Naskręt
27 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.

W tym roku przybędzie miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na terenie Gdańska. Powstaną na najbardziej obleganych parkingach.



Co jest największą zachętą do zakupu auta elektrycznego?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie 10 miejsc postojowych, przy których kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych będą mogli doładować ich akumulatory.

To kolejny krok w kierunku promowania ekologicznego przemieszczania się samochodem po mieście. Dotychczas w Gdańsku otwarto sześć punktów dostępowych dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych. W Gdyni i Sopocie jest po jednym tego typu punkcie. Tu ich budowa była jednak zlecana przez prywatnych przedsiębiorców.

Teraz przyszła pora na miasto, które wytypowało 10 lokalizacji: na Zaspie przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, na parkingu przy wejściu do Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, na ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Heweliusza zobacz na mapie Gdańska, ul. Marii Skłodowskiej-Curie zobacz na mapie Gdańska, ul. Wypoczynkowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, ul. Szafarnia zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, na pętli tramwajowej Łostowice/Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska.

Możliwe, że pierwsze auta będzie można ładować w tych miejscach jeszcze w tym roku.

Czytaj też: Auta elektryczne. Standardy ładowania w Trójmieście.

- Do 10 kwietnia zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty. Inwestycja powinna zakończyć się w grudniu tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O wyborze wykonawcy decyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. termin gwarancji.

Warto podkreślić, że w Polsce właściciele samochodów elektrycznych mogą liczyć na kilka przywilejów wynikających z lokalnych inicjatyw wybranych samorządów i władz miast. Są to: symboliczne abonamenty lub całkowite zwolnienie z opłat za parkowanie w strefach płatnych, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu.

Miejsca

Opinie (141) 4 zablokowane

  • bardzo mnie cieszy widok ładującego się kilka godzin auta elektrycznego (11)

    jednego idiotę mniej na drogach

    • 56 55

    • Nie kilka godzin, a pół godziny do pełna ;-)

      • 0 0

    • (2)

      nowe modele superchargerem w 40 min w wawie

      • 1 2

      • moja benzyna

        2 minuty, więc jest 20 razy lepsza

        • 3 1

      • Trzy razy "zaczardżujesz" i po nowy akumulator do dilera.

        • 1 1

    • pozornie, jak naładuje przejedzie co miał przejechać

      dla mnie ciekawszy byłby widok miny tego co podjedzie na resztkach baterii do zajętych ładowarek

      • 13 0

    • A Ty rozumiem, nie jezdzisz samochodem?

      • 0 1

    • Przynajmniej on jest trendii paziu

      • 3 0

    • z ekonomicznego pukntu widzenia (3)

      taki samochód się nie opłaca.
      oprócz tego długi czas ladowania i ciągły stres, że ci stanie.

      • 21 12

      • (2)

        Stres to jest jak nie stanie.

        • 50 0

        • (1)

          Są na to proszki

          • 11 1

          • Proszki są na głowę, na niestanie są pigułki

            • 11 0

  • a ile kosztuje 1kWh?

    o najważniejszym zapomniano wspomnieć tj. o cenie 1 kWh

    • 0 0

  • samochod elektryczny, który nie potrzebuje gniazdek (1)

    zasilany etanolem, zasięg 600 km,nie emituje co2, wyszukajcie: nissan-stworzyl-naped-na-prad-elektryczny-etanol-alkohol-wideo.html

    • 0 1

    • czyli zamiast na stację benzynową albo do gniazdka

      to do sklepu całonocnego?- jeśli mają denaturat, bo lepszy się nie opłaca

      • 0 0

  • "Promowanie ekologicznego

    poruszania się samochodem" - to może najpierw zlikwidować garby-spowalniacze na drogach. Przy każdym zwolnieniu zużycie paliwa rośnie kilkukrotnie i zamiast spalić np. 5 l. spalamy 15 !!! A samochody elektryczne ? niech produkują od razu dziesięcioletnie to Polaków będzie stać.

    • 0 0

  • (19)

    Jak mają chronić środowisko to muszą być w miarę tanie i przejechać na ładowaniu minimum 250km. To będzie miało sens.

    • 55 7

    • G***o tam, a nie ekologia...

      Jeżeli faktycznie mają chronić środowisko to energia elektryczna powinna pochodzić ze źródeł odnawialnych! Wszyscy myślą, że jak samochód elektryczny to ekologia... A prąd którym je ładujemy skąd jest jak nie z elektrowni zatruwających środowisko? Jak wszyscy wymienimy auta na elektryczne to zapotrzebowanie na energię też wzrośnie więc będzie potrzeba jeszcze więcej elektrowni. Do tego akumulatory litowe, których elektrolit jest bardzo toksyczny więc jak Januszowi z Grażynką nie będzie chciało się oddać go do utylizacji i porzucą w krzaczorach to będzie truł. Tego nikt nie bierze pod uwagę, wszyscy się zachłysnęli eko autami a nikt nie pomysłał że ekogologia to również cała infrastruktura.

      • 2 1

    • (2)

      ciekawe skąd się bierze ten ekologiczny prąd?

      • 4 0

      • W Polsce? (1)

        głównie z węgla

        • 4 0

        • Z tego ekologicznego węgla z którego mamy smog,

          i dzięki któremu 40'000 Polaków rocznie ląduje na cmentarzu.

          • 3 1

    • (2)

      mozna przejechac tesla prawie caly kraj na jednym ladowaniu

      • 1 4

      • to przejedź to zimą -10° albo latem gdy na zewnątrz >25°

        i najlepiej autostradą 140km/h

        • 0 0

      • jaki kraj?

        chyba Luksemburg

        • 3 1

    • Mówisz masz (1)

      W tym roku wchodzą do sprzedaży samochody o zasięgu średnio 300 km (Tesla model 3 ,Opel Ampera-e, Renaul ZOE,VW Golf-e, Nissan Leaf ). Cena jest jeszcze wysoka, ale rekompensuje to niski koszt utrzymania i 6 zł/100 km. Ceny baterii będą spadały, wciąż tak jak do tej pory o średnio 25 % rocznie. 2020 Będzie rokiem przełomowym, a to już za 3 lata.

      • 16 4

      • Elekrtyczny szajs opalany węglem! 300km w idealnych warunkach bez używania klimatyzacji i 50km/h.

        To se pojedź takim sprzętem na wakacje z Gdańska w Bieszczady albo do Zakopanego. Powodzenia 2 dni jazdy. Koniem szybciej dojedziesz.
        VW Golf-e cena ~160'000zł
        VW Golf 1,4TSI 150kM 90'000zł
        Różnica 70'000zł / cena paliwa 5.5zł =12'700litrów Pb95
        Niech pali 8l/100km, za te 70'000zł oszczędności przy zakupie przejedziesz 160'000km!!!
        Idę o zakład że jak przejedziesz tym elektrykiem 160tys. km to masz gwarantowane baterie do wymiany ~50'000zł

        • 2 2

    • 1.9TDI (4)

      Mój tedeii ma zasięg 1200km. Elektryki nie mają podjazdu. Nie mówiąc już o tym jak TDI przyspiesza na każdym biegu.

      • 2 5

      • Buahahahah (3)

        Diesel- czarna śmierć. Na starcie od 0 do 100 odpadasz. Traktory na pola!!

        • 2 3

        • Prius robi setkę w 12s (2)

          Większość 1.9 TDI schodzi poniżej 9s

          • 4 3

          • (1)

            Prius nie jest elektrykiem. Jest tylko hybrydą skręconą na ekologię. Do Priusa do SDI porównuj, choć i ten SDI smrodzi i truje NOxami.
            Wyskocz z tym TDI nawet nie na Tesla S, ale z dostępną cenowo Tesla 3.

            • 0 2

            • Tesla 3 by się opłacała jeśli pazerne państwo

              wprowadzi zwolnienie z opłat celnych i vatu na takie samochody. Interes dla nich żadny, zero wpływu z vatu i cła, a co z OC od pojemności 0 cm3 przy masowym imporcie. Na tym polega hipokryzja władzy.

              • 6 1

    • później zużyte akumulatorki z tych pseudo eko - samochodów wyrzuci się do rzeki;)

      • 4 2

    • I ma być w ciągu 10lat milon takich aut. (3)

      Morawiecki tak mówił, a jak on coś mówi to tak musi być!

      • 22 1

      • Dokładnie po centrum można jeszcze jezdzic takim elektrykiem tak jak w Oslo takie auta mogą jezdzić po buspasach ale co to ma wspólnego z ekologią skoro na śląsku kopcimy węglem?? Tego typu auta są nie ekonomiczne a co za tym idzie i nie ekologiczne pozatym co z akumulatorami?? Jedyny plus że powietrze lepsze w centrach miast ale na trasie takie auto się nie sprawdza.

        • 3 2

      • I będzie

        w PowePoint

        • 4 3

      • Za dwa lata nie będzie po nim śladu. PiS w odwrocie

        • 13 6

  • ...i dobrze

    • 0 0

  • mentalność

    I tak za 20 lat wszyscy co teraz narzekają, bo mają to we krwi, wrócą tu na forum narzekać, że jest za mało takich stanowisk dla ich elektrycznych aut ; )

    • 4 0

  • cały sęk w tym (5)

    że auta elektryczne nie mają nic wspólnego z ekologią. Sprawność silnika samochodowego (diesla i benzyny) oscyluje niej więcej w granicy 30%, czyli wykorzystujemy 30% energi zawartej w paliwie. A teraz podsumujmy samochód elektryczny: polska energetyka stoi węglem. Sprawność elektrowni węglowej to około.. 35%! Kontynuujmy! Prąd trafia do stacji trafo wysokiego napięcia (tu tracimy ok 1,5%), następnie biegnie linią przesyłową (tu tracimy nawet 6%) i znowu do trafo niskiego napięcia (znowu 1,5%) gdzie urządzenie do ładowania auta znowu zmienia napięcie (kolejne 1,5%). Sprawność ładowania i wykorzystania energii z nowoczesnego akku zabiera nam.. kolejne 4%. Pomijam sprawność silnika elektrycznego bo tu tracimy najmniej. Wszystkie dane są szacunkowe, ale jak posprawdzacie dane i raporty to wyjdzie podobny rząd wielkości. Chce tylko żebyście zrozumieli o co chodzi. Podsumowując - auto elektryczne w konsekwencji ma kilka razy mniejszą sprawność niż auto spalinowe. Dodajmy do tego toksyny dostające się do środowiska przy produkcji takiej ilości ogromnych i pojemnych baterii, oraz niesamowicie trujący rozkład. Na koniec jako ciekawostkę luźno związaną z tematem mogę podać że w ciągu ostatnich kilkunastu lat chińczycy wykupili wszystkie większe fabryki magnesów na świecie osiągając monopol w tej dziedzinie. A gdzie zużywa się ich najwięcej w przemyśle? Do produkcji silników elektrycznych. Wszystkie te fakty można sprawdzić. Dobranoc :)

    • 6 6

    • (1)

      Idiotyzmy opowiadasz. Sprawność elektrowni 30%? Puknij sie w tępy łeb.

      • 1 0

      • Wpisanie "sprawność elektrowni" w google nie boli. 30% to i tak dużo bo akurat sprawność polskich bloków energetycznych oscyluje ok 28%

        • 0 0

    • liczy są nieprawidłowe

      Sprawność silnika spalinowego to ok 15-20%. Nie wierz w ściemy producentów aut, tylko sprawdź niezależne raporty. Sprawność elektrowni węglowej to ok 40%. Tak więc przesiada z aut spalinowych na elektryczne oznaczałaby dwukrotną redukcję emisji CO2.

      • 1 0

    • Twoje pomysły mają sens, ale tylko do momentu kiedy energię będziemy

      produkować ze źródeł odnawialnych albo z energii atomowej. Wtedy nie ma specjalnie znaczenia że stracimy 50% czy 90% energii, skoro i tak możemy z niej korzystać w zasadzie bez ograniczeń.

      • 3 0

    • cały sęk w tym ze bzdury jakie wypisujesz swiadcza o twojej głupocie

      dlatego nikt nie traci czasu na ich komentowanie

      • 1 3

  • auta na gaz ziemny (6)

    Gaz ziemny tez byl na poczatku tani 1 zl za litr teraz tyle co lpg. to samo auta elektryczne dowala podatki i oplata drogowa i tyle bedzie z tania jazda i ekologia

    • 71 5

    • (2)

      LPG i inne paliwa mają akcyzę. Energia elektryczna już też, ale przy ele. nie poszaleją, bo będziemy łądować to wiatrakiem.

      • 2 1

      • tak będzie z a 100lat

        • 0 0

      • To wtedy dowalą podatek na turbinki wiatrowe :)
        Bo produkuje o x kWh za dużo i tu Cię mamy...

        • 2 0

    • 1.9TDI

      Ja swojego tedelka tankuje za 50zł i resztę uzupelniam olejem z frytury z mojego kebaba. Tyle miesięcznie kosztuje mnie jazda.

      • 8 1

    • A nie ma jeszce aut na wody geotermalne z Torunia?

      • 12 5

    • Tylko ciekawe, ze CNG tankuje sie na m3 wiec 1l za 1zl to CHOLERNIE drogo.

      • 2 1

  • Ulgi tylko dla złodziei.. (3)

    Skorzystają z tego tylko ludzie bardzo bogaci.A jak bogaty to złodziej.A dlaczego ??? No bo gdy ja pracuję rzetelnie 42 lata i stać mnie tylko na auto za 10 - 15 tys.zł.No to dla kogo te auta za 100 tys.???Wniosek prosty - dla ZŁODZIEI...

    • 3 7

    • Hmm

      Albo kogoś kto używa głowy do czegoś więcej niż jedzenia i noszenia czapki.

      • 0 0

    • To naucz się oszczędzać

      42 lata * 12 miesięcy * 3000 (średnia krajowa na rękę) = 1'512'000 zł. Więc stać cię na 15 takich aut, tylko łatwiej wychlać kilka piw codziennie po pracy niż odkładać po parę złotych.

      • 1 0

    • Zmień pracę

      Weź kredyt

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane