• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express: mniej połączeń i kłopoty z licencją. Linia na sprzedaż

Robert Kiewlicz
25 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska. Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska.

Linie OLT Express poinformowały, że likwidują blisko połowę dotychczasowych połączeń. Linia może też mieć kłopoty z licencją. Spółka nie przekazała sprawozdania finansowego za rok ubiegły Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Jeśli nie dopełni tego obowiązku do końca lipca to już w sierpniu samoloty OLT nie wystartują.



Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę. Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę.
W środę, w Warszawie, odbyła się konferencja prasowa tego przewoźnika. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express stwierdził podczas niej, że "spółka nie zamierza ogłaszać bankructwa, ale łatwo nie jest". Amber Gold, do której należy OLT Express, rozważa też sprzedaż udziałów w spółce. Aktualnie AG prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Spółka przedstawiła też cząstkowe wyniki finansowe.

Jeszcze w czerwcu tego roku spółka zapowiadała rozwój połączeń krajowych, które planowała uruchomić w sezonie zimowym. Zwiększyć się miała liczba połączeń z Gdańska do Wrocławia i Katowic, z dwóch do czterech dziennie. Dotychczas z Gdańska można było się dostać do Warszawy, Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Łodzi. Najtańsze bilety w OLT Express kosztowały 99 zł, ale dzieci mogły lecieć za połowę tej ceny.

Co jest największą niedogodnością przy korzystaniu z tanich linii?

Tymczasem od 12 sierpnia pozostaną jedynie połączenia z Gdańska do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Katowic oraz z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Szczecina i Rzeszowa. Spółka twierdzi, że spowodowane jest to wycofaniem z floty samolotów ATR 42 i ATR 72. Loty mają teraz obsługiwać samoloty typu Airbus. Spółka chce także zakończyć promocję, dzięki której połowa miejsc w samolocie sprzedawana jest za 99 zł. Teraz jedynie 30 pierwszych miejsc w airbusach będzie oferowana w promocyjnej cenie.

Jeszcze przed wejściem na rynek nowych linii lotniczych eksperci przestrzegali, że rynek lotniczych przewozów krajowych jest trudny.

- Rynek lokalny może opanować jedna spółka, jednak będzie ona musiała zainwestować spore pieniądze i przetrwać trudny początkowy okres działalności - skomentował dla Trojmiasto.pl Grzegorz Sobczak, ekspert ds.lotnictwa cywilnego i redaktor naczelny pisma "Skrzydlata Polska".

To nie jedyny problem lotniczej spółki. Niedługo może ona całkowicie stracić licencję co uniemożliwi jej prowadzenie działalności. Urząd Lotnictwa Cywilnego zażądał od OLT Express sprawozdań finansowych za rok 2011.

- Te sprawy regulują przepisy unijne i każda spółka powinna się do nich dostosować - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Daliśmy spółce czas do końca lipca na złożenie sprawozdania finansowego zatwierdzonego przez biegłego rewidenta. Jeśli do tego nie dojdzie będziemy zastanawiać się nad dalszymi krokami. Możemy ograniczyć, zawiesić, lub cofnąć całkowici licencję spółce OLT Express.

Podobne kłopoty ma samo Amber Gold. W czerwcu Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku zobowiązał Amber Gold do złożenia sprawozdania finansowego za rok 2010 pod rygorem nałożenia grzywny. Spółka miała przedstawić pełne wyniki finansowe na konferencji prasowej jaką zwołała w ubiegłym tygodniu. Nie doszło jednak do prezentacji. Jak zapowiada spółka, wyniki Amber Gold mamy poznać za ok. miesiąc.

Miejsca

Opinie (254) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda (3)

    Leciałem kilka razy na likwidowanej linii Gdańsk - Łódź i za każdym razem samolot był pełny. Zmieniał się tylko asortyment. Na początku kawka, herbatka, napoje, drożdżówkeczka czy jakieśtam minirollo. Ostatnio jak leciałem do wyboru była już tylko woda mineralna. Szkoda.

    • 17 0

    • Bo samoloty latają pełne (2)

      tylko przedsięwzięcie jest finansowane z piramidy finansowej, więc pada.

      • 15 0

      • (1)

        Podejrzanych powiązań byłem świadomy dlatego nie kupowałem biletów na dużo wprzód. Do tego ostanie problemy dziwne z płatnościami kartą, przez co niemożna było kupić biletu telefonicznie. Niestety spodziewałem się takiego artykułu.

        • 7 0

        • Nie kracz, jeszcze polatamy...

          • 1 1

  • Polakom zachcialo sie latania po kraju he he!! (1)

    Polak ma być przywiązany do swoich czworaków i jak by co ma jeździć uwalonym odchodami PKP za kasę większa niż trasa samolotem po Europie , ze średnia prędkością 50 km/h. Latania się zachciewa latanie jest dla europejczyków nie dla nas!!! Poza tym LOT to dawna agentura

    • 28 2

    • 50km/h?

      Z Gdańska do Bielska-Białej średnio 30km/h...
      Cała noc + troche dnia :(
      Szkoda OLT, bo tanio i szybko się latało.

      • 1 0

  • Jaka piękna tragedia

    • 15 0

  • Trzymam kciuki za OLT

    mam nadzieję, że realne są zapowiedzi że przez trzy lata będą latać na minusie finansowym. No ale to przecież bajki były od początku.

    • 21 2

  • piekny sen szybko sie konczy;)

    • 10 1

  • Kilka miesięcy temu był artykuł o szerokich planach OLT Express,

    a ja pisałem, że to padnie jak AG i że nie wiadomo skąd te pieniądze w ogóle są. Te jego przedsięwzięcia to jakaś farsa bez biznesplanu, z wywalaniem niewspółmiernych pieniędzy na reklamę itd.

    Gdzie są te wszystkie mądrale, które pisały "a co cię to obchodzi", "czy ty jesteś z LOTu, że tak piszesz?" albo "najważniejsze, że jest konkurencja". Mam nadzieję, że właśnie oni teraz muszą zmieniać swoje plany urlopowe, szukać połączeń zastępczych (niekoniecznie lotniczych) i nie dostaną zwrotu za ewentualne bilety wykupione z wyprzedzeniem.

    Plichta nigdzie nie publikuje sprawozdań finansowych, nie pozwala się fotografować itd. Nie przyzwyczailiście się?

    • 20 2

  • Przecież Amber Gold to specjaliści w zaciemnianiu sprawozdań finansowych

    Dopóki nie zmienią właściciela, to zawsze będzie z tym kłopot.

    • 17 0

  • Air Polonia bis... (1)

    Kropka w kropkę. I nie wierzcie w inwestora - będzie jak wtedy. Gdyby była na to szansa, nie kłamaliby z wypłatami Amber Gold, a tak widać to taktyka. W najlepszym przypadku cała linia nie okaże się przekręcona jak kiedyś...

    • 10 2

    • Air Polonia

      juz nawet zapomnialem o tym tworze

      • 3 1

  • oczywiscie forumowi szczekacze chca miec jak w USA, gdzie lata się tanio (2)

    chca miec jak na Zachodzie gdzie lata się tanio i czesto

    ale jak ktos robi cos podobnego u nas, to trzeba go skopać i zatłuc, bo tutaj to juz nie może byc możliwe

    • 10 7

    • To nie tak. (1)

      Gdyby nie siedział w przeszłości i nie migał się od sprawozdań finansowych to byłoby inaczej. Ale nikt nie lubi być oszukiwany.

      • 2 1

      • nie piernicz bo zawiść wieje z twojego wpisu na kilometr

        po pierwsze 'firmy albo sa prowadzone z sukcesem albo upadaja (z róznych powodów) - media wyraźnie pisały o tym, że 'ta przeszłość' została osadzona jako zwykły przypadek, a nie oszustwo, a facet zwrócił pieniądze wszystkim

        po drugie jesli sprawozdania finansowe są wymagane, to firma je musi dostarczyć - nie dostarczyła w pierwszym terminie, dostarczy w drugim, wyraźnie napisano, ze jak NIE dostarczy, to może nie otzrymac pozwolenia

        kto kogo tu oszukuje?

        • 0 1

  • czy leci z nami pilot :)

    jw

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane