• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM niedostosowany do potrzeb?

Krzysztof Koprowski
22 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Długie oczekiwanie na SKM wieczorami oraz składy niedostosowane do potrzeb - zdaniem naszych czytelników to największe wady nowego rozkładu pociągów. Długie oczekiwanie na SKM wieczorami oraz składy niedostosowane do potrzeb - zdaniem naszych czytelników to największe wady nowego rozkładu pociągów.

Obowiązujący zaledwie tydzień nowy rozkład pociągów SKM już już budzi sporo wątpliwości wśród naszych czytelników. Po zmianach wprowadzono cięcia w długości składów, a niedzielny wieczorny rozkład zupełnie nie przystaje do miana kolei miejskiej.



Nowy rozkład jazdy pociągów wprowadzono 15 grudnia br. Miało być lepiej i wreszcie bez znacznych utrudnień dla pasażerów. Niestety, przez cały tydzień dostajemy wiadomości od czytelników, którzy narzekają na ścisk i słabą ofertę przewozową. Prezentujemy wybrane z nich, bo wiele uwag się powtarzało.

- Pociągi wprawdzie kursują ponownie z częstotliwością co ok. 7,5 minuty, ale prawie wszystkie kończą bieg w Cisowej. Do Wejherowa kursują tylko co pół godziny, a co gorsza, w przeciwieństwie do tych, które nie jadą dalej niż Cisowa, składają się tylko z jednego zespołu trakcyjnego - pisze do nas pan Michał.

Jak oceniasz nowy rozkład SKM na trasie, z której korzystasz najczęściej?

Nasz czytelnik opisuje również jak wygląda sytuacja z napełnieniem pociągów - Pociąg z Gdańska Głównego do Cisowej o 17:52 rusza relatywnie pusty. Przez całą trasę można znaleźć miejsca siedzące. Kolejny pociąg, o 18 (do Wejherowa, a nawet Lęborka) składa się tylko z czterech wagonów i już w Gdańsku Głównym większość miejsc siedzących jest zajęta. Od Politechniki możliwa jest już tylko jazda na stojąco, zaś od Gdyni Głównej panuje ogromny ścisk, tak że w Chyloni pasażerowie nie mogą już wejść do pociągu.

Na brak podwójnych EZT-ów skarży się także pan Mateusz, który wprawdzie docenia starania SKM-ki o częstsze kursowanie, ale co z tego, że pociągi jeżdżą częściej, jak nie da się do nich wejść?.

Również pani Alicja obwinia kolejarzy o niedostosowanie pociągów do zapotrzebowania - Pociągi na głównej, "trójmiejskiej" trasie składają się z długich składów, zaś te przeznaczone na dalsze trasy, gdzie nie ma żadnej alternatywy w postaci tramwaju czy autobusu, a sama podróż trwa dłużej, puszcza się krótkie pociągi. Gdzie tu logika?

Kolejarze przyznają, że faktycznie istnieją problemy ze skierowaniem na trasy odpowiednio długich składów, ale wynika to z... polepszenia oferty przewozowej. Chodzi m.in. o zwiększenie (a raczej powrót do starej) częstotliwości kursowania co 7,5 minuty oraz wydłużenie tras z Gdyni Chyloni do Cisowej oraz, od poniedziałku do soboty, z Gdyni Głównej do Cisowej.

- Realizując w szczycie komunikacyjnym przewozy co 7,5 minuty na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Cisowa - Gdańsk Główny, jesteśmy niestety zmuszeni tam, gdzie to najmniej bolesne do skracania długości składów. Mielibyśmy znacznie większe pole manewru gdyby nie fakt, że dziewięć naszych pociągów znajduje się w tym momencie w modernizacji. To dla nas wyraźnie odczuwalny brak taborowy - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Czytaj też: Pierwsza zmodernizowana SKM-ka dotarła do Trójmiasta

Skargi pasażerów nie dotyczą wyłącznie długości pociągów, ale też godzin ich kursowania - Paradoksem jest, że SKM nie chce dać nocnych pociągów do Wejherowa, które są niesamowicie potrzebne, bo się nie opłaca, ale za to pusty, długi pociąg do Cisowej co 7,5 minuty jest już w pełni opłacalny.

W tym przypadku szykowane jest już jednak polepszenie oferty, choć na jej wdrożenie będzie trzeba poczekać aż do 15 czerwca przyszłego roku - Jeden pociąg, który dziś jeździ w dni robocze w relacji Gdynia Cisowa - Gdańsk Główny pojedzie w nocy w relacji Wejherowo - Gdańsk Główny. Kolejne dwa pociągi kursujące dziś również od poniedziałku do piątku w relacji Gdańsk Główny - Gdynia Cisowa pojadą w nocy w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo. - zapowiada Głuszek.

Niemiłą niespodziankę przygotowano także pasażerom, którzy muszą jechać SKM-ką w niedzielne wieczory z Gdyni lub Sopotu do Gdańska. W najgorszym razie czeka ich nawet godzinne oczekiwanie na kolejny skład.

- Pociąg z Gdyni Wzgórza św. Maksymiliana w kierunku Gdańska odjeżdża o 21:17, a następny dopiero o 22:18. Co więcej, jest to możliwie najkrótszy pociąg typu EN57, a więc jedzie się ściśniętym jak śledzie w puszce - skarży się nasz czytelnik.

W przeciwną stronę (do Gdyni) jednogodzinna dziura jest obecna w rozkładach nieco później - przykładowo dla Gdańska Głównego między 22 a 23, przy czym oba pociągi, pomiędzy którymi nie przewidziano żadnych kursów, kończą bieg w Wejherowie. Kto nie zdąży na ostatni niedzielny pociąg z Gdańska (23:35, również do Wejherowa), musi czekać aż do 1 w nocy.

W tym przypadku kolejarze zapewniają jednak, że przyjrzą się ewentualnym możliwościom poprawienia rozkładu po sylwestrze. Do tego czasu pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość lub znaleźć alternatywny środek transportu.

Miejsca

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • Narzekanie

    Nie rozumiem ludzi jak mogą im godziny nie odpowiadać jak pociągi jeżdżą co 7,5 min do Cisowej a co 15 min do Wejherowa. Lepiej już się nie da :)

    • 5 3

  • Jak się mieszka na Wsi (1)

    Jak się mieszka w Wejherowie, to niech nie będzie zdziwki, że kolej TRÓJMIEJSKA nie dojeżdża zbyt często :)

    • 7 13

    • Światowiec z Leszczynek :)

      • 6 0

  • skm

    skm nie jest synchronizowana z mzk ja musze czekac prawie 30 min na autobus do karczemek bo skm wjezdza na peron a o tej samej porze odjezdza 367 nastepny za 25 min... nie dostane sie tez z wrzeszcza bo jest identyczna sytuacja z ta roznica ze na 157 musze czekac az godzine!!!
    O nieczynnych toaletach juz nie wspomne!!!! co pomysla sobie o nas turysci? Sklady kupione wspolnie ze srodkow unii a toalety nieczynne, dziwne ze pracownicy moga korzystac nawet podczas postoju!!!!!!!!!!Dawajcie pamapersy!!! co za idiota wymyslil ze toalety maja byc nieczynne!!! Zyczymy Ci zapalenia pecherza i biegunki abys nie mial innego srodka transportu tyko skm zobaczysz jak to fajnie!!!!
    Co myslicie, napiszcie... Pozdr

    • 1 1

  • riposta

    zauwazcie ze takie gadanie ze jezdza z obietnica a weekemdy jezdza co polgodziny a mowia ze co dziesiec minut to oszustwo i sie tez spozniaja na przyjazdy do gdyni glownej

    • 2 0

  • Najbardziej wszystko przeszkadza cebulakom. (5)

    Skm powinna jeździć od Gdańska Głównego do Gdyni Głównej.To jest kolej miejska.
    Słoiki proszone o przesiadkę do Kolei Regionalnych.

    • 15 16

    • (3)

      Mądraliński, nie zapominaj że poza Gdynią Główną jest też część Gdyni i to nie mała.

      • 4 1

      • Do Chyloni bo dalej skm nie ma torów. (2)

        • 2 2

        • tory ma do rumi, tylko w rumi nie ma miejsca na wiecej niz jeden pociag na postoju.

          • 1 0

        • w Cisowej ma bazę i mnóstwo torów i rozjazdów jak widać nie jest problemem zmiana czoła pociągu w Cisowej na terenie elektrowozowni

          • 1 0

    • sam jesteś słoik

      na ciebie idą moje podatki bo mieszkam w redzie a pracuje w Gdyni...
      cebulak pieprzony

      • 5 2

  • "wynika to z... polepszenia oferty przewozowej." to już nie jest "bareizm" to plucie w twarz i ignorancja! (4)

    I co, nic nie da się zrobić bo nie ma nad niczym kontroli. To wielkie gu.wno jest a nie miasto!!!

    • 62 5

    • Piekny rozklad w weekend

      Pomiedzy 22.00 a 23.00 z gdanska głównego nic nie ma. Czy to jacyś bezmyślni pracownicy ukladaja rozklad. Co nas to obchodzi że po tylu latach remontuja stare rupiecie. Jesli nie macie składów to wypozyczać składy i łatać te luki w rozkladach.

      • 4 1

    • jak ci sie nie podoba to nie jezdzij (2)

      mniej niezadowolonych to lepszy komfort w kolejce.

      • 2 9

      • (1)

        i mniej pieniedzy w kasie spolki. ci ktorzy odejda od skm, juz do niej nie wroca.

        • 4 0

        • i super

          trzeba bylo nie dzielic pkp na spoleczki.
          wtedy sprowadzenie taboru z innego punktu mapy nie byloby problemem przy ukladaniu rozkladu

          • 5 0

  • umówimy się, że jeśli jest to kolej miejska a nie podmiejska to: (5)

    - w dzień w szczycie kurs o 5 min
    - poza szczytem co 7,5 min
    - w nocy co 20 min i to raczej do 2 w nocy minimum
    - a potem do rana kurs co 40 min

    inaczej będzie to kolejka podmiejska ..jak ma się 3 miasto rozwijać jak nie można się swobodnie poruszać transportem miejskim???

    • 17 8

    • powiedz mi chłopie kogo ta skmka ma wozić co 20 minut w nocy?

      • 2 0

    • A od nocy do rana to jakie to godziny? (2)

      A poza tym nawet berliński S-bahn w nocy nie jeździ.
      Uruchom myślenie biedaczku.

      • 3 3

      • (1)

        fakt - ostatnio musiałam wziąć taxi w Berlinie, bo między 1 a 4 nie było ani jednej kolejki a dworzec był zamknięty
        było to dla mnie dziwne, bo byłam przekonana że to tylko w Polsce takie numery ;)

        • 3 2

        • Po prostu wszędzie jest normalnie - dla normalnych

          Czubkom nic nie pasuje.

          • 3 2

    • w nocy to sie spi a nie rozwija trojmiasto

      jak chcesz sie bawic z dodą w sopocie to stac cie na taxi... jakie podatki miejskie placisz ze chcesz tyle kursow i na dodatek nocne autobusy co 15 minut?

      • 5 8

  • Myślenie trudna sprawa (5)

    Wydaje się logiczne, że składy do Wejherowa powinny być dłuższe podobnie gdy kursowanie jest rzadsze (większe ryzyko pojawienia się tłumu w kolejce).
    Jeśli już SKM chciałaby minimalnym nakładem pomóc relacji Cisowa - Wejherowo, powinna uruchomić dodatkowo jeden skład pomiędzy tymi stacjami. Wówczas SKMki kursowałyby co 15 min , ale to jest zbyt trudne.

    • 6 1

    • od Rumi do Wejherowa masz za mało torów by SKMka mogła kursować co 15 minut non stop

      • 0 0

    • ... (3)

      tu wszystko jest trudne. Co zrobisz...taki kraj...

      • 2 1

      • taka gmina (2)

        • 1 0

        • ZTM & ZKM & SKM & PKM (1)

          załatwić tobie mogę
          załatw kolego mi
          sprawdź kasę matole
          pamiętaj kasę mieć

          w jakim innym mieście jest tak pokrętna organizacja usług komunalnych jak w naszym potrójnym Męcikale?

          • 1 2

          • zapomniałeś o MZKZG

            • 1 1

  • jakoś jeszcze jeżdżę SKMką

    Jak dla mnie zmiana rozkładów poprawiła sytuację. Cieszy mnie to, że jeżdżą częściej w godzinach szczytu, wreszcie jest szansa usiąść. Trochę czasem strach usiąść na siedzeniu, jak się dotyka uchwytów, to nieraz aż się lepią, a zimą kiepskie są przegrzane przedziały. Ale jeszcze się nie przesiadam do samochodu.

    • 2 1

  • Cieszcie się że macie chociaż skm

    bo taka dziura jak Pruszcz Gdański nie ma ich w ogóle.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane